De Brandenburger Tor in Berlijn

Dag 3: BERLIJN

Zaterdag 7 januari 2012

Het alarm klinkt om 8 uur 's ochtends en de waarheid is dat het ons heeft gekost om aan de slag te gaan en dat het vandaag de dag is dat we de kans krijgen om de beroemde Brandenburger Tor.
Maar voordat we Park Plaza Wallstreet Berlin Mitte verlaten en om mensen te zijn, zijn we gaan ontbijten in een bar in de buurt van de Berlijn hotel, waar we een paar chocoladecroisants, een koffie en een koffie met melk hebben besteld, voor 5 euro.
Met de meest afgezwakte buik zijn we meteen naar de metro gegaan om ons rechtstreeks naar het gebied van het Holocaust Monument te brengen>, wat het eerste is dat we vandaag willen bezoeken.
Als het je eerste bezoek aan de stad is, is het een goede optie om een ​​rondleiding in het Spaans te boeken om meer te weten te komen over de geschiedenis van elke bezienswaardigheid.

We hadden een klein probleem met de metro: we hebben de 2 haltes gesneden die we naast het hotel hebben voor de bouw! Dus moesten we een bus nemen om de lijnen te verbinden.
Vanmorgen hebben we het hotel al verlaten met vrij grijs weer en sprankelend. Het heeft ons geen wapenstilstand gegeven en toen we bij het Holocaust Memorial in Berlijn aankwamen, moesten we de paraplu's openen. Het is te zien dat vandaag de regen ons een tijdje zal vergezellen.
We hebben de 2711 blokken afgelegd waaruit het Holocaust-monument bestaat (nou ja ... niet iedereen!) En hoewel we op verschillende plaatsen hadden gelezen dat er veel mensen waren die onverschillig stonden tegenover het monument voor ons, is dit ons niet overkomen. Terwijl we door iets in ons gingen, herinnerde hij ons aan wat het betekende.

Holocaust Monument

Ja, het is waar dat het ons niet is overkomen zoals op andere vergelijkbare plaatsen, dat onze huid borstelig is, maar het is onvermijdelijk om te huiveren als je nadenkt over de geschiedenis die het heeft.

Zwart en wit in het Holocaust Monument

Touring the Holocaust Monument

Holocaust Monument

Vanaf hier zijn we naar de Brandenburger Tor gegaan om wat foto's van de dag te maken, hoewel de dag niet teveel vergezelt!

Poseren aan de Brandenburger Tor

We kunnen niet voorkomen dat we de foto nemen in het Adlon Hotel, naast de Brandenburger Tor, waar de "beroemde" aflevering van Michael Jackson de baby uit het raam leerde.

Hotel Adlon naast de Brandenburger Tor

Toerisme begint te verschijnen de straten van Berlijn Hoewel de regen niet stopt.

Meer praktische informatie om uw reis naar Berlijn voor te bereiden

- De 10 beste tours en excursies in Berlijn
- 50 dingen om te zien en te doen in Berlijn
- 10 essentiële tips voor reizen naar Berlijn
- 10 restaurants om te eten in Berlijn
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Berlijn
- De 5 beste musea in Berlijn
- De beste gratis rondleidingen in Berlijn gratis

Vandaag hebben we een reservering om de koepel van de Reichstag te bezoeken om 12.15 uur (we boekten ongeveer 2 maanden geleden online), dus eerst stopten we om koffie te drinken bij een Dunkin Donuts in de buurt de Brandenburger Tor. De enige plaats waar we lege stoelen vonden om op te zitten.
Het is duidelijk dat we met regen en kou allemaal op zoek zijn naar een plek waar het warm is,
En hier krijgen we de verrassing van de dag ... ze laten ons 50 cent betalen voor het betreden van de badkamer ... ondanks het feit dat we 2 koffie met melk en een andere alleen hebben geconsumeerd (?)
Nu blijkt dat wat gisteren gebeurde in de kathedraal van Berlijn een eenvoudige anekdote was.
Na "de pasta te laten vallen" gaan we rechtstreeks naar de Reichstag, die op minder dan 5 minuten lopen ligt en we volgen een kleine wachtrij, we laten de paspoorten zien, we gaan door een paar beveiligingsbogen en nog wat dingen, voordat we onze audiogids ophalen Spaans om de koepel van de Rijksdag te bezoeken en binnen gaan we !!

Binnen de koepel van de Rijksdag

We zitten meer dan 1 uur in de koepel, luisteren naar de audiogids en proberen te ontdekken welke gebouwen we er doorheen zien.

Rijksdag

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans van Berlijn door reizigers:

- concentratiekamp Sachsenhausen
- Rondleiding door Berlijn
- Excursie naar Potsdam
- Fietstocht door Berlijn
- Berlijn tijdens de Koude Oorlog
- Meer excursies en rondleidingen hier

Rijksdagpad van de Brandenburger Tor

Als we vertrekken is het na 13.30 uur en besluiten we de metro te nemen om vanaf de. Naar Mehringdamm te gaan Brandenburger Tor .
Er is de beroemde lokale Currywurst Curry 36.
Het wordt sterk aanbevolen in de forums en in de gidsen, dus we twijfelen er niet aan, zelfs geen minuut voordat we vertrekken.
Toen we aankwamen, vonden we een goede wachtrij die we stoïcijns hebben doorstaan ​​door de wens om deze delicatesse te proberen die ons zo is geadviseerd.
We maken gebruik van een van de statafels en proeven elk een paar curryworst, met friet en twee cola's voor 13 euro !!
Om de waarheid te eren, moet worden gezegd dat het niet doodt, maar dat het een gerecht is dat ten minste een keer en waar beter moet worden getest dan op een plaats met deze meningen.
Nu is het tijd om naar hem toe te gaan, maar voordat we stoppen om koffie te drinken in een bar die we onderweg tegenkomen en zo de krachten een beetje aanvullen.
Eenmaal in het museum accepteren ze de UOC-kaart opnieuw en betalen we beide 10 euro voor de tickets.
We zijn bijna 3 uur in het museum. Het idee was om iets minder te zijn, maar ondanks zoveel wonderen kunnen we het niet laten.
We hebben ervoor gekozen om snel een bezoek te brengen, omdat het idee is om te gaan voordat het te donker wordt in het KadeWe-gebied.
Het museum lijkt een echt verleden. We genieten bij de Ishtar-poort van het Pergamon-museum als kinderen ...
Als je geen tijd in de rij wilt verspillen, vooral in het hoogseizoen en op feestdagen, kun je dit snelle ticket of deze dagpas boeken die je toegang geeft tot alle musea op het eiland.
Een andere optie is om de Berlin WelcomeCard te kopen, een kaart met onbeperkt openbaar vervoer, kortingen tot 50% bij meer attracties en de optie om de toegang tot twee musea op het Museumeiland op te nemen.

Ishtar-poort. Pergamon-museum

We kunnen het Pergamon-altaar niet naar je laten staren.

Altaar van Pergamum. Pergamon-museum

En hoe zit het met de poort van Milete? Een echt wonder!

Milete poort Pergamon-museum

Voordat we vertrekken, gaan we naar het gebied van de Mushatta-gevel en herinneren we ons dat we een paar jaar geleden voor onze reis naar Jordanië hebben gezeten.

Gevel van Mushatta. Pergamon-museum

En omdat we niet willen vertrekken zonder een van de wonderen van dit museum opnieuw te zien, keren we terug naar de Ishtar-poort, om een ​​tijdje te zitten en er rustiger over na te denken.

Voor de Ishtar-poort. Pergamon-museum

Bij de uitgang nemen we weer de metro en komen we aan bij KadeWe, waar we een goede tijd missen voor de 7 verdiepingen die het heeft.
Wat onze aandacht trekt is de zesde verdieping, waar ze al het eten hebben ...
Omdat het nog vroeg is, zo niet, dan worden we daar zelfs met heet water niet uitgehaald.
Uiteindelijk moeten we bijna vluchten omdat we op het punt staan ​​flauw te vallen. We hebben al geverifieerd dat ze in het pand de verwarming op de proef stellen, maar hier is het veel sterker.
We zijn gekleed in de winter en zoveel als we onze kleren uitdoen, we kunnen de hitte niet uitstaan ​​!!
We gaan verder op de Kurfürstendamm straat in Berlijn dat is een straat van 3,5 kilometer vol met winkels aan beide kanten.
We blijven zitten met onze mond open, zoals zo vaak deze dagen, omdat de winkels enorm zijn ... het lijkt erop dat elke keer dat we verder gaan ze zijn :))
Na een goede tijd wandelen (we hebben geen idee over winkelen), besloten we dat het tijd was om te eten.
We zijn op zoek naar een Italiaans restaurant dat ons is aanbevolen, Ali Baba uit Berlijn, maar na meer dan een half uur naar hem te zoeken, kunnen we hem niet vinden, dus met het lichaam op het punt om ons te verlaten, stoppen we bij een fastfood "restaurant" dat we meestal gebruiken als we niet thuis zijn, de alomtegenwoordige McDonals! ! Voordat we terugkeren om de metro te nemen die ons vandaag naar onze welverdiende "rust" brengt ...
Maar voordat we stoppen om 's nachts foto's te maken op Alexanderplatz ... willen we dat echt!

Berlin Dom in de schemering

Televisietoren

En plotseling verscheen voor ons een van de beste foto's die we hebben gemaakt Berlijn, een zwerm vogels op de Berliner Dom. Dit is bijna voorbij en morgen is onze laatste dag in Berlijn. Met deze gedachten keren we terug naar de Park Plaza Wallstreet Berlin Mitte waar we in slaap vallen in ons bed, in de hoop morgen de laatste uren in de stad door te brengen voordat we naar huis terugkeren.

Dag 4