Van Bikaner naar Jaisalmer met de auto met chauffeur

Dag 5: BIKANER - JAISALMER

Zaterdag 5 mei 2012

Vandaag staan ​​we vroeg op! Dat gaan we doen Jaisalmer en we zijn al gewaarschuwd dat het ongeveer 6 of 7 uur reizen zal zijn van Bikaner naar Jaisalmer met de auto.
We hopen dat vanaf nu de routes in auto in india ga korter!
We hebben een behoorlijk drukke nacht doorgebracht met veel hitte. Dit is wat ons tot nu toe iets meer overweldigt dan we hadden verwacht.
Nadat we in mei in landen als Jordanië waren geweest, dachten we dat we het beter zouden doen.
Trouwens, het lijkt ongelooflijk dat in deze 4 en 5 sterren hotels in India ze airconditioners en fans hebben die zo hard zijn als die we in de kamer van The Laxmi Niwas Palace hebben.
Of je wordt heet of je slaapt niet vanwege het lawaai ... er is geen andere over :))
We gaan ontbijten met de gedachte dat we in ieder geval de auto zullen hebben om een ​​knik te geven, hoewel ik dat later nooit doe omdat ik blij ben om naar het landschap te kijken !! Gelukkig profiteert Roger van sommige van deze tijden om te rusten.

En na 5.30 uur reizen en een stop om iets te drinken en onze benen te strekken komen we aan bij wat ons hotel in Jaisalmer zal worden: het Desert Tulip Hotel & Resort.
Deze van Jaisalmer, zoals die van gisteren Bikaner, legt alleen op om het buiten te zien. Het gebouw is indrukwekkend en de kamers zijn zeer goed.
We zijn blij om te zien dat het zwembad en de rest vrij schoon zijn.

Hotel Desert Tulip na de reis van Bikaner naar Jaisalmer

We ontmoeten Mahendra om 5.30 uur 's middags om de cenotaven van de stad te zien Jaisalmer en ga naar Sunset Point voordat je gaat eten.
We hebben je al verteld dat we morgen de 'vrije' dag willen en dus zelf gaan rijden, zonder de hulp van de auto.
Maar omdat het Desert Tulip Hotel & Resort een beetje buiten de stad ligt JaisalmerHij vertelt ons dat hij ons morgenochtend zal komen zoeken, hij zal ons achterlaten in de Jaisalmer Fort en het zal ons in de lucht laten. Er is geen manier geweest om hem te overtuigen om ons alleen te laten gaan 🙂 Hoewel de waarheid is dat het perfect voor ons is om hem in de ochtend te nemen.
Hij heeft ons gevraagd om op een avond naar zijn huis te gaan eten, dus we hebben al bevestigd dat we morgen met hem mee gaan om zijn huis en zijn familie te leren kennen.
Na het rusten gaan we eerst naar Bada Bagh, de waarheid is dat we nog geen goede meningen hadden gehoord, maar ze zeggen dat je dingen moet zien voordat je ze kunt beoordelen ... zodat we het hebben gedaan ... en de waarheid is dat ze Reden, 300 roepies de ingang en het niet waard.

Bada Bagh in Jaisalmer

Vanaf hier gaan we naar het beroemde Sunset Point (beide 100 roepies) van Jaisalmer en hoewel het erg heet is, durven we alleen te zien wat ons te wachten staat.

Sunset punt

Naarmate we dichter bij de meest onder de indruk gebrachte cenotaven komen, blijven we voor wat we zien.

Meer praktische informatie om uw reis naar India voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in India
- 10 essentiële tips voor reizen naar India

Uitzicht op Jaisalmer Fort vanaf Sunset Point

Sunset punt

Midden in de tour zijn we op zoek naar wat schaduw waar we een tijdje stoppen om uit te rusten en dat beetje hete lucht te nemen die loopt.
De waarheid is dat het moeilijk is om te bezoeken Indië op dit moment Door de hitte zijn we laag en de krachten schieten ons soms tekort. Vandaag is ons verteld dat we gemiddeld 47 graden zijn. Neem het nu!
We stoppen niet elke keer met water drinken. We hebben berekend dat we gemiddeld 4 liter per persoon tussen borst en rug krijgen.

Achtergrondverlichting ... Sunset Point

El Fuerte vanaf Sunset Point

Zonsondergang op Sunset Point

Overzicht van het fort vanaf Sunset Point

Vanaf hier stelt Mahendra ons voor om naar een andere site van te gaan Jaisalmer waar hij zegt dat er zeer goede uitzichten op het fort zijn.
Natuurlijk twijfelen we er niet aan en vragen we u ons te nemen.
En we kunnen niets anders zeggen dan als de opvattingen van vroeger geweldig waren, die van nu laten ons met open mond.

Zonsondergang met uitzicht op het fort

De hond wilde poseren ...

Zonsondergang met uitzicht op Jaisalmer Fort

Poserend voor Jaisalmer Fort

Jaisalmer Fort

Eenmaal beu met zoveel open mond verbaasd over het uitzicht, gaan we naar het gebied van het Fort van Jaisalmer om door de straten te lopen en een beetje verdwaald te raken, wat op dit tijdstip van de middag dankbaar is voor de kleine verkoeling die het doet.
We vinden een Indië dat we nog niet hadden gezien, bedoelen we niet dat het authentieker is, maar het is chaotischer, meer zoals we ons hadden voorgesteld voordat we kwamen.

Straten lopen naar het fort

Jaisalmer straten

Jaisalmer kleuren

Het begint donker te worden in de straten van Jaisalmer

Tegen 8 uur gaan we naar het Jaisal Treat-restaurant, ten zeerste aanbevolen in de forums reis naar india, maar bij aankomst vertellen ze ons dat het gesloten is omdat het laagseizoen is en ze raden ons aan om naar het Trio te gaan.
Het was onze tweede optie, dus we hebben niet teveel nagedacht en we hebben er in minder dan 5 minuten geplant.

Trio-restaurant in Jaisalmer

De waarheid is dat als we naar boven gaan, we zien dat het behoorlijk toeristisch is, maar wanneer ze ons een afgezonderde tafel aanbieden, om op een soort matrassen met kussens op de vloer te zitten, twijfelen we er niet aan en kiezen we het. Vandaag is er een volle maan ... en de waarheid is dat de site je uitnodigt om te ontspannen en te leven Indië met volle teugen, het is niet zoals het hotel van Bikaner van gisteren maar deze heeft meer charme indien mogelijk.

Dineren in het Trio-restaurant van Jaisalmer

Roger heeft een soort sint-jakobsschelp met aardappelen en ik heb pakoras en aardappelen in een Naansaus. We drinken een paar cola's en het account komt uit voor ongeveer Rs 600.
Niet slecht om een ​​sterk aanbevolen restaurant in te zijn Jaisalmer.
We eindigen kort voor 10 en nemen een autorikshaw naar het Desert Tulip Hotel & Resort voor 80 roepies.
De onderhandeling duurt niet lang omdat we moe zijn, dus na een paar onderhandelingen geven we toe aan wat we denken dat een redelijke prijs is.
En nu om de lucht te leggen en hieruit te rusten reis naar india… .

Dag 6