Bibury, de mooiste stad in Engeland

Dag 4: Bibury, de mooiste stad in Engeland - Bristol Airport - Girona

Vandaag is onze laatste dag van de reis naar Cotswolds in 4 dagen en hoewel het onze laatste uren zijn en gisteren waren we al in Bibury na het verkennen van enkele van de mooiste dorpen op het Engelse platteland, we kunnen niet vertrekken zonder een laatste bezoek aan Arlington Row te maken , die schilderachtige straat, die ons hier bracht en waarom het zo is Bibury, de mooiste stad in Engeland.

Bibury, de mooiste stad in Engeland

Dus als het niet 7:30 in de ochtend is en wetende dat er op dit moment niemand in het gebied is aangekomen, zijn we voor het ontbijt uit The Swan Hotel vertrokken om daar dichterbij te komen.

Zoals we gisteren al zeiden, zijn we slechts 100 meter verwijderd van waar we verblijven, dus we kunnen genieten van een prachtig uitzicht op Bibury, de mooiste stad in Engeland, op het eerste uur, het is een geschenk waarmee we afscheid nemen van dit indrukwekkende uitje dat is overwonnen al onze verwachtingen en is dat uiteindelijk de hoeken "minder bekend"Het worden echte juwelen.

Bibury

Bibury, beschreven door William Morris als "de mooiste stad in de Cotswolds", het ligt naast de rivier de Coln, een andere attractie van dit kleine stadje, waardoor het een ideale plek is voor een ontspannen dag op het Engelse platteland.

Bibury. Cotswolds

Arlington Row, is een groep oude landhuizen uit de 16e eeuw, met zeer hellende daken, die door de jaren heen niet alleen de beroemdste enclave van de stad, maar van The Cotswolds zijn geworden, sinds Het is een van de meest gefotografeerde scenario's in dit deel van het land en hoewel we moeten zeggen dat we voor aankomst denken dat het waarschijnlijk was overschat, nadat we hier meerdere keren op straat zijn geweest, moeten we de verklaring bevestigen: Bibury, de mooiste stad in Engeland.

Arlington Row fotograferen

Bovendien moeten we in gedachten houden dat Bibury het decor is geweest voor films zoals het dagboek van Stardust en Bridget Jones, iets dat dit scenario nog beter bekend maakt dan toen hij de naam kreeg mooiste dorp in Engeland.

Een ander perspectief op Bibury

Arlington Row Tour

Het is 8:30 's ochtends, wanneer we besluiten dat het tijd is om afscheid te nemen van Bibury, hoewel we voordat we vertrekken het ontbijt niet vergeten dat we op ons wachten in The Swan Hotel, waar we genieten van een zeer compleet en heerlijk ontbijt dat we serveren bij Brasserie restaurant.

Ontbijt in het Swan Hotel

Een paar minuten na 9.30 uur in de ochtend toen we afscheid namen van Bibury om onze weg te vervolgen Luchthaven van Bristol, gelegen op anderhalf uur van hier en van waar we om 1 uur naar huis vertrekken.

Op de terugweg naar de luchthaven van Bristol gaan we terug door spectaculaire landschappen, van een intens groen dat zelfs lijkt te liegen over hoe indrukwekkend ze zijn. Sommige landschappen die ons de volgende keer opnieuw laten nadenken, en dat is als we na deze reis naar het Engelse platteland iets duidelijk hebben, is dat we zullen terugkeren en dat zal het zeker niet lang duren. We hebben veel dingen achtergelaten om te weten en ook veel tijd om door te brengen in dit ongelooflijke deel van Engeland, dat we samen met de reis naar Bath, Salisbury en Stonehengue een paar jaar geleden hebben gedaan, we geloven dat het een van de mooiste gebieden van het land is.

Cotswolds Roads

We komen aan op de luchthaven van Bristol, de parkeerplaats wanneer het bijna 11.30 uur 's ochtends is, perfecte tijd om de huurauto in Cotswolds in te leveren en direct naar het controlegebied te gaan, paspoortcontrole door te geven en rechtstreeks naar de boarding gate, waar onze vlucht om 1 uur 's middags terug naar huis vertrekt.
Nu zijn er de laatste uren van de reis, die uren waarin we moeten beginnen met het onthouden van alle geleefde momenten, beginnen met het herzien van notities om het reisdagboek te schrijven en natuurlijk, beginnen met het voorbereiden van de volgende reis, die over een paar weken zal zijn .