De Lauterbrunnen-vallei en Luzern

Dag 4: INTERLAKEN - LAUTERBRUNNEN - CASCADA TRÜMMELBACHFÄLLE - LUCERNA

Om 6 uur 's ochtends zijn we al wakker en het eerste wat we doen is uit het raam kijken van het Swisslodge Falken hotel en zien dat de regen, die we zo weinig leuk vinden, Interlaken heeft bereikt.
We hadden wat gebak voor het ontbijt dat we gisteren in de supermarkt hadden gekocht en om 8 uur 's ochtends zitten we al in onze huurauto in Zwitserland op weg naar de Lauterbrunnen-vallei, dat is onze eerste stop van de dag, waar we in ongeveer 20 minuten vanuit Interlaken aankomen en ondanks de regen landschappen en charmante dorpjes doorkruisen.

Weg van de Lauterbrunnen-vallei

Zodra we Lauterbrunnen bereiken, parkeren we en onder een lichte regen, lijkt het ons een kleine wapenstilstand te hebben gegeven, we genieten van een uniek uitzicht op een van de watervallen die tussen de huizen lijkt te verschijnen.

Lauterbrunnen

Met betrekking tot de vorige dagen die we in Zwitserland hebben doorgebracht, vooral gisteren in Bern, is de temperatuur erg gedaald, dus we maakten van de gelegenheid gebruik om te stoppen in een café en op te warmen in een cafetaria van de gezelligste met een Amerikaan en een cappuccino voor 8,60 frank.
Trouwens, het zal ons niet alleen verwarmen, maar het zal ons ook wakker maken sinds vandaag, zonder ontbijt in het hotel, hebben we nog geen koffie gedronken.

Naarmate de minuten verstrijken zien we dat het niet lijkt alsof het stopt met regenen, dus nemen we een tijdje om te beslissen wat te doen, de planning die we hadden voor deze reis naar Zwitserland gratis opnieuw uit te voeren en na enkele waarderingen, besloten we de auto opnieuw te nemen en ga omhoog Trümmelbachfälle, de beroemde watervallen van de Lauterbrunnen-vallei.
We zijn slechts 2 kilometer van de stad Lauterbrunnen, dus het duurt niet langer dan 5 minuten om aan te komen, embobados niet alleen met het landschap, maar merkt op dat het na deze regenachtige dag duidelijk is dat we moeten terugkeren naar dit gebied van de land, maar met meer dagen en op zoek naar de zon die ons vandaag niet lijkt te willen vergezellen.
We parkeren op een parkeerplaats aan de ingang van de Trümmelbachfälle-waterval waar we 4 frank betalen voor een verblijf van 4 tot 6 uur, wat ons de rest van de dag van bezoeken die we van plan zijn te doen duren, en we gaan naar de kassa waar we 11 frank per persoon betalen voor toegang tot een van de wonderen van de aard van de Lauterbrunnen-vallei.

Onthoud dat bij de Trümmelbachfälle-waterval kunt u niet met een kaart betalen. We dachten niet dat we konden betalen met een kaart en we bleven op "0" na het betalen van de kaartjes.
Nadat we door de loketten zijn gegaan en een pad hebben bewandeld, komen we bij het eerste deel van de watervallen die toegankelijk zijn via de kabelbaan.

Ingang van de Trümmelbachfälle-waterval

Vanaf het eerste gedeelte is de rest van het circuit tussen de watervallen die in de berg lopen, klaar met lopen en trappen aflopen.

Trümmelbachfälle waterval perspectief

Houd er rekening mee dat hoewel het een goede dag is, wat niet ons geval is geweest, het binnen behoorlijk koud is en zelfs als je dat niet wilt, je in sommige secties nat wordt, dus we raden je aan om geschikte kleding mee te nemen voor de bezoeken als je niet koud en nat buiten wilt gaan 🙂

Interieur van de berg waardoor de Trümmelbachfälle-waterval valt

Deze gletsjerwatervallen vormen een waar spektakel met meer dan 20.000 liter water per seconde ravijnen en grotten graven. De tien watervallen waarvan deTrümmelbachfälle-watervalze voeden zich met 24 vierkante kilometer alpine gletsjers en sneeuwafzettingen.

Landschappen van een van de niveaus van de Trümmelbachfälle-waterval

Na 11 uur 's ochtends en na een goede tijd in deTrümmelbachfälle-waterval, We nemen de auto weer en gaan naar Talstation, de plaats waar we de kabelbaan moeten nemen die ons naar Murren brengt, de volgende stop die we vandaag willen maken.
Maar onderweg herinneren we ons dat we niet langer franken hebben omdat we de watervalkaartjes contant hebben betaald, dus moeten we ons omdraaien om terug te keren naar Lauterbrunnen en daar om iets met euro's te kopen, in de hoop dat ze ons de verandering in franken geven en zo contant geld hebben, geteld dat er geen geldautomaat of bank in de buurt is waar u franken kunt hebben.
Op dit tijdstip van de ochtend en na de regen, de kou en nu de franken op zijn, kunnen we zeggen dat de tijd ons niet teveel vergezelt 😉

Regen in Lauterbrunnen

Iets minder levendig dan vanmorgen, gewoon parkeren, weer naar de lucht kijken en zien dat het soms erger wordt, we besloten om een ​​andere wijziging van plannen aan te brengen.
Met deze tijd is het het niet waard ga naar Murren vanuit Lauterbrunnen Omdat het idee was om de kabelbaan te laten klimmen en naar beneden te lopen om van het landschap te genieten, maar met deze tijd en meer zonder passende kleding aan te trekken, zijn we van mening dat dit niet het beste plan is, dus besloten we te vertrekken naar Luzern, waar we vannacht verblijven, geniet van de stad vanmiddag en morgen, afhankelijk van het weer, zullen we beslissen of we terugkeren naar het Lauterbrunnen-gebied om naar Murren te gaan of we zoeken naar een andere optie in de buurt van Luzern.
Voordat we de beslissing namen om deze wijziging van plannen aan te brengen, hebben we de afstanden beoordeeld die we hadden tussen alle punten: van Luzern naar de luchthaven van Genève hebben we 2.40 uur en vanaf Lauterbrunnen 2,15 uur, dus we verspillen niet teveel tijd als we de tweede optie kiezen, morgen terug naar Lauterbrunnen en aan het einde van het bezoek, rechtstreeks naar de luchthaven gaan om ons vliegtuig terug naar huis te halen.
Dus met deze beslissing zetten we het adres van ons hotel in Luzern op de GPS en het markeert een tijd van iets minder dan een uur van de Lauterbrunnen-vallei, waar we nu zijn.
Voor een onvoorziene gebeurtenis moeten we beslissingen nemen en ons niet alleen aanpassen aan de meest comfortabele, maar ook aan wat ervoor zorgt dat we blijven genieten van de reis.
En omdat we niet meer dingen konden uitgeven, halverwege route van Lauterbrunnen naar Luzern, gaat een rood lampje branden in de auto, wat een te hoge temperatuur in de motor aangeeft.
We stopten verschillende keren onderweg en zagen dat het licht verdwijnt als we opnieuw beginnen. We besloten door te gaan naar Luzern en daar direct naar het verhuurkantoor te gaan voor beoordeling.
Wat een dag zijn we vandaag in Zwitserland geweest. We zullen zeker de dag niet vergeten waarin we zouden doorbrengen de Lauterbrunnen-vallei.

Lucerne Road vanuit de Lauterbrunnen-vallei

We kwamen om 12.50 uur in Luzern aan en na het achterlaten van onze bagage in het Erlebnishotel Jailhotel hotel, waar we vannacht blijven, gaan we rechtstreeks naar het autoverhuurkantoor om te controleren wat ons overkwam met het rode licht van de auto en gelukkig dat we het doen, want na een eerste beoordeling met wat we hebben gezegd dat ons is overkomen, vertellen ze ons dat er een motorvloeistof is die onder het minimum is en dat het mogelijk een muis is geweest die erin is gekomen en heeft gebeten waardoor de verlies van deze vloeistof, dat als we niet gingen, de motor zou zijn geladen.
De enige oplossing op dit moment is dat we de auto verwisselen voor een hogere klasse, omdat ze er niet meer hebben dan de onze, dus gaan we naar het volgende tankstation om onze tank te vullen (om deze volledig af te leveren zoals we hem hebben opgehaald) ) voor 34,75 frank en we keren terug naar het kantoor naast de deur om de nieuwe auto op te halen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Luzern voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Luzern
- Zwitserse route met de trein
- 10 essentiële tips voor reizen naar Zwitserland
- 10 geweldige plekken om te zien in Zwitserland
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Bern

Als we naar de klok kijken, is het net na 2 uur 's middags, het regent nog steeds en we hebben honger en willen een tijdje rusten, hoewel we meteen gaan eten in een Thais restaurant dat we hebben aangemeld, ten zeerste aanbevolen in de forums en waar we hopen te herstellen van de gekke ochtend die we dragen.
Maar we hebben nog een dag te gaan ...
We keren terug met de auto naar het hotelgedeelte en wanneer we al een auto geparkeerd hebben op straat, in de blauwe zone, is het wanneer we ons herinneren dat we nog steeds geen franken hebben! Nu is het tijd om een ​​bakkerij binnen te gaan waar we een cola kopen en met 20 euro betalen om ons de verandering in franken te geven ...

Nieuwkomers in Luzern

We hadden je al verteld dat het vandaag een halve mislukking is 😉
Dit is wat reizen heeft, dat niets kan worden verwacht en wanneer je je comfortzone verlaat, kan er van alles gebeuren.
Tussen het een en het ander is het bijna drie uur 's middags en we hebben nog niet gegeten, de Thai vergeten die gesloten is. We willen niet veel langer duren en na enkele ronden en zien dat alle restaurants op dit moment gesloten zijn, belanden we in een buffet van een winkelcentrum, waar we eten voor 27 frank en toevoegen dat al het eten veel meer dan slecht is geweest.
We aten net om 4 uur en zagen dat het nog steeds regent, we benaderden het hotel voor een tijdje waar we tot 5 uur 's middags rustten dat we terug naar de straten van Luzern gingen, hoewel het nog steeds sprankelend is om de stad te bezichtigen.
Hoewel we een vrij gedefinieerde stadstour hebben op een kaart die we hebben genomen bij het VVV-kantoor, willen we geen "culturele" bezoeken maken, dus we zullen genieten van een van de mooiste steden in Zwitserland, vandaag beslagen vanwege de regen
Een goede manier om meer te weten te komen over de geschiedenis van de stad en niets interessants te missen, is dit bezoek te boeken met een gids in het Spaans.

Luzern kaart

Overzicht van de stad Luzern

Ze zeggen dat niemand echt in Luzern is geweest totdat het door het gekraak is gegaan Kapellbrücke of Kapelbrug die de rivier de Reuss kruist in de oude stad en dat is een van de eerste dingen die we doen tijdens onze wandeling.

De Kapellbrücke oversteken

Luzern in Zwitserland met de Kapellbrücke

Na een wandeling door de oude binnenstad van Luzern naderen we de Spreuerbrücke, een andere brug die donkerder en kleiner is dan de vorige, maar die zijn oorspronkelijke structuur heeft behouden.
Luzern is een uitzonderlijke stad, boordevol leven en de enorme populariteit is niet verwonderlijk.

Luzern uitzicht

Hoewel het waar is dat het voor ons vandaag misschien niet de beste dag is om een ​​bezoek te brengen aan alles wat ons overdag is overkomen en eraan toe te voegen dat het niet ophoudt met regenen, is Luzern een stad geweest die ons enorm heeft verblind.
Terwijl we door de straten lopen, worden we steeds duidelijker over het idee dat we vanochtend hadden toen het begon te regenen en dat is dat we op een dag zullen terugkeren naar dit deel van Zwitserland om ervan te genieten bij goed weer.

Luzern hoeken

Kort na 18.00 uur lopen we richting de Lion Monument in Luzern, een van de meest ontroerende monumenten die de Britten naar Luzern trokken. Lukas Ahorn gebeeldhouwd op de rots dit 10 meter lange standbeeld van een stervende leeuw in 1820 als een eerbetoon aan de Zwitserse soldaten die waren gestorven ter verdediging van koning Louis XVI tijdens de Franse revolutie.

Monument voor de leeuw in Luzern

Mark Twain zei van hem dat het zo was het meest trieste en meest ontroerende stuk rots ter wereld.

Lion Monument

Het is 7 uur 's middags wanneer we naar het Fritschi-restaurant gaan om een ​​goed eerbetoon te betalen na de dag die we nemen en vragen om een ​​raclette, een sint-jakobsschelp plus cola en bier voor 67,90 frank.

Uit eten in Luzern

Na het avondeten en een goed diner keren we om bijna 10 uur 's nachts terug naar het hotel en willen we het bed van de cel pakken waar we vannacht hebben geslapen. We zullen dromen van de zonnige dag die we morgen hopen te ontvangen.

Dag 5: LUCERNA - LAUTERBRUNNEN - MURREN - LUCHTHAVEN VAN GENÈVE - BARCELONA