Excursie nijlpaarden in Saint Lucia

Dag 12: Hippo-excursie in Saint Lucia - Swaziland Border

de excursie nijlpaarden in Saint Lucia Het zal de eerste activiteit van vandaag zijn, na gisteren konden we het niet doen door het niet gereserveerd te dragen en de plannen te moeten veranderen, ervoor te kiezen om de route te maken door de plaatsen om te zien in Isimangaliso.

Gezien het feit dat de nijlpaarden tour in Saint Lucia Het begint om 07:30 uur in de ochtend met het bedrijf Heritage Tours And Safaris, een van de meest aanbevolen in de stad, we besloten de dag een beetje vooruit te gaan en de Lake St Lucia Lodge, onze accommodatie in St. Lucia vanavond om 6 uur te verlaten om rond het estuarium te gaan voordat u de tour begint om het beste uit deze dag van de reis naar Zuid-Afrika te halen in 25 dagen.

De Lake St Lucia Lodge ligt op slechts 1,5 km van de haven van waaruit de boten vertrekken voor de nijlpaard tour in St. Lucia, dus kort na 6 in de ochtend zijn we er om meer dan 45 minuten van te genieten Vanaf dit ongelooflijke moment waarop de nijlpaarden in St. Lucia de dag beginnen, de rivier naderen en op zoek gaan naar de plaats waar ze praktisch de hele dag zullen zijn.

Estuarium van Saint Lucia

Nijlpaarden in het estuarium

Tour nijlpaarden in Saint Lucia

De nijlpaardentocht in Saint Lucia is een van de activiteiten die we aanbevelen om niet gratis te verdwalen in Zuid-Afrika.
Met deze tour kun je bootsafari maken door de Santa Lucía-estuarium, in het Isimangaliso-park, waar je meer dan twee uur lang nijlpaarden, Nijlkrokodillen en talloze vogels kunt zien, terwijl een gids alle informatie hierover uitlegt Dieren en hun leefgebied.

Iets heel belangrijks is dat het bedrijf Heritage Tours And Safaris Shoreline-schepen gebruikt in zijn safari's, met een capaciteit voor maximaal 15 personen, iets dat een minimale impact op het milieu heeft.
Ze hebben ook een hoes met een zeer brede zichtruimte die ongelooflijke foto's garandeert.

Boot voor de nijlpaardenexcursie in Saint Lucia

De tour begint met een korte uitleg door de gids en tour vervolgens door het estuarium op zoek naar nijlpaarden en dieren in het gebied. Naast deze route worden er op verschillende belangrijke punten in het gebied en op plaatsen met nijlpaarden gestopt, waarbij altijd voldoende afstand wordt aangehouden om te voorkomen dat de dieren worden gestoord.

Tour nijlpaarden in Saint Lucia

Tour nijlpaarden in St. Lucia

Tips voor excursie van nijlpaarden in St. Lucia

• De nijlpaarden tour in Santa Lucia duurt 2 uur.
  • De prijs is R260 en in ons geval huurden we direct bij de Lake St Lucia Lodge waar we verbleven. Het is belangrijk om het op tijd te reserveren, omdat we, toen we het wilden doen, ontdekten dat er de hele dag geen plaatsen waren, dus moesten we de volgende dag 's ochtends vroeg boeken.
  • Het schema van de rondleidingen hangt af van de tijd, het is gebruikelijk dat ze om de twee uur vertrekken, en is de laatste om 16:30 uur. In de zomer hebben ze een speciaal vertrek om 07:30 uur op de perfecte ochtend als je later bijvoorbeeld naar Isimangaliso wilt gaan.
  • Hoewel we deze tour 's ochtends heel graag hebben gedaan, geloven we dat het' s middags, samen met de zonsondergang, ook een fantastische optie kan zijn.

Tour nijlpaarden in St. Lucia

Excursie nijlpaarden in St. Lucia

• Het vertrek van de nijlpaarden tour in Saint Lucia is vanaf de Siyabonga-steiger, precies op het punt waar de brug over de rivier vanaf de R618-weg ligt.
  • Wanneer je een verrekijker kunt dragen, hoewel nijlpaarden er meestal heel dichtbij uitzien en een goed doel zijn als je een natuurfoto wilt maken.

Meer praktische informatie om uw reis naar Zuid-Afrika voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Zuid-Afrika
- De beste tips voor reizen naar Zuid-Afrika

Hoe de route door de plaatsen in Saint Lucia te organiseren

Rekening houdend met onze ervaring en als u meer of minder tijd die we hebben gehad, zouden we ervoor kiezen om de volgende route te maken voor de bezienswaardigheden in St. Lucia.

• Dag 1: Saint Lucia: wandeling door de stad (het is erg klein) en de paden om nijlpaarden te zien en 's middags de nijlpaarden tour in Saint Lucia.
  • Dag 2: Route door de plaatsen om te zien in Isimangaliso en transfer naar de grens van Swaziland, om daar te slapen en op de derde dag oversteken naar Swaziland en naar Hlane te gaan.

In het geval u het wilt doen nijlpaarden tour in Saint Lucia In de ochtend zou de optie zijn om te doen zoals wij:

• Dag 1: Isimangaliso
  • Dag 2: Excussion-nijlpaarden in Saint Lucia Ga 's ochtends eerst naar de grens met Swaziland of maak van de gelegenheid gebruik om terug te keren naar Isimangaliso tot het middaguur of loop door de stad.

Nijlpaarden in St. Lucia

Het is 9:30 in de ochtend wanneer we klaar zijn met excursie nijlpaarden in Saint Lucia om terug te keren naar de Lake St Lucia Lodge waar we de bagage ophalen en contant betalen omdat ze geen creditcards accepteren en we nemen de huurauto om ons een paar minuten te geven en te plannen wat we zullen doen met de rest van de dag die vandaag nog loopt tot we naar de grens met Swaziland gaan waar we vandaag slapen.

Na het veel op prijs te hebben gesteld en te hebben begrepen dat we, nadat we een paar meter verderop nijlpaarden hebben gezien, een route maken langs de paden die van het estuarium lopen en ze van verre zien, niet de beste optie is, hebben we besloten om Isimalgaliso Park een tweede kans te geven, die alleen 4 kilometer hier vandaan, om te proberen neushoorns te zien, een van de mooiste dieren ter wereld, dat we gisteren niet het geluk hadden om te zien.

St. Lucia

Met dit in gedachten, reizen we de paar kilometer die ons van het park scheiden, keren we terug om de R191 te betalen voor wanneer het 10 uur 's ochtends is om een ​​tour te starten die ons langs dezelfde wegen voert die we gisteren de hele dag hebben gereisd.

Vergeet niet de post "Plaatsen om te zien in Isimangaliso" te lezen, waar we onze ervaring gisteren in het park toelichten.

We dragen niet meer dan 5 kilometer als we een secundaire weg zien die we gisteren niet zijn gepasseerd en we besloten te reizen, in de hoop de langverwachte neushoorns of olifanten te vinden die we kennen in deze landen.
Na ongeveer 3 kilometer beginnen we te zien dat verschillende auto's vanaf de voorkant komen, dit pad is slechts één manier, ons waarschuwend dat het nodig is om snel om te draaien als een kudde olifanten onze richting op komt. Gezien dit en met de eerste situatie gevaarlijk, we hebben geen andere keuze dan om te keren en de terugkeer naar de hoofdweg te ondernemen, waarvoor we besloten de route te volgen, in de hoop enkele dieren te zien waarvoor we zijn teruggekeerd naar Isimangaliso.

iSimangaliso

Deze situatie leert ons dat we zeer attent en veilig moeten zijn, de regels moeten respecteren en vooral wanneer we een gevaarlijke situatie zien, moeten omkeren en de rest van de auto's op de hoogte brengen.

We moeten bekennen dat we deze olifanten willen zien, maar dat gevoel duurt slechts een paar seconden en is dat we een paar meter na het toetreden van de weg twee neushoorns direct naast de auto vinden, waardoor we terugkeren naar Geloof in geluk en in de ongelooflijk gelukkige en bevoorrechte we zijn.

Neushoorns in Isimangaliso

Na een goede tijd fotograferen en genieten van deze ongelooflijke dieren, vervolgen we de route door het park en keren we om 12:30 uur terug naar een aantal secundaire wegen, terug naar Santa Lucia, waar we naderen om Braza te eten, een andere van de meest aanbevolen restaurants in de stad, waar we een biefstuk plus een bord vis, bier, water en express voor R600 bestelden.

Eten in Braza

Super aanbevolen!

Na het eten en het opladen van energie, is het tijd om verder te gaan met de route vandaag en de reis naar de grens met Swaziland te maken, waar we vannacht zullen blijven. , om de volgende dagen te ontbijten, waarin we met de safari's zelf beginnen.

Saint Lucia

De grens met Swaziland 160 kilometer van St. Lucia en een paar uur rijden, wordt de eindbestemming van de dag, die we reizen via de N2, een weg in zeer goede staat en met ongelooflijke landschappen waarin later Vanaf enkele kilometers beginnen we de bergen te zien die Zuid-Afrika van Swaziland scheiden en vanavond onze accommodatie zullen zijn.

We komen aan bij de Tamboti Ridge Bed and Breakfast wanneer het 16.15 uur is en zodra we aankomen en zelfs voordat we uit de auto stappen, ontvangt de eigenaar ons om ons te vertellen dat ze een probleem met onze kamer hebben gehad, maar dat we ons geen zorgen maken omdat ze ons hebben gemaakt een upgrade naar de Shayamoya Tiger Fishing and Game Lodge, een hotel dat op slechts 2 kilometer afstand ligt en veel beter is.
Met deze verrassing keren we terug naar de weg met de grens van Swaziland en na een paar minuten komen we aan bij de nieuwe accommodatie, die we moeten zeggen, laat ons met onze mond open en alleen wanneer we de plaats zien waar deze zich bevindt en totaal verrast zijn als ze ons vergezellen naar de hut toegewezen aan ons en we ontdekten dat het een prachtig uitzicht heeft.

Shayamoya Tiger Fishing and Game Lodge

En dus, na het genieten van een buitendouche, een tijdje werken op het terras met uitzicht op een hartaanval en genieten van een tijdje lezen, gaan we naar het hotelrestaurant voor het diner waar we een bord pasta, een vegetarische lasagne bestellen , wijn en water voor R350 waarmee we een ongelooflijke dag hebben afgesloten die ons eraan heeft herinnerd hoe ongelooflijk gelukkig we zijn.

We laten je een kaart van de route van vandaag in Zuid-Afrika voor de plaatsen om te zien in Saint Lucia, de excursie om nijlpaarden te zien en de reis naar de grens met Swaziland.

Dag 13: Zuid-Afrika grens - Hlane Park, een van de bezienswaardigheden in Swaziland

Video: Aflevering 4, St. Lucia, Nijlpaarden spotten! Zuid-Afrika (April 2024).