Wat te bezoeken in de Laguna de Bacalar

Dag 25: Wat te bezoeken in de Bacalar-lagune

Vandaag worden we wakker Lagune van Bacalar, na gisteren hebben we enkele van de meest interessante archeologische vindplaatsen van Campeche bezocht en dat was een ongelooflijk en onverslaanbaar einde van de etappe ...
De dag begint om 6 uur 's ochtends, perfect moment om goedemorgen te zeggen tegen de ongelooflijke plaats Laguna Bacalar, met een zonsopgang en een wandeling langs de catwalks van het Villas Eco-Romantic Kúuch Ka'anil hotel, onze accommodatie in Laguna Bacalar deze dagen

Eco-romantische villa's Kúuch Ka'anil

Het ontbijt wordt vanaf 8 uur 's ochtends voor de Bacalar-lagune geserveerd, dus we zijn op tijd om de dag met energie te beginnen, ook gebruik makend van het feit dat de dag in dit deel van Mexico iets later begint, om te gaan naar de receptie, de enige plek waar we verbinding hebben, om wat werk in te halen en meer na deze dagen hebben we doorgebracht zonder verbinding na een bezoek aan Calakmul in Campeche.

En dus als er een paar minuten voor 10 in de ochtend zijn, beginnen we deze nieuwe dag met de beslissing dat we het eerste gaan doen bezoek in Laguna de Bacalar het wordt de Cenote Azul, op 10 kilometer van het hotel.

Weg naar de Cenote Azul van de Laguna de Bacalar

We parkeren op de parkeerplaats die bij de ingang is ingeschakeld en hier kunnen we zeggen dat we de eerste hebben teleurstelling van deze reis naar Mexico in 45 dagen en het is dat hoewel het heel vroeg is, we al aan de toegangsdeur zijn met een paar bussen en een wachtrij lang genoeg om toegang te krijgen tot de site, die we niet veel hebben gelezen of precies weten hoe het is .
Aanvankelijk hadden we gepland om een ​​rustige koffie te drinken en de omgeving te bekijken, maar aangezien er al veel mensen zijn en dat de Cenote Azul in zekere zin een sociale club lijkt, besloten we naar een uitkijkpunt te gaan dat zich bovenaan de weg bevindt Bekijk de bezienswaardigheden en bevestig ook of dit is waar we naar op zoek zijn of niet om de ochtend door te brengen.

Blauwe Cenote Lagune van Bacalar

We zouden kunnen zeggen dat de Blue Cenote het is niet iets anders dat een groot zoetwaterzwembad, 90 meter diep en een intense blauwe kleur, die contrasteert met het water van de Bacalar-lagune eromheen.

Cenote Azul

Hoewel we ook moeten zeggen dat we het in ons geval alleen van ver hebben gezien, omdat we zoveel mensen zien, dat we intuïtief zijn dat dit niet precies de rustige plek is waar we naar op zoek waren, meteen een beslissing nemen, enkele foto's maken en rechtstreeks naar Bacalar gaan, magische stad, om de rest van de ochtend daar door te brengen.
Natuurlijk begrijpen we dat dit iets heel persoonlijks is en afhangt van de smaak van elke reiziger, en voor ons, zoals je hebt gezien, proberen we plaatsen te vinden waar niet veel mensen zijn en waar we een beetje van die rust kunnen genieten, Dus hebben we liever geen gedwongen ervaringen, die dan niets anders doen dan een perfecte dag bezoedelen op plaatsen die zo ongelooflijk zijn als deze.

Meer praktische informatie om uw reis naar Mexico voor te bereiden

- De 10 beste excursies in Riviera Maya
- De 10 essentiële plaatsen om te zien in Riviera Maya
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Mexico
- 10 essentiële tips voor reizen naar Mexico
- Beste reisverzekering voor Mexico
- Beveiliging in Mexico

Dus besloten we naar Bacalar te gaan, eerder te stoppen om de borg voor 585 peso te vullen, en van hieruit rechtstreeks naar het stadscentrum te gaan, waar we het geluk hebben te kunnen parkeren op een openbare parkeerplaats, vlak voor het fort San Felipe, dat zal worden de eerste van de bezoeken die we in Bacalar maken.

San Felipe Fort

Met een schema van 9.00 tot 19.00 uur van dinsdag tot zondag en een prijs van 73 pesos per persoon, heeft dit fort gebouwd als bescherming tegen aanvallen van piraten, ook een belangrijke Spaanse aanwezigheid in de geschiedenis.

We raden je aan om, voordat je de tentoonstelling binnengaat, een wandeling naar buiten te maken, omdat je niet alleen de geschiedenis veel beter begrijpt, maar ook kunt genieten van een uniek uitzicht op de lagune van Bacalar, die te zien is vanaf het bovenste gedeelte .

Lagune van Bacalar vanaf het fort van San Felipe

Het bezoek, zowel van buiten als van binnen, zal je niet meer dan een uur kosten en hoewel we niet kunnen ontkennen dat het hele bezoek zeer interessant is, zijn voor ons het meest de aandacht getrokken de ongelooflijke uitzichten die hier worden verkregen van de Lagune van Bacalar of lagune van de zeven kleurenHet is ook bekend en dat is een van de essentiële plaatsen in Mexico geworden om te bezoeken.

San Felipe Fort

Het grootste probleem van Laguna Bacalar, om het zo te zeggen, is dat de foto's die je op internet kunt zien niet precies laten zien wat je gaat vinden. Daarom is het handig om te weten dat de lagune van Bacalar vóór zijn komst wordt omringd door het grootste deel ervan, dat wil zeggen door het deel van de magische stad genaamd Bacalar, door verschillende commerciële gebouwen zoals hotels, coffeeshops of restaurants die het bijna volledig bedekken.
Wat we hiermee bedoelen, is dat de uitzichten op Laguna de Bacalar, die we meestal op internet zien, waarin ongelooflijke kleuren worden gezien en die zo kenmerkend zijn voor dit gebied, het moeilijk is om ze te zien als je niet in een hotel met uitzicht verblijft, zoals het onze, of je hebt geen toegang tot een restaurant, zoals dat we gisteren waren.

Dat is de reden waarom we je aanraden, voor het geval je wilt genieten van dit deel van Mexico zoals we willen, met weinig mensen en met rust en ontspanning, dat je op zoek bent naar een accommodatie die ver van het centrum is, waar niet veel kamers zijn en waar U kunt genieten van Laguna de Bacalar, met privacy en intimiteit, omdat het een ongelooflijke bestemming is, maar weinig openbaar toegankelijk, om het op een of andere manier te zeggen.

Na het bezoek aan het fort van San Felipe, wanneer het ongeveer 11.30 uur 's ochtends is, besluiten we dat het tijd is om een ​​wandeling te maken door het magische stadje Bacalar, waar we wat meer te weten kunnen komen over die lokale omgeving , wat een beetje weggaat van het vele toerisme dat we tegenwoordig vinden en dat we begrijpen door de naderende kerstdata.

Magische stad Bacalar

Na een wandeling die ons door veel van de kleine straatjes van de stad voert, wanneer het 13:30 is, naderen we Mango en Chili, een van de meest aanbevolen restaurants in Bacalar, waar we een klassieke hamburger bestelden, nog wat falafel-taco's meer Twee smoothies en koffie voor 320 pesos.

Mango en Chile Terrace

Eten in Mango en Chili

Great! Het heeft ook een ongelooflijk uitzicht op de lagune van Bacalar, hoewel verder weg dan andere restaurants aan de frontlinie, maar met een veel meer ontspannen sfeer dan de laatste.

En dus, als het 3 uur 's middags is, eindigen we de dag van vandaag bezoeken in Laguna de Bacalar Terugkerend naar het Kúuch Ka'anil Eco-Romantic Villas hotel, waar we de rest van de middag genieten van de ongelooflijke Bacalar-lagune en zijn ongelooflijke kleuren.
Een goede optie om een ​​wandeling te maken door de Bacalar-lagune is om een ​​paddle-surftocht te boeken.

Eco-romantische villa's Kúuch Ka'anil

Hoewel we moeten bekennen dat het op een andere manier is geweest dan we hadden gepland en dat is dat wanneer we minder dan een uur in de palapa zijn geweest, de hemel plotseling zwart begint te worden, woede uitblaast en ons na een paar minuten een ongelooflijke kleur geeft in Laguna Bacalar, vergezeld door een ongelooflijke regenboog.

Na deze show wachten we, net als gisteren, op de zonsondergang, hoewel vandaag de hemel erg bedekt is, wanneer het 8 uur is, naar het restaurant van het hotel gaan waar we een paar quesadilla's, meer knoflookaardappelen, vruchtensappen en Twee koffie voor 350 pesos.

Zonsondergang in Eco-romantische villa's in Kúuch Ka'anil

En dus, als het 9:30 's nachts is, eindigen we de dag van vandaag Lagune van Bacalar, een plek die ons prachtige beelden van deze geweldige plek heeft gegeven.

De route van vandaag neemt ons mee langs enkele plaatsen om de Bacalar-lagune te bezoeken, zoals de Cenote Azul, de stad Bacalar zelf en het fort van San Felipe.

Dag 26: Bacalar Lagoon - Wat te zien op de Puuc-route: Labná, Xlapak, Sayil, Kabah - Uxmal

Video: We visited BACALAR and this is what happened (Mei 2024).