Tour Bali met een gids in het Spaans met de auto vanuit Ubud

Dag 12: BALI: TEGALLALANG, GUNUNG KAWI, TIRTA EMPUL, KINTAMANI, MEER BATUR, PURA PUNCAK PENULISAN, PURA BESAKIH, PURA KEHEN, PENGLIPURAN

Dag 12: dinsdag 21 juni 2011

Vandaag ging het alarm iets later af, maar niet laat genoeg om te zeggen dat we niet vroeg opstaan. Voor vertrek naar Tour Bali met een Spaanse gids per auto vanuit Ubud, we keken uit naar het balkon, om het uitzicht vanuit de kamer te zien, omdat we gisteren het Bebek Tepi Sawah Restaurant & Villas van Ubud niet overdag konden zien!

Ons Ubud hotelterras

Om 7 uur 's ochtends zijn we al in de ontbijtruimte van het hotel Ubud en we krijgen een aangename verrassing. Het ontbijt is geen buffet, het is à la carte en u kunt kiezen uit 5 soorten ontbijt, elk smakelijker.

Dus we vullen onze maag en bijna zonder het te beseffen, zien we dat het bijna 8 uur 's ochtends is, wat de tijd is dat we bij Wayan zijn gebleven, die onze gids zal zijn 2 van de dagen van reizen door Bali met een Spaanse gids per auto vanuit Ubud.

Na onze ervaring op het eiland in dit geval met Tomi en in 2017 met hem, moeten we zeggen dat we in Wayan, naast een geweldige professional, een geweldige persoon en een geweldige vriend hebben gevonden.
Als u contact met hem wilt opnemen, kunt u dit rechtstreeks doen via zijn e-mail [email protected] of via WhatsApp in het nummer +62 813-3778-9865
In het geval dat u niet beschikbaar bent, kunt u deze autoservice met chauffeur boeken waarin u de route en de plaatsen die u wilt bezoeken bepaalt.

We gaan naar de kamer om de camera's en rugzakken op te halen en we gaan naar de receptie.
Daar ontmoeten we Tomi, die uitlegt dat Wayan ziek is en dat hij zijn vriend is en heeft afgesproken hem de gunst te verlenen om met ons mee te doen.
Hij spreekt perfect Spaans en we vertellen hem dat er geen probleem is, hoewel we van binnen niet erg grappig zijn ... we hadden heel goed over Wayan gehoord, maar we kennen Tomi niet.
Met die gedachten, maar in een poging heel positief te zijn, stappen we in de auto en laten we je de planning zien die we vandaag hebben.
Tomi vertelt ons dat hij het heel goed ziet, maar dat het een dag vol bezoeken zal zijn en dat we niet denken dat we met veel vrije tijd zullen gaan.
We leggen uit dat dit niet is wat we willen en dat we het niet erg vinden om de dag te laat af te ronden, dat we tegenwoordig alles willen zien en weten wat we kunnen.
En na de presentaties en opmerkingen over de route van de tour van Bali met een Spaanse gids per auto vanuit Ubud we vertrokken naar Tegallalang, de beroemde rijstterrassen.
Het duurde ongeveer 30 minuten om aan te komen en Tomi onze gids in het Spaans van Bali Hij legt dingen uit over Bali, beide Ubud Vanaf geschiedenis en cultuur.
We zien dat hij veel begrijpt en hierdoor voelen we ons veel rustiger.
Uiteindelijk komen we aan in Tegallalang, we parkeren aan de kant van de weg en een van de meest beroemde uitzichten over Bali.

Tegallalang

In het begin waren we niet een beetje teleurgesteld omdat we de veel groenere rijstvelden verwachtten, maar Tomi legt uit dat ze de oogst al hebben geoogst en dat is waarom het niet in al zijn pracht is.
Desondanks, en ondanks het feit dat de dag behoorlijk bewolkt is, beginnen we te zien dat achter die ansichtkaartweergave waarvan we dachten dat we ze zouden ontmoeten, dit helemaal niet erger is, het is gewoon anders.

Tegallalang rijstterrassen. Touring Bali met een gids in het Spaans

Andere standpunten van Tegallalang

Voordat we vertrekken, stoppen we nog een keer, om een ​​ander perspectief op de beroemdste terrassen van te zien Bali.
Hierna vertrekken we naar Gunung Kawi, dat bestaat uit 10 candi (heiligdommen) uitgehouwen in de rots.
We betalen 12.000 roepies voor de ingang en 2000 meer voor het parkeren en we gaan naar wat onze eerste tempel van zal worden Bali en van onze reis naar Indonesië.
En daar waren we bijna sprakeloos en probeerden we te assimileren wat we zagen.
Die tempels die we zo vaak in documentaires en foto's hadden gezien, nu hadden we ze voor ons, speciaal voor ons.
Tomi vertelt ons dat we altijd zullen proberen de "toeristen" tijd voor te blijven, zodat we de rustigere tempels kunnen zien.
Hij zegt dat hij het idee dat we hebben over een reis min of meer heeft gezien en gelooft dat het voor ons het beste is, niet te veel te mengen met toeristen.
Het vertelt ons een beetje over de geschiedenis van deze tempel, maar we zijn zo verdiept in wat we zien, dat we het nauwelijks horen.

Gunung KawiTouring Bali met een gids in het Spaans

Gunung Kawi uitzicht vanaf de ingang

Na een tijdje rond de entreehal te hebben rondgelopen, onze gids in het Spaans voor Bali Hij vertelt ons dat we nu enkele trappen naar beneden moeten gaan, omringd door rijstvelden, om de candi te bereiken die in de rots zijn uitgehouwen.
Hij vraagt ​​ons toestemming om te gaan ontbijten, want toen Wayan hem op het laatste moment liet weten dat hij geen tijd heeft gehad.
We vertellen je dat zonder problemen en we gaan dwars door de rest van Gunung Kawi.
En zonder het te beseffen, zijn we omringd door rijstvelden ...

Rijstvelden in Gunung Kawi.Touring Bali met een gids in het Spaans

We zijn omgeven door de natuur, we weten niet hoe we moeten kijken, omdat alles ons doet denken aan een documentaire. We gaan de trap af en vinden kleine winkeltjes die water en boodschappen, souvenirs verkopen ...
We gaan verder tot we een kleine brug oversteken en een van de meest indrukwekkende beelden voor ons vinden: de oude monumenten van Gunung Kawi.

Oude monumenten van Gunung Kawi

We verdwalen op alle wegen rond de monumenten en als we naar de klok kijken, zien we dat we meer dan een uur zijn geweest.
Dus gingen we op weg om de trap te beklimmen en Tomi weer te ontmoeten.

Afscheid nemen van Gunung Kawi.Touring Bali met een gids in het Spaans

Op de terugweg ontmoeten we lokale mensen, met wie we enkele zinnen delen en ons inzicht bieden in hun dagelijks leven ...

Aardige heer die me bleef vragen waar mijn man was

Veldwerk

Hoe gebeurt het met ons omdat we in de reis naar Indonesië, voordat we ergens vertrekken, kijken we altijd terug ... om de laatste afbeelding te behouden ...

Probeer de laatste afbeelding niet te vergeten

En zo vinden we onze gids in het Spaans voor Bali, dat ons boven aan de trap wacht, met een paar flessen water dat je voor ons hebt gekocht.
Hier beginnen we te zien dat afgezien van een zeer ruimdenkende persoon, met veel cultuur ... Tomi een zeer gedetailleerd persoon is!
We leggen uit wat we hebben gezien, we bespreken enkele twijfels die we hebben en we gaan naar Tirta Empul, de heilige poelen.
Vandaag zien we al dat het een dag vol sensaties zal zijn, omdat we niet stoppen met het zien van nieuwe dingen die ons met open mond achterlaten.
De auto rijdt hier naar binnen Bali Ze zijn "stiller" dan op Java, hoewel het waar is dat er minder verkeer is.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans van Bali door reizigers:

- Excursie naar de Gili-eilanden
- Meren en tempels van Bedugul en Tanah Lot
- Ten oosten van Bali en de moedertempel van Besakih
- Zuid-Bali, Uluwatu-tempel en Jimbaran
- Culturele route van Batubulan naar Kintamani
- Meer excursies en rondleidingen hier

Hoe dan ook, de reis is nog steeds een luxe voor ons, die we met open mond blijven bewonderen, deze keer, Bali ga door onze ogen ...
En zo komen we aan bij Tirta Empul ... die volgens de traditie wonderbaarlijke eigenschappen hebben.
We betaalden 12.000 roepies de ingang plus 2000 roepies voor parkeren.
Daar legt Tomi elk gebaar uit dat we zien in de Balinezen die aan het baden zijn, hij legt de reden voor elk ding uit en met die verklaringen zijn we sprakeloos als dat kan gebeuren.
Voor ons hebben we iets dat we nooit zullen vergeten.

Tirta Empul.Touring Bali met een gids in het Spaans

Voordat we een foto maken, vragen we Tomi of het mogelijk is om ze te maken, omdat we zien dat sommige toeristen ze maken zonder het minste respect te hebben.
Tomi vertelt ons dat, hoewel we respectvol zijn, er geen probleem is en dan proberen we vanuit een hoek enkele details vast te leggen van wat onze ogen zien.

Details in Tirta Empul

Zwart en wit

ceremonie

priester

Na een goede tijd door te brengen met het kijken naar het leven in Tirta Empul, stappen we terug op onze stappen, niet eerder, zoals bij vele andere gelegenheden, zich omdraaiend om het laatste beeld te behouden:

Badkamers in Tirta Empul.Touring Bali met een gids in het Spaans

We vertrekken met enige droefheid, we zouden hier nog een paar uur zijn geweest, gewoon kijken, gewoon proberen een religie te begrijpen die op een totaal verbazingwekkende manier samengaat met het leven.
Voordat we vertrekken, kijken we naar de planning van vandaag en Tomi besluit dat het tijd is om naar het gebied Penelokan en Kintamani te gaan om het fantastische uitzicht op de Gunung Batur en het meer te zien.

Gunung batur

En zoals altijd, na veel bochten, veel inhalen, veel uitleg en vragen van onze kant en in deze sectie, veel opstijgen, stopten we op een schouder en vonden we een panoramisch uitzicht, waardoor we onze mond wijd openden.
We rusten een tijdje met deze uitzichten en bovenal strekken we onze benen, om onze weg te maken naar de ingang van de Pura Puncak Penulisan van Bali.
Nu hebben we al lang geen toerist ontmoet en zoals Tomi ons vaak zegt, is de vroege ochtend de moeite waard, we profiteren er van ... hoewel alleen bij de eerste bezoeken, omdat we genoeg toevoegingen hebben die de meeste mensen niet doen meestal doen.

Pure Puncak Penulisan

Hier laten ze ons niet de tempel binnen, zien het gewoon van buitenaf, maar Tomi staat erop dat we een beetje kijken om het wonder te zien dat precies achter ons ligt waar we moeten blijven.
Dit bezoek is korter geweest dan de rest die we vandaag hebben gedaan en als we naar de klok kijken, is het 2 uur 's middags!
Tomi stelt ons voor om voor het eten naar Pura Besakih (moedertempel) te gaan, dus we zullen niet zoveel toeristen vinden en hoewel we een ietwat lege maag hebben, luisteren we naar hem en rijden we in de auto, denkend dat we in niets in een van de meest heilige plaatsen van Bali.
Toen we aankwamen, ontdekten we dat we hier niet de enige toeristen zijn.
We nemen de tijd om te stoppen en wat sarongs te kopen die we als souvenir willen meenemen.
Wanneer we Tomi vertellen dat we willen kopen, geeft hij ons een idee van prijzen, maar hij vertelt ons altijd iets dat voor ons een soort motto is. "Betaal wat je denkt dat het waard is." Er zijn momenten waarop we zoveel onderhandelen, dat je uiteindelijk zelfs de illusie verliest over wat je in het begin had opgewonden.
Na vele reizen onderhandelen we niet tot 'het einde', we doen het tot ze de prijs hebben bereikt die wij denken dat het stuk waard is.
En dat doen we ook met de sarongs ... hoewel deze operatie ons bijna een half uur kost en ongeveer 5 keer van de ene winkel naar de andere gaat.
Zodra we ze hebben, laten we ze achter in de auto en gaan we rechtstreeks naar de ingang van de Moedertempel, die niets meer is dan een groot complex met 23 onafhankelijke tempels, maar aan elkaar gerelateerd.
We hadden gelezen dat het bezoek teleurstellend zou kunnen worden op aandringen van de lokale bevolking om te gidsen, maar de waarheid is dat we er 10 hebben bezocht.
Het is misschien waarom Tomi met ons is meegegaan, maar we hebben genoten van elke stap die we hebben gezet.

Pure Besakih. MoedertempelTouring Bali met een gids in het Spaans

Terwijl we naar het hoogste deel van de behuizing gaan, houden we van de opvattingen die we hebben.

Ceremonie in Pura Besakih

Pure Besakih

Na bijna een uur kijkt Tomi op zijn horloge en herinnert ons eraan dat de lunchtijd is verstreken en hij stelt ons voor om naar een buffetrestaurant met uitzicht op rijstvelden te gaan.
Hij waarschuwt ons dat het erg toeristisch is, maar hey, zoals je alles moet zien, zeggen we dat zonder problemen ... dat we aan de slag kunnen.
In minder dan 20 minuten komen we aan bij het restaurant en zien we dat het een redelijk compleet buffet is, maar volledig gewijd aan toerisme. We vragen de prijzen en we krijgen ongeveer 10 euro om per persoon te veranderen, dus we besluiten dat we blijven.
En met prachtige uitzichten vullen we de maag ...

Uitzicht vanuit het restaurant

Tomi vertelt ons dat hij maar één dag met ons zal eten. We zeggen nee, dat we willen dat hij met ons eet en dat we uitnodigen, maar hoewel we veel aandringen, krijgen we hem alleen toestemming om het op de laatste dag te doen.
Hij zegt dat de eigenaren van dit soort restaurants al behoorlijk rijk zijn en als hij bij ons blijft eten, moeten we dezelfde prijs betalen ... en hij, als hij in de auto blijft, geeft hem hetzelfde gratis eten ...
Er is geen manier om hem te overtuigen, hoewel hij uiteindelijk akkoord gaat om koffie te drinken na de lunch.
We zien hoe de dag voorbij vliegt, dus we staan ​​op van de tafel en beginnen opnieuw, we moeten nog verschillende dingen bezoeken.
De planning die we Tomi hebben geleerd, zegt dat we nu Pura Kehen moeten bezoeken, de officiële tempel van het koninkrijk Bangli.

Meer praktische informatie om uw reis naar Bali voor te bereiden

- Gids om een ​​reis naar Bali gratis voor te bereiden
- De beste coffeeshops in Ubud
- Waar te verblijven in Ubud
- 10 essentiële tips voor reizen naar Indonesië

Tomi vertelt ons dat hij dat nooit is geweest en als hij wil dat we het kunnen overslaan, vertellen we hem dat hij niet moet spreken, dat we nog tijd hebben en zelfs als we een race gaan rijden om hem te bezoeken ... En daar gaan we!
Pura Kehen ligt op de top van een heuvel en zodra we aankomen worden we verrast door de lange trap die leidt naar een ingang met spectaculaire versieringen.

Pure KehenTouring Bali met een gids in het Spaans

Hier betalen we 15.000 roepies van de ingang plus de parkeerplaats en hoewel we het erg leuk vinden, moeten we het bezoek een beetje snel doen. De tijd is op ons ... maar we stoppen niet met genieten van de prachtige uitzichten die we hebben.

Pura Kehen interieur

Vanaf hier gaan we naar het laatste bezoek dat we vandaag hebben gepland: het dorp Penglipuran.
De waarheid is dat de eerste keer dat we over deze naam hoorden, het in de televisieshow van Peking Express was. In dit dorp werd een van de tests gedaan.
En na het bezoeken verbaast het ons helemaal niet dat het een van de meest bezochte sites van is Bali.

Penglipuran

"Restaurant" snel

Na een kort bezoek aan Penglipuran vertrekken we Ubud.
Vandaag hebben we een reservering in de Zen Spa voor een massage.
Het is dus tijd om een ​​beetje meer met de auto te rennen om op tijd aan te komen.
Tomi laat ons achter voor dezelfde deur en daar ontspannen we bijna 2 uur met een ontspannende massage, daarna een scrub ... een bad ...
Kom op, we kunnen niet meer om een ​​dag vragen of ja?
En omdat we ons niet willen conformeren 🙂 gaan we bij het verlaten van de Zen Spa rechtstreeks naar de Dirty Duck, ja naar de Dirty Duck!

Dineren bij Dirty Duck in Ubud

Rond 10 uur noemen we het Bebek Tepi Sawah Restaurant & Villas van Ubud zodat ze ons komen zoeken ... en eigenlijk denk ik dat we op datzelfde moment gestopt zijn met 'bestaan' ... we zijn gevallen. Het gaf ons alleen tijd om naar bed te gaan en te denken dat we binnen waren Bali!!!

Dag 13
BALI - UBUD: PURA TAMAN AYUN, PACUNG, PURA ULUN DANU BRATAN, CASCADA GIT GIT, DANAU BUYAN EN DANAU TAMBLIGAN, PLANTAARDIGE MARKT, JATILOWIH RIJST ...