Reis vanuit Bologna met de trein naar San Marino en Rimini

Dag 2: BOLOGNA - RIMINI - SAN MARINO - RIMINI - BOLOGNA

Vrijdag 12 oktober 2012

Vandaag zijn we iets later wakker geworden dan gewoonlijk tijdens een vakantie, maar het is een speciale dag waar we San Marino en Rimini uit Bologna zullen ontmoeten.
De reis van Bologna naar Rimini met de trein en vertrekt om 9.28 uur in de ochtend, dus we hebben onszelf de luxe gegeven om om 7.30 uur 's ochtends op te staan.
Na het ontbijt bij de Hotel Nuovo Porto, trouwens heel goed en met iets meer dan 30 minuten om de te bereiken Bologna Centraal Station, hoewel er iets minder dan 5 minuten lopen is, zijn we vertrokken.
We dachten dat het station groter en rommeliger zou worden omdat we hadden gelezen dat het een van de verbindingspunten is Italië, maar bij de ingang zijn er enkele informatieve panelen die helpen met treinnummers, perrons ... Dus het was veel eenvoudiger dan we hadden verwacht.
We zouden denken dat het zou zijn zoals onze Khajuraho-Varanasi-trein een paar maanden geleden.
Voordat we naar het platform gingen, stopten we bij een kiosk om een ​​paar ansichtkaarten te kopen om te profiteren van de treintijd om ze te schrijven en we maakten van de gelegenheid gebruik om een ​​paar flessen water in te slaan.

De reis naar binnen trein van Bologna naar Rimini We doen het in iets meer dan een uur en zoals we zien, begint het donker te worden en harder te regenen, dus op het laatste moment besluiten we dat het het beste is om eerst naar San Marino te gaan, in de hoop dat het niet zoveel regent en daarna terugkomt om te bezoeken in een paar uur Rimini.
En dus doen we het. Net buiten het station, aan de linkerkant is het VVV-kantoor, waar ze ons dat recht voor en op dat moment vertellen bus van Rimini naar San Marino en als we dit niet nemen, zullen we anderhalf uur moeten wachten !!
Dus ... voeten dus ik hou van je !!!
Na het betalen van de 9 euro per persoon voor een retourtje, kunnen ze worden gekocht op hetzelfde kantoor of waar we voor de bus die een kleine paradita heeft gemonteerd om ze te verkopen, onszelf een goede race hebben gegeven, de weg oversteken vooraan Om naar de bus te gaan.
De reis duurt 45 minuten, maar het duurt iets meer dan een uur, want zodra we het San Marino-gebied bereiken, vinden we wat we ons nooit hadden kunnen voorstellen.
Elke keer dat de bus een bocht vangt en we stijgen, zien we dat de mist dichter wordt.
In de vensters hebben we enkele stickers met advertenties die ons veel zichtbaarheid aftrekken, maar we hebben intuïtie dat het ook regent 🙁
Als we uitstappen, kunnen we niet geloven wat we zien, het is niet meer dan 2 meter verwijderd. De mist bedekt alles.
We willen er niet meer aan denken, dus halen we de paraplu's eruit en gaan we niet eens op zoek naar de lift waarvan ze zeggen dat deze zich vlak naast de bushalte bevindt, we lopen de trap op aan de voorkant.
Als we na een paar overdekte trappen de straat op gaan, hoewel er niets wordt gezien, hebben we de intuïtie dat we naar rechts moeten blijven en na een paar meter vinden we de San Francisco Gate, de beroemdste toegang tot de middeleeuwse stad in Degene die we hebben gevonden.
Op dit moment hebben we de camera's niet verwijderd, wachtend tot de mist naar beneden gaat en dit blijft als een anekdote om over deze reis te vertellen.
Maar zodra we door de deur gaan, ziet het er nog steeds minder uit! San Marino Het ziet eruit als een spookstad.

San Marino tussen schaduwen. San Marino en Rimini uit Bologna

Ik denk dat alle toeristen waar we vandaag in zijn San Marino We hebben hetzelfde gezicht van ongeloof.
We hebben besloten dat als het weer zo is, we alles rustig gaan doorlopen, zonder de planning te volgen die we van huis hebben meegebracht.
We begonnen de stad te reizen zonder een vaste richting, dat hoewel we het moeilijk zouden vinden, we het zouden hebben omdat je de kartels met de namen van de straten niet eens ziet!

Poserend om op te nemen dat we dat zijn geweest !!San Marino en Rimini uit Bologna

Het regent nog steeds ... Republiek San Marino

Hoewel het hebben van deze dag niet iets is dat we leuk vinden, moeten we zeggen dat het proberen om het positieve deel te krijgen, om naar iets te zoeken, is dat we echt van de omgeving houden die is gecreëerd rond de mist en motregen en de foto's die we zoals hoe ze eruit zien ...

Enige kleur tussen zwart en wit in de Republiek San Marino

Eenzaam San Marino

De straten van San Marino Ze zitten vol met winkels, bijna allemaal verschillende souvenirs, sieraden, sieraden en wapens. Iets dat ons heel erg verrast en waar we vanavond naar zullen zoeken Bologna en we kunnen verbinden!

Tenten in de schaduw.San Marino en Rimini uit Bologna

Zal het stoppen met regenen?San Marino en Rimini uit Bologna

Details van San Marino

Het idee om het vliegtuig te nemen om een ​​vaste route te volgen, gooien we meer en meer weg en we besloten dat we door de straten gaan met het idee om aan de middeleeuwse stad te grenzen en het vervolgens over te steken, door de binnenstraten te reizen die, hoewel we ze niet zien Te goed, ze zien er prachtig uit.

San Marino kaart

San Marino tussen schaduwen

Terras voor de beschutting van de mist.San Marino en Rimini uit Bologna

En dus brengen we de ochtend door, zonder dat het weer verbetert. We zien dat naar de Torens gaan en niets zien geen goed idee is, dus we negeren het idee, denkend dat we op een dag, wanneer we terugkeren naar het gebied, zullen terugkeren om te zien San Marino met zon en om de landschappen te zien die we tot nu toe op foto's hadden gezien en dat vanaf vandaag zo zal blijven.
Het is iets na 13.00 uur, dus we zoeken een restaurant om te eten. Na een aantal ronden komen we terecht in een waarin ze adverteren voor gratis Wi-Fi en je een aantal trappen naar beneden moet.
We bestelden een pizza en een pastagerecht, plus een cola en een water, plus 2 koffie voor 24 euro.

Pizza in San Marino !! We moeten krachten laden!

Pasta Met Garnalen En Groenten.San Marino en Rimini uit Bologna

Niet slecht om te zijn San Marino, hoewel het eten redelijk eerlijk is geweest. Het slechte is dat als we eenmaal om wifi vragen, ze ons gewoon vertellen dat ze het niet hebben, zonder verdere uitleg.
Het zijn deze dingen die we nooit zullen begrijpen. Maar goed ... wat gaan we doen. Het idee was om hier een tijdje te blijven om tijd te maken voor de bus van 14.30 uur San Marino naar Rimini, maar het zal zijn dat we hier eerder vertrekken ...
We hebben erover gedacht terug te gaan Rimini, in de hoop dat daar goed weer is en breng de middag door in dat gebied.
Als we vertrekken, lijkt het weer een beetje te zijn verbeterd, het regent niet meer, hoewel er nog steeds een mist is, zelfs dichter dan voorheen.
Maar deze keer namen we de camera's met meer moed, met het idee om minstens enkele foto's te maken om de herinnering op te nemen.

Straten van San Marino tussen schaduwen

Basiliek van San Marino onder de mist

Een van de straten die leiden naar de basiliek

En dus juichen we weer toe om de stad te verkennen, wat niet is dat we nu veel meer zien, maar we hebben dezelfde intuïtie als deze ochtend, het is een zeer commerciële stad, maar tegelijkertijd heeft het een speciale uitstraling.

Details. Republiek San Marino

Een van de vele restaurants die we onderweg tegenkomen

Als we zien dat er nog tien minuten over zijn voordat de bus vertrekt, stoppen we de turbo om hem te vangen, maar als we minder dan 2 minuten van de bushalte zijn, herinneren we ons dat we de parasols in het restaurant hebben achtergelaten !!!
Als het weer niet zo was geweest, zouden we zonder hen zijn vertrokken, maar met de dreiging van regen, neemt iedereen een kans.
Dus we gaan weer rechtop staan, vastbesloten om ze op te pakken en nog een ronde te nemen tot 15.45 uur, de volgende bus vertrekt.
Het is duidelijk dat San Marino Hij wil niet dat we vertrekken ...

Piazza della Libertà, met het hoofdkantoor van de regering van de natie op de achtergrond

En opnieuw vanaf de geplaveide straten. Maar deze keer ontdekten we een plek waar we nog niet eerder waren geweest en dat lijkt een heel mooie hoek van de stad.
Het is een park vol sculpturen. Het probleem met de mist is dat het zo dicht is dat het niet meer dan een paar meter laat zien, dus we zien zelden een reeks dingen, landschappen ... We kunnen alleen een detail van het geheel zien.

Een van onze ontdekkingen ... Republiek San Marino

Zie je mij Republiek San Marino

Na een goede tijd in dit gebied te hebben gehad, gaan we terug naar de top om nog wat foto's te maken.

Straten van de Republiek San Marino

Komen we terug? Republiek San Marino

Het idee om naar het gebied van te gaan Borgo Maggiore Met de kabelbaan gooien we het volledig weg en laten we het voor het volgende bezoek aan deze stad.
Je moet altijd iets laten wachten zodat de terugkeer met meer verlangen wordt gemaakt ...

Afbeeldingen van de Republiek San Marino

Dus we brachten die tijd door tot we teruggaan naar de parkeerplaats om de te nemen bus van San Marino naar Rimini.
Het kost ons een uur en een beetje om aan te komen en wanneer we vertrekken zien we dat het weer hier veel beter is dan in San Marino.
Het oorspronkelijke idee om meer tijd aan de eerste te besteden, misschien was het een vergissing en we hadden hier eerder moeten komen ... Maar ja, het is gedaan, dus laten we genieten van wat we hebben.
Nu komen we naar boven, nemen we de camera, het vliegtuig en daar gaan we de stad rondtrekken Rimini.
Het eerste wat we doen is op weg gaan naar de Centrale Markt, waar we niet binnenkomen, omdat de tijd is dat al de posities sluiten en we liever naar het centrum gaan.
We laten het Amfitheater passeren als het ons tijd geeft.
Vanaf hier gaan we naar Via IV Novembre waar we de Malatestian-tempel vinden.

Calle IV Novembre in Rimini

We lopen rustig, want we hebben nog een paar uur om onze trein te verlaten en we willen rustig gaan en genieten.
Hier volgen we een middelgrote planning die we hebben opgesteld om enkele van de meest interessante dingen in de stad te zien.
Vanaf hier bereiken we de Piazza tre Martiri om de Arch d 'Augusto te ontmoeten.

Boog van Augustus in Rimini

Hier zitten we een tijdje om te rusten en terwijl we nadenken of we een ijsje eten of niet, gaan we deze keer op weg naar de Ponte de Tiberio, die zich precies aan het tegenovergestelde einde bevindt van waar we nu zijn.
Het centrum van Rimini is vrij klein en loopt in een korte tijd, dus we nemen het niet gehaast.

Rimini

Ponte de Tiberio

Zodra dit is gezien, keren we onze stappen terug en komen we weer aan op Piazza tre Martiri.

Piazza tre Martiri

Onze trein terug naar Bologna vertrekt om 20.33 uur, dus wanneer het 7 uur is en 's middags en nadat we hebben gezien dat de meeste bars de beroemde aperitivi serveren, hebben we besloten om er een in te gaan en er een te nemen.
Een martini en een cola, plus alles wat ze erop zetten, voor 8 euro. Helemaal niet slecht.

Mmm ... Apetitivi !! Rimini

We vertrokken daar met een volle buik op weg naar het station.

Piazza tre Martiri. Rimini

Onze trein vertrekt 20 minuten te laat, maar het kan ons niet zoveel schelen, want we hebben niet zo'n honger 🙂
Na nog een uur reizen komen we aan in onze basisstad, Bologna. En het is goed weer !!!
Hopelijk wacht tot morgen!
Met de tijd dat het is en na wat we hebben gegeten, hebben we geen honger, maar voor het geval, als we een McDonals net buiten het station zien, nemen we een paar menu's voor het geval we later honger lijden in de hotel.
En om 23.00 uur komen we door de deur van onze kamer binnen, klaar om te gaan liggen en rusten tot morgen.
Het was een lange dag ... maar vol ongelooflijke dingen.

Dag 3