WEGTRIP AAN DE OOSTKUST VAN AUSTRALIË. FASE 3: VAN BRISBANE NAAR MAGNETISCH EILAND

de derde fase van onze roadtrip langs de oostkust van Australië het ging tussen de steden over uit Brisbane en Townsville, van waar we een boot nemen naar Magnetisch eiland. Daar namen we een tweedaagse minivakantie waar we als twee heren van genoten.

Op dit moment zijn dit de belangrijkste gegevens:

Stage-informatie

Uitgangspunt: Brisbane

Eindpunt: Magnetic Island

Totaal km: 1.839 km

dagen: 7 dagen weg + 1 op Magnetic Island

• Dag 11: Brisbane - Noosa Heads (176 km)
  • Dag 12: Noosa Heads - Apple Tree Creek (296 km)
  • Dag 13: Apple Tree Creek - Gladstone (335 km)
  • Dag 14: Gladstone - Waverley Creek (285 km)
  • Dag 15: Waverley Creek - Broken River (250 km)
  • Dag 16: Broken River - Guthalungra (328 km)
  • Dag 17: Guthalungra - Townsville (Magnetic Island) (169 km)
  • Dag 18: Magnetic Island

Dag 11Brisbane - Noosa Heads

We nemen afscheid van onze vriend Felipe om verder te gaan langs de dichtstbevolkte kust in Australië. Maar bij God, we willen zulke grote steden niet bezoeken, we geven bijna de voorkeur aan een eenvoudige plek. De verrassing van deze dag was de poster met de aankondiging van Glazen huis bergen... Zonder te weten wat ze waren, namen we de omweg en ... we werden gek!

de Glazen huis bergen Het is een zeer nieuwsgierig Nationaal Park, met bergen van zeldzame vormen die miljoenen jaren geleden opkwamen voor alle vulkanische activiteit in het gebied. Om ze te bezoeken, kunt u het beste naar het bezoekerscentrum gaan en om informatie vragen. Ze hebben er een aanbevolen lusvormige route om de meest interessante uitkijkpunten te bezoeken, dus dit was onze route:

• Van het bezoekerscentrum nemen we Pikes Road, die velden van ananasgewassen doorvoer!
  • Op de omweg nemen we Oude Gympie Road Aan de linkerkant is het de panoramische weg die door het Nationaal Park loopt.
  • We bereiken de Glazen huis bergen uitkijk, een hoogtepunt met uitzicht over het hele prachtige park. Er is een informatieve kaart die je elk van de belangrijkste bergen vertelt.
  • We keren terug op onze trappen op Old Gympie Rd, we komen voorbij Landsborough en we gaan door tot splits opnieuw met de HW.

In totaal is de omweg ongeveer 50 km die snel is, op wegen in goede staat en de moeite waard. Het ligt naast de hoofdweg en is op zijn minst interessant en anders. Je hebt meer info op hun officiële website.

We volgen de richting en passeren Sunshine Coast om Noosa Heads te bereiken en te genieten van een rustige middag.

Noosa hoofden Het is een kleine kustplaats, vergelijkbaar met Byron Bay, maar met een meer vakantiesfeer en minder alternatief. Hoewel we het erg leuk vonden. Heeft een strand cool en vrij groot, de Nationaal park Noosa waar te lopen voor alle niveaus, een paar gezichtspunten zoals Laguna Lookout of Mount Tinbeerwah en meerdere restaurants en cafés fashion.

We verbleven in de YHA Halse Lodge, wat misschien het leukste was aan Noosa! Het is een oud huis uit 1880, ingeschakeld als een hostel. Maar het heeft ook een super coole bar, met speciale aanbiedingen voor diner en drankje. Prijzen variëren van $ 30 per stapelbed.

Dag 12Noosa Heads - Apple Tree Creek

Profiteren ervan was zaterdag, we stopten bij Eumundi-markten, twee dagen per week gehouden (woensdag en zaterdag) en waar ambachts- en kunstkraampjes samenkomen, hoewel in werkelijkheid alles aanwezig is, inclusief eten in overvloed. Kom vroeg aan omdat het de bal raakt!

Midden op de dag stoppen we om te eten Urangan en hier ontmoetten we een paar heel bijzondere vrienden: soldaatkrabben. Hoewel ze van vrienden niet echt veel hadden. We zagen ze van een afstand, groepen blauwe ballen die tegelijk op de verlaten stranden bewogen ... Dus we kwamen kijken wat ze in godsnaam waren ... En dat is hoe we deze rare dingen ontmoetten. Ze zien eruit als edelstenen! Trouwens, het strand, hoewel niet erg interessant, heeft een enorme houten pier.

We sliepen een beetje later, in de Apple Tree Creek-rustplaats.

Dag 13Apple Tree Creek - Gladstone

In de ochtend liepen we rond (zonder naar binnen te gaan) door de distilleerderijen Bundaberg, die sinds 1888 rum maken en blijkbaar een van de beste ter wereld is! En het is dat we ons voor een paar kilometer hebben gerealiseerd dat hier suikerrietgewassen niet ontbreken.

Op de route van vandaag hebben we een plaats gemarkeerd in rood, de kleur om de plaatsen aan te geven waar belangrijke gebeurtenissen plaatsvonden in de geschiedenis (of de enige kleur die we hadden ... nou ja, het is eigenlijk een zin gemaakt). Het is niemand minder dan het tweede punt waar landde James Cook in Australië, in het jaar 1770 (en de eerste in Queensland). De plaats, hoe kan het ook anders, wordt genoemd Seventeen Seventy. Overigens was de eerste landing in Botany Bay, nabij Sydney.

Er is een parkeerplaats van waaruit een paar wegen langs deze uitgaande kust lopen. Omdat schoonheid niets opmerkelijks is, om te denken dat met de komst van Captain Cook de transformatie begon zonder terug te keren uit Australië, wordt het beschouwd als een plaats van gedwongen bezoek.

Hoewel het niet onderweg is, is het de omweg waard en leer je meer over de geschiedenis van Australië. We gaan verder naar het noorden, door prachtige landschappen en velden, totdat we de bereiken rustplaats van Calliope River(in de buurt van Gladstone), in wat een historische nederzetting van de jaren 1850. Tegenwoordig heeft het nog steeds enkele gebouwen die dit laten zien, een authentiek openluchtmuseum. Meer info

Dag 14Gladstone - Waverley Creek

Dag 14, dit was in geen enkele kleur gemarkeerd, maar we konden het uit de kalender verwijderen. We hadden een douche nodig, een paar uur bibliotheek, eten tussen 4 muren, naar de supermarkt gaan ... En dit alles deden we binnen Rockhampton.

De douches zijn te vinden in het zwembadcomplex van het watercentrum, wat trouwens een pas is! Voor $ 2 heb je toegang tot de zwembaden en kleedkamers. De bibliotheek had onbeperkte wifi en was erg cool.

Wat niet zo goed verliep, was de aankoop bij Woolworths. Toen we alles op de doos hadden en we wilden het doorgeven, was er een computerfout die voor de papegaai ongeveer 500 Woolworths-supermarkten in heel Australië blokkeerde! Het was de enige dag dat ik besloot worsten te kopen (nou ja ... "worsten"), en te kijken hoe ik het stuk kreeg!

'S Avonds komen we aan in de rustplaats vanWaverley kreek, onze accommodatie.

Dag 15Waverley Creek - Broken River

Na een goed ontbijt (we zijn klaar om mijn goreng-envelop op te eten), zetten we koers naar Eungella Nationaal Park met slechts één reden: zie vogelbekdier In hun natuurlijke habitat.

Om daar te komen moet je de omweg nemen naar Highway 64, die, hoewel in goede staat, een punt is waar het heel erg steil en met veel bochten wordt. Maar je zult zien dat alles wat je uiteindelijk beklimt in je voordeel draait, boven het weer is het koeler en veranderen de landschappen veel. En u zult zien dat, zelfs als u dat denkt, u niet alleen zult zijn!

Hebben we vogelbekdier gezien? Natuurlijk wel! Hoewel het niet gegarandeerd is, is hier een kolonie platypus vrij groot (groot ... pse ... misschien zijn er 20?). We komen rond 3 uur 's middags aan en parkeren in de Camping "Broken River bush camp" (Er is een andere over de rivier een beetje verder, de "Fern Flat camping gebied"). De prijs is $ 12,70 voor twee personen en het is noodzakelijk om online te reserveren. De omgeving is erg cool, direct naast de rivier waar het vogelbekdier leeft, hoewel de badkamers behoorlijk pijnlijk zijn.

Aan de andere kant van de weg is het bezoekerscentrum, waar ze u kunnen informeren over de plaats en u advies kunnen geven. Maar daarvoor zijn wij ook. Eens kijken ...

www.npsr.qld.gov.au

Laten we het als een punt beschouwen verwijzing naar de brug (Wees voorzichtig omdat Google Maps ondersteboven staat). Aan de rechterkant is het informatiebureau, vanaf daar als je verder gaat langs de weg naast de rivier, kom je bij een aantal zwembaden waar je het vogelbekdier hun duiken ziet steken. De weg zal ongeveer 15 minuten lopen zijn en heeft geen problemen.

Er is een ander gebied om ze te zien, de brug is links overgegaan. Een ander pad begeleidt de rivier en u bereikt een houten uitkijkpunt, ongeveer 400 meter. We zagen op beide plaatsen, we stopten ook een tijdje op dezelfde brug en in de verte zagen we een andere.

de betere uren om het vogelbekdier door dit troebele water te zien zwemmen is in de ochtend van 4 tot 8 en in de middag van 15 tot 19. Geluk!

Op de officiële website heeft u meer informatie over de site.

Dag 16Broken River - Guthalungra (Airlie Beach)

We staan ​​vandaag vroeg op om op tijd aan te komen voor onze mooie vlucht over het Great Barrier Reef. We hebben je onze ervaring in dit artikel verteld, super aanbevolen!

Om het te nemen, moet je naar Whitsunday Airport gaan, heel dichtbij Airlie Beach. We verkennen deze stad niet te veel, gewoon in een park om te eten en weinig anders. Maar van wat we in een oogopslag zagen, is het een geweldige plek als je met een verlangen komt om te marcheren en activiteiten in Queensland te doen.

Waar als we een tijdje doorbrachten voordat de vlucht naar het gebied van ging Shute haven. We liepen rond met het busje door het uitkijkpunt Lion's Lookout en een urbanisatie met spectaculaire uitzichten. Het zou een kleine (zeer kleine) vooruitgang zijn van wat we later vanuit de lucht zouden zien.

Maar niets vergeleken met wat we zouden vinden voordat we bij de Rustplaats Guthalungra: niet meer of minder dan de Grote Bowen-handgreep (inclusief grote mier) !! Dit is echt een laatste girito, hè?

Dag 17Guthalungra - Townsville (Magnetic Island)

Dit is de laatste dag van de roadtrip, voordat we een pauze houden in Magnetic Island, wat al goed voor ons is! En over het algemeen was het een rustige dag. Eerst gaan we naar het gezichtspunt van Mount Inkerman Lookout (natuurlijk met de auto), vanwaar er 360 graden uitzicht is (veel uitzichten, maar niets opmerkelijks aan de horizon). Daar vonden we een enorme slang, die minstens 10 meter lang zou zijn! Welnu, deze specifieke slang was getekend op zeer coole informatieve muurschilderingen.

Ts, dacht je dat er geen echte slangen in dit verhaal zaten? Bekijk de volgende foto ↓

Een walgelijke, ja, maar totaal, dit artikel leest 4 katten, juas juas!

Voordat we aankomen in Townsville, van waar onze veerboot naar Magnetic Island vertrekt, is er de Billabong Sanctuary (die je duizend keer onderweg hebt aangekondigd). Oog, we stopten alleen voor het stuk krokodil dat je verwelkomt, omdat we in het land van krokodillen waren, waren we grappig. Maar weet je, het is het beste om dieren in vrijheid te zien, geen dierentuinen, heiligdommen of pseudobeschermers ...

Dat gezegd hebbende, brachten we op Magnetic Island twee nachten van luxe door. Klein zwembad, goedkoop bier, pizza's voor het diner ... Natuurlijk, geen badkamers, we zijn al moordende stranden binnengegaan!

Dit was van ons derde fase van de roadtrip langs de oostkust van Australië. We vertrekken vanaf Brisbane en na 7 dagen rijden komen we aan Townsville, om een ​​veerboot naar te nemen Magnetisch eiland. Bijna 2.000 km, waarin we bijna alles zagen!