Grotta di Nettuno in Alghero

Dag 2: ALGUER - GROTTA DI NETTUNO - ALGUER

Vrijdag 22 april 2011

Ringgggggg, ringgggggggggg, het is 8 uur en het alarm klinkt. Gisteravond hebben we besloten dat omdat we op vakantie zijn en we vandaag een redelijk comfortabele dag hebben, met het middagbezoek aan de beroemde Grotta di Nettuno in Alghero, we zouden op een "redelijker" uur opstaan, maar we openden onze ogen en luisterden naar wat we op geen enkele manier wilden horen: regen. We kijken naar het balkon en zien dat de lucht vrij donker is en niet lijkt te stoppen.
Dus we nemen het met filosofie en na het douchen en ons klaar te maken, ontbijten we met totale gemoedsrust in de Aurasol Hotel.
Het blijft regenen en dit moedigt je niet aan om de straat op te gaan alguer en we wachten liever een tijdje.
We gaan naar bed en profiteren van het kijken naar een film die we op de computer hebben opgenomen.
De waarheid is dat je hiervoor niet hoeft te komen Sardinië, maar hey, het is een manier om de tijd op de best mogelijke manier te nemen. En meer wetende dat we tijd hebben om alles te bezoeken wat we willen in de tijd die we hebben en meer vandaag dat we in de stad zullen zijn en we geen geplande route hebben met de huurauto op Sardinië.

Rond 11 uur 's ochtends besloten we dat het toch tijd was om te vertrekken. Toen we naar beneden gingen, heeft de eigenaar ons wat paraplu's achtergelaten en daarmee gingen we op tournee door de stad.
Minder dan 5 minuten hebben we de haven van Alghero, dus bekijk gewoon de kassa van de boten die naar de Grotta di Nettuno leiden, we stoppen om te zien welke route ze volgen en welke tijden ze hebben.
We kiezen om drie uur 's middags om ervoor te zorgen dat we tijd hebben om aan te komen en de tickets te pakken en dan directer te gaan. Ze brengen ons 15 euro per persoon in rekening voor een rondreis van een half uur en nog een rondreis van een half uur.

Vanaf hier gaan we dwars door de muren van alguer en bereik het middeleeuwse deel.
Het lijkt een beetje te stoppen met regenen en dat geeft ons een beetje wapenstilstand.
We steken een paar winkelstraten over, waar we met weinig toeristen oversteken, maar genoeg om te verdwalen in meer verlaten straten.

Alghero in Sardinië

Dan gaan we weg van hen en bereiken de muren die door de poort lopen.
We draaien ons om, stoppen om de bezienswaardigheden te bekijken en nemen foto's. De dag begeleidt echt niet teveel, maar het uitzicht is spectaculair.
We kijken naar de horizon en alles wat we zien is een cluster van zwarte wolken, die steeds dichterbij komen.

alguer

Het is na 12 uur wanneer we via een van de poorten opnieuw binnenkomen die de stad van de muur scheiden en rechtstreeks naar de kerk van San Michele gaan, die met zijn keramische koepel opvalt in de middeleeuwse stad.
De buitenkant is "onzorgvuldig", zoals bijna alles erin alguer, maar het is indrukwekkend hoe het samengaat met de omgeving en het landschap.
Het interieur is erg mooi, met niets dat er sierlijk uitziet.
Van daaruit gaan we door straten, zonder specifieke bestemming. We kruisen met veel toeristen, veel meer dan we zagen toen we aankwamen, maar niets met wat we hadden gedacht.
Het is allemaal behoorlijk stil.
Een goede optie om de geschiedenis van de stad te leren kennen, is deze rondleiding in het Spaans te boeken die de Grot van Neptunus omvat.

Alguer.

Daarna bezoeken we San Francesco en de Catedrale.
Bijna zonder op te merken is het meer dan 1 uur en om 2:30 moeten we op de boot zijn, dus we zoeken een "ristorante" en daar gaan we een capresse salade en twee pastagerechten eten om onze vingers op te zuigen.
Voordat we om de rekening vragen, vragen we om een ​​paar uitdrukkingen. We zullen het nodig hebben na zo'n eetbui !!
We betaalden ongeveer 40 euro, wat we niet overdreven vonden Sardinië.
Vanaf hier gaan we rechtstreeks naar de haven, waar we ons schip al van ver zien.
Het is vrij groot, maar als het begint te schitteren, besluiten we dat het het beste is om onszelf op de bodem te plaatsen en onszelf dus tegen de regen te beschermen.
Bovenaan kun je de open ruimte in, waar we heen zouden zijn gegaan als dat niet zo was geweest omdat het hevig begon te regenen.
Het kostte ons een half uur om de Grotta di Nettuno te bereiken. Tijdens de reis lijkt het erop dat we een attractie gaan aantrekken van diegenen die je maag verwijderen.

Grotta di Nettuno in Alghero

Ik moet toegeven dat ik bang ben tot 'de bekers' van de beurzen, maar hoewel de zee er niet erg schokkerig uitzag, is het schip behoorlijk bewogen! Niet dat ik te veel van de reis heb genoten.

Meer praktische informatie om uw reis naar Sardinië voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien op Sardinië
- 10 essentiële tips voor reizen naar Sardinië

Ik ben alleen tevreden geweest met te denken dat ik de 650 treden van de Grotta zou redden als we met de auto waren gegaan !!
Als je met de auto gaat, doe je dat naar Capo Caccia, waar je de ingang betaalt en je via trappen naar zeeniveau moet gaan. 650 treden naar beneden en hetzelfde om weer op te staan ​​... bufff ... gewoon erover nadenkend word ik moe !!
Zodra we aankomen en de kassa zien die in de mond van de grot is geïnstalleerd, beginnen we het wonder te zien dat voor ons ligt.
We betalen 12 euro per persoon en wachten op de rondleiding.
We staan ​​ongeveer 15 minuten in de rij en wachten op mensen die van de trap naar beneden komen. We willen dit soort bezoeken gratis doen, maar we weten dat het praktisch onmogelijk is, dus we zijn tevreden dat het geen rondleiding is.
We begonnen te lopen ...

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Alghero door reizigers:

- Cruise op de eilanden La Maddalena
- Excursie naar Corsica
- Ronde van Alghero en Grotto van Neptunus
- Excursie naar de Costa Smeralda
- Excursie naar Orgosolo en Mamoiada

- Veel meer excursies en rondleidingen in / vanuit Alghero hier

Ik zal niet liegen, het bezoek is in het Engels en het Italiaans, maar voor ons alsof het in het Russisch was geweest. We hebben niets gehoord. We hadden alleen het gezichtsvermogen geactiveerd. Indrukwekkend. Er is geen ander woord om het te beschrijven. De hele holte in het algemeen is spectaculair, maar de Salt Lake-kamer is indrukwekkend. Je weet niet vanuit welke hoek je de beste foto kunt maken.
Hoewel we weten dat het onmogelijk is om een ​​momentopname te maken die getrouw opneemt wat we zien, zijn we tevreden dat slechts een klein deel van wat we echt zien te zien is.
Het bezoek duurt ongeveer 40 minuten en wordt gevlogen.

Grotta di Nettuno in Alghero

Het is zonde om het niet nog een keer te herhalen, maar zonder camera's. Soms realiseren we ons niet, we willen "alles tegelijk doen" en we missen een aantal dingen.
Het laatste gedeelte wordt gedaan zonder gids, zodat je een beetje meer kunt staan ​​waar je wilt en profiteert van het zien van de meest ontspannen dingen.
Het is een absoluut aanbevolen bezoek, hoewel een beetje duur, uiteindelijk hebben we 54 euro tussen de twee betaald.
We komen weer bij de ingang en zien dat ons schip op ons wacht. Het regent weer. En vanaf de ingang van de grot zien we dat het schip veel beweegt.
De reis terug naar alguer We vinden het korter, ik denk dat het is omdat de boot veel meer springt en de lucht zwarter is ... dit maakt dat in plaats van naar de klok te kijken, hij zijn ogen meer sluit!
We komen weer aan in de haven en zien dat het 6 uur 's middags is.
Voordat we naar het appartement gingen, besloten we dat het het beste is om te profiteren van teruggaan naar de straten van het middeleeuwse centrum, om wat boodschappen te doen.

Bijna zonder het te beseffen dragen we een paar tassen in de rugzak. Maar we hebben al "winkelen" voor dit kleine uitje.
Weer vonken en we besloten dat het tijd is om even uit te rusten ...
Onderweg stoppen we om water te kopen en voordat het harder begint te regenen staan ​​we voor de deur van het appartement.
En voordat we binnenkomen, zien we iets dat we hadden gelezen, maar dat we ons niet hadden herinnerd.
Voor ons balkon Hotel Aurasol, we hebben de gevangenis van Alghero!
Voor het eten keken we naar het weer van morgen: af en toe regen.
Hopelijk zijn ze niet af en toe en geven ze ons een zonnige dag om alles te zien wat we in gedachten hebben.
Tot morgen

Dag 3
ALGUER - STINTINO - PLAYA DE LA PELOSA - CASTELSARDO - ROCCA DEL ELEFANTE - STA. TERESA DI GALLURA - PORTO POZZO (HOTEL) - CAPO TESTA - PLAYA RENA BIANCA - P. POZZO