Tempel van de Karni Mata-ratten en aankomst in Bikaner

Dag 4: MANDAWA - KARNI MATA - BIKANER

Vrijdag 4 mei 2012

Vandaag hadden we niet eens het alarm nodig om op te staan. Vanavond zullen we het herinneren als de nacht van de "aanval van de muggen" of van "de vliegtuigen" en het lijkt erop dat de bicharracos geweldig waren. We zitten vol met beten over het hele lichaam en het is erg heet. Dit zijn de sensaties waarmee we onze ogen hebben geopend, in een dag waarin we van bug naar bug gaan, over een tijdje zullen we in de Karni Mata Rat-tempel.
Hier begint het voor 5.30 uur, dus toen we opstonden, kwam het daglicht al binnen door de kleine ramen.

Voordat ik ga ontbijten, zet ik koffie in de boiler en ik merk dat het nescafé is verlopen: meer dan 6 maanden geleden! Maar het maakt niet uit, met de nacht die ik heb doorgebracht, "pa binnen" dat dit is Indië!!! :))
Je moet de dag beginnen met een glimlach !!!

Uitzicht vanuit onze kamer in Mandawa

Om 7 uur verlaten we het Castle Mandawa Hotel op weg naar Tempel van de ratten Karni Mata, vooral bekend om zijn inwoners en eigenaren: de ratten!
We komen rond 10.30 uur 's ochtends aan en kruisen altijd wegen omgeven door woestijn die hier behoorlijk eentonig worden reis naar india.
Er is niets anders in het landschap op deze route, dus het is veel langer dan gisteren van Delhi naar Mandawa
Eenmaal in de Tempel van de ratten Karni Mata, we betaalden 20 roepies per persoon voor de camera's, omdat de toegang gratis is, waardoor de schoenen eerder bij een loket ook gratis waren.
Mahendra wil met ons mee op bezoek Karni Mata en hij gaat met ons mee zonder na te denken.

Tempelingang van de Karni Mata-ratten

IngangsdetailsTempel van de ratten Karni Mata

Het eerste wat we doen is onze sokken aantrekken, niet voor niets, maar stel je voor hoe de Tempel van de ratten Karni Mata Binnenin geloven wij dat het de beste is.
En vanaf hier, zoals we gisteren al zeiden ... is het het beste om de afbeeldingen te zien:

Kleuren in deTempel van de ratten Karni Mata

Henna.Tempel van de ratten Karni Mata

Meer praktische informatie om uw reis naar India voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in India
- 10 essentiële plaatsen om te zien in New Delhi
- 10 essentiële tips voor reizen naar India
- De beste reisverzekering voor India

Laten we naar de andere plaats gaan ... Tempel van de ratten Karni Mata

Om melk te drinken!Tempel van de ratten Karni Mata

Details vanTempel van de ratten Karni Mata

Bij binnenkomst vertelt Mahendra ons iets dat we al hadden gelezen: dat als we een witte rat zien, we veel geluk zullen hebben.
Vandaag is een beetje ingewikkeld voor mij, dus haar zien na 15 minuten in de Tempel van de ratten Karni Mata... en niet slechts één keer, zo niet tot drie keer, laat het me vertrekken met een glimlach op mijn mond ... noem me bijgelovig ... misschien wel, maar het is iets dat me op deze dag heeft gerustgesteld ... en dat was gewoon een witte rat, maar het is MIJN witte rat geweest !!

1e keer zien we de witte rat !!!Tempel van de ratten Karni Mata

2e keer zien we de witte rat !!!Tempel van de ratten Karni Mata

De ratten voeren in een gesloten ruimte.Tempel van de ratten Karni Mata

Het verlaten van deTempel van de ratten Karni Mata

Tot ziens

Ik krijg weer vrienden ...

Toen we vertrokken, zochten we naar een prullenbak om de sokken te gooien na een bezoek aan de Tempel van de ratten Karni Mata, totdat we ons realiseren dat we erin zitten Indië!! Er zijn hier geen afvalbakken, dus we kunnen niets anders doen dan ze in het midden van de straat gooien ... Natuurlijk is er niemand die het gebaar van heen en weer kijken wegneemt vanwege de schaamte om dit te doen ...
We zijn iets minder dan 30 kilometer verwijderd van Bikaner en we besloten dat het bijna 12 uur is, we kunnen naar het hotel gaan Bikaner om de zakken achter te laten en dan ongeveer 2 gaan eten in de stad van Bikaner Bezoek het dan.
Vandaag verbleven we in het Laxmi Niwas Palace hotel.
Bij aankomst wordt ons een gebouw gepresenteerd dat ons verbaast. Het lijkt afkomstig uit een verhaal.
We besteden veel aandacht zodra we aankomen en als we de kamer zien, zijn we verrast hoe goed het is ... we willen niet eens aan de suites denken!

Kamer in het Laxmi Niwas Palace in Bikaner

Namaste. Bikaner

Kort voor 14.00 uur gingen we op pad om Mahendra weer te ontmoeten.
Voordat we van de gelegenheid gebruik maakten om wat foto's van het hotel te maken, omdat de waarheid is dat het de moeite waard is om te onthouden ...

Het Laxmi Niwas-paleis in Bikaner

Zwembad in het Laxmi Niwas Palace

"Werken" in het Laxmi Niwas Palace

Naarmate de honger toeneemt, gaan we rechtstreeks naar een van de restaurants die worden aanbevolen door de gids, de Gallops.
Daar eten we Naan, tandoori kip en tandoori aardappelen plus 2 frisdranken en twee koffie voor 1000 roepies. De waarheid is dat het een beetje duur is voor wat het is, maar hey, we zullen moeten betalen dat het de meest aanbevolen van Bikaner is in de forums en in de gids.

Galoppeert restaurant in Bikaner

Vanaf hier moeten we gewoon de straat oversteken om Fort Junagarh te bereiken Bikaner, maar uiteindelijk gaan we naar de parkeerplaats omdat het in India momenteel ondraaglijk warm is.

De straat oversteken!

We betalen de ingang van 200 roepies per persoon en gaan meteen naar binnen.
We vonden een zeer sierlijk fort en veel beter dan we hadden verwacht en hadden gelezen. We vinden het erg leuk.

Fort Junagarh in Bikaner

Details bij Junagarh Fort

Een van de kamers van Fort Junagarh

We hebben het een tijdje doorgenomen, proberen wat schaduw te vinden, maar op dit moment is het vrijwel onmogelijk om af te koelen, dus na 45 minuten beginnen we het tempo te verlichten, om het bezoek een beetje te verlichten.

Junagarh-fort

Uitzicht op de stad Bikaner vanaf fort Junagarh

Nieuwsgierige methode "blussen van branden" in Fort Junagarh

Het is bijna 5 uur 's middags, dus na het bezoek van het Fort van Bikaner we gaan rechtstreeks naar de Jainí-tempel van Bhandasar.
Eerst dachten we dat we konden lopen, maar na het zien van de tijd die het ons kostte met de auto, waren we blij dat Mahendra ons aanbeveelde om met de auto te gaan.

Jainí Bhandasar-tempel

Interieur van de Jain Bhandasar-tempel

Uitzicht op Bikaner vanaf de Jain Bhandasar-tempel

Afbeeldingen uit de Bhandasar Jain-tempel

Jainí Bhandasar-tempel

Ons voertuig: auto niet de koe.

Bikaner

Nu is het tijd om terug te gaan naar Bikaner hotel, Het Laxmi Niwas Palace, om te douchen, hoewel we eigenlijk heel graag door de stad willen wandelen, de hitte heeft ons behoorlijk moe gemaakt en we blijven liever een tijdje liggen om vanavond 100% te zijn.
Het idee is om te dineren in het restaurant van het hotel dat sterk wordt aanbevolen in de gids en op de forums. We hopen te slagen!
Na een douche en een beetje ontspanning in het zwembad, trouwens behoorlijk vies, gaan we eten. Ze hebben de tafels in het midden van het gebouw en er is een muziekshow, poppen, dansen, allemaal heel goed geënsceneerd.
We eten lamsvlees en meer roti kebab, cola en bier, allemaal voor 2000 roepies.
Ja, het is duur, maar het eten is erg goed en de plaats moet worden betaald, dit zijn enkele van de "luxe" die we toestaan.
Maar als we er koud over nadenken, is de verandering ongeveer 28 euro. Wat zou ons een diner in Spanje kosten in een plaats van goede prijs.
De waarheid is dat we kunnen zeggen dat we geloven dat dit de meest "verhaalpaleis" -plaats is waar we ooit hebben gegeten, dus we kunnen niet eens nadenken over de prijs van het diner.
We moeten vieren dat we eindelijk binnen zijn Indië.
En nu hebben we nog maar één ding ... gaan slapen !!!
Momenteel zijn deze dagen rustig en ontdekken we een Indië geweldig !!

Dag 5