Zondag in Central Park

Dag 11: New York: zondag in Central Park - JFK Airport - Barcelona

Het alarm gaat af wanneer het 6:00 uur 's ochtends is, op welk moment we ons herinneren dat vandaag de dag is waarop we zullen genieten van een Zondag in Central Park, hoewel vandaag ook onze laatste dag van de reis naar New York in 11 dagen is en we wat meer in bed wilden doorstaan ​​om te kunnen rusten en te genieten van een uniek uitzicht, en meer gezien het feit dat we gisteren praktisch naar bed gingen toen ze één waren In de vroege ochtend, na een dag op Roosevelt Island in New York te hebben doorgebracht en 's nachts naar een Broadway-show te gaan.

New York vanuit onze kamer

Het perfecte plan voor een Zondag in Central Park We denken dat het toevallig een picknick heeft in een van de gebieden van het park. Het is iets dat ons was aanbevolen en dat was binnen die 100 dingen om te zien en te doen in New York, maar dat we oprecht niet veel zin hebben en dat hoewel de dag heel duidelijk is aangebroken, we 3 ° hebben hoewel het lijkt alsof de zon Hij wil steeds sterker kijken.

In een paar minuten plannen we een kleine verandering van plannen die toevallig een tijdje door de stad lopen en dan naderen om een ​​door te brengen Zondag in Central Park, maar de picknick vergeten en het eten achterlaten voor het centrum van New York, waar we tot 2 uur 's middags kunnen zijn, waarna we naar het vliegveld gaan naar JFK, vanwaar onze vlucht om 5 uur vertrekt: 20 uur 's middags, waarmee we deze ongelooflijke reis naar New York tijdens de Heilige Week zullen beëindigen.

Meer praktische informatie om uw reis naar New York voor te bereiden

- 10 dingen om te boeken voordat u naar New York reist
- De 10 beste tours en excursies in New York
- 100 dingen om te zien en te doen in New York
- Wat te zien in New York per buurt
- De 10 beste gratis dingen in New York
- 20 essentiële plaatsen om te bezoeken in New York
- 10 essentiële tips voor reizen naar New York

We verlaten het Holiday Inn Times Square wanneer het bijna 9 uur 's ochtends is en naderen het ontbijt in onze gebruikelijke Dean en Deluca om later naar het Times Square gebied te gaan, waar we al een paar dagen geleden waren, maar waar we niet kunnen vertrekken zonder afscheid te nemen en minder een dag zoals vandaag die er geweldig uitziet.

Times Square in New York

We kunnen niet stoppen met denken aan de "film" die we de stad vinden en is dat zoals we al sinds onze aankomst hebben gezegd, elke hoek en elk evenement ons doet denken aan een scène uit een film. Bij de meeste mensen zouden we bij de meeste van ons niet precies weten welke, maar we weten wel dat het scènes zijn die we al eerder hebben gezien, zoals die typisch zijn voor de stad waar taxi's en politie worden gezien, iets heel gebruikelijk hier, maar niet Stop met ons te verrassen of op zijn minst onze aandacht te trekken.

Politie op Times Square

New York Police Dept

Vandaag is verrassend genoeg Times Square vrijwel leeg, we stellen ons voor dat je zult moeten zien dat de paasvakantie al voorbij is en dat het ook snel is, maar we kunnen niet ontkennen dat we van deze eenzaamheid houden en dat we rustig kunnen lopen, zonder veel te ontwijken mensen. Dit is misschien de NY die we het leukst vinden, die we ons zeker zullen herinneren wanneer we ernaar uitkijken om terug te keren, dat we al weten wat er met ons zal gebeuren en het zal zeker niet veel tijd kosten om te voelen dat telefoontje.

New York

Vanaf Times Square vervolgen we onze ochtendwandeling op Broadway, totdat we Central Park bereiken, de bestemming van vandaag, waar het vandaag ondanks de kou indrukwekkend lijkt en het is dat met deze hemel zo blauw, de waarheid is dat het er op de eerste dag heel anders uitziet We zagen dat het veel bewolkter was.

Zondag in Central Park

We hebben besloten dat dit Zondag in Central Park We gaan naar wat het centrale deel van het park en het zuidelijke gebied is, waar we de gelegenheid gebruikten om enkele hoeken te verkennen die we afgelopen zondag niet kenden, toen we na de Gospel Mass in Harlem kwamen, de paden touren en nieuwe hoeken ontdekken die ons een indrukwekkend beeld van het park en waarmee we kunnen zeggen dat we het praktisch hebben verzoend Central Park, omdat we laatst een bitterzoete halve smaak hadden, omdat de bewolkte lucht en de vertraging van de komst van de lente Central Park In deze tijd van het jaar ziet het er niet volledig uit.

Zondag door Central Park wandelen

Central Park

Zoals we bij andere gelegenheden al zeiden, is het aanpassen van aanpasbare plannen in New York praktisch noodzakelijk als je van de stad op zijn best wilt genieten en dat is dat je met bezoeken die je overdag kunt verplaatsen, ze op een basis kunt wijzigen, vooral tegelijkertijd. Het is geweldig om de musea te verlaten voor de laatste dagen van de reis, dus bijvoorbeeld als het regent, kun je naar deze bezoeken gaan en de dag of uren regen doorbrengen om te schuilen en voordeel halen de tijd Dit geldt ook voor de bezoek aan Central Park, iets dat ons de vorige zondag was overkomen dat we het park bezochten met de dag een beetje bewolkt, waardoor we een beetje een foto achterlieten arm van de plaats en dat we vandaag totaal anders hebben gezien.

Prachtig uitzicht vanaf Central Park

We hebben bereikt Central Park wanneer het bijna 10 uur 's ochtends is en we al veel mensen zien die door de verschillende delen van het park lopen dat naarmate de ochtend vordert, ze er veel relaxter beginnen uit te zien en dat is dat er met de dag niets is wat je wilt meer dan alleen ontspannen in de longen van New York en zelfs geconfronteerd worden met de kou, een picknick hebben die de wending maakt Zondag in Central Park In een dag om te onthouden.
Een goede optie om niets te missen en alle anekdotes van het park te leren kennen, is dit bezoek te boeken met een gids in het Spaans of deze tour door de serie- en filmstadia die zijn opgenomen in Central Park.

Central Park

Zondag in Central Park

We zullen dit punt negeren, niet vanwege gebrek aan verlangen, maar omdat we weinig tijd in de stad hebben en deels vanwege de kou. Zonder te vergeten dat zoals ze zeggen, je altijd iets moet verlaten in afwachting van de reizen om de mogelijkheid te hebben om terug te keren, met veel meer verlangen. We hebben hier in New York verschillende dingen achtergelaten, veel vanwege tijdgebrek en vele anderen weten dat we zeker op een ander moment naar de stad zullen terugkeren, bij voorkeur als het niet zo koud is, om ervan te genieten in de volle zon.

Hotel Plaza vanaf Central Park

Het is bijna twaalf uur 's ochtends wanneer we naar The Mall gaan, een van de meest essentiële plekken om te zien in Central Park, waar we wilden naderen voordat we vertrokken en afscheid nemen van dit Zondag in Central Park, wat de perfecte kers was om de meest complete reis naar New York af te ronden die we ons hadden kunnen voorstellen, waarin we die eerste versie van de planning hebben aangepast over wat de wijken destijds in New York konden zien en vooral aan de tegenslagen die altijd op reizen ontstaan.

Afscheid van een zondag in Central Park

Boek de best beoordeelde Spaanse tours en excursies in New York door reizigers

- New York contrasten
- Aanbieding Contrast Tour + Mass Góspel
- New York Helicopter Tour
- Nachtelijke rondleiding door New York
- Excursie naar Washington DC

- Veel meer excursies en rondleidingen in / van New York hier

We verlaten Central Park om terug te keren naar Fifth Avenue, die ons voor de laatste keer naar het Rockefeller Center gebied brengt, waar we niet kunnen vermijden om te stoppen en te genieten van de uitzichten en plaatsen die zich in dit deel van de stad verzamelen, een essentieel in New York, wat waarschijnlijk een van de meest bezochte plaatsen in de Big Apple is.

Fifth Avenue New York

TOR

Vanaf hier en ziende dat de tijd begint te komen, naderen we Times Square waar we een Bubba Gump vinden waarin er praktisch geen wachtrij is. Als een van de restaurants die we in de stad wilden proberen, na in San Francisco te zijn geweest, denken we er niet aan wanneer ze ons vertellen dat we rechtstreeks naar de eetkamer op de eerste verdieping kunnen gaan waar we naar boven gaan en waar we na het onderbrengen vragen om een ​​combinatie van garnalen plus degenen pop maïs van garnalen met twee speciale shakes en twee koffie voor 65 dollar die we zo hebben geproefd de laatste maaltijd dat we hier in New York zullen doen, de stad die nooit slaapt.

Eten bij Bubba Gump

Bubba Gump: de beste garnalen in New York

Als er een plek is die je niet mag missen in New York dan in Bubba Gump. Ondanks dat het een toerist is in plaats van een plaats, moeten we zeggen dat het eten vrij goed is, hoewel we ontdekten dat de porties kleiner zijn dan een paar jaar geleden toen we in San Francisco waren. Een deel is een plek om rustig te eten, niet zoals we gisteravond deden bij Ellen's Stardust Diner, waar we renden omdat we het volume van de liedjes niet praktisch konden weerstaan, afgezien van de ietwat "overweldigende" omgeving om direct naast te eten Mensen die je niet kent
Waar u rekening mee moet houden, is dat er meestal veel wachtrijen zijn, dus het is de moeite waard om met tijd te komen en dus niet de verrassing te krijgen dat u een uur moet wachten om te lunchen of dineren. Bovendien zijn er, volgens wat we hebben gezien, veel minder mensen tijdens de lunch, dus het kan een goed alternatief zijn en deze plek voor die tijd van de dag verlaten en niet voor het avondeten, op dat moment zijn er veel meer mensen.

Het duurt een paar minuten na 14:00 uur wanneer we Bubba Gump verlaten en rechtstreeks naar het Holiday Inn Times Square gaan om onze wegen op te pakken en de expreslijn E te nemen vanaf de metro naar Central Jamaica, net zoals we deden op de dag dat we aankwamen New York, om de luchttrein naar Terminal 8 te nemen, waar we dankzij American Airlines om 17:20 uur naar Barcelona vliegen.
We kwamen in iets meer dan 1 uur en 15 minuten aan in JFK en controleerden vooraf op Jamaica Station het saldo van onze Metrocard, omdat we een saldo moeten hebben om de reis te betalen. In ons geval moeten we ze opladen met het bedrag dat nodig is om te betalen voor de luchttrein, omdat de 7-daagse Metrocard gisteren is verlopen en vandaag hergebruiken we degene die we hebben gekocht op de dag dat we in New York aankwamen, in dit geval het exacte bedrag hiervoor opladen Laatste reis in New York.

Boek hier uw transfer Airport⇆New York

Eenmaal in Terminal 8 gaan we rechtstreeks door de registratieapparatuur van American Airlines en het is dat zoveel we de check-in hebben gedaan, je door de machines moet gaan om je gegevens in te voeren, door het paspoort en de bagagelabels die je hebt verzameld Ze geven direct om in de koffers te plaatsen die je in de bagageriemen moet achterlaten.
Met dit alles gedaan, passeren we de veiligheidscontrole en in minder dan 45 minuten stappen we aan boord van het vliegtuig, dat lijkt te zijn vrijgegeven, wat ons in iets meer dan 7 uur naar Barcelona zal brengen.
Het is 17.30 uur als we op tijd vertrekken en verdwalen in de ongelooflijke hemel van de stad die ons de afgelopen 11 dagen heeft verwelkomd en waar we zeker naar terug zullen keren. Terwijl het tijd is om te beginnen dromen over toekomstige reizen.