Wandelroute door Porto

Dag 2: Porto: Aliados Avenue, Torre dos Clérigos, boekhandel Lello e Irmao, Luís I-brug, Ribeira do Douro

Vrijdag 10 april 2009

We staan ​​vroeg na aankomst van gisteren op van het vliegveld naar het centrum van Porto en ontbijten in het Residencial Universal hotel, een ontbijt van de meest diverse, zeer complete en kwaliteit, dat ons energie geeft om de stad te ontdekken
We vertrokken met onze kaart in de hand en een paar minuten voor 9 uur lopen we al langs de Avenida dos Aliados.
Een goede optie om niets in de stad te missen is om deze tour te boeken met een gids in het Spaans of deze andere tour in het Spaans die tickets bevat voor de plaatsen die je zult bezoeken.

Dos Aliados Avenue

Voor ons liggen het stadhuis en de Bank van Portugal, twee van de bekendste en meest karakteristieke plekken in dit deel van de stad, waar wandelen een plezier is.

Na wat foto's van het gebied te hebben genomen, gaan we op weg naar de Torre dos Clerigos de Porto, waar Roger niet aarzelt om te klimmen, terwijl ik een wandeling rond maak, genietend van deze stad die verliefd is geworden in de paar uur dat Ik ken haar. Je kunt de ingang van de toren hier van tevoren reserveren.

De Clérigos-toren in Porto

Na het uitstappen merkt Roger op dat de klim een ​​beetje moeilijk is, maar dat het zeer de moeite waard is voor het uitzicht op Porto dat vanaf de top te zien is. We laten u een afbeelding achter zodat u deze kunt controleren. Het is heel duidelijk dat het het waard is, toch?

Uitzicht vanaf de Clérigos-toren in Porto

Een van de attracties dat je niet mag missen als je in de buurt bent, is het beroemde en karakteristieke haventram 22, die door de zijkant van de Clérigos-toren loopt.
Als u de trams gaat gebruiken om door de stad te reizen, is het raadzaam om te zien of het rendabel is om de Porto Card te boeken met het openbaar vervoer en kortingen tot 50% in tal van bezienswaardigheden van de stad.

Tram 22 van Porto

Na het bezoek aan de Clérigos-toren en de wandeling die we in dit deel van de stad maken, gaan we op zoek naar de Lello e Irmao boekhandel, een van de meest karakteristieke plekken van de stad.

** Update 2017. Ze informeren ons over de volgende schema's en gegevens: "De Libreria Lello is open tot 20:00 uur en de Torres dos Clerigos tot 23:00 uur, die tot 19:00 uur € 4 is vanaf 19:00 uur. om 23:00 € 5. "
Hartelijk dank Carla voor het schrijven om ons op de hoogte te stellen van deze gegevens.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans van Porto door reizigers:

- Cruise van de zes bruggen
- Rondleiding door Porto
- Volledige Porto-tour met kaartjes
- Excursie naar Guimarães en Braga
- Nachttour met diner en fado-show
- Meer excursies en rondleidingen hier

Bij de ingang vertellen ze ons al dat we maar één foto kunnen maken en dat we niet naar binnen mogen om een ​​melding te maken. We stellen ons voor dat als ze dit niet zouden zeggen, toeristen niet zouden stoppen om naar binnen te gaan en foto's te maken, waardoor de klanten die naar de winkel gaan worden gestoord Lello e Irmao boekhandel om te kopen en niet alleen om haar te bewonderen. Na het missen van een goede tijd in de hoeken van deze ongelooflijke boekhandel, hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om een ​​gids uit Porto te kopen, die we nog niet eerder hadden kunnen kopen en die ons zullen helpen de informatie van onze planning te voltooien.

Lello e Irmao boekhandel

Na deze geweldige e essentieel bezoek in Porto, besloten we om naar Ribeira del Duero te gaan, onszelf te verliezen door de straten van de stad, zonder een heel specifieke bestemming en te genieten van die hoeken die alleen bekend zijn als je geen kaart in je hand hebt.
We zijn al begonnen te zien dat Porto een warme stad is, ondanks de kou, met een speciale sfeer en dat is dat elke hoek die we bekijken je uitnodigt om te stoppen en een foto te maken.
Tijdens onze wandeling passeren we het Natural History Museum, het Portugese Fotografiecentrum en het klooster van Sao Bento.
En vanaf hier komen we aan bij het Palacio de la Bolsa en de Ferreira Borges-markt, waar we profiteren van de groene omgeving om wat tijd door te brengen met rusten.
Zodra we aankomen bij de Porto Ribeira, maken we van de gelegenheid gebruik om op een van de terrassen te stoppen om iets te drinken.

Ribeira del Duero

Daar hadden we een goede tijd, kijken naar het leven voorbijgaan, genieten van het moment, waar het uiteindelijk om draait en meer in reizen.

Luis I-brug

Na deze technische stop gingen we op zoek naar een plek om te eten en met onze vastberadenheid om het te proberen francesinhas, het meest typische gerecht van Porto, we zien dat er naast de deur een restaurant is waar ze worden gemaakt. En daar hebben we onszelf geplant om van te genieten Portugese gastronomie.

Francesinha van Porto

Ze geven ons de keuze tussen eten in het pand of op het terras en hoewel het cool is, hebben we besloten om op het terras te blijven en dus blijven genieten van het ongelooflijke uitzicht dat we hebben vanaf hier op de Luis I-brug.

Meer praktische informatie om uw reis naar Porto voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Porto
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Porto
- De 5 beste tours en excursies in Porto
- 10 essentiële tips voor reizen naar Porto
- Waar te verblijven in Porto: beste buurten en hotels
- De beste gratis rondleidingen in Porto gratis

Na een goed diner en een goede koffie, lopen we weer langs de Ribeira del Duero om het stukje gerecht dat we hebben gegeten af ​​te ronden en bewonderen we dit deel van de stad met de komst van de middag.
Na deze wandeling besloten we naar de Rua Catarina te gaan, waar we winkels en meer winkels vonden en waar we de eerste aankopen van deze reis naar Porto en Guimaraes deden en natuurlijk probeerden we het Majestic Café binnen te gaan, hoewel het niet kan en dat is de wachtrij die er is hoe terug te trekken. Vergeten de koffie die we in gedachten hadden, vervolgden we onze wandeling langs de straat van Santa Catarina, waar we een kleine kerk met zijn met tegels beklede gevel kunnen zien: de Chapel of Souls.

Chapel of Souls

Hier in de buurt is de Bolhao, een bloemenmarkt, die we vanwege tijdgebrek niet hebben kunnen bezoeken, maar die ze veel aanbevelen en die we zeker niet zullen missen de volgende keer dat we naar Porto komen.
Vanaf hier gaan we uit eten en eindigen in een restaurant, tegenover het Universal Residential Hotel, waar ze elke avond een show doen: piano, fados, live zingen ...
Vanavond heeft hij Caribische muziek gespeeld, wat eigenlijk niet het leukste was geweest als we in Porto waren, maar het biedt ons wel een levendig diner.
Na het eten en na 23.00 uur gaan we direct naar het hotel om te rusten. Morgen hebben we een meest complete dag. We gaan Guimaraes ontmoeten.

Dag 3: Porto: Sao Bento Station - Guimarães: Kasteel, Monte de Penha Porto

Video: Een Wandeling door de stad Rethymnon op Kreta (Mei 2024).