Vlucht van Port Elizabeth naar Durban

Dag 10: Storms River - Jeffreys Bay - Vlucht van Port Elizabeth naar Durban - Ballito

Vandaag hebben we om 12.00 uur de vlucht van Port Elizabeth naar Durban, waarmee we over 25 dagen aan de tweede fase van deze reis naar Zuid-Afrika beginnen, maar voordat we naar de luchthaven gaan, maken we een stop bij Jeffreys Bay, een strand dat bekend staat om zijn golven en voor Wees een van de meest bezochte plaatsen door surfers in Zuid-Afrika.
Bovendien staat deze plek ook bekend als een van de punten waar er in deze tijd van het jaar meer walviswaarnemingen zijn, dus we willen deze laatste kans om ze gratis in Zuid-Afrika te zien missen.

Jeffreys Bay ligt op 100 kilometer van de Andelomi Forest Lodge, die vanavond onze accommodatie in Storms River was, waar we om 8 uur 's ochtends vertrokken, na het ontbijt en energie laden voor vandaag, die hoewel het wordt gepresenteerd Met vrijwel geen bezoek, hopen we dat het de toegangspoort is tot enkele van de must-see plekken in Zuid-Afrika

Na een rustige rit, vandaag met vrij grijs weer, kwamen we om 9 uur aan in Jeffreys Bay om de huurauto in Zuid-Afrika achter te laten op een van de parkeerplaatsen aan de strandpromenade.

Jeffreys Bay, een stop voor de vlucht van Port Elizabeth naar Durban

Deze stad met weinig charme is een van de must-see haltes voor elke reiziger die van surfen houdt of met eigen ogen enkele van de beste golven van het land wil zien. Wat de reden ook is of zelfs als het is zoals wij om te stoppen voordat we de vlucht van Port Elizabeth naar Durban nemen, Jeffreys Bay is de perfecte optie om je benen te strekken, te genieten van het strand en zelfs als je geluk hebt, iets dat we Vandaag kunnen we niet zeggen, zie walvissen vanaf de kust.

Jeffreys Bay

Omdat we nog een uur of zo hebben voordat we naar de luchthaven vertrekken, hebben we besloten van de gelegenheid gebruik te maken om te zitten in een cafetaria met uitzicht op zee, waar we een limonade, koffie en een portie chocoladetaart van R70 hadden die dienen als een perfect excuus om te genieten tijdens een tijdje van kijk hoe het leven voorbijgaat, dat we zoveel leuk vinden en wat we soms niet de hele tijd doorbrengen die we zouden willen.

Het is 10.30 uur als we naar het vliegveld van Port Elizabeth kunnen lopen, 90 kilometer hier vandaan, waar we om 11.30 uur aankomen.

Huurauto terugkomst op de luchthaven van Port Elizabeth

Houd er rekening mee dat Port Elizabeth Airport erg klein is, dus het is ongelooflijk eenvoudig om Europcar-parkeerplaatsen voor auto's te vinden, met wie we de auto in Zuid-Afrika huren.
Eenmaal daar en nadat we de auto volledig hebben bekeken en foto's hebben gemaakt, wachten we om te controleren hoe we de auto hebben teruggebracht, iets wat ze snel doen, zonder zelfs maar naar de benzinetank te kijken voor alles het retourproces van de gemaakte huurauto, ga naar de bezorging van bagage en factureer met Fly Safair, het bedrijf waarmee we de vlucht van Port Elizabeth naar Durban zullen maken.

Europcar op de luchthaven van Port Elizabeth

Met een paar uur marge totdat we onze vlucht van Port Elizabeth naar Durban verlaten, maken we van de gelegenheid gebruik om de volgende fase van Zuid-Afrika gratis te bekijken, die bijna volledig is om dieren te zien naast het eten in een klein restaurant op de luchthaven en neem dit wacht even als een pauze van de volledige dagen die we tot nu toe hebben gehad, met de Kaapstad-routes op één dag, de tour van het Kaapse schiereiland, het walvissen spotten in Hermanus, de Garden Route in Zuid-Afrika en het natuurpark van Tsitsikamma waar we gisteren in waren.

Port Elizabeth luchthaven

Punctueel verlaat onze vlucht van Port Elizabeth naar Durban en op tijd zijn we in deze nieuwe stad geland waar we over 25 dagen aan een nieuwe fase van de reis naar Zuid-Afrika beginnen, waarin we, zoals eerder vermeld, veel dieren hopen te zien en we zijn er zeker van dat het een van de kersen van de taart van de reis zal worden.

Vlucht van Port Elizabeth naar Durban

Haal de huurauto op in Durban

Na de landing is het eerste wat we doen nadat we de bagage hebben opgehaald, naar het Europcar-kantoor gaan, waar we zien dat na het doen van al het papierwerk van de tweede autoverhuur in Zuid-Afrika, de creditcard waarmee we de storting, ze vertellen ons dat het niet werkt.
Na een eerste moment van paniek begonnen we verschillende creditcards te proberen, altijd van Roger die de bestuurder is, die na het proberen ons vertellen dat ze ook niet werken. Gezien dit probleem stellen we voor om de aanbetaling contant te betalen, die ze weigeren en de enige oplossing die ze ons geven is mij als chauffeur toe te voegen voor een bedrag van ongeveer 80 euro en zo mijn creditcard te kunnen gebruiken.
We accepteren dat dit de enige mogelijke oplossing is om de huurauto te nemen en na het beheer hebben we hetzelfde probleem met creditcards in mijn naam. Op onze aandringen dat er iets vreemds gebeurt, omdat we in de eerste huurauto in Kaapstad geen problemen hadden, gaan ze akkoord om een ​​andere POS te proberen en realiseren ze zich eindelijk dat het probleem aan hen ligt, met de kaartmachine die Het werkt niet en daarom gaf ik een foutmelding

Meer praktische informatie om uw reis naar Zuid-Afrika voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Zuid-Afrika
- De beste tips voor reizen naar Zuid-Afrika

Dus na dit slechte drankje halen we de huurauto die we tegenwoordig hebben, een Toyota Avanza, een hogere auto om beter zicht te hebben op de safari's, we profiteren van het kopen van basisvoedsel in een luchthavensupermarkt en we zijn op weg naar wat onze accommodatie vanavond wordt.

Vergeet niet de post autohuur in Zuid-Afrika te lezen, waarin we alle details van de autohuur toelichten, naast vele tips over het rijden in Zuid-Afrika

Huurauto in Zuid-Afrika

Het is 6 uur 's middags wanneer we aankomen bij het Hampshire Hotel, onze accommodatie in Ballito voor vanavond, een klein stadje op slechts 14 kilometer van de luchthaven die we als slaappunt zullen gebruiken en morgen beginnen de route naar St. Lucia, een van de sterke punten van deze fase van de reis.

We laten u een kaart zien van de route van vandaag in Zuid-Afrika, inclusief de vlucht van Port Elizabeth naar Durban, waarmee we aan de tweede fase van deze reis beginnen.

Dag 11: Ballito - Saint Lucia - Wat te zien in Isimangaliso

Video: Vliegen naar Port Elizabeth. Zuid-Afrika Reisvlog 10 (April 2024).