Meherangarh Fort van Jodhpur

Dag 8: JODHPUR

Dinsdag 8 mei 2012

Vandaag hebben we Mahendra om 8.30 uur ontmoet in het Ajit Bawan Hotel omdat de Meherangarh Fort van Jodhpur Het opent om 9 uur 's ochtends en we hebben niets gepland voor dat bezoek.
We zijn een beetje min of meer opgestaan ​​zoals de vorige dagen, niet al te best. We kijken uit naar dit gebeuren en blijven dit in goede gezondheid voortzetten reis naar india!
We gaan terug naar het ontbijt toast met bananen omdat we niet willen riskeren erger te worden dan we al zijn.
Dit ontbijt wordt al gemeengoed sinds we in Jaisalmer aankwamen
Het duurde iets meer dan 10 minuten om aan te komen en we hebben al mensen ontmoet die in de rij stonden bij de Meherangarh-fort, ja, we zijn 5 westerse toeristen, de rest ook, maar lokaal.

Van buiten de el Meherangarh Fort van Jodhpur Het ziet er indrukwekkend uit, maar naarmate we dichterbij komen, lijkt het nog zoveel meer.

Wachten op hen om het fort Meherangarh te openen

Meherangarh-fort

Om 9 uur laten we alle rijen voor ons passeren en gaan we naar binnen.
Zoals gebruikelijk in dit soort monumenten in Indië, we moeten door een detectorboog gaan, waarvan we niet precies weten waar het voor is, waarom we naar iedereen fluiten en nooit naar ons kijken. Uiteindelijk vragen we onszelf bepaalde dingen af ​​die we niet begrijpen. Eenvoudig ... dit is het Indië!!
Na het betalen van de 800 roepies voor de kaartjes van de twee plus de twee camera's, gaan we meteen naar de audiogids, die gratis is en ze hebben het ons aanbevolen.
Daar laten we de identiteitskaart achter om deze te veranderen in de uitgang voor de audiogids en gaan we door de Meherangarh-fort en zijn 33 haltes.
Het eerste gedeelte is zo indrukwekkend als de helling die moet worden beklommen ... hoewel het op dit moment erg heet is, wordt het draaglijk als je luistert naar de verhalen die de verteller ons vertelt ...

Het Meherangarh-fort binnengaan

sterk

Handen van de vrouwen van de Marahá die zich bij de dood van de echtgenoot aan de brandstapel wierpen

Het fort betreden

Gesprek in Meherangarh Fort

Uitleg over de waterpijp en opium in het Meherangarh-fort

We gaan door de el Meherangarh Fort van Jodhpur bijna zonder het te beseffen. Van tijd tot tijd gaan we op zoek naar de schaduwen van de kroonlijsten en daar rusten we ...
De waarheid is dat we dit bezoek erg leuk vinden!

Details in het fort

Bijna in het midden van de route bereik je een soort balkons / uitzichtpunten van waaruit je de stad Jodhpur kunt zien. De blauwe stad ... Het is geweldig!
En hier, zoals we al sinds het begin van deze krant hebben gezegd reis naar india, er zijn geen woorden ... de afbeeldingen zijn beter ...

Blauwe stad vanaf het fort

Blue City vanaf Meherangarh Fort

Meer praktische informatie om uw reis naar India voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in India
- 10 essentiële tips voor reizen naar India

Blauwe stad vanaf het fort

Details van de blauwe stad

Hoewel het ons heeft gekost om ons los te maken van de balkons, volgen we onze reisroute door de Meherangarh-fort tot de nieuwe kamers die de audiogids ons markeert. En natuurlijk ... we blijven verrast zijn.

De blauwe stad van het fort

Fort in Jodhpur

Strong. Jodhpur. Reizen naar India

Stijgen in Meherangarh Fort

Alles geven in Meherangarh Fort

Kleuren in Meherangarh Fort

Meherangarh-fort

Na iets meer dan 2 uur hebben we het bezoek van de Meherangarh Fort van Jodhpur Met een zeer goed gevoel en na het drinken van meer dan 2 liter water. Dit is ongelooflijk, we weten niet hoeveel graden we zijn, maar ik zweer dat we zeker van 40 zijn gegaan, om 10 uur 's ochtends!
Vanaf hier gaan we naar onze volgende stop, die minder dan 5 minuten met de auto is, we gaan naar Jaswant Thada. Als we goed kijken, zijn we niet verbaasd over de naam Jodhpur Taj Mahal en dat we de Taj Mahal nog niet hebben gezien.
We betalen 60 roepies de 2 en we gaan naar binnen, dit keer zonder enige schaduw om ons te beschermen ...

Jaswant Thada Jodhpur

Aangekomen in Jaswant Thada in Jodhpur

Jaswant Thada in Jodhpur

Poserend in Jaswant Thada met het fort op de achtergrond

Jaswant Thada

Uitzicht op het fort vanaf Jaswant Thada

Wie was nu een hond om in het water te zijn! Jaswant Thada

Vanaf hier beveelt Mahendra ons aan om naar het Umaid Bhawan Paleis van te gaan Jodhpur. Het duurt iets meer dan 15 minuten om aan te komen en hoewel we zeer goede verwachtingen hebben wanneer we aankomen ... is het een bezoek dat het niet waard is.

Umaid Bhawan Palace in Jodhpur

We hebben tenminste niets leuk gevonden ... het geluk is dat het gratis is geweest! 🙂
Het is bijna 2 uur 's middags, dus we gaan terug naar het hotel om onze al "vriend" -reis te eten: sandwich, waardoor we op dit moment de gemiddelde maag verdragen in omstandigheden om de planning te volgen die we hebben.
We profiteren van de hotelfaciliteiten tot 19.00 uur dat we, net als gisteren, naar de markt van de Clock Tower gaan.
Daar hebben we een leuke tijd, doen we wat boodschappen en zien we winkels ... dat we die materialistische "aap" al hadden !!
Rond 9 zullen we dineren in het On the Rocks Restaurant, dat zeer dicht bij het hotel ligt Jodhpur.
We zaten op het terras, wat erg gezellig is en we bestelden rijst met kip, gefrituurde groenten (pakoras) en knoflook Naan plus 1 water.
Het eten is erg goed, het probleem is dat we niet te hongerig zijn en onszelf niet teveel willen dwingen.
Bijna wanneer we klaar zijn, stijgt plotseling een indrukwekkende lucht op die veel zand trekt.
We zien hoe mensen opstaan ​​en een soort pub-bar naast de deur binnenkomen.
Dus zonder twee keer na te denken doen we hetzelfde en vol zand in de oren ... Het blijkt dat we midden in een zandstorm zitten, iets dat ons later wordt verteld, wat hier gebruikelijk is.
We rusten een tijdje binnen, we vragen om de rekening (490 roepies) en zien dat het een beetje is opgehouden gaan we naar het Hotel Ajit Bawan.
We hebben een afstand van iets meer dan 300 meter, maar we raken al snel in het zand verdwaald. En dat we dachten dat hij al was gestopt!
Nu in de kamer, we horen nog steeds de wind, het licht is een paar keer verdwenen en het begint te regenen. Wie zei angst ???
Tot morgen Indië :))

Dag 9