Van Barcelona tot Keflavík en autoverhuur in IJsland

Dag 1: PASSANANT - TÀRREGA - BARCELONA - KEFLAVÍK

12 's morgens gaat het alarm af. Het kostte ons meer dan 30 minuten om uit bed te komen. Vandaag is een speciale dag, niet omdat we een hartaanvalweekend hebben, slechts 3 uur slapen en uitgeput zijn (hoewel dit niet het geval is in dit reisdagboek), maar omdat vandaag de dag is die aan een van de reizen begint wat we al jaren meer wilden doen. Vandaag vliegen we van Barcelona naar Keflavík, waar we onze huurauto in IJsland ophalen en aan onze auto beginnen reis gratis naar IJsland.

We kunnen echt zeggen dat de dag om 3 uur 's middags is begonnen, eten in een van onze belangrijkste restaurants in Tarrega, waar we een goed eerbetoon hebben gebracht om vervolgens de auto te wassen, benzine te tanken en naar de luchthaven van Barcelona te gaan , waar we onze auto achterlaten op de gebruikelijke parkeerplaats van Aparca i Vola, waar we met de premium-service de auto na een oproep naar Terminal 1 vinden, waar onze vlucht van Barcelona naar Keflavík.

Barcelona Airport Road

Hier maken we een kleine paragraaf en herinneren we eraan dat als je naar IJsland wilt reizen, het het beste is om het op tijd te organiseren als je de kosten wilt verlagen, zoals tijdens de vlucht, dat als je het op tijd boekt, je zeer concurrerende prijzen kunt vinden, zoals dit aanbod van Beste vlucht die we enkele dagen geleden hebben gepubliceerd.

Het is 17:45 uur en we zijn al op het vliegveld. We hebben veel meer tijd dan we nodig hadden, maar vandaag hebben we de dag een beetje vooruitgegaan door sneller te eten dan verwacht.
Na het controleren van de enige koffer die we dragen, hoewel we winterkleding moeten dragen, maken we ons klaar met een enkele koffer en een kleine handtas, passeren we de controles en gaan we direct iets eten en afkoelen met ijs.

Barcelona luchthaven

We weten niet goed waarom, maar in toenemende mate, tijdens onze reizen, vliegt de tijd voorbij op het vliegveld en bijna zonder het te beseffen kondigen ze onze gate aan. de vlucht van Barcelona naar Reykjavik, gaat vertrekken.

Op het punt om aan boord te gaan van de vlucht die ons naar IJsland zal brengen

We stapten op het vliegtuig en dachten aan degenen die op ons wachten in IJsland, geluk hebben met de tijd (we hebben meer om onze vingers over te steken) en hopen de ongelooflijke maan te zien die vandaag vanuit het vliegtuig kijkt.

De iets meer dan 4 uur en een half die duurt vlucht van Barcelona naar Keflavík we brengen ze door met slapen, het is onmogelijk om onze ogen niet te sluiten na het weekend dat we hadden, dus we hebben niets gehoord totdat ze aankondigen dat we op het punt staan ​​te landen en we door het raam een ​​oranje horizon kunnen zien, aangeraakt door de zon die Het maakt ons verliefd We zijn in IJsland !!!

Aangekomen in IJsland

Het is 1 uur 's ochtends en hoewel dit stukje verhaal al op 12 augustus zou horen, blijven we het hier schrijven om het de continuïteit te geven die naar onze mening praktischer is als het gaat om lezen.

Nadat we de koffer hebben opgepakt en hebben gecontroleerd of de 13 graden die in het vliegtuig worden geadverteerd, echt koud zijn en ons dwingen onze jas aan te trekken, stoppen we om geld te wisselen bij het kantoor aan de linkerkant van de uitgang van de luchthaven.

Wachten op onze tassen op Keflavík Airport

De verandering is 149,82 kronen, dus we veranderen het totale geldbedrag voor hotels die we contant moeten betalen en gaan rechtstreeks naar het Avis-kantoor, waar we de autoverhuur in IJsland.
Momenteel en na vele reizen naar achteren raden we aan, als u geen commissies wilt betalen wanneer u geld uit geldautomaten in het buitenland neemt en altijd de huidige wijziging heeft, gebruik dan de N26-kaart om te betalen en de Bnext- en Revolut-kaarten om geld te krijgen in de kassiers. Zij zijn degenen die we gebruiken, Ze zijn gratis en besparen u veel.
U vindt in dit artikel meer informatie over de beste kaarten om zonder commissie te reizen.

Achter de wisselkantoren zijn de loketten van alle autoverhuurbedrijven. Op dit moment is het duidelijk dat beide partijen uitkijken naar het afronden van het papierwerk, dus na ons de uitleg over het contract en het voertuig te geven, hebben we in minder dan 10 minuten al de sleutels van onze huurauto in IJsland.

Er is ons verteld dat het gebruik van GPS in IJsland niet erg wijdverbreid is, dus er zijn tijden dat autoverhuurbedrijven het gratis in de verhuur opnemen. We hebben gevraagd en gevraagd om 98 euro, dus we hebben het aanbod afgewezen en we zijn gebleven bij onze prachtige applicatie CityMaps2Go die ons zoveel heeft geholpen bij al onze reizen.

Meer praktische informatie om uw reis naar IJsland voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in IJsland
- 10 essentiële tips voor reizen naar IJsland
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Reykjavik
- De 5 beste excursies vanuit Reykjavik

We halen de huurauto op in IJsland op de parkeerplaats voor de uitgang van de luchthaven, controleren het van tevoren om te controleren of alles in orde is en dat het ons niet overkomt zoals het gebeurde in München, waar we een klein ongelukje hadden bij onze terugkeer.
We zetten de GPS van de mobiele telefoon en gingen de weg op met een ongelooflijke maan aan onze zijde die ons vergezelt de 5 minuten die nodig zijn om G. G. Guesthouse te bereiken, waar we vandaag zullen blijven, waar ze op ons wachten om ons de faciliteiten te tonen.
Als u geen auto wilt huren of deze in Reykjavik wilt nemen, kunt u hier uw transfer naar uw hotel boeken.
Vanaf nu zullen de hotels met gedeelde badkamer een constante zijn op onze reis naar IJsland en de waarheid is dat we dit als eerste zien, geloven we dat het geen probleem zal vormen.
Accommodatieprijzen in IJsland zijn goedkoop en als we niet wilden gaan kamperen en geen nier wilden verlaten, ging de accommodatie-optie via de gedeelde badkamer.

U kunt hiervan een idee krijgen dat we u vertellen als we u dat vertellen De gemiddelde prijs voor accommodatie in IJsland, inclusief gedeelde badkamer en ontbijt, is 100 euro per kamer.
Nadat we de prijzen hebben gezien en alles gereserveerd hebben, prijzen vergelijken, zijn we van mening dat de beste optie als we geld willen besparen, is om een ​​pakket "IJsland compleet in uw eigen tempo" te nemen waarmee duidelijk is dat we geld en tijd zullen besparen.
Het is 2.30 uur 's ochtends, het is tijd om te slapen en te rusten dat Reykjavik morgen op ons wacht, voorspelbaar met een zonnige dag.

Dag 2
KEFLAVÍK - REIKIAVIK: Hallgrímskirkja, oude haven, papegaaiduiker excursie, Harpa-gebouw, beeldhouwwerk op zonne-reiziger, Tjörnin-meer ...