Trein van Nuwara Eliya naar Kandy

Dag 10: NUWARA ELIYA - KANDY

Zondag 30 juni 2013

Vandaag gaat het alarm een ​​beetje later weer af, iets vreemds op onze reizen, maar waaraan we de laatste tijd proeven. Kort voor 8 uur 's ochtends ontbijten we in het Trevene Hotel, we bereiden ons voor om de rest van de ochtend door te brengen met het bezoeken van wat we nog over hebben van de stad, voordat we naar het Nanu Oya treinstation gaan om de trein van Nuwara Eliya naar Kandy om 13.50 uur 's middags.
Dit wordt onze tweede reis op een van de mooiste treinroutes ter wereld.
We hebben dit ticket ook geboekt bij Ella in Observatory Saloon.
Nu we het in de verte zien, was het misschien beter geweest om eersteklas te boeken, waar vroeger plaats was en dat zou ons iets meer over de Nuwara Eliya stad en tegelijkertijd aankomen vóór Kandy.

Maar goed, we hebben al lang reserveringen in ons bezit en we willen geen tijd verspillen om naar het Nanu Oya-station te gaan om te kijken of tickets kunnen worden gewijzigd, dus nemen we de ochtend met gemoedsrust en het eerste wat we doen na het ontbijt is om naar de ingang van Victoria Park te gaan, waar we 300 roepies per persoon betalen om binnen te komen. Ter observatie zullen we zeggen dat ze 40 roepies betalen ... Iets dat we, hoewel we vaak beoordelingen lezen, erg correct vonden.
Onze koopkracht en onze levensstandaard is hoger, toch? Welnu, dan moeten we meer betalen ...
Zij zijn degenen die belasting betalen en houden, wat als? Het is logisch om minder te betalen ...
Hoewel het ook waar is dat ons hetzelfde zou moeten overkomen in Spanje en dat ze ons minder zouden betalen voor het betreden van musea, kerken ... enz.
Nou, als we deze opmerking achterlaten, gaan we verder met het bezoek aan Victoria Park 😉
Bij binnenkomst zien we dat het een long is in wat is Nuwara Eliya stad.

Victoria Park in Nuwara Eliya

Het is heel voorzichtig, heel schoon en het is een genot om over de paden te lopen die naar kleine bankjes in de schaduw van de bomen leiden.

Hoeken van Victoria Park in Nuwara Eliya

We nemen een paar rondjes op de site en maken van de gelegenheid gebruik om uit te rusten in een van de vele banken die er zijn.
Meer dan rusten, want de waarheid is dat we vandaag niet moe zijn, we maken van de gelegenheid gebruik om te observeren. Wat we zo leuk vinden en we hebben bijna geen tijd gehad om deze laatste dagen van de reis te doen.
Hier merken we veel het verschil met de mensen in het zuiden van Sri Lanka, daar glimlachte iedereen toen ze voorbij kwamen en begroette ons toen we hen ontmoetten.
Hier zijn mensen meer gesloten. Ze kijken je niet in de ogen. En hoewel het nog steeds erg aardige mensen zijn, zien we dat het gedrag in het buitenland volledig verandert.
Na een tijdje verlaten we Victoria Park en wandelen we wat rond Nuwara Eliya.
Onze verrassing komt wanneer we een opname van een videoclip uit de jaren 70 vinden, vlak voor het beroemde postkantoor van Nuwara Eliya.

Kijken naar het filmen van een videoclip in Nuwara Eliya

Hier hebben we een goede tijd kijken naar de show van foto's, dansen en anderen, terwijl we foto's maken om het moment onsterfelijk te maken. Wie weet of ze over een paar jaar niet beroemd zullen zijn!

Nuwara Eliya straten

Vanaf hier gaan we rechtstreeks naar een van de supermarkten waar we eten en drinken inslaan voor lunch, snack en eventueel diner dat we moeten doen in de trein van Nuwara Eliya naar Kandy.
Je kunt de prijsverandering zien aan de hand van welke items, zoals pringles aardappelen ... 420 roepies het pakket!

Details van een Nuwara Eliya-supermarkt

De rest van de dingen, ze hebben een zeer goedkope prijs, zeer goede cookie-pakketten voor 50 roepies, cupcakes voor 100 roepies het pakket van 6 ...
Met de rugzakken vol gingen we de straat op om dit keer een tuk-tuk te onderhandelen om ons naar het Nuwara Eliya-hotel te brengen om de rugzakken te zoeken en ons vervolgens naar het Nanu Oya-station te brengen.
Nu weten we hoe het laatste stuk weg naar het station is en omdat het de laatste dag niet veel heeft geregend, kunnen we weten dat we met een tuktuk aankomen en geen taxi nodig hebben.
De dag dat we aankwamen kregen we het voor 300 roepies, maar ik was natuurlijk op de slechtste weg ter wereld gegaan en wachtte op toeristen. Omdat ik terug moest gaan naar ja of ja, was het duidelijk dat hij het liever deed door iets te verdienen, dus we kregen een goede prijs.

Meer praktische informatie om uw reis naar Sri Lanka voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Sri Lanka
- 10 essentiële tips voor reizen naar Sri Lanka

Nu is het onmogelijk. Na een tijdje onderhandelen zijn we maximaal 700 roepies voor beide routes. Voor een paar roepies hebben we geen zin om het nog een keer te proberen met een andere tuktuk, dus nemen we het en gaan we op weg naar Le Trevene, ons hotel in Nuwara Eliya, waar we onze rugzakken oppakken en dan gaan we op weg naar Nanu station Oya, langs de bijna vergeten weg van kuilen, water, modder ...
Wanneer we vertrekken Nuwara Eliya, beginnen we theevelden over te steken, die ons met de beste glimlach vaarwel lijken te zeggen. De zon is opgekomen en ze tonen ons hun mooiste beeld. Sommige afbeeldingen die we kennen, zullen we nooit vergeten.
We komen aan in Nanu Oya station in 40 minuten, dus we hebben tijd om te eten aan een van de oevers van het station en een tijdje rond te wandelen totdat onze tijd komt trein van Nuwara Eliya naar Kandy.

Rustend op Nanu Oya treinstation wachtend op de trein van Nuwara Eliya naar Kandy

We hebben een van de recensenten meerdere keren op het station gevraagd, omdat we veel mensen zagen wachten en deze op een andere trein zat, die in de tegenovergestelde richting ging, richting Ella en dat kwam 2 uur te laat! We hebben het geluk dat we zelfs met treinen geen vertraging hebben opgelopen.

Nanu Oya treinstation. Trein van Nuwara Eliya naar Kandy

Deze keer gaat de Observatori Saloon vol, maar deze keer zijn wij de enige buitenlanders. We hebben zelfs problemen om onze rugzakken te plaatsen, omdat de bagagedragers compleet zijn.

Observatory Saloon op de trein van Nuwara Eliya naar Kandy

We zien voordat de trein begint, dat bijna de hele auto uit een groep locals komt die een gids bij zich hebben en samen gaan. De waarheid is dat ze veel ophef maken, iets dat we proberen te vergeten en gewoon beginnen ... we denken aan de geweldige treinreis die ons te wachten staat!
Deze keer gaat de reis door de Hooglanden tussen kleine dorpjes en theeplantages.
Het is een indrukwekkende reis die niemand mag missen Sri Lanka.

Landschappen van de treinroute van Nuwara Eliya naar Kandy

Nu begrijpen we waarom het wordt beschouwd als een van de mooiste treinreizen ter wereld.

Prachtig landschap van de treinreis van Nuwara Eliya naar Kandy

Enkele van de beelden die we altijd met ons mee zullen nemen van deze reis in trein van Nuwara Eliya naar Kandy Dit zijn enkele van de haltes die de trein maakt op de verschillende stations.

Kijkt naar een van de haltes die de trein van Nuwara Eliya naar Kandy maakt

Een van de haltes die de trein van Nuwara Eliya naar Kandy maakt

Detail van een van de haltes die de trein van Nuwara Eliya naar Kandy maken

Midden in de reis begint het te regenen en hoewel er wat druppels binnenkomen, laten we de ramen open omdat de geur van natte thee en het uitzicht spectaculair zijn.

Het begint te regenen !!

Er komt een tijd dat de regen zo intens is dat we de ramen moeten sluiten omdat we doorweekt raken.
Op dit punt denken we opnieuw aan de gebruikelijke hoop dat de dagen dat we in Kandy zijn, de tijd van die respijt die ons tot nu toe heeft gegeven.

Details van de Observatory Saloon op de trein van Nuwara Eliya naar Kandy

Het duurt langer dan verwacht om te regenen, maar op dat moment doen we de ramen weer open en keren we terug om onszelf te omgeven met die groene kleur waaraan we al gewend zijn Sri Lanka.

Landschappen op de trein van Nuwara Eliya naar Kandy

Prachtig uitzicht vanuit de trein van Nuwara Eliya naar Kandy

We vervolgen de reis met een aantal achtergrondliedjes, geïmproviseerd door de groep locals die in onze Observatory Saloon-wagen gaan en wanneer het 18.00 uur is, zien we dat we stoppen bij een station genaamd Peridiyama.

Naderen van het Soliciyama-station ...

Ik kijk meerdere keren naar de naam en de naam klinkt zo luid dat ik zeg dat Roger de recensent snel vraagt ​​of dit station Kandy's is en vanuit het raam een ​​man die op het station is, mij Kandy's naam hoort en me als een buitenlander ziet en me gek maken en tegen me schreeuwen om te vluchten Kandy!!
Voeten dus ik hou van je !! Roger rent ook terug en zegt dat de recensent heeft bevestigd dat Peridayima het station van Kandy is.
Hij moet de rugzakken pakken en haastig uit de trein stappen. Gelukkig dat de naam voor mij klonk, dat als ik mezelf niet in Colombo zie aankomen.
Dat wil zeggen dat de reis bijna 6 uur was, terwijl het in werkelijkheid iets meer dan 4 uur is.
De man die me op de hoogte heeft gesteld op het station waar we waren, wacht op ons en ziet ons net met de rugzakken verschijnen, hij vertelt ons dat hij een tuk tuk heeft en biedt aan om ons naar ons hotel in Kandy te brengen.
Omdat we niet zeker weten hoe ver we van zijn verwijderd KandyWe weten niet precies hoeveel het ons kan kosten of hoeveel we kunnen onderhandelen.
We vragen hem en vertrouwend dat hij ons niet zal bedriegen, hij zegt niet dat we ongeveer 10 kilometer verwijderd zijn en door hem de naam van het hotel te geven en hem te vertellen dat het aan de rand van Kandy op de berg vertelt hij ons dat hij 1500 roepies niet kan verliezen.
Na een tijdje onderhandelen bereikten we een overeenkomst van 700 roepies, maar we kunnen niet meer verlagen, dus we interpreteren dat het een goede prijs is.
Zodra u het station van Peridayima verlaat, zien we een bord dat aangeeft dat Kandy op 7 kilometer afstand ligt en wetende dat het Skydale hotel aan de rand van de stad Kandy ligt, gaan we ervan uit dat de prijs correct is.
We kunnen niet klagen! 😉
Het begint donker te worden tijdens de reis van Peridayima naar Kandy en wanneer we de stad binnenkomen, begint de chauffeur ons aan te wijzen en alles uit te leggen wat we zien en dat we er zoveel over hebben gelezen: het beroemde meer van Kandy, de tempel van de tand van Boeddha.
Op dit moment is alles verlicht en hoewel we moe zijn en we ons hotel in Kandy, de Skydale, willen bereiken, verrast deze stad ons al.

Het ligt aan de rand van de stad, op een van de heuvels rondom het meer en de chauffeur moet het hotel meerdere keren bellen om te vragen waar hij is, omdat hij niet precies weet hoe hij het moet vinden.
Nadat ze wat uitleg hebben gegeven, bereiken we het einde van het meer en beginnen we een aantal enorme hellende wegen te beklimmen die nooit lijken te eindigen.
Uiteindelijk kwamen we na iets meer dan een half uur aan bij het beste hotel Sri Lanka en we betalen de bestuurder wat was afgesproken, plus een goede tip voor de moeite.
Zodra we de deur van Skydale openen, blijven we met onze mond open.
De receptie heeft een ongelooflijk uitzicht en dat is 's nachts en we zien alleen de verlichting, maar slechts met een paar minuten, hebben we al intuïtie dat deze accommodatie in Kandy het zal geweldig zijn!
Het is ver van de stad, maar het zien is de beste optie die we hebben kunnen kiezen.
Na een tijdje checken en kletsen met het hotelpersoneel, gaan we naar de kamer om te rusten, dat we morgen een volledige dag hebben.
Als het uitzicht vanuit de kamer 's nachts indrukwekkend is, stellen we ons voor hoe ze morgen zullen zijn ...

Ons hotel in Kandy

Vandaag zullen we dromen van de beste reis ter wereld met de trein en met de prachtige uitzichten die we hebben vanuit onze Skydale-kamer.

Uitzicht vanuit onze Skydale-kamer ...
Dag 11
KANDY (Boeddhistische tand tempel)