St. George's Castle in Lissabon

Dag 4: LISSABON - Castillo de San Jorge, Alfama, Tram 28 - BARCELONA

Maandag 18 november 2013

Vandaag is onze laatste dag in Lissabon en we hebben besloten dat, hoewel we nog een aantal bezoeken moeten afleggen, we de rest van de uren die we in deze prachtige stad hebben achtergelaten, zullen wijden aan het genieten van de straten, die ons zo hebben verslaafd sinds we aankwamen, inclusief een bezoek aan het beroemde kasteel van Saint George in Lissabon.
We staan ​​iets later dan 7.30 uur 's ochtends op en nadat we alles hebben opgehaald en genoten van ons gebruikelijke ontbijt bij This is Lisbon Hostel, laten we onze bagage achter in de bagageruimte en vertrekken we klaar om verdwaald te raken in de St. George's Castle in Lissabon.

We zijn iets meer dan 10 minuten lopen van ons hotel in Lissabon, dus vóór 9 uur 's ochtends zijn we aan de kassa en nemen we onze toegangskaarten voor 7,50 euro per persoon.

St. George's Castle Entrance

Tegenwoordig zijn we erin geweest Lissabon Ze hebben ons in staat gesteld om te genieten van een prachtige stad, meer nog, met een fantastische, benijdenswaardige tijd en meer in dit tijdperk waarin we zijn.
Het uitzicht vanaf het kasteel van San Jorge is waarschijnlijk het beste in de stad, samen met die van de Mirador das Portas do Sol waarvan we de eerste dag genoten hebben.

Uitzicht vanaf het kasteel van San Jorge

Rossio-plein van het kasteel van San Jorge

Op dit tijdstip van de ochtend zijn er niet veel toeristen en kunnen we elk gebied met totale rust doorlopen, bijna alleen.

St. George's Castle

Dit gerestaureerde fort domineert de stad en roept kracht en bloedige veldslagen op.

Rondleiding door het kasteel van San Jorge

De eerste bewoners van het gebied kwamen aan in de 17e eeuw voor Christus, maar het kasteel dateert uit het midden van de 11e eeuw, toen de Arabieren regeerden Lissabon en het fort bevond zich in het centrum van de citadel, die in 1147 christelijke kruisvaarders had, royalty's uit de 14e tot 16e eeuw, veroordeelden in alle eeuwen, veldslagen, kroningen en een aardbeving.

Genieten in het Castillo de San Jorge

Meer praktische informatie om uw reis naar Lissabon voor te bereiden

- 10 essentiële tips voor reizen naar Lissabon
- 50 dingen om te zien en te doen in Lissabon
- De 5 beste tours en excursies in Lissabon
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Lissabon
- 10 goedkope restaurants om te eten in Lissabon
- Waar te verblijven in Lissabon: beste buurten en hotels
- Hoe gaat u van de luchthaven van Lissabon naar het centrum?

St. George's Castle

Een van de dingen die we het meest wilden weten, is de periscoop die wonderen spreekt, dus als we de plaats vinden waar het zich bevindt, zien we dat het bezoek wordt geleid en komen we een half uur voor het bezoek aan in het Engels. Maar het verantwoordelijke meisje vertelt ons dat, omdat er geen mensen zijn, ze ons nu en in het Spaans zal bezoeken.
We hebben geluk gehad !!!

Periscoop in het kasteel van San Jorge

Van de 11 torens van het kasteel is die van Ulysses degene met de meest nieuwsgierige geschiedenis.
Het herbergde de schat en het koninklijk archief en stond bekend als de Torre do Tombo (gevallen toren) omdat de belangrijkste dingen in het koninkrijk daar "zouden vallen".
Tegenwoordig bevat het een periscoop of donkere camera, die 360 ​​° uitzicht biedt Lissabon in realtime

Uitzicht op de periscoop in het kasteel van San Jorge

St. George's Castle

We eindigen het bezoek na 10.30 uur 's ochtends en direct bij de uitgang zien we niets anders dan een bar / cafetaria waar we energie laden met een paar koffie en natuurlijk een paar cupcakes van Belém !!
Het totale account is 3,40 euro. Ongelofelijk maar waar, elke koffie 0,70 cent !!

Energieën laden rond het kasteel van San Jorge

Met een maag vol energie hebben we besloten dat het tijd is om straten te gaan lopen, zonder al te veel richting, gewoon voor het plezier van wandelen en we begonnen het door de straten rond de St. George's Castle in Lissabon.

Straten rond het kasteel van San Jorge

We hebben dezelfde sensaties die we hadden op de dag dat we aankwamen Lissabon en de tijd begint te verstrijken zonder meer te merken ...
Dit is het leven en zoals we altijd zeggen, hebben we het voorrecht het te kunnen leven op de manier die we het leukst vinden.

Straten van Alfama

Als we door de straten gaan, bereiken we de Barrio de Alfama, waar we weer verdwalen in de straten, met herkenbare geuren en die mix van culturen waar we van houden, tot na 1 uur 's middags.

Alfama

Zon in Alfama

Lopen om te groeien ... Alfama

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Lissabon door reizigers:

- Excursie naar Sintra, Cascais en Estoril
- Rondleiding door Lissabon
- Excursie naar Óbidos en Fatima
- Boottocht bij zonsondergang
- Volledige rondleiding door Lissabon en Belém
- Meer excursies en rondleidingen hier

Alfama

Alfama heeft ons in de val gelokt en als we konden, zouden we onszelf elke dag urenlang blijven verliezen op straat, vol verhalen en muziek van fados.

Leven in Alfama

Straten van Alfama

Vanaf hier gaan we rechtstreeks naar een van de haltes van Tram 28, met het idee om een ​​goede wandeling te maken, hoewel dit keer met de bedoeling om de volledige tour te maken.

Tram 28
"
Een ritje met tram 28

We komen aan het einde van de tour en maken van de gelegenheid gebruik om een ​​uitstapje te maken en een wandeling door de begraafplaats te maken, maar de waarheid is dat we vandaag niet gemedicaliseerd zijn voor dit soort bezoek, dus na een snelle bocht nemen we de tram weer om deze keer te stoppen in ik chiado.

Chiado-afbeeldingen

Chiado in zwart en wit

De bezoeken aan de begraafplaats zijn iets dat we leuk vinden, hoewel het macaber klinkt, maar de waarheid is dat we normaal gesproken al "voorbestemd" zijn voor het bezoek en vandaag is het iets onverwachts om van te genieten ...
Na onze tweede ronde van Tram 28 stoppen we in Chiado en het is al na 2 uur in de middag, we gaan rechtstreeks naar Cervecería Trindade, waar we vragen om twee 18 euro-menu's, zeer compleet en zeer goed.
En hoe kan het ook anders, het was tijd om vaarwel te zeggen tegen kabeljauw Lissabon.

Eten in de beroemde Trindade-brouwerij

Het is na half vier in de middag en als we de brouwerij Trindade verlaten en het regent! We kunnen het niet geloven !!
De hele ochtend heeft een prachtige zon geschenen en nu vinden we een steeds donkerdere hemel die elk moment sterker dreigt te worden ...

Beelden van de straten van Lissabon

Het weer in Lissabon heeft ons de wapenstilstand van deze dagen willen geven zodat we bij goed weer van de stad kunnen genieten, maar heeft het niet kunnen verdragen totdat het tijd is om afscheid te nemen 😉
Dus voordat we verder gaan wandelen, stoppen we bij een Starbucks voor koffie en wachten we tot het stopt met regenen en profiteren we van het online inchecken van deze middagvlucht.
Als we terugkijken op de klok, is het na 4:30 in de middag, dus het is tijd om terug te gaan naar onze accommodatie Lissabon, Dit is Lisbon Hostel, verzamel je koffers en neem afscheid van deze geweldige stad!
Het is aan om de tram en de metro weer te nemen, om dezelfde route te volgen die we de dag dat we aankwamen deden, hoewel deze keer omgekeerd, waarom ons niet in niemandsland achterlaten.

Boek hier uw Airport⇆Lisboa-transfer

Het kostte ons om naar het vliegveld van Lissabon iets meer dan 30 minuten en na het passeren van de veiligheidscontroles, moeten we gewoon wachten om op de hoogte te worden gesteld van de boarding gate terwijl we tijd besteden aan het controleren van onze notities Lissabon en door de winkels toeren die ons altijd dienen om die wachturen te doden ...
De vlucht vertrekt op tijd en we beginnen Barcelona om elf uur 's nachts vanaf de hoogten te zien.
Bij de landing bellen we Aparca i Vola om ons de auto naar Terminal 1 te brengen en zo naar huis te kunnen terugkeren met die Premium Service die iedereen verrukt!

Vandaag nemen we afscheid van Lissabon, we hopen dat met een "tot ziens" en we kijken terug, naar het "niemandsland" ...
Naar dat "niemandsland" waar we over een maand naar terug zullen keren ... om te beginnen aan wat onze kerstreis dit jaar wordt !!!