De 5 beste routes met de auto in Italië

Italië, ons buurland en een van de meest indrukwekkende landen ter wereld, omdat het enkele van de meest interessante en meest historische steden ter wereld herbergt. Maar Italië is niet alleen Rome, Florence of Venetië. Italië is veel meer, vooral als we een auto krijgen en we zijn van plan ermee te reizen. We laten u een selectie van wat wij denken dat zijn beste routes met de auto in Italië Waaronder we enkele omvatten die u zeker niet zullen teleurstellen.

1. Toscane

Een van de autoroutes door Italië bij uitstek Een goed idee is om naar Pisa te gaan en vanaf daar, na de stad te hebben leren kennen, een auto te huren om naar Florence te gaan, waar we na een paar dagen de route door Toscane te hebben gestart, verdwalen op mooie plekken zoals Volterra, San Gimignano, Montepulciano of het beroemde Siena.
Als je Florence en Pisa wilt leren kennen, raden we je aan om je een week lang aan dit gebied te wijden, het is een van de beste plekken om te zien in Italië en alleen om de beroemdste plekken in Toscane te leren kennen heb je ongeveer 4-5 dagen nodig. We laten je een mogelijke route zien die volgens ons interessant kan zijn, omdat deze de belangrijkste dorpen in Toscane dekt:
Dag 1: Pisa - Lucca - Volterra
Dag 2: Volterra - San Gimignano - Monterriggioni - Siena
Dag 3: Siena - Montalcino - Abdij van St. Antimo - Bagno Vignoni - Pienza - Montepulciano - Siena
Dag 4: Siena - Pisa

Afhankelijk van de vluchtschema's kunnen zowel dag 1 als 4 worden gewijzigd, evenals de introductie van de stad Florence, waar we een paar dagen kunnen doorbrengen om te genieten van een van de meest ongelooflijke steden voordat we aan een van de autoroutes door Italië aantrekkelijker

Mis de ervaring van onze reis naar Toscane niet gratis

2. Meer van Como

Nog een van de beste routes met de auto in Italië We vinden het in het noordelijke deel van het land, met name in de Meer van Como, gelegen op ongeveer een uur van de stad Milaan.
Een goede optie is om naar te vliegen modestad en eenmaal daar een auto huren, van waaruit we in minder dan een uur aankomen in Como, een van de bekendste locaties van dit prachtige meer, dat we zelfs als uitvalsbasis kunnen nemen voor onze bezoeken, omdat het een van de steden is met meer infrastructuur en een perfecte plek om het meer te verkennen.
Een route door de Meer van Como waarin we enkele van de meest interessante plaatsen zouden bezoeken, zijn:
Dag 1: Milaan - Como (we kunnen van de gelegenheid gebruik maken om Milaan te bezoeken voordat we naar Como vertrekken)
Dag 2: Como - Lenno: Villa Balbaniello - Bellagio - Brienno - Cernobbio
Dag 3: Boottocht op het Comomeer - Varenna - Menaggio - Como
Dag 4: Como - Brunate - Milaan

Het beste hiervan Comomeerroute is dat we het zowel met de auto als met de boot kunnen doen. Onze aanbeveling is dat u half en half doet, omdat autorijden gemakkelijk is in dit gebied van Italië, er is voldoende parkeergelegenheid en er is niet te duur en we kunnen zelfs de veerboot gebruiken om van de ene naar de andere oever van het meer te gaan.
Hoewel, zoals we al zeiden, de boot ook een zeer aanbevolen optie is, omdat de perspectieven van de dorpen vanaf het water gewoon geweldig zijn, dus we raden je aan om niet te aarzelen en beide opties te combineren.
Mis de ervaring van onze reis naar Lago di Como niet gratis

3. Sardinië

Een van de beste routes met de auto door Italië is te vinden op een van de mooiste eilanden ter wereld en het is niet voor niets bekend als de Mediterraan Caribisch gebiedvoor zijn turquoise wateren en zijn witte zandstranden, meer typisch voor andere plaatsen in de wereld.
Een verblijf op Sardinië waarmee u het eiland en de belangrijkste en mooiste stranden goed kunt leren kennen, zou zijn om ongeveer een week in de omgeving door te brengen. We laten een route achter waarvan we denken dat die je naar enkele van de belangrijkste plaatsen in dit deel van het eiland zal brengen.
Dag 1: Alghero
Dag 2: Alghero - Grotta di Nettuno - Alghero
Dag 3: Alghero - Stintino - La Pelosa-strand - Castelsardo - Rocca del Elefante - Sta Teresa di Gallura - Capo Testa - Rena Bianca-strand - Porto Pozzo
Dag 4: Porto Pozzo - Palau - La Madalena - Caprera - Palau - Arzachena
Dag 5: Canniggione - De Smaragdkust: Baja Sardinia, Porot Cervo, Capriccioli Beach, Porto Rotondo - Olbia - Capo Caccia

Mis de ervaring van onze reis naar Sardinië niet gratis

4. Amalfikust, een van de beste autoroutes in Italië

De kust van Amalfi is voor velen de perfecte bestemming in Italië om uit te rusten, te genieten van gastronomie en natuurlijk te ontspannen en te genieten van een unieke omgeving. Hoewel er veel combinaties zijn om hier te komen, zouden we ervoor kiezen om het verblijf een beetje te verlengen, naar Rome te vliegen en van daar, na de stad te kennen, een auto te huren in Rome en vandaar naar Napels te gaan om de stad te leren kennen en hoe niet , maak een reis naar Pompeii en Herculaneum en ga dan naar de kust van Amalfi, waar we een van de beste routes met de auto in Italië.
We laten u een mogelijke route voor het geval u alle door ons voorgestelde bestemmingen wilt dekken:
Dag 1: Rome
Dag 2: Rome
Dag 3: Rome - Napels
Dag 4: Napels - Herculaneum - Pompeii - Napels
Dag 5: Napels: Spaccanapoli, Via Tribunal, Duomo, Via San Gregorio Armeno, Church of San Angelo a Nilo, Capella de San Severo, Chiesa San Domenico Maggiore, Piazza Bellini, Archaeological Museum of Naples, Via Port'Alba, Via Benedetto Croce , Basiliek van Santa Clara, Umberto I-galerij, Spaanse wijk, Piazza del Plebiscito, Castel dell'Ovo, Castel Nouvo
Dag 6: Napels: Spaccanapoli, Napels Underground, Spaanse wijk, Haven Napels
Dag 7: Napels - Sorrento
Dag 8: Sorrento - Positano - Amalfi
Dag 9: Amalfi

5. Sicilië

een route met de auto door Sicilië Het zou een gemiddelde van een week moeten omvatten om de meest interessante plaatsen in dit gebied van de stad te leren kennen boot land en vooral om te genieten van de sfeer en landschappen van een van de meest bijzondere gebieden van het land.
Een interessante route kan zoiets zijn als de volgende route die we voorstellen:
Dag 1: Catania
Dag 2: Catania - Vallei van de tempels - Scala de Turchi - Palermo
Dag 3: Palermo
Dag 4: Palermo
Dag 5: Palermo - Cefalù - Vulcano Island
Dag 6: Vulcano Island - Stromboli Island
Dag 7: Stromboli Island - Lipari Island - Taormina
Dag 8: Syracuse - Catania