Hoe bereik je Zhangjiajie?

Dag 13: Chengdu - Chongqing: vlucht naar Zhangjiajie - Wulingyuan

Wekker om 4 uur 's ochtends? Ja, vandaag hebben we een meest productieve dag en dat is dat we de hele dag van transfers zullen doorbrengen om een ​​van de juwelen van China te bereiken: de Zhanjiajie National Park of Avatar Park, zoals velen hem kennen. We zullen het uitleggen hoe krijg naar Zhangjiajie, omdat er niet veel informatie op het netwerk is en het niet gemakkelijk is "begrijpen"Hoe naar het park te komen.
Om daar te komen vanuit Chengdu moeten we trein, vliegtuig en bus combineren, dus vandaag wordt verwacht dat dit wordt afgeleid.
Gisteren vroegen we bij de receptie van het Ibis Chengdu Hotel om ons in de taxi te bellen voor 5:30 in de ochtend sinds onze trein van Chengdu naar Chongqing Het vertrekt om 8 uur 's ochtends vanaf het treinstation Chengdu East.
Aanvankelijk hadden we dit deel van de reis naar China op een andere manier gratis, maar Helen van ChinaDIYTravel regelde het zo dat het gevoel van de bezoeken veel logischer was en als onderdeel daarvan hebben we een vlucht en een paar treinen gered en dus zonder twijfel We hebben voor deze optie gekozen.
Hoe bereik je Zhangjiajie?: Vanuit Chengdu is de snelste manier om naar Zhangjiajie te komen, een trein naar Chongqing te nemen en vandaar een vlucht naar Zhangjiajie. We vinden de beste prijzen dankzij OneTwoTrip, een veelgevraagde die bij alle zoekopdrachten alle Chinese luchtvaartmaatschappijen omvat.
Dus dat is wat we doen, onze taxi om 5:30 's ochtends nemen en in minder dan 20 minuten hebben we op het station geplant voor 17 RMB en zonder enig verkeer over te steken, iets dat hier in China lijkt te liggen. Het is duidelijk dat je in de Chinese steden ook slaapt ...

We passeren de veiligheidscontroles, we gaan voor een paar cafés naar Dicos voor 18 RMB en een paar minuten van de uitgang van de trein komen we bij de sporen.

Chengdu treinstation. Hoe bereik je Zhangjiajie?

We zijn terug in een snelle trein en hoewel we als tweede gaan, waren er eerst geen stoelen voor deze reis, zoals we zeiden dat de dag dat we van Pingyao naar Xi'an gingen, ik wou dat de vliegtuigen zo waren. Ruimte om je benen te strekken, bijna te liggen. Kom op, een volledige klap.
De trein doet er 2 uur over om Chongqing te bereiken, die we doorbrengen tussen het lezen en herzien van de planning van deze dagen, door landschappen doorkruist die bezaaid zijn met kleine dorpen die nog steeds in een mist zijn gewikkeld die ze nog idyllischer maakt. We houden van deze China landschappen.
We kwamen om 9 uur 's ochtends aan op het station en weten nog steeds niet hoe we verbinding moeten maken met de luchthaven. We hebben onze vlucht van Chongqing naar Zhangjiajie om 12:50 uur' s ochtends, we gaan op zoek naar een link, of het nu bus of metro is en We verlaten als laatste optie de taxi, want we hebben ongeveer 40 kilometer en we gaan liever met het lokale vervoer.
Maar zoals we weten, is niet alles wat je wilt vervuld en na verschillende ronden en verschillende vragen en gezien het feit dat het in de CityMaps2Go aangeeft dat we slechts 14 kilometer van de luchthaven zijn en niet 40 zoals we hadden gelezen, besloten we een taxi te nemen en Dus blijf kalm. Trouwens, we zullen het niet beu worden om te herhalen hoe essentieel het is om de Chinese adressen van alle plaatsen te nemen.
Net als in de rest van de steden vertrekt de taxi al met een minimumbedrag. Tot nu toe waren we allemaal die het minimum hadden gehaald 8RMB en vanmorgen van 9 denken we dat omdat het nachtelijk is en hier in Chongqing is gestegen naar 10RMB, dat hebben we intuïtief omdat het het treinstation is.
We kwamen om 9.45 uur 's ochtends aan op de luchthaven en betaalden 50 RMB voor een reis van ongeveer 30 minuten, dus het is echt niet de moeite waard om veel tijd te verspillen aan het zoeken naar een ander soort vervoer.

Meer praktische informatie om uw reis naar China voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in China
- 10 essentiële tips voor reizen naar China

onze Sichuan Airlines-vlucht van Chongqing naar Zhangjiajie Het vertrekt om 12:50 uur, dus we hebben nog een paar uur om te profiteren van het retoucheren van de aantekeningen die we maken om na de reisdagboeken te schrijven en een van de boeken af ​​te maken die we meenemen 😉
Maar omdat we al zo lang op zijn, maken we ook van de gelegenheid gebruik om wat dumplings van garnalen te eten, anderen van vlees, anderen van Hong Kong meer bier, water en twee ijsjes voor 101 RMB plus een koffie voor 15 RMB die ons weer tot leven brengen na de vroege ochtend die we dragen .
Om 12:35 uur beginnen we op tijd in een omgeving van de luidruchtigste, iets dat ons heel verbaast en dat is dat hier in China de stilte iets is waar we niet zoveel van genieten, of andersom. Het geschreeuw is een constante die soms, we moeten erkennen, ons overtreffen.
Om 13:50 landen we slechts een uur na het opstijgen in Zhangjiajie, die onze ingang naar de zal zijn Zhanjiajie National Park of Avatar Park. En zodra we uit het vliegtuig stappen, zijn we in een omgeving die zo anders is dan wat we tot nu toe hebben gezien, dat we niet kunnen stoppen om van de ene naar de andere kant te kijken, onszelf omringd te zien door bergen met zulke grillige vormen dat het lijkt alsof we al in het midden van Zhangjiajie Park zijn .

Zhanjiajie luchthaven. Hoe bereik je Zhangjiajie?

Na het ophalen van de tassen, op een luchthaven evenveel makkelijk Dat deed ons denken aan het vliegveld van Borneo toen we in Indonesië waren.
Nadat we de koffer hadden opgehaald, gingen we de straat op en werden we binnen enkele minuten gewikkeld in een stroom mensen die op de twee bussen stappen die naar het treinstation en de bussen van de stad Zhanjiajie rijden.
En dus bleven we, zonder het te beseffen, aan de poort van het vliegveld van Zhangjiajie getrokken als twee konten. Aangezien bussen hier niet met de stad verbonden zijn totdat er meer vluchten aankomen, moeten we naar de taxi's gaan en dit is wanneer de strijd van een gekibbel begint en een aantal mensen die ons verloten totdat we onszelf planten en zeggen tegen de mensen die een beetje weggaan en ons ruimte laten, omdat sommigen ons naar de koffers brengen door ze in de kofferbak van de auto's te zetten zonder ons zelfs te vragen.
Omdat we zien dat dit is wat we nog hebben, ademen we een paar keer en beginnen we te kibbelen. Uiteindelijk is er geen manier om uit 30RMB te stappen voor de reis van het vliegveld van Zhangjiajie naar de stad (op de website van het hotel waar we zullen verblijven, staat dat je tussen 20-30RMB moet betalen), dus we nemen het en dus nemen we nog een stap .
Onderweg maakten we van de gelegenheid gebruik om te vragen hoeveel ons zou worden aangerekend om ons naar Wulingyuan te brengen, de stad waar we zijn gebleven en waar een van de hoofdingangen is Zhanjiajie National Park of Avatar Park. Het vertelt ons dat het ons voor 230RMB kost (in het hotel zetten ze ongeveer 120RMB voor een uur ongeveer), dus we hebben het aanbod afgewezen en in ongeveer 15 minuten hebben we geplant in de Zhanjiajie busstation.
Daar gaan we naar binnen en gaan we direct naar een toonbank die zet informatie en een meisje vertelt ons dat de minibussen naar Wulingyuan vertrekken vanaf de platforms na het passeren van de veiligheidscontrole en de tickets worden betaald in dezelfde bus.
We maken van de gelegenheid gebruik om de schema's van de volgende reis te vragen die we over een paar dagen moeten maken, dat is van Zhanjiajie naar Fenghuang en ons naar een van de verkoopautomaten brengt om ons alle schema's te laten zien.

Busschema's van Zhangjiajie naar Fenghuang

Degene die het beste bij ons past, is de laatste, die om 17:30 uur 's middags vertrekt en dus kunnen we profiteren van een meer complete dag in Zhangjiajie Park. We bevestigen met haar dat, zoals we hadden gelezen, er ook een is directe bus van Wulingyuan naar Fenghuang, maar er is er maar één en deze vertrekt om 8:30 in de ochtend, dus we gooiden het weg omdat we op die manier de hele dag zouden verliezen om het in het park door te brengen en het eruit te halen, met de hulp van het meisje, omdat de machine alleen in het Chinees is , Zhangjiajie naar Fenghuang buskaartjes voor overmorgen voor 75 RMB per persoon.
Met onze tickets al opgeslagen, passeren we de veiligheidscontrole, stel je niet voor dat het niets modern is, andersom, net als de minibussen en eenmaal op de platforms en met onze rol van de naam waar we naartoe gaan, geeft een vrouw de minibus aan en Daar gaan we voor 12 RMB per persoon, in het gezelschap van chili zakken en dozen met kiwi's.

Bus van Zhangjiajie naar Wulingyuan

Koffers in de bus van Zhangjiajie naar Wulingyuan

We vertrekken om 3 uur 's middags, dus we zien ze elke keer vertrekken en in dit geval alleen met ons, maar beetje bij beetje is het gevuld met alle haltes die het onderweg tegenkomt. We kwamen om 4 uur 's middags aan in Wulingyuan, met een blauwe lucht en meer hitte dan we in dit deel van China hadden verwacht.
Vanaf het busstation van Wulingyuan moeten we een paar honderd meter lopen en verschillende keren om onze accommodatie vragen, omdat, net als in de rest van de steden, de namen in het Chinees zijn en het moeilijk is om ze te herkennen voor veel papier dat we met de naam dragen.
Hier beginnen we ons te realiseren hoe massatoerisme van kracht wordt en dat Wulingyuan praktisch compleet is in werken, nieuwe hotels, restaurants creëren ... die ons enkele ogenblikken herinneren aan Aguascalientes in Peru, waar een speciale en unieke speciale stad is gecreëerd voor toerisme
We eindigden met ons hostel, het Destination Youth Hostel, in een straat parallel aan de hoofdstraat en een paar meter van de ingang van de Zhangjiajie Park en na het inchecken en een tijdje rusten in de kamer, gingen we wandelen en dineren.

Straten van Wulingyuan

Na een wandeling door Wulingyuan zien we dat hier alle restaurants hetzelfde zijn, maar zo hetzelfde dat ze zelfs dezelfde foto's aan de deur en dezelfde kaarten hebben, dus we hebben geen keus, maar welke van hen we blijven eten .

Restaurants in Wulingyuan

En we kiezen slecht. We zitten in een die we aanbevelen in de accommodatie waar we zijn, die trouwens dezelfde eigenaar is. We bestelden een bord kip, dat meer dan kip gewoon kippenbotjes en poten zijn en wat frietjes die we meerdere keren hebben gevraagd, zelfs foto's laten zien, en dat bevestigde ons door actief en passief dat ze dat waren en uiteindelijk bleken ze totaal groenten te zijn Onbekend voor ons, gekookt, zonder meer. En voor niets meer en niets minder dan 118RMB. Het is heel duidelijk dat we net zijn aangekomen in een stad die zich begint te openen voor toerisme en dat de prijzen als schuim zijn gestegen.

Restaurant waar we aten in Wulingyuan

Dus met de maag nog steeds leeg, hebben we bijna al het voedsel achtergelaten, en wetende dat we morgen niet kunnen ontbijten, gaan we naar een winkel waar we een paar snoepjes en drankjes laden en gaan we naar het hotel om te rusten dat we morgen een dag hebben de meest complete in het scenario waarin de Avatar film.

Denk dat de Zhanjiajie National Park of Avatar Park Het heeft verschillende vermeldingen, logisch gezien en het is het meest "logisch", u komt binnen via Wulingyuan. We raden u aan de accommodatie hier te reserveren, omdat in deze stad de hoofdingang van het park is.
In Zhangjiajie, de stad, vind je meer infrastructuur, maar het is niets meer en niets minder dan 1 uur van Wulingyuan, dus je moet deze route elke dag maken als je naar het park wilt komen.

Dag 14: Wulingyuan - Nationaal park Zhanjiajie