Aankomst in Udaipur met het kijken naar de Ranakpur-tempel en het Kumbhalgarh-fort

Dag 9: JODHPUR - RANAKPUR - FUERTE DE KUMBALGARH - UDAIPUR

Woensdag 9 mei 2012

Vandaag zijn we opgestaan ​​als rozen! Dit heeft ons veel aanmoediging gegeven om de dag in te beginnen Indië Het lijkt erop dat we beetje bij beetje herstellen. Na het ontbijt (toast en bananen ... zoals altijd) gingen we op weg naar de Ranakpur-tempel.
Het idee om om 9 uur te vertrekken, iets later dan normaal, is waarom er min of meer 3 uur reizen en de Ranakpur hoofdtempel, Chammukha Mandir, opent om 12 uur 's ochtends.
Het is dus niet de moeite waard om vroeg op te staan! En daartegen kunnen we niets zeggen 🙂 En minder op dit moment dat we het zo waarderen dat we een tijdje in onze kamer in het Hotel Ajit Bawan kunnen liggen.

Het landschap van deze reis naar Ranakpur Het is niet zo droog als de vorige en het wordt draaglijker, het laat zien dat we weggaan van de woestijn ...
De weg van het laatste uur van de weg is vrij slecht en laat ons geen seconde rusten. Er is geen enkele centimeter die wordt gered uit een zinkgat. Als ik hier iets over kan zeggen reis naar india Tegenwoordig zijn de wegen in aanbouw.
Het is kwart voor 12 en Mahendra stopt ons in de stad voordat we het bereiken Ranakpur-tempel zodat we rond de markt kunnen gaan en wat foto's kunnen maken om te profiteren van dat tijdsbestek dat we hebben voordat ze worden geopend.

Afbeeldingen in Ranakpur

Typische bus in India

Om 12 uur en binnenkort gaan we naar de Ranakpur-tempel en na het betalen van 100 roepies voor elke camera en 100 roepies storting voor een broek voor Roger (die in een te korte broek is gegaan, droegen ze hem slechts een beetje onder de knie).
Ze vertellen hem dat hij later, bij vertrek, 80 roepies van die 100 storting zal terugkrijgen.
We gaan naar de ingang om onze schoenen te verlaten en bewonderen eindelijk wat ons is verteld dat het een van de beste tempels in India is.
We zullen niet ingaan op historische verklaringen, vooral omdat we niet zoveel van reisverslagen houden, omdat we de gids hebben en omdat we hier niet teveel van de "ervaring" van het bezoek kunnen uitleggen, kunnen we beter wat foto's.
We verwachten al dat niemand recht doet aan wat we echt hebben gezien.
Het is echt een indrukwekkende tempel, met houtsnijwerk dat met je mond open blijft.

Aangekomen bij Chaumukha Mandir. Ranakpur-tempel

Chaumukha Mandir details.Ranakpur-tempel

Chaumukha Mandir

Meer praktische informatie om uw reis naar India voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in India
- 10 essentiële tips voor reizen naar India

Chaumukha Mandir bewonderen.Ranakpur-tempel

Chaumukha Mandir

Zo nu en dan komt er een monnik die aanbiedt om ons te leiden, we zeggen beleefd nee en staan ​​niet te veel op.

Details van Chaumukha Mandir

Verbazingwekkende carving in Chaumukha Mandir

Afscheid nemen van Chaumukha Mandir

Chaumukha Mandir volledig.Ranakpur-tempel

Chaumukha Mandir

We zijn vertrokken Ranakpur met een open mond, zoals op zoveel plaatsen is gebeurd, maar vooral op deze. Zonder twijfel een van de beste ervaringen die we tot nu toe hebben gehad.

Ranakpur. Indrukwekkend.

Vanaf hier zullen we de andere 2 tempels van de behuizing bezoeken, maar het kan niet worden gezegd dat gezien de belangrijkste, althans voor ons, deze ons beetje bij beetje hebben gekend.
Hoewel je ze sindsdien moet bezoeken.
Het is bijna twee uur 's middags, dus we vertellen Mahendra dat voordat we gingen het Kumbhalgarh-fort, stoppen we liever om te eten.
En dat doen we ook. We stopten bij Aranyawas Restaurant een paar kilometer verderop Ranakpur.
Daar eten we een gebakken rijst en een broodje, het laat zien dat we vandaag niet teveel willen riskeren dat we beter zijn, een biertje en een cola voor 800 roepies.
De waarheid is dat het in de omgeving laat zien dat het een site is die is gewijd aan toerisme en dat de prijs carrillo is geweest voor wat we hebben gegeten :))
Van hier naar het Kumbhalgarh-fort in de google maps staat dat er 9 km ... liggen !!! 🙂 Het kostte ons anderhalf uur om aan te komen!
Het is een Indiase bergweg, die een indrukwekkend reservaat kruist waar 4 × 4 safari's worden gemaakt om panters, beren te zien ... Wat we niet weten is of ze elkaar zullen zien of niet ...
Hoewel we in het begin, toen we over de site lazen, dachten dat een bezoek aan het reservaat prima zou kunnen zijn, hebben we het uiteindelijk weggegooid vanwege tijdgebrek.
Eenmaal binnen het Kumbhalgarh-fort we hebben de foto's van strengheid genomen vanuit het gezichtspunt en dan zijn we naar de ingang gegaan, bang voor het ergste ... de klim die we nog hadden te doen.
En de hitte is het !!!

Kumbhalgarh fort

We betalen beide 200 roepies en daar gaan we.

Ingang naarKumbhalgarh fort

We zijn eindelijk gearriveerd !!! Kumbhalgarh fort

Het achterlaten van Kumbhalgarh Fort

Nu is het tijd om naar toe te gaan Udaipur.
We berekenen ongeveer 2 uur reizen. Hier zien we de Indië meer landelijk, degene die soms ons hart doet krimpen. Het landschap is volledig veranderd.
We gaan in een auto en we zien alles gebeuren als in een film ... het lijkt iets dat niet bij ons past, maar tegelijkertijd voelen we ons in de schermen. Wij maken er deel van uit. Het is iets dat ons ook is overkomen tijdens onze reis naar Indonesië vorig jaar, iets vreemds dat we voelen als we in een ander land zijn en met de auto reizen.
We zien vrouwen met verschillende dingen op hun hoofd, meisjes met enorme kannen water ... vrouwen die in de bouw werken ...
Net als deze afbeelding zien we ook de kleur. Omdat we dit deel van zijn binnengekomen Indië, de kleuren van sari's en tulbanden zijn veranderd, ze hebben meer kleur: felrood, fuchsia, oranje ... dit alles contrasteert met het landschap, soms somber.
Dit is India, puur contrast. Of je houdt van haar of je haat haar. Maar het kan je niet onverschillig laten.
Ongeveer 20 kilometer van Udaipur klikken we en moeten we stoppen terwijl de lucht soms zwart wordt, zowel waarom het donker wordt als waarom het een storm bedreigt!
We zijn er een tijdje, terwijl af en toe een dorpsbewoner ons thuis uitnodigt voor thee of koffie ... Dit is vriendelijkheid en de rest is onzin! We verwerpen deze uitnodigingen, niet vanwege gebrek aan verlangen, zo niet waarom we Mahendra niet alleen willen laten met deze "calico".
Op het einde tussen Mahendra en een bestuurder, die gestopt is om hem een ​​handje te helpen, slagen ze erin het wiel te verwisselen en keren we terug naar de weg.
Voor Udaipur hadden we een hotel aan het meer geboekt, maar het blijkt dat het gesloten is en Mahendra heeft er nog een voor ons gereserveerd, het Ramada Udaipur Resort & Spa.
Deze keer hebben we een Ramada ... de waarheid is dat de eerste indruk niet al te goed, niet slecht is, andersom is het een hotelcomplex dat zorgvuldig is gedetailleerd.
Maar misschien juist om deze reden overtuigt het ons niet helemaal.
Dus we kunnen verwachten wat ons zal overkomen ... 10 euro voor 24 uur per dag wifi. Zijn ze gek geworden ???
'S Nachts hebben ze niets meer dan een buffetdiner ... verlevendigd met livemuziek die ons niet laat rusten tot de vele ...
Natuurlijk, de perfecte kamer en netheid ... mmm ... we kunnen het een 7 geven. Allemaal een classificatie voor Indië!! 🙂
En hiermee gaan we slapen. Morgen moeten we bezoeken Udaipur!!

Dag 10