MOTOTRIP DOOR ZUID INDIA. FASE 1: COCHI - VARKALA

Om 07.00 uur waren we al aan het uitchecken in het hotel en tien minuten later stempelde Lety zijn handtekening op het contract dat ons de komende drie weken (dag in dag uit) zal koppelen aan onze nieuwe reisgenoot: Gambita! (word niet jaloers op Jordi). De naam is gegeven door Lety vanwege de kleur en omdat ze in Kerala garnalen eten! Gambita is een 125 CC Hero Master waarvan we hopen dat hij de tour zal houden.

We stoppen wat we denken nodig te hebben in een enkele rugzak, we gaan op gok en daar gaan we! Om 08.00 uur beginnen we onze reis door Zuid-India met de motorfiets en laten we Cochi achter! De eerste plaats die we passeerden is Alleppey, waar we de "backwaters" al hadden bezocht op een schip naar Molón. Nu zien we deze landschappen vanaf de weg en ze zijn nog steeds prachtig.

Iets eerder hadden we de weg al veranderd, waardoor die aan de kust (nummer 66 ... de bestemming iets betekent) dat mooier maar langzamer is, en we nemen de snelweg NH-47, veel minder stil maar sneller. We zouden haar alleen vrijlaten om onderweg te ontbijten en nog een vluchtiger in Kollam en te controleren of het geen probleem is. Uiteindelijk nemen we de omweg naar Varkala om de laatste 20 km te maken.

We arriveren om 14.00 uur in Varkala, na 200 km te hebben afgelegd, dat wil zeggen een gemiddelde van 33 km / u, met de haltes in dienst.

De waarheid is dat we hadden gepland om slechts één nacht in Varkala te doen, we dachten dat het een plaats was in het plan 'Benidorm van India' en niets is minder waar! We vonden het geweldig en verlengden ons verblijf nog een dag. De plaats is spectaculair! Een strand geflankeerd door een klif die alleen toegankelijk is vanaf één kant of vanaf een van de twee trappen die vanaf de top van de klif afdalen.

We waren gek op dit strand! Steel meer dan wie dan ook, want men dacht dat er onder de zandheuvels die verspreid lagen over een deel van het strand, doden begraven waren! Deze man ziet veel zombiefilms. Hij moest een dorpsbewoner vragen om uit zijn koppigheid te komen en in werkelijkheid zijn het net altaren waar de 'santones' waarop hele families naartoe gaan om 'biedingen' te doen. Het zijn rituelen die het bekijken waard zijn, je kunt bijna het gevoel voelen waarmee ze ze uitvoeren.

Varkala herinnerde ons aan de heilige stad Gokarna, omdat veel pelgrims naar de plaats komen om hun ceremonies te vieren. Bovendien is er een vrij grote tempel, waar slechts een deel ervan toegankelijk is, omdat de heiligste plaats alleen voor Hinduisten is (ze willen er niet doorheen gaan, tenzij ze een test ondergaan en niet slagen en ze schoppen je het land uit!)

De waarheid is dat we zeer positief verrast waren. Misschien keren we op een andere reis rustiger terug en genieten we van enkele van de Ayurvedische therapieën die om de 10 meter worden aangekondigd jiji ...

NUTTIGE INFO

Moto:De motorfiets is een HERO MASTER van 125 CC, met slechts 1.000 km, veel beter een nieuwe om hem de hengel te geven die we in gedachten hebben. We huurden het bij het SAN MIKE-bureau, de erg aardige en eerlijke man liet ons achter met 325 INR per dag. (Het is een vrij hoge prijs voor de dagen dat we het hebben gehuurd ... maar Kochi is zo: verdomd duur! Als je de motorfiets bijvoorbeeld in Goa huurt, kun je tot 200 per dag gaan!). We vullen de aanbetaling voor 400 INR. We berekenen dat we met een volle tank ongeveer 250 km moeten afleggen.

Varkala:Het is een kleine plaats gestructureerd in twee gebieden (we praten altijd over het deel van het strand): de "strandweg", die rechtstreeks naar het strand gaat, waar verschillende verblijven en restaurants zijn. En "Varkala Cliff", een voetgangersstraat net boven de klif, waar de meeste vestigingen geconcentreerd zijn. We bleven liggen, omdat het de eerste plaats was waar we met de motorfiets aankwamen. Er is accommodatie vanaf 300 dubbel (bij de Gratutude Inn), als je langer blijft kun je onderhandelen. Het is misschien de moeite waard om ergens 500 of 600 te blijven, maar beter.

Er zijn lokale bussen die vertrekken bij de kruising van de strandweg. Van daar naar een van de twee punten is niet meer dan 1 km, de tuctuc mag niet duur zijn. Als je bovenaan blijft, moet je de trap afdalen om bij het strand te komen, maar het is niet ingewikkeld. Ook het uitzicht vanaf hier is een pasote!

reizen:

Vertrek vanuit Kochi naar het zuiden op weg 66.
Sla in Andhakaranazhi linksaf. Slechte weg voor een paar km
Na een korte bocht naar rechts neemt u de NH-47, twee rijstroken en één weg. Passeer door Kollam en Varkala