Tour de tuinroute in Zuid-Afrika

Dag 8: Tour de tuinroute in Zuid-Afrika: Mosselbaai, Wilderness, Knysna - The Heads en Plettenberg Bay

We gaan door in de Tuinroute in Zuid-Afrika, een van de meest interessante en beroemde routes in het land, waarin we vandaag een gedeelte maken dat ons een aantal van zijn beroemdste locaties zal laten kennen.

Na het slapen als kinderen vanavond, wanneer het 7:30 in de ochtend is, hebben we een snel ontbijt in het Malagas Hotel, onze accommodatie in Malgas vanavond voor wanneer het 8 is, vertrekken in de richting van Mosselbaai, het eerste punt van de De Tuinroute van vandaag, die 165 kilometer en ongeveer twee uur rijden is.
Als een nieuwsgierigheid, merk op dat om de route te volgen die we hebben geprogrammeerd, we een rivier moeten oversteken en hiervoor een handmatige veerboot moeten nemen, die niets meer is dan een houten platform op de rivier, waarin twee mensen trekken van sommige kabels, waardoor met de kracht dat het platform schuift en van de ene kant naar de andere gaat, dus we betalen R56 en we wijzen een ander punt in onze lijst met nieuwsgierige transporten.

Tour de tuinroute in Zuid-Afrika

Door velen beschouwd als een van de meest ongelooflijke routes in het land, is de Garden Route of Garden Route een weg, in dit geval de N2, die technisch begint bij Mossel Bay en naar het Tistsikamma National Park loopt.
Langs deze kilometers kunt u genieten van ongelooflijke witte zandduinen, eindeloze stranden, baaien waar u zelfs walvissen kunt zien tussen juni en november en bossen met indrukwekkende bomen die overblijven uit het primaire bos dat bestond tussen de gebieden van Knysna en wildernis.

Hoewel, zoals we eerder zeiden, de Tuinroute van Zuid-Afrika begint in Mosselbaai, strekt deze zich voor veel reizigers uit tot het gebied van walvissen spotten in Hermanus, naast Kaap Agujas en het natuurreservaat van Hoop, beide plaatsen om te zien in de Essential Garden Route, die we aanbevelen om niet gratis te verdwalen in Zuid-Afrika.

• Cape Agulhas: Bekend als het meest zuidelijke punt in Afrika, in tegenstelling tot wat wordt gedacht van Cape Good Hope, op het Kaapse schiereiland, is dit de plek waar de warme stroom Agulhas en de kou van Benguela samenkomen.
  • De Hoop: Dit indrukwekkende natuurreservaat is een van de meest essentiële plekken om te zien op de Tuinroute. Met verschillende paden, waaronder de 5-daagse Whale Trail, valt ons op, als je maar één dag of een paar uur hebt, om te kiezen voor het Coastal Path of Koppie Allen, die je naar een van de meest fascinerende landschappen in Zuid-Afrika brengt, waar De hoofdrolspelers zijn de witte zandduinen, de kust en de walvissen, die tussen juni en november naar dit deel van het land komen.
  • Mosselbaai: In het westen van de Garden Rute in Zuid-Afrika ligt Mosselbaai, een stad die in het land bekend staat als een zomerbestemming, waaraan we moeten bekennen dat we niet veel charme vinden, hoewel het een halte is Perfect om je benen te strekken en iets te drinken voor de zee.
  • Wildernis: Met een beroemd strand van 18 kilometer is deze stad zonder al te veel interesse een andere perfecte plek om te stoppen om te eten en te genieten van het ongelooflijke uitzicht op de omliggende landschappen.
  • Knysna - The Heads: Knysna staat bekend als een van de beroemdste steden op de Tuinroute in Zuid-Afrika en is de perfecte stop om iets meer te weten te komen over de cultuur van dit deel van het land en te genieten van prachtige landschappen.
  • Plettenbergbaai: Pletterbergbaai is erg populair en populair bij de lokale bevolking. Het is een klein stadje met een uitkijkstrand van meer dan 10 kilometer lang en Keurbooms Beach, een ongerept strand.
  • Tsitsikamma: Volgens onze ervaring is het Tsitsikamma-natuurreservaat een van de belangrijkste dingen op de Tuinroute, vooral het beroemde pad van de hangbruggen.

Tuinroute in Zuid-Afrika

Hoewel veel reizigers 2-3 dagen doorbrengen met het touren van de Tuinroute in Zuid-Afrika, houden we rekening met onze ervaring en tellen we dat we onderweg het gedeelte van Hermanus naar Tsitsikamma opnemen, we zouden 4 volledige dagen besteden, als volgt verdeeld:

• Hermanus (1 dag)
  • Cape Needles - De Hoop (1 dag)
  • Mosselbaai, Wilderness, Knysna, Plettenbergbaai (1 dag)
  • Tsitsikamma (1 dag)

Cape Naalden

We willen ook die van alle plaatsen in de Tuinroute die we hebben genoemd, benadrukken, voor ons zijn die met een natuurlijke omgeving bijzonder opmerkelijk en interessant.
Tegen, de locaties die in de route zijn gemarkeerd en in dit geval beschrijven we in dit bericht, voor ons hebben ze geen speciale interesse gehad, hoewel ze altijd een goede stop zijn om een ​​wandeling door het meest centrale gebied te maken en dus ook een beetje weten Dichtere cultuur.

We laten je een kaart met de te volgen punten op de Tuinroute in Zuid-Afrika, waar we het eerder over hadden, zodat je een idee kunt krijgen van de locatie.

Het eerste deel van de Garden Route-route vandaag, van Malgas naar Mossel Bay, doen we deels via onverharde weg en deels via de N2 die aankomt in Mossel Bay wanneer het 10.30 uur 's ochtends rechtstreeks naar de parkeerplaats gaat die precies in de buurt van de vuurtoren, waar een aantal uitzichtpunten zijn, die vandaag onze eerste stop zullen zijn, die ook ongelooflijk zonnig is geweest.

Mosselbaai op de Tuinroute in Zuid-Afrika

Mosselbaai

In het westelijke deel van een van de mooiste baaien in Zuid-Afrika vinden we Mosselbaai, een stad die is verdeeld in twee zones, de oudste gelegen op een heuvel en de nieuwste, Point Village, dat de meest interessante is in de omgeving van de vuurtoren en de kust, waar u kunt genieten van een interessant landschap voor een tussenstop en verschillende natuurlijke zwembaden.

Natuurlijke pools in Mossel Bay op de Tuinroute in Zuid-Afrika

Zoals we eerder vermeldden, mist Mossel Bay charme, althans voor ons, buiten het gebied van de vuurtoren en natuurlijke zwembaden en we zouden alleen een stop hier aanraden om je benen te strekken en een drankje te drinken, zoals we doen in een van de nabijgelegen restaurants naar het strand, waar we koffie met ijs en een biertje dronken voor R84.

Mosselbaai

Het is 12 uur 's ochtends wanneer we de reis voortzetten langs de Tuinroute in Zuid-Afrika, nu op weg naar Wilderness 40 kilometer van Mossel Bay, een stad die bekend staat om zijn ongelooflijke 18 km lange strand, waar we voor aankomst stopten bij de beroemd dolfijn gezichtspunt Als het 1 uur 's middags is, genieten we van een paar minuten wandelen door het gebied met een ongelooflijk uitzicht op het strand, hoewel zonder veel geluk omdat we geen van de dolfijnen zien die ze zeggen, ze meestal worden gezien vanuit dit gezichtspunt.

Wilderness Beach Lookout

Meer praktische informatie om uw reis naar Zuid-Afrika voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Zuid-Afrika
- De beste tips voor reizen naar Zuid-Afrika

Wilderness Beach

Wilderness Beach staat bekend als een van de meest ongelooflijke stranden op de Tuinroute en is waarschijnlijk niet de beste optie om te zwemmen, omdat een van zijn kenmerken, naast zijn schoonheid en lengte, de sterke golven en stromingen zijn, iets dat Het maakt het een van de gevaarlijkste stranden in de omgeving.

Na de ervaring in Mosselbaai en wetende dat de stad niet veel te bieden heeft, hebben we besloten om deze plek te gebruiken als een punt om te eten, stoppen bij Zuccini Restaurant 11 kilometer van de stad en 30 kilometer van Knysna, onze volgende stop bij de Tuinroute

Gelegen in een biologische stad, met een zeer aangename sfeer, is dit restaurant een van de meest aanbevolen in de omgeving en een zeer mooie stop als je hier langs komt en het past bij lunch of diner. We bestelden een vegetarisch broodje, grote waterburger en twee espresso voor R280 die geweldig zijn.

Zuccini Restaurant

Het is 14.30 uur 's middags wanneer we de reis van de reis naar Zuid-Afrika in 25 dagen voortzetten en plaats maken naar Knysna, 30 kilometer hier vandaan, waar we aankomen wanneer het bijna 15.30 uur' s middags is en profiteren van de stad om te stoppen bij een tankstation en vul de tank met R600 en blijf zo kalm de rest van de Tuinroute die we nog moeten afleggen.

Knysna

Knysna, een van de haltes op de tuinroute in Zuid-Afrika

Knysna, gelegen naast een natuurlijk meer, is een van de plaatsen op de Tuinroute die het meest wordt gewaardeerd door Zuid-Afrikanen, zowel voor degenen die het als vakantiebestemming kiezen als voor kunstenaars die er hun inspiratie van hebben gemaakt.
Als je hebt besloten langs te gaan en te stoppen, raden we je aan je te concentreren op het hoofdstraatgebied, de hoofdstraat en Gray Street en Long Street, waar de meeste winkels geconcentreerd zijn, en je vervolgens te benaderen naar het natuurlijke merengebied, van waar je een van de meest interessante uitzichten over de stad hebt.

Knysna

Na bijna een uur Knysna te hebben gekend, in de Tuinroute, moeten we bekennen dat dit geen plek is waar we bijzonder gepassioneerd over zijn, hoewel het een perfecte stop is voor een wandeling, zoals we met Mossel hebben besproken, benaderden we The Heads om 8 kilometer van de stad, waar het meer de oceaan ontmoet, waardoor een van de gevaarlijkste zeegangen ter wereld ontstaat die we zelfs lezen, de verzekeraars aanvaarden geen verantwoordelijkheden voor schepen die hier doorheen varen wateren.

De hoofden bij Knysna

Als je dichter bij dit punt wilt komen, voor ons een essentieel voor de betekenis ervan als je in Kynsna bent, is het het beste om de auto op de parkeerplaats te laten staan, je kunt ongeveer R15-R20 verlaten omdat je wees voorzichtig, en maak het kleine pad van minder dan 1 kilometer totdat u het uitkijkpunt bereikt, van waaruit u perfect de vereniging van het meer met de Indische Oceaan kunt zien.

Vanaf hier en wanneer het 17.00 uur is, gaan we naar de accommodatie in Plettenberg Bay, waar we vannacht zullen slapen in het Mandalay Guesthouse, voor een geweldige prijs, waar we aankwamen om 17:30 uur na een reis van 24 kilometer waarmee we de dag vandaag eindigen met het bezoeken van enkele van de bekendste locaties van de Tuinroute, waarvan we moeten toegeven dat we niet de verwachtingen hebben bereikt die we hadden, dus we zijn van mening dat als we minder dagen hebben om dit te doen route, misschien is het het beste om te proberen het maximale aantal kilometers te maken om zo veel mogelijk vooruit te komen en te stoppen bij Tsitsikamma National Park, waar we morgen naartoe gaan.

We laten een kaart achter met de haltes van de route van vandaag op de Tuinroute in Zuid-Afrika, die ons naar steden zoals Mosselbaai, Wilderness, Knysna - The Heads en Plettenberg Bay heeft gebracht.

Dag 9: Nature's Valley - Wat te zien in Tsitsikamma National Park

Video: Tuinroute ft. Tsitsikama park! Zuid-Afrika Reisvlog 13 (Mei 2024).