Herculaneum en Pompeii in één dag

Dag 2: Napels - Herculaneum - Pompeii - Napels

Het alarm klinkt om 8 uur 's ochtends. Je kunt je al je gezicht voorstellen na slechts 4 uur te hebben geslapen na gisteren van Rome Fiumicino naar Napels te zijn geweest, maar er gaat niets boven opstaan ​​wetende dat we vandaag Herculaneum en Pompeii in één dag en daarmee en een douche, om 9 uur 's ochtends, na ongeveer 4 uur rust, zijn we op het terras van UNA Hotel Napoli, genietend van niet alleen een indrukwekkend ontbijt, maar we hebben ook uitzicht, indien mogelijk, Het beste van Napels.

Uitzicht op Napels vanaf het terras van Una Hotel Napoli

Enkele minuten voor 10 uur 's ochtends verlaten we ons hotel in Napels en gaan naar de Stazione Circumvesuviana, het station van waaruit we met de trein naar Herculaneum en Pompeii gaan, een paar meter van het hotel en in de zuidwestelijke richting van de Stazione Centrale.

Dit seizoen Napels communiceert met Herculaneum en Pompeii en ook met Sorrento, aan de kust van Amalfi.
Een andere comfortabelere optie is om een ​​bustour te boeken om Pompeii te bezoeken met een gids in het Spaans of deze aanbieding te boeken die een bezoek aan de Vesuvius omvat, in beide wordt je opgehaald bij je hotel.
Als je vrij wilt gaan, zoals we hebben gedaan, is het raadzaam om de ingang van Pompeii en de ingang van Herculaneum van tevoren te boeken om de rijen over te slaan.
Als je liever meer wilt weten over de geschiedenis van Pompeii en alle belangrijke punten van de site, is het erg interessant om deze 2-uur durende tour te boeken voor kleine groepen onder leiding van een archeoloog in het Spaans.

We doen de tour met totaal andere uitzichten op Napels dan die we gisteren hadden en ook totaal anders dan die we ons hadden voorgesteld toen we deze reis naar Napels en Pompeii hadden voorbereid.
Een visie van een ietwat chaotisch verkeer, een ietwat vuile en verwaarloosde stad, hoewel we niet gaan liegen als we zeggen dat we er dol op zijn.
We komen aan in Stazione Circumvesuviana in minder dan 5 minuten en voor 2 euro per persoon kopen we het ticket dat ons om 10:09 's ochtends naar Herculaneum brengt, wat onze eerste stop van de dag zal zijn.
De trein is vrij oud, maar op dit moment zit hij al vol met toeristen, iets dat ons eraan herinnert dat we de beslissing hebben genomen om eerst Herculaneum te bezoeken, omdat ze zeggen dat ze veel beter bewaard zijn gebleven dan Pompeii en vooral, veel minder bezocht, dus zodat we kunnen profiteren van het genieten van deze enclave alleen genoeg om "leef het"Iets meer en 's middags, in Pompeii, vermijd de groepen toeristen en cruises die ons hebben verteld dat ze de stad Pompeii' s ochtends als eerste verzadigen.
De tweede trein stopt bij Napoli Garibaldi, een veel centraler station, maar tegelijkertijd veel drukker, dus je kunt je voorstellen dat een trein die naar Herculaneum en Pompeii gaat, waarin we een paar minuten geleden praktisch alleen waren, eindigden we als ingeblikte sardines.

Boek door reizigers de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Napels:

- Aanbieding: excursie naar Pompeii + Vesuvius
- Aanbieding: Ronde van Napels + Pompeii
- Excursie naar Capri en Anacapri
- Excursie naar Pompeii en Sorrento
- Rondleiding door Napels
- Meer excursies en rondleidingen hier

We arriveren in Herculaneum in iets minder dan 20 minuten en eenmaal op het platform moet je gewoon mensen volgen, de straat door om ons te vinden, tegenover de zee, de ingang van Herculaneum.
Het eerste wat we vinden, voordat we zelfs door de loketten gaan, is een soort catwalk in het bovenste gedeelte, van waaruit je een ongelooflijk perspectief op de stad hebt, met de Vesuvius op de achtergrond.

Herculano

Na het gaan door het loket waar we een kochten Herculaneum plus Pompeii gecombineerd ticket voor 22 euro per persoon, als u de Herculaneum ingang Alleen de prijs is 11 euro, we zijn klaar om een ​​van de locaties binnen te gaan die we het meest wilden weten in Italië.

Zoals we eerder vermeldden, als je gratis komt, heb je de mogelijkheid om de ingang van Pompeii en de ingang van Herculaneum van tevoren te boeken om de rijen over te slaan.

Terwijl we de oprit opgaan, waarderen we dat het niet te warm is, omgekeerd, een briesje vergezelt ons voor het grootste deel van de weg. Zien hoe het land is, zonder een schaduw om te schuilen, nu begrijpen we waarom veel mensen zeggen zoveel te bezoeken Herculaneum zoals Pompeii op één dag Het is verschrikkelijk in de warmste maanden.
Uiteindelijk kwamen we om 11 uur 's ochtends Herculaneum binnen en stonden we oog in oog met die stad die, net als Pompeii, de explosie van de Vesuvius-vulkaan in 79 leed.

Straten van Herculaneum

Gegeven dit feit, probeerden alle burgers te vluchten zonder succes, en lieten alles begraven onder de as gegooid door de Vesuvius, die, net als de grote tragedie, de stad, inclusief huizen, warmwaterbronnen en zelfs tavernes, eeuwenlang bijna intact heeft gehouden.

Details van het interieur van een huis in Herculaneum

Mozaïeken en fresco's in Herculaneum

In Herculaneum vinden we huizen waarin de twee verdiepingen zijn bewaard gebleven, mozaïeken en zelfs indrukwekkende fresco's die ze sierden.

Herculano

In het gebied dat het dichtst bij de zee ligt, zijn de grootste en meest luxueuze huizen, waaronder de Villa de los Papiros.
We raden aan dat je bij de ingang, net waar kaartjes worden gekocht, zowel de kaart als een klein boekje kunt nemen waar de uitleg van de belangrijkste punten van Herculaneum wordt gegeven, die ook worden aangegeven met nummers op de gevels van de huizen of in de straten.

Prachtige straten van Herculaneum

Dit is een van de beste manieren om de stad te verkennen als je geen audiogids wilt nemen of een van de vele gidsen wilt inhuren die je aan dezelfde deur kunt vinden.

Herculano

Zodra het bezoek aan het belangrijkste deel van de stad Herculaneum is voltooid, komen we aan in het onderste deel, waar we enkele skeletten vinden die zijn gevonden en waarvan wordt aangenomen dat ze afkomstig zijn van de inwoners die daar werden beschermd tegen de as van de Vesuvius .

Skeletten in Herculaneum

We verlieten Herculaneum om 12:45 uur 's middags, met het gevoel helemaal geen fout te hebben gemaakt om hier te komen, hoewel we mensen hadden gelezen dat als je Pompeii zag, het niet nodig was om naar Herculaneum te komen. Onze ervaring is dat we u alleen kunnen aanbevelen als u tijd heeft om beide steden te bezoeken.
Na een zeer compleet bezoek, maar ook een beetje snel, omdat we, nu we tellen dat we nu naar Pompeii moeten gaan en het bezoek moeten afleggen, onszelf niet teveel konden vermaken.
We keren terug naar station Herculaneum waar we nu een paar kaartjes naar Pompeii nemen voor 1,80 per persoon. We hebben toegang tot spoor 2, van waar de treinen richting Pompeii en Sorrento en in ongeveer 15 minuten plantten we in de Scavi Pompei station, die moet worden gebruikt als referentie om de ruïnes te bezoeken. Wees voorzichtig, vergis je niet.
Het is 13:20 uur 's middags, dus voordat we overwegen om binnen te komen Pompeii ruïnes, we stopten bij een van de strandbars / restaurants die recht tegenover de ingang zijn en eindigen bij de laatste, na ze allemaal te hebben gecontroleerd, waar we een paar pannini's, water en een speciaal drankje van het huis bestelden, dat sinaasappelsap en Citroen, plus twee uitdrukkingen voor 24 euro. De waarheid is dat we over het algemeen niets slecht hebben gegeten, maar we hebben lang genoeg gewacht tot ze ons zouden bedienen, zoals ongeveer 40 minuten en het schoonmaken van de tafels is vrij beknopt, dus van onze kant is het niet al te aanbevolen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Napels voor te bereiden

- Hoe u van Napels naar Pompeii komt
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Pompeii
- De 5 beste tours en excursies in Napels
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Napels
- 10 essentiële tips voor reizen naar Napels
- Hoe u van de luchthaven van Napels naar het centrum komt

Hiermee laden we al energie op om de dag voort te zetten en een paar minuten na 2:30 in de middag gaan we een van de plaatsen binnen om te zien voordat we sterven.
Na te hebben getwijfeld tussen binnenkomst via de ene of de andere deur, hadden we verschillende aanbevelingen gelezen om dit via de zuidelijke deur te doen in het geval dat we 's morgens zouden gaan om de cruisepassagiers te vermijden, we kwamen de Porta Marina binnen, eerst ontmoeting met de Tempel van Apollo en de Basilica.

Pompeii

Zoals we eerder over Herculaneum hebben vermeld, leed Pompeii in het jaar 79 aan de explosie van de Vesuvius, ook begraven onder de as, met een onverslaanbare staat van instandhouding.
We moeten je vertellen dat de ruïnes van Pompeii voldoende uitgebreid zijn om een ​​volledige dag te wijden, maar als het idee is om 's ochtends Herculaneum te bezoeken, zoals we hebben gedaan, kun je er doorheen gaan en de plaatsen meer leren kennen interessant, zoals verschillende tempels, het ongelooflijke forum, de warmwaterbronnen en enkele van de edelste huizen van het complex.

Herculaneum en Pompeii in één dag

Een interessante optie om de hele geschiedenis van Pompeii te leren terwijl je op bezoek bent, is dit bezoek te boeken met een gids in het Spaans of een audiogids te huren en hoewel ze hier geen libretto geven, zoals in Herculaneum, bieden ze wel een kaart waarmee je heel goed kunt volgen het bezoek onder begeleiding van een gids, zoals de Lonely Planet van Napels, Pompeii en de kust van Amalfi.

Afbeelding van een van de ovens van Pompeii

Kantine in Pompeii. Het voedsel werd in de gaten bewaard en aan het publiek getoond

Afgezien van de verschillende kantines die we kunnen vinden, de ovens of verschillende winkels, een van de meest nieuwsgierige gebouwen van Pompeii in het bordeel, waar je zelfs de stenen bedden kunt zien die werden gebruikt.
Een van de dingen die je niet mag missen zijn de stappen gemaakt in de straten om deze over te steken zonder te spotten, omdat normaal de straten van de stad onder water stonden.

Straten van Pompeii

Pompeii

Een van de meest bezochte en gefotografeerde gebieden is het Forum, waar de typische foto van Pompeii wordt gemaakt met de Vesuvius op de achtergrond en dat we logischerwijs niet stoppen met doen, hoewel we een tijdje moesten wachten om het te kunnen doen zonder Veel mensen rond.

Herculaneum en Pompeii in één dag

Als je eenmaal het Forum hebt bezocht, als je door de linkerkant gaat, vind je de schuur, waar je door een aantal tralies een groot aantal overblijfselen kunt zien die zijn gevonden in de opgravingen van Pompeii, waaronder enkele van de lichamen die zijn begraven door de as en het beroemde hondenlichaam.

Vanaf hier gaan we verder met ons bezoek, dit keer zonder rekening te houden met de kaart, iets dat we je aanraden te doen als je eenmaal de belangrijkste gebieden hebt bezocht, om zonder meer van Pompeii te genieten, door de straten te reizen en veel van de huizen die bewaard zijn gebleven alsof de tijd was gestopt op het moment dat de Vesuvius explodeerde.

Pompeii huis interieur

Het is 17:30 uur als we stoppen om een ​​ijsje te nemen voor 7,50 euro in de cafetaria-pizzeria die midden in de ruïnes ligt, hoewel het echt een slag in de geschiedenis, bespaar meer dan één op de hete momenten, want er is nergens anders in de ruïnes waar je iets nieuws kunt kopen. Natuurlijk willen we benadrukken dat je op verschillende punten van de ruïnes fonteinen met drinkwater kunt vinden, die geweldig zijn voor het vullen van de flessen.

Waterflessen vullen in Pompeii

Na deze kleine "KitKat"we gaan naar het gebied het verst van de ruïnes van Pompeii, het amfitheater, en een van de plaatsen die we het meest willen weten, niet alleen voor wat deze plaats voor de stad vertegenwoordigt, maar ook voor wat we hier kunnen vinden tijdperk: een tentoonstelling van verschillende lichamen die werden begraven onder de as van de Vesuvius.

Pompeii Amfitheater

Indrukwekkende tentoonstelling van enkele van de lichamen gevonden in Pompeii

Na dit bezoek gaan we naar de Herculaneum-poort, aan de overkant van de Porta Marina waardoor we deze middag binnenkomen, passerend voor een van de meest indrukwekkende villa's, en vele malen minder bezocht omdat we verder weg waren, van Pompeii : de Villa van de mysteriën.

Villa van de mysteriën

Interieur van de Villa of the Mysteries

Omdat we ons al in dit gebied van Pompeii bevinden, hebben we besloten dat het het beste is om via de Herculaneum Gate te vertrekken, die Pompeii vanaf de buitenkant omringt, in plaats van via de ruïnes terug te keren naar het treinstation. De weg is aangenaam, ongeveer 600 meter die door een woonwijk van de stad wordt gemaakt.

Eenmaal op het station betalen we 2,60 per persoon voor de Pompeii Scavi naar Napoli ticket, vergeet vooral niet om het direct naast de loketten te valideren, want als je het niet doet en de recensent slaagt, kun je de verrassing van een boete nemen en gaan we meteen naar platform 2, vanwaar om 18.30 uur onze trein van Pompeii naar Napels.
We arriveren om 19.00 uur bij de Stazione Circumvesuviana en maken van de gelegenheid gebruik om door het Una Hotel te gaan om een ​​snelle douche te nemen, de voeten in Pompeii zijn als zand en laden tegenwoordig ook de batterijen van de telefoons op, met behulp van GPS We verkochten het veel sneller en om 19:45 gingen we meteen naar de Michele's Pizzeria, gelegen op slechts 400 meter van het hotel en een van de beroemdste in Napoli, niet alleen voor zijn pizza's, maar ook omdat hier een van de scènes van Eet bidden liefde van Julia Roberts.

Michele's Pizzeria

Wanneer je aankomt, moet je om een ​​beurt vragen en ze geven je een stuk papier met een nummer dat naar de deur schreeuwt wanneer de tijd komt dat je site gereed is.
Je kunt alleen kiezen tussen pizza margarita of pizza marinara, dus de keuze is snel en gemakkelijk. We bestelden een van elke en twee frisdranken, die in een plastic beker worden geserveerd en na meer dan 45 minuten wachten, probeerden we een van de beste pizza's ter wereld voor 14 euro plus 3 tips die we achterlieten toen de ober ons vertelde dat de tips niet zijn opgenomen in het account dat u ons zojuist heeft gebracht.

De beste pizza's ter wereld bij Pizzería da Michele

We moeten zeggen dat het als een ervaring meer dan aanbevolen is, omdat het een van de meest historische locaties in Napels is, maar echt tussen de wachtrij buiten het gebouw en wachten op de service, uiteindelijk is de aanbeveling een beetje subjectief, de detail dat de ober je praktisch dwingt om een ​​fooi achter te laten als je een toerist bent, iets dat we eerlijk gezegd heel weinig leuk vinden.
Het is bijna 10 uur 's nachts wanneer we de Pizzeria da Michele verlaten en een wandeling door de straten van Napels maken. We keren terug naar onze accommodatie, het UNA Hotel Napoli, waar een donzig bed op ons wacht dat ons de komende uren zal verwelkomen om te herstellen van een dag meest complete genieten en ontdekken Herculaneum en Pompeii in één dag.

Dag 3: Napels: Spaccanapoli, Via Tribunal, Duomo, Via San Gregorio Armeno, Church of San Angelo a Nilo, Capella de San Severo, Archaeological Museum of Naples, Via Benedetto Croce, Basilica of Santa Clara, Spanish Quarter, Piazza del Plebiscito, Castel dell'Ovo, Castel Nouvo