Hoe kom je van Guilin naar Hong Kong?

Dag 21: Yangshuo - Guilin - Shenzhen - Hong Kong

Het is 5:45 uur 's ochtends wanneer het alarm afgaat. Het is heel waar wat we gisteren zeiden toen we de dag in Yangshuo doorbrachten en het is dat de nachten ons niet langer dekken en we bijna net zo moe wakker worden als toen we naar bed gingen en het is dat deze gratis reis naar China net zo compleet en vandaag is het zal niet minder zijn, omdat we dat zullen doen overdracht van Guilin naar Hong Kong.
Vanuit Yangshuo kun je niet rechtstreeks naar Hong Kong gaan, eerst moeten we een bus nemen die ons over een uur of zo naar Guilin brengt en vandaar moeten we naar het treinstation, vanwaar we een trein van Guilin naar Shenzen om 11:16, vanwaar we de grens zullen oversteken om Hong Kong, de laatste bestemming van onze reis naar China, gratis te bereiken.

Gisteren vroegen we bij de receptie van onze hotel in YangshuoHet Yangshuo Magnolia Hotel en ze vertelden ons dat de eerste bus van Yangshuo naar Guilin om 7 uur 's ochtends vertrekt en om de twintig minuten rijdt, tot 10 uur' s nachts. Het duurt ongeveer anderhalf uur om bij het Guilin-busstation te komen en het kost 20 RMB per persoon.
Deze gegevens zijn voor de snelbus die ons vertelt dat we niet moeten stoppen als u de lokaal voor veel stops, dus het duurt veel langer om de tour te maken.
Dus zoals je je vandaag kunt voorstellen, moeten we vroeg opstaan ​​en om 6.30 uur 's ochtends zijn we al aan het uitchecken en halen we onze 200RMB-aanbetaling op, iets gebruikelijk hier in China dat je in alle hotels zult vinden. U moet een beetje, meestal 100 of 200 RMB aan borg achterlaten die wordt geretourneerd bij het uitchecken. Met alles al gesloten en gezien het feit dat de straten op dit tijdstip van de ochtend verlaten zijn, vragen wij dat u ons een taxi belt om naar de Yangshuo North Station, dat op 2 kilometer van het hotel en het stadscentrum ligt.
We betalen 25 RMB (iets duurs voor wat de reis is, maar als een taxi wordt gebeld vanuit het hotel, moeten we zeggen dat het een privéauto is) en net wanneer we aankomen zien we dat de trein op het punt staat te vertrekken bus van Yangshuo naar Guilin, dus we laden onze koffers en daar gaan we.
Vandaag is de dag weer grijs en herinnert ons aan het lot dat we hadden op de dag van de Li River-cruise naar Yangshuo, omdat we van een zonnige dag konden genieten.
We kwamen om 8:40 aan in Guilin, ja, we maakten verschillende tussenstops, dus uiteindelijk hebben we de twijfel of we de express- of normale bus hebben genomen.
Stap uit de bus en we vinden verschillende taxi's waarop we ons briefje tonen met de tekst "alsjeblieft, we willen naar het noordelijke treinstation van Guilin", gemaakt door ChinaDIYTravel, die ons veel hebben geholpen en zonder welke we meer dan één probleem hadden gehad, omdat ze hier, zelfs als u een kaart en borden bij zich heeft, u niet begrijpen.
Ze vragen om 60 RMB en omdat we het vrij duur zien, zelfs wetende dat het ongeveer 30 minuten van het busstation ligt, besloten we ons geluk te beproeven en gingen we naar de algemene weg, die naast de deur ligt, en we stopten bij de eerste die voorbijgaat.
We laten het papier in het Chinees zien, het bevestigt dat we een knik kunnen verzinnen en de meter kunnen aansluiten zonder te vragen. Resultaat: 22RMB. Stel je het prijsverschil voor!
We gaan het treinstation van Guilin binnen met onze treinkaartjes en gaan direct naar de wachtkamer waar we een picknickontbijt hebben met wat broodjes die we kopen in een van de kleine winkeltjes die we hebben gevonden.

Treinstation. Hoe kom je van Guilin naar Hong Kong?

Er is trouwens geen koffie of coffeeshops hier, ook al is het een enorm en modern station, dus het is tijd om genoegen te nemen met het lokale product dat we in een van de weinige winkels binnen vinden.
En dus brengen we de rest van de tijd door, profiteren van gratis wifi, herlezen we de planning van Hong Kong, totdat het tijd is om aan onze trein van Guilin naar Shenzen.
We reizen weer in de eerste klas, zoals we de dag van de overdracht van Fenghuang naar Guilin hebben gedaan en zoals het de andere dag gebeurde, kunnen we zeggen dat het niet de moeite waard is om het prijsverschil te betalen in vergelijking met de verschillen met de tweede klasse. De tweede stoelen zijn perfect voor 3 uur reizen of meer, omdat ze veel beter zijn dan die van vliegtuigen.

Eerste klas auto van Guilin naar Shenzhen. Hoe kom je van Guilin naar Hong Kong?

En omdat we op dit punt ons leven geven voor koffie, wanneer we ontdekken dat we vlak naast de restauratierijtuig zitten, kunnen we niets anders doen dan genieten van een paar koffie voor 40 RMB. Het lijkt een leugen als we zoiets eenvoudigs als koffie missen. Als we thuiskomen, zijn we de hele dag met de capsules op en neer.

We verlaten Guilin in de trein die ons naar Shenzhen zal brengen

We kwamen om 14.29 uur aan in Shenzen North, punctueel zoals altijd, en net na het verlaten van de trein vinden we lijn 4 van de metro (rode lijn), precies degene die we moeten nemen om naar Futian Checkpoint, wat een van de punten is waar oversteken van China naar Hong Kong.

Shenzhen metro en locatie van metrohaltes

We betalen 4 RMB per persoon en deze keer hebben we geen metrokaartjes, zo niet wat chips die we later bewaren en nu we al de exacte yuan kennen die we nog hebben, zullen we iets eten voordat we op weg gaan naar Hong Kong.
Nadat we de maag hebben gevuld, nemen we de metro op station Noord en gaan naar Futian Checkpoint in Shenzenwaar dit metrostation wordt Lok Ma Chau in Hong Kong en hier beginnen we een gang te lopen, die te allen tijde wordt aangegeven met "Hong Kong Exit".

Overtocht van China naar Hong Kong

Wanneer je bij de splitsing komt, moet je de gang volgen die zegt:paspoort"En hier is het tijd om in de rij te staan ​​om door immigratie te gaan. Vergeet niet de vertrekkaart mee te nemen die je hebt ingevuld toen je China binnenkwam.
Na een wachtrij van niet meer dan 10 minuten en eenmaal verzegeld onze paspoorten met de uitgang van China, volgen we de gang opnieuw en komen aan immigratie in Hong Kong, waar we opnieuw de controle passeren, de toegangsbrief opnieuw vullen en na aflevering zijn we al in Hong Kong.

Kaart van Hong Kong in de CityMaps2Go

Voordat u de Hong Kong metro We passeren de bank om geld te wisselen voor deze dagen die we in de stad zullen uitgeven en eenmaal met de nieuwe valuta in de hand, Hongkongse dollars, gaan we rechtstreeks naar de metrokaartjes waar we een paar kaartjes kopen. De werking van de toegangsautomaten is hetzelfde als op het Chinese vasteland. Tot Tsim Sha Tsui uit Lok Ma Chau (inclusief een paar transfers die we moeten doen) kost ons $ 79. Oriëntatie is niet moeilijk, maar we laten een metrokaart achter voor het geval dat 😉

Hong Kong Metro kaart

Aan het einde tussen het een en het ander kwamen we aan bij ons hotel in Hong Kong, het Innsight, in het beroemde gebied Hong Kong Walk of Fame, om 6:30 in de middag, en zodra we de metro verlieten: woooowwwwww geweldig !!

Meer praktische informatie om uw reis naar Hong Kong voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Hong Kong
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in China
- 10 essentiële tips voor reizen naar China

We zijn in een andere wereld! Op het eerste gezicht vonden we elke stad waar we van genoten tijdens onze reis naar Japan gratis.

Eerste scène die we zien als we aankomen in Hong Kong

We checken in en passen ons aan wat van ons is "mooie matchbox"In Hong Kong zijn de prijzen hier niet het dubbele, ze verdrievoudigen ten opzichte van het vasteland van China en hoewel we 100 euro per nacht betalen, is de kamer mini.
Hoewel we ter ere van de waarheid moeten zeggen dat het hotel geweldig is en de locatie uitzonderlijk, op slechts 200 meter van de Walk of Fame.
Een paar minuten verstrijken na 19.00 uur wanneer we het hotel verlaten en naar dat gebied gaan om te genieten van Hong Kong geluids- en lichtshow, die elke dag om 20.00 uur plaatsvindt, hoewel we eerder, hoe kan het ook anders, we missen een tijdje op de Walk of Fame, hallucinerend met de verandering die zo indrukwekkend is dat we in een paar uur hebben gehad.

Walk of Fame in Hong Kong

Bruce Lee in Hong Kong

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Hong Kong van reizigers:

- Boottocht en diner in Jumbo Kingdom
- Excursie naar Macao
- Symphony of Lights cruise
- Excursie naar het eiland Lantau
- Privétour in het Spaans in Hong Kong

- Meer excursies en rondleidingen hier

We hebben niet veel tijd nodig om te zien hoe alles is veranderd, inclusief de behandeling van mensen. Hier zijn ze veel stiller en ontspannen en dit heeft niets te maken met het Chinese vasteland waar we vandaan komen.
We gaan niet tegen je liegen, we hadden hier iets meer van verwacht en het was dat ze het ons hadden verteld en we hadden gelezen dat het indrukwekkend was.
Een goede optie zou zijn om de cruise te boeken op de Aqua Luna-boot, een traditionele Chinese rommel, om de lichtshow en de skyline vanaf de rivier te zien.

Licht- en geluidsshow in Hong Kong

We geloven zeker dat we het moeten zien, maar we hebben ontdekt dat het heel licht is geweest, zowel in geluid, bijna onmerkbaar als in licht, iets zwak. En dus krijgen we 's nachts bijna 9 uur wanneer we terugkeren om de kleurrijke straten van Hong Kong binnen te gaan om een ​​plek te vinden om te dineren.

Hoe internet te hebben in Hong Kong?

Als je wilt internet in Hong Kong een goede optie is om er een te kopen Holafly simkaart, waarmee je vanaf het moment dat je landt, een aantal GB aan gegevens hebt, je WhatsApp-nummer en ondersteuningsservice in het Spaans behouden.
Je kunt hier je Holafly prepaid simkaart kopen met een 5% korting als lezer.

En plotseling verschijnt een Japans restaurant, de Manya, recht tegenover ons hotel en hoe kan het anders, waar we ook gaan.
We bestelden een paar sushi-gerechten, plus salade, soep en udon en cola voor $ 326 die ons weer tot leven brengen na al die dagen Chinees eten te hebben gegeten.

Dinerende sushi in Hong Kong

Het is bijna 11 uur 's nachts wanneer we terugkeren naar onze matchbox om te rusten Hong Kong wacht morgen op ons en we kijken ernaar uit u te ontmoeten.

Dag 22: Hong Kong: Kowloon Park - Tsim Sha Tsui: Star Avenue, Star Ferry, Clock Tower, Ladies Market - Central Plaza - Victoria Peak