Transfer van Akaba naar Amman

Dag 10: Aqaba - Amman

Vrijdag 8 mei 2009

Vandaag hebben we de bus transfer van Akaba naar Amman om 11.30 uur 's ochtends, dus we staan ​​iets later op dan de dagen terug van de reis naar Jordanië gratis en we zullen ontbijten in de lounge van het Captain's Hotel in Aqaba, waar we vannacht hebben verbleven. De waarheid is dat dit een van de beste ontbijten is die we in Jordanië hebben gehad.
We maakten van de gelegenheid gebruik om naar een 7 Elf te gaan die we naast de deur hebben en wat eten voor hem te kopen bus van Akaba naar Amman, omdat het 4 uur reizen is en we rond 4 uur 's middags in Amman aankomen, hebben ze tijd om te eten.
De verrassing komt wanneer ze in de bus niet zeggen dat we de zak met voedsel in de koffer moeten laten, dus hiermee weten we al dat we vandaag vrij laat zullen eten. We hebben geen andere.
de transfer van Akaba naar Amman met de bus Het gaat vrij snel voorbij omdat de bus behoorlijk comfortabel is.
Eenmaal aangekomen in Amman, voordat we onze tassen verzamelden, troffen we een veelvoud aan taxi's aan die aan het wachten waren en hun diensten aanboden.

Er is er een die niet van ons opstijgt. Hij spreekt niet veel Engels, maar we begrijpen enkele dingen die hij ons wil vertellen als we hem vertellen dat we de reis hebben beëindigd en dat we morgen naar het vliegveld gaan. Hij vertelt ons dat hij ons met een meter naar het hotel brengt als hij ons morgen naar de Amman luchthaven.
Voordat we binnenkomen vragen we u hoeveel u ons in rekening brengt voor de reis naar de luchthaven en vertellen ons 15 dinar.
Het aanbod van het hotel was 30 dinars, dat van onze "vriend Bassam", ongeveer 25, dus we kozen ervoor om deze man te vertellen dat ja en dus dit ook vast te houden.

Meer praktische informatie om uw reis naar Jordanië voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Jordanië
- 10 essentiële tips voor reizen naar Jordanië

Zelfs een beetje walgend van de taxichauffeur die niet op Petra verscheen op de dag dat we naar Wadi Rum gingen, herhalen we dat alsjeblieft en na het 10 keer te hebben herhaald, vertelt hij ons met een grote glimlach, dat we ons geen zorgen maken, dat we ons geen zorgen maken Hij slaapt die nacht om ervoor te zorgen dat hij niet slaapt 😉
Dus neemt hij ons mee naar het Toledo Hotel, waar we de eerste dag waren dat we in Jordanië aankwamen voor 2 dinars en ontmoette hem de volgende dag om 5.30 uur 's ochtends om ons naar het vliegveld van Amman te brengen.
Eenmaal in het hotel geven ze ons een suite, hoewel we een normale kamer hadden gereserveerd, waar we een tijdje rustten en in de middag zien we de Moskee van koning Abdullah I van Amman.

Moskee van koning Abdullah I van Amman

Na het zien van deMoskee van koning Abdullah I van Amman buiten lopen we door de straten van Amman en verliezen onszelf tot de Koptische orthodoxe kerk van Amman.

Koptische orthodoxe kerk van Amman

We hebben gegeten in hetzelfde restaurant van het Toledo Hotel omdat dit deel van de stad niet te veel plaatsen biedt om te eten of te dineren of misschien weten we niet hoe we ze moeten zien.

Amman van Hotel Toledo

Vandaag is het tijd om morgen vroeg uit te rusten en vroeg op te staan Onze ongelooflijke reis naar Jordanië is voorbij.

Dag 11