Iquitos van Cuzco

Dag 15 - CUSCO - LIMA - IQUITOS

Gaat het alarm om 4 uur 's morgens? Dit kan niet of ja zijn? Wij hebben de eerste vlucht die ons vanuit Cuzco naar Iquitos brengt om 7.40 uur 's ochtends en stoppen in Lima, dus we hebben om 5.30 uur een taxi geboekt via het hotel die ons voor 10 soles naar het vliegveld van Cuzco brengt.
We ontbijten om 5 uur in de ontbijtzaal van Casa Andina Cuzco Plaza en een paar minuten voor de afgesproken tijd vertrekken we naar het vliegveld van Cuzco.
De luchthaven van Cusco ligt op ongeveer 15 minuten van het stadscentrum, tellen dat er niet veel verkeer is, dus staan ​​we om 5.40 uur 's ochtends in de inchecklijn.

Er is nogal een rij, dus tot 6 uur kunnen we onze koffers niet controleren en naar de gate gaan. Vanaf dit moment gaat alles veel sneller.
Ze dwingen ons niet om onze laarzen uit te doen, we hoeven de vloeistoffen niet uit te nemen, ze vertellen ons niet om een ​​laptop uit onze rugzak te halen. We gaan binnen 5 minuten aan onze gate zitten Iquitos van Cuzco.

Soroche pillen kartel op Cuzco luchthaven

In eerste instantie lijkt het erop dat de vlucht laat zal vertrekken, omdat we niet op het geplande tijdstip instappen, maar na een goede duw in de lucht, uiteindelijk landen we net op de afgesproken tijd.
We hebben het volgende vlucht van Lima naar Iquitos om 10.30 uur 's ochtends en je moet ons de tijd geven om je koffers op te halen en opnieuw te controleren, omdat we de tickets afzonderlijk hebben geboekt, waardoor we veel goedkoper zijn, dus niet samen.
Bovendien is deze vlucht van Lima naar Iquitos kleinschalig, dus vanaf een vlucht van 1 uur en twintig, wat gebruikelijk is voor een vlucht van Lima naar Iquitos, hebben we een vlucht van 2 en een half uur.
Peruaanse vliegt 3 keer per dag van Lima naar Iquitos, het eerste 's ochtends dat rechtdoor gaat, het andere dat we nemen om 10.30 uur dat een tussenstop maakt en een ander in de middag dat ook direct is.
Onze keuze, hoewel we een tussenstop moeten maken, is om 10.30 uur geweest om minder tijd op de luchthaven door te brengen en tegelijkertijd iets te weten over de stad Iquitos.
Na 1 uur 5 minuten landen we in Lima en zonder veel tijd te verspillen gaan we meteen onze bagage ophalen om het opnieuw te controleren.
Het inchecken en naar de volgende instapgate gaan, doen we praktisch omdat de bedieningslijnen eindeloos zijn. Dit is om op een luchthaven aan te komen en geen minuut rust te hebben.
Uiteindelijk verandert de vlucht van deur en gaan we wat later aan boord, maar we zijn eindelijk op weg naar Iquitos van Cuzco, een korte stop maken in Pucallpa.

Vlucht van Lima naar Iquitos

We zijn een stap verwijderd van het vervullen van een andere grote droom, ken Amazon.
Na 2 vluchten en een vertraging van 1 uur in de seconde komen we aan in de stad Iquitos van Cuzco, we verzamelen onze rugzakken en gaan gewoon naar buiten: een zonnesteek en 10 mensen om ons heen die ons taxi's en motorfietstaxi's aanbieden.
Na 3 minuten onderhandelen hebben we 15 soles afgesproken voor een nogal vervallen taxi en gingen we op weg naar ons hotel in Iquitos, La Casona, voordat we begonnen met onze Amazone avontuur en de dag dat we terugkeren naar Lima.

Vervoer van La Casona

Iquitos is anders. Iquitos heeft een eigen leven net buiten de straten. Het heeft niets te maken met wat we tot nu toe hebben gezien tijdens onze reis naar Peru.
Iquitos is kleur, onder een blauwe lucht, bezaaid met wolken die herinneringen oproept aan onze reis naar Kenia en Tanzania, waar we de mooiste luchten zagen die we ooit hebben gezien.
We komen na 2:30 in de middag aan in het hotel en checken snel genoeg in om uit eten te kunnen gaan voordat de restaurants sluiten.
We gaan naar een restaurant naast het hotel waar we een paar menu's, water en cola eten voor 31 soles en keren terug naar het hotel om te douchen en een tijdje te rusten.
De douche heeft ons heerlijk gezeten, het lijkt ongelooflijk de verandering van de tijd die we hebben sinds gisteren we in Cuzco del Valle Sagrado aankwamen tot vandaag dat we hebben bereikt Iquitos van Cuzco.
Voor 5 uur 's middags gaan we naar de Plaza de Armas de Iquitos dat we een half blok (zoals ze hier zeggen) van het hotel hebben.

Iquitos Arms Square

Iquitos straten

Terwijl we door de straten van de stad gaan, blijven we denken aan wat we eerder zeiden, Iquitos is anders.
Het lijkt verankerd in een verleden waarin je geniet van de goede dingen in het leven zoals wandelen, zitten ... Gewoon leven. En die manier van leven windt ons op.

Wandelen door Iquitos

Hier is niet zo veel toerisme als in de rest van de plaatsen die we in Peru hebben bezocht en we kunnen niet zeggen dat we er veel hebben ontmoet behalve in Machu Picchu. We hebben bijna niemand ontmoet en dat blijkt, na dit laatste deel van de reis, dat veel toeristischer is geweest.

Wandelen door de straten van Iquitos

Na een wandeling door de Plaza de Armas en de omgeving gaan we naar een van die plaatsen die altijd in onze gedachten zijn gebleven als dromen: de Amazone.

Uitzicht op de Amazone vanaf de Iquitos-promenade

Het lijkt ongelooflijk dat we het voor ons hebben.

We maken een goede wandeling langs de rivierpromenade, langs de Malecon en stoppen op elk moment om het leven voorbij te zien gaan, zonder meer ...

Huizen aan de rivieroever

We eindigden op een terras met uitzicht op de rivier waar we een paar milkshakes hadden voor 16 soles, terwijl we genoten van een ongelooflijke zonsondergang.

Zonsondergang op een terras van Iquitos

Als er 's middags om 7 uur is, maken we een laatste wandeling door de stad, nu met de rust van de maan en verdwalen we in de buurt van ons hotel, La Casona, zonder een vaste koers.
We eindigden de dag met een diner op de promenade, een broodje en wat visschillen plus water en bier voor 32 voetzolen genieten van de rode maan boven de Amazone.
Vandaag was de sleuteldag hier in Peru voor die rode maan ...

Iquitos

Dag 16 - IQUITOS - MUYUNA LODGE