Van de kliffen van Moher tot Killarney

Dag 6: GALWAY - KINVARA - KASTEEL VAN DUNGUAIRE - MOHER KLIPPEN - DE BURREN - DOLMEN POULNABRONE - KILFENORA - BUNRATTY KASTEEL - KILLARNEY

Woensdag 7 september 2011

Vandaag ging onze wekker weer om 7 uur 's ochtends en voordat we gingen ontbijten in het Lake Lodge Guesthouse en op weg gingen naarMoher cantiffs, we hebben de computer aangezet, zoals we gewoonlijk elke dag doen, om te zien of er nieuws is en ja we hebben het gehad !! Onze B en B hebben vandaag moeten sluiten vanwege een noodgeval en ze geven ons de mogelijkheid om naar een andere te gaan die 200 meter verderop is, en hen het verschil te betalen.
We hebben geen probleem, dus we beginnen de ochtend met het sturen van een bevestigingsmail voor het nieuwe hotel van vandaag, de Ashcroft Bed & Breakfast.

Na het ontbijt vertrekken we naar Kinvara onze eerste stop voor onze reis naar Ierland Vandaag hebben we gelezen dat het een van de mooiste steden in is Ierland en nu we het hebben gezien, gaan we niet tegen je liegen. Toen we aankwamen ... heeft het onze aandacht helemaal niet getrokken.
Hoewel het miezerde, stapten we uit de auto om een ​​wandeling te maken en controleren dus zelf of het niet is wat we hadden verwacht en uiteindelijk is het ... we zijn na 15 minuten terug keren naar de auto teruggekeerd zonder iets te vinden Dat we veel aandacht hebben gekregen.
Maar zoals ze altijd zeggen: de kleuren proeven!

Kinvara

We hebben ook het kasteel van Dunguaire gezien, maar met zo slecht weer leek het niet op de foto's. Natuurlijk heeft het ons veel aan Elian Donan in Schotland herinnerd.

Kasteel van Dunguaire

Voordat we vertrekken naar de kliffen van moher, we hebben vooraan een aantal zeer karakteristieke huizen van Ierland ontmoet, wit, met rieten daken, die we op foto's hadden gezien en een daarvan is de cover van de Lonely-gids van dit land.
Hier vinden we een goede groep van hen en laten we de kans om ze te fotograferen niet missen.

Ierland details

Hierna vertrokken we naar de Cliffs of Moher, zetten we de bestemming in de GPS en in ongeveer 45 minuten hebben we op de parkeerplaats geplant. Hier hebben we ons gerealiseerd dat we vandaag verkeerd hadden gepland, omdat het Burren-gebied het heeft overgeslagen. Dus bij vertrek de kliffen van Moher, we zullen onze stappen moeten herhalen als we dat gebied willen zien ...
Maar goed, nu zijn we met wat we zijn 🙂
We betalen 6 euro per persoon bij de ingang van de parkeerplaats en stappen gewoon uit de auto en zien dat het weer behoorlijk slecht is. We zullen geluk hebben als het niet regent. De wind is zo sterk dat het voor ons moeilijk is om ons evenwicht te bewaren.
Als je geen auto hebt, is een goede optie om een ​​excursie naar de Cliffs of Moher te boeken per bus en met een gids in het Spaans vanuit Dublin.
Wanneer we de muren bereiken die "geïnstalleerd" zijn, ontdekken we een landschap dat plotseling de hik verwijdert, een van de beste bezoeken van onze reizen naar Ierland. Je kunt het niet uitleggen, je moet het zien. Over met het slechte weer, is het landschap nog overweldigender.

Cliffs of Moher

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Dublin door reizigers:

- Excursie naar de Cliffs of Moher
- Etappes van de Tour of the Game of Thrones
- Excursie naar Belfast en de Giant's Causeway
- Excursie naar Wicklow en Glendalough
- Dublin Mysteries and Legends

- Meer excursies en rondleidingen hier

Cliffs of Moher

We zijn bijna anderhalf uur bezig met fotograferen en vooral genieten van het landschap van de Cliffs of Moher.

Vanaf hier gaan we naar het bezoekerscentrum, dat volledig is geïntegreerd in het landschap, om een ​​beetje op te warmen en wat boodschappen te doen 🙂

Bezoekerscentrum van de Cliffs of Moher

We kijken naar de klok en het is bijna 1 uur 's middags, dus we keren terug naar de auto met de bedoeling een kleine rondleiding door het Burren-gebied te maken.
We vinden een grote kalkuitbreiding van het gebruik 300 vierkante kilometer.

De burren

Na een korte tijd begint het hevig te regenen en we besloten te stoppen bij een uitkijkpunt om in de huurauto in Ierland te eten. Dus we hebben een goede tijd, totdat hij ontsnapt en we besluiten dat het tijd is om op zoek te gaan naar de Poulnabrone Dolmen.
Het kost ons iets minder dan 15 minuten om aan te komen en net wanneer we parkeren merken we dat het weer begint te motregenen. Maar deze keer denken we er niet teveel over na, we nemen de paraplu en gaan er naar op zoek.
Het pad dat vanaf de parkeerplaats loopt, duurt minder dan 5 minuten om te reizen en neemt je een beetje mee in het fantastische landschap dat zich in dit gebied verbergt.
We raken verstrikt in het beeld dat voor ons ligt en we bewonderen het een tijdje zonder verder oponthoud.

Poulnabrone Dolmen

Wanneer de wind en de regen beginnen aan te halen, nemen we nog wat foto's en gaan we naar de parkeerplaats, maar niet voordat we die laatste blik nemen ...

Een van de laatste dingen die we vandaag hebben gepland, is het bezoek aan de stad Kilfenora, waar de beroemde High Crosses zich bevinden.
Daar kwamen we na 40 minuten aan en parkeerden vlak voor de kerk.
We moeten een begraafplaats oversteken om het gebied te bereiken waar de kruisen zichtbaar zijn en we vallen gewoon samen met een groep toeristen die onze hielen volgen ... dus we kunnen niet lang stil zijn en de 4 kruisen bewonderen die we om ons heen hebben.

Hoge Kruis in Kilfenora

Meer praktische informatie om uw reis naar Ierland voor te bereiden

- 10 geweldige plekken om te zien in Ierland
- 10 essentiële plaatsen om naar Ierland te reizen

Hoog kruis

Na een tijdje in Kilfenora, vertrokken we daar met het idee om te stoppen bij Bunratty Castle op weg naar Killarney.
Het kost ons iets meer dan een uur om aan te komen en net wanneer we meer dan een half uur gesloten zijn, dus we moeten genoegen nemen met een wandeling rond en een foto maken van ver ...

Bunratty Castle

We hebben geen bezoeken meer, dus we gaan Killarney, naar onze accommodatie de Ashcroft Bed & Breakfast, waar we na anderhalf uur aankwamen.
Daar checken we onze nieuwe in Killarney hotel en na een beetje rusten gaan we de stad in om een ​​beetje van de Ierse sfeer te genieten.
De stad is erg levendig en hoewel het koud is en niet stopt met motregenen, zijn de straten vol.

Killarney straten

Killarney

We stopten voor het avondeten in a Killarney restaurant van een van de meest commerciële straten en daarna, bijna om 10 uur 's nachts en zoals altijd met een volle maag, gaan we rechtstreeks naar de kamer van de Ashcroft Bed & Breakfast.
Ik denk dat we vandaag niet lang zullen slapen.

Dag 7
KERRY RING (KILLARNEY - KENMARE - WATERVILLE - BALLINSKELLING - PORTMAGEE - CAHERCIVEEN - GLENBEIGH) - BLARNEY