Transfer van het vliegveld naar het centrum van Bologna

Dag 1: GIRONA - BOLOGNA

Donderdag 1 november 2012

Vandaag ging het alarm iets eerder dan normaal, we moeten gaan werken, zoals elke donderdag, maar dan, zodra we vertrekken, vandaag 11 oktober, keren we eindelijk na een jaar terug naar Italië!! Over een paar uur zijn we vol transfer van de luchthaven naar het centrum van Bologna.
Al jaren, bijna elk jaar, tenminste een keer, doen we een reis naar Italië. Het is als een ritueel, als een verplichting en als we het niet doen, lijken we iets te missen.
De meest recente waren vorig jaar, in januari, La Toscana, en in april van hetzelfde jaar keerden we terug, die tijd naar Sardinië
De uren van vandaag zijn de hele ochtend heel langzaam verlopen tot om 3 uur 's middags, nadat we thuis iets snel hebben gegeten, zijn we vertrokken naar de luchthaven van Girona.
We vliegen met Ryanair en hoewel het ons niet erg grappig maakt omdat we het nieuws hoorden dat we hoorden over hun veiligheid, is het zeker de moeite waard om een ​​risico te nemen voor een reis naar Italiaanse landen 🙂
We laten de auto op de parkeerplaats staan ​​en in minder dan 15 minuten staan ​​we al bij de instaphekjes, wachtend tot ze onze vlucht aankondigen.
Deze keer hebben we minder tijd dan gewoonlijk, dus we hoeven niet lang te wachten en de tijd in "niemandsland" gaat snel voorbij.
We hebben geluk en het vliegtuig naar Bologna vertrekt op tijd, zonder problemen. Wat we niet zoveel hebben, is de locatie van de stoelen die we kiezen. Vlak naast ons, na comfortabel te zijn geïnstalleerd, verschijnt een groep die nooit op een vliegtuig lijkt te zijn gemonteerd of die nog nooit het huis heeft verlaten.
Gelukkig is de vlucht kort, want meer dan 2 uur luisteren naar geschreeuw en "domme" grappen zou het niet uitstaan ​​🙂 Noem me asociaal, maar ik ben weinig gegeven aan de onzin van "alfamannetje".
We realiseren ons bijna niet de tijd die voorbijgaat en we komen eraan Bologna na een uur en twintig duurde de reis van het vliegveld naar het centrum van Bologna.
Als we geen ingecheckte tassen dragen, gaan we rechtstreeks naar het VVV-kantoor voordat we aan de linkerkant vertrekken om te vragen naar transportmogelijkheden naar de stad.
Ze geven ons de optie van de aerobus, die perfect en veel beter lijkt dan de taxi en we vragen om een ​​ander vliegtuig, voor het geval dat.
Opmerking, dat we in de regel, voordat we reizen, per e-mail contact opnemen met het VVV-kantoor van de site waar we naartoe gaan en om informatie vragen. Na een paar dagen hebben we altijd de brochures, kaarten ... etc. in huis
Het is iets dat geweldig is om de reis te plannen en vaak vergeten we commentaar te geven.

De aerobusstop verlaat de Luchthaven van Bologna aan de rechterkant, aan het einde van de terminal. Ze geven het op verschillende posters aan, maar het is informatie die nooit pijn doet en we zouden geweldig zijn geweest als we niet een paar rondjes hadden moeten rijden voordat we het vonden.
Er is een kaartautomaat, maar deze heeft geen wisselgeld. Je kunt alleen de exacte munten van het ticketbedrag invoeren. Maar zoals wij deden, als u geen wisselgeld bij u hebt, kunt u direct in de bus kopen. De prijs is 6 euro per persoon per enkele reis.
Hoe dan ook, na 15 minuten wachten op de bus die ons naar de Bologna Centraal Station, dat is ongeveer 5 minuten lopen van ons hotel. Terwijl we binnen waren, hebben we gezien dat het begon te schitteren, hopelijk zal het weer minstens deze 3 dagen duren en ons een wapenstilstand geven!
Ik herinner me nog onze vakantie naar Sardinië vorig jaar, waar het bijna niet stopte met regenen in de 4 dagen dat we waren.
De bedoeling van het kijken naar de kaart en het controleren van de haltes die ze aankondigen was om één stop eerder te verlaten Bologna Centraal Station, dat dichter bij ons hotel ligt, maar het is ons overkomen en we hebben moeten wachten om bij de laatste te komen, die verbinding maakt met het station.

Aanbevolen reiskaarten

Vergeet niet dat om commissies te betalen en altijd de huidige wijziging te hebben, we u aanraden om de N26-kaart te gebruiken om te betalen en de Bnext- en Revolut-kaarten om geld aan de geldautomaten te krijgen. Zij zijn degenen die we gebruiken, Ze zijn gratis en besparen u veel.
U vindt in dit artikel meer informatie over de beste kaarten om zonder commissie te reizen.

In het begin, zoals altijd wanneer we reizen, gaan we een beetje verloren en het heeft ons een beetje gekost om het hotel te vinden, Roger's geluk dat vrij goed is georiënteerd met de kaarten, want als het voor mij is, zelfs op dit moment zouden we hem zoeken !!
We gaan om 20.30 uur 's middags de deur van onze kamer binnen, na het inchecken, vragen we het ontbijtrooster en vragen we om onze gebruikelijke wifi-verbinding in de kamer.
Het lijkt een leugen, uiteindelijk hebben we 2 uur geduurd sinds we in Italiaanse landen aankwamen, totdat we het hotel bereikten. En dat stelt dat Luchthaven van Bologna Het ligt op slechts 20 minuten van de stad.
We zullen er 3 nachten verblijven Hotel Nuovo Porto in Bologna, 5 minuten lopen van Piazza Maggiore en nog eens 5 van het Centraal Station.
De kamers zien er een beetje oud uit, maar het moet gezegd worden dat alles erg schoon is.
En het is erg warm :)) We hebben gecontroleerd of ze de verwarming aan hebben, maar nee, het is de normale temperatuur.
We rusten iets meer dan 15 minuten en zien dat het tijd is om te gaan eten.
We kijken ernaar uit om die gastronomie te proberen die we zo leuk vinden en die we zo missen.
We gaan op zoek naar de Independence Street die aansluit op de Piazza Maggiore van Bologna en vanaf daar gaan we naar beneden tot we uitkomen op de meest beroemde Piazza in Bologna.

Piazza Maggiore. Net aangekomen van de transfer van het vliegveld naar het centrum van Bologna

We worden getroffen door de sfeer die er is, hoewel het sprankelend en koel is.
Hoewel moet worden gezegd dat deze stad met zijn arcades speciaal is ontworpen voor regenachtige dagen.
De eerste indruk die we hebben van deze stad is erg goed. Vooral het licht, wat een heel gezellig gevoel geeft.

Overzicht van Piazza Maggiore

Vandaag hebben we weinig tijd om dit gebied te ontdekken, dus we nemen slechts een paar rondjes rond Piazza Maggiore, zien de sfeer en proberen de architectuur om ons heen te herkennen.
Na een paar ronden gaan we meteen op zoek naar Pizzeria La Mela, die we in veel forums en reisdagboeken hebben aanbevolen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Bologna voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Bologna

Het ligt in een straat heel dicht bij de Piazza, een beetje verborgen, maar met enkele aanwijzingen en een kaart is het gemakkelijk te vinden.
En voer gewoon in ... mmm ... wat een geur!
We bestelden een pizza met pittige salami, een bord Tortelloni van het huis, plus een dessert en cola en water, alles voor 28,50 euro.

Pittige Salami Pizza in La Mela

Tortelloni de la Casa in La Mela

Fruitcake in La Mela

De prijs is echt goed, maar het eten is beter! Ik denk dat we weer zullen terugkeren tijdens ons verblijf in deze stad.
Na het avondeten maken we een wandeling rond het plein, om niet bij de wens te blijven en daarom de vakantietijd ten volle uit te putten en gaan we rechtstreeks naar het hotel.

Een ander panoramisch van de Piazza Maggiore

Het is bijna 11 uur 's nachts en morgen hebben we een volledige dag van ons reis naar Italië.
Laten we Rimini en San Marino ontmoeten !!!

Dag 2