Roman Bath Baths en Pulteney Bridge

Dag 2: BRISTOL - BAD - BRISTOL

Vrijdag 29 maart 2013

Vandaag wordt met onzekerheid gepresenteerd, omdat sinds we de reis begonnen te plannen, het idee was om de bezoeken te beslissen afhankelijk van het weer.
Om 6 uur 's ochtends werden we wakker en het eerste wat we hebben gedaan, was kijken naar het weer in elk van de plaatsen die we van plan zijn te bezoeken en hoe het anders zou kunnen zijn, kijk door het raam van onze kamer in het Hilton Gardenn .
Tegenwoordig ziet het er niet naar uit dat het zonnig wordt, dus besloten we Bath, een stad in Somerset County, gesticht door de Romeinen als thermisch complex, met de naam Aquae Sulis, "de wateren van Sulis", in de 43 AD De Romeinen bouwden het complex en een tempel langs de rivier de Avon, rond de warmwaterbronnen.

Het pad van bad naar Bristol met de trein is ongeveer 10-15 minuten, dus we hebben nog een rustige tijd tot we om 7 uur en een beetje 's ochtends naar het ontbijt gaan naar de ontbijtzaal van ons hotel.

Eerste ontbijt !! Reis naar Bristol, Bath, Salisbury en Stonehenge

Nadat we onze maag hadden gevuld, vertrokken we naar het Temple Meads Station, dat we in minder dan 5 minuten bereikten.
Deze keer, denkend dat we over twee van de drie dagen hier zullen zijn, moeten we treinen nemen, hebben we ervoor gekozen om dicht genoeg naar accommodatie te zoeken zodat dagelijkse transfers niet iets zwaars worden.

Temple Meads Station in Bristol

Naarmate we meer tijd op straat doorbrengen, realiseren we ons dat de kou veel meer merkbaar is dan we dachten en dat we niet te goed voorbereid zijn, maar we nemen het met filosofie, in de hoop dat deze tijd ons welwillend zal zijn en Geef ons een zonnige dag.
Zodra we Temple Meads betreden, vinden we enkele "Fast Tickets" -machines waarin treinkaartjes kunnen worden gepakt zonder langs het loket te hoeven gaan.
Ze zijn zeer gemakkelijk te gebruiken, zeer intuïtief en bovendien hebben ze de mogelijkheid van Spaans als taal.
We krijgen twee retour kaartjes voor bad voor beide 14 pond.
Als tickets vooraf online worden genomen, kunt u tot 70% besparen. We hebben het niet gedaan omdat, zoals we eerder hebben gezegd, niet de dag hebben bepaald waarop we alles gaan doen, afhankelijk van het weer.
Maar als de dag helder is (ze kunnen zonder een vaste tijd worden ingenomen), is het een zeer goede optie om een ​​paar pond te besparen.
Met onze kaartjes in de hand zoeken we naar het perron waar onze trein zal vertrekken en beginnen we te observeren, degene die we al hadden gelezen, een prachtig station.
Nu hebben we niet veel tijd omdat onze trein over een paar minuten op perron 15 richting Weymouth vertrekt en daar stopt bad, maar later, op de terugweg, is het duidelijk dat we een tijdje zullen stoppen om het rustiger te kunnen bezoeken.

Meer praktische informatie om uw reis naar Bath voor te bereiden

- De beste gratis rondleidingen in Bath in het Spaans
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Bristol

Toen we gisteravond bij Don Giovanni gingen eten, zagen we het blauw verlicht, iets opvallends en met een kerstlucht, die we ondanks het mooie niet vonden, de meest geschikte.
Om toegang te krijgen tot de perrons moet je het kaartje door een aantal machines halen, waar de deuren opengaan en het vervolgens opnieuw opslaan, zoals nodig is, zowel voor de beoordelaars als om het bestemmingsstation te verlaten.
Om het station niet te missen, herinneren we ons dat bad Het is de derde stop sinds ons vertrek in Bristol.
En met de wens om een ​​van de steden te kennen die het beste met ons heeft gesproken, stapten we op een trein die ons in 15 minuten bij het station verlaat bad.
Zodra we vertrekken zien we dat het weer helemaal niet is verbeterd vergeleken met Bristol, maar verre van ons te ontmoedigen, vertrokken we naar het stadscentrum, met het idee om naar het VVV-kantoor te gaan, waarvan we weten dat het naast de Bad Romeinse baden.

Nieuwkomers in Bath

In 1987 bad Het werd uitgeroepen tot werelderfgoed. De stad heeft een verscheidenheid aan theaters en verschillende gebouwen van cultureel belang, waardoor het een zeer toeristische bestemming is geworden.

Bath centrum pad

Nieuwsgierig café in Bath

Naarmate we dichter bij het centrum van komen bad, meer zien we dat de stad nog steeds half in slaap is en maken we van de gelegenheid gebruik om de meest centrale straten bijna alleen te reizen, genietend van, hoewel koud, een stad die veel belooft ...
Een goede optie om de geschiedenis van de stad te leren kennen, is deze gratis rondleiding door Bath Free te boeken! of de toeristenbus van Bath waarmee u tijd kunt besparen bij verplaatsingen.

Bad centrum

Bad details

Wanneer we aankomen bij het Informatiebureau, dat direct naast het ligt Bad Romeinse baden, zien we dat ze om 9.30 uur 's ochtends opengaan en hoewel er amper 5 minuten over zijn voordat ze opengaan, maken we van de gelegenheid gebruik om een ​​wandeling rond het centrum te maken.
Wanneer het tijd is, gaan we terug en kopen een kaart van bad voor een pond en we namen een paar minuten gratis wifi om onze mail te controleren en enkele twijfels voor vandaag op te lossen.
Bij vertrek zien we dat in de Bad Romeinse baden Er zijn al mensen, ze openen om 9 uur 's ochtends, dus we gaan direct naar het loket, waar we twee kaartjes krijgen voor elk 11 pond, met de studentenkaarten. Zonder de kaart zijn er 14 pond per persoon.
De inzending bevat een audiogids die we hebben gelezen is zeer compleet en volledig aanbevolen.
Nadat we het aan een loket naast de ticketaankoop hebben opgehaald, gaan we naar wat de Main Terma is en beginnen we de geschiedenis van de beroemde te horen Bad Romeinse baden.

Bad Romeinse baden

Kathedraal van de Romeinse baden van Bath

de Bad Romeinse baden Ze zijn een gebouw van historisch belang, een van de belangrijkste in Engeland.

Het complex is zeer goed bewaard gebleven, zodat u de architectonische elementen van het gebouw zeer goed kunt waarderen. de Bad Romeinse baden, eigenlijk, bevinden zich onder straatniveau en de gebouwen gebouwd na zijn ontdekking zijn vier: de heilige bron, de Romeinse tempel, het Romeinse bad en het museum.
Deze structuren op straatniveau zijn uit de 19e eeuw.

Genieten van de Romeinse baden van Bath

Kathedraal van de Romeinse baden van Bath

Water is de belangrijkste kern van Bad Romeinse baden en komt oorspronkelijk uit de regens die op Mendip Hills vallen. Dit wordt gefilterd door kalkhoudende waterhoudende grondlagen, gelegen op een diepte tussen 2700 en 4300 meter, waar geothermische activiteit de temperatuur verhoogt naar 64º en 96º.
Met deze druk stijgt het water naar de oppervlakte door scheuren en fouten in de kalksteen.

Model van de Romeinse baden van Bath

Het museum dat de huizen herbergt Bad Romeinse baden vertoont gadgets uit de Romeinse tijd, waarvan sommige in de heilige lente zijn gegooid, zeker als offergaven aan de godin Sulis.
We zien een verzameling van ongeveer 12.000 Romeinse munten, een verguld bronzen hoofd van de godin Sulis Minerva ...

Hoofd van Sulis Minerva in het bad van de Romeinse baden

De badtempel bevindt zich op meer dan twee meter van het land rondom het complex, op ongeveer een steenworp afstand.
Markeert het krachtige centrale beeld van het gorgon in het fronton, op een hoogte van 15 meter.

Gorgona gelegen op het fronton in het bad van de Romeinse baden

In de hoeken van het fronton is er een paar salamanders, mythologisch wezen half man half vis en dienaar van de god van de wateren, Neptunus. Het midden van linksonder is versierd met een dolfijn, terwijl rechtsonder een ster heeft met een verborgen uil. Het centrale deel is versierd met gravures van vrouwen die een schild van eikenbladeren dragen, wat de overwinning symboliseert. Bovenal markeert het een grote ster in het hoogste deel van het gebouw. Onderworpen aan de ster is het hoofd van het gorgon met slangen verstrengeld tussen zijn baarden, vleugels boven de oren en een grote snor. Er is echter een debat over de vraag of deze gravure een gorgon vertegenwoordigt, omdat dit wezen normaal van het vrouwelijk geslacht is. Er zijn alternatieve interpretaties die te binnen schieten als de weergave van de god van de zee, de oceaan of als de god van de zon waaraan de Keltische stammen aanbaden.

Detail van de Romeinse baden van Bath

Heilige lente uit het Museum van de Romeinse baden van Bath

Een ander perspectief op de heilige lente vanuit het Museum van de Romeinse baden van Bath

Overloop van de lente in de Romeinse baden van Bath

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans naar Stonehenge en Bath door reizigers:

- Gratis rondleiding door Bath Free!
- Bad tour bus
- Excursie naar Stonehenge
- Onafhankelijke tour door Stonehenge met verlengde openingstijden
- Tour vanuit Londen: Windsor Castle, Stonehenge en Bath

- Veel meer excursies en rondleidingen hier

Na het bezoek aan het deel van het museum hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele minerva-uilen te kopen, als souvenir en een boekpunt voor 15 pond.
We passeren een gebied, waar u het water van de kunt proeven Bad Romeinse baden.

Het testen van het water van de Romeinse baden van Bath

Alleen al het zien herinnert ons aan de ervaring die we hadden in Karlovy Vary, in Tsjechië, waarbij de verschillende warmwaterbronnen van de stad werden getest.
Dus we zullen het deze keer niet stoppen, hoewel we hetzelfde resultaat hebben als in Karlovy ... we hielden helemaal niet van dat warme water !!
Na deze ervaring keren we terug naar het Great Bath-gebied, maar naar het lagere gebied.

Groot bad van de Romeinse baden van Bath

Grenzend aan het Grote Bad van de Bad Romeinse baden we vinden verschillende "kamers", die we beetje bij beetje doorlopen, zonder details te verliezen, luisterend naar elke uitleg die de audiogids ons geeft.

Bad van de Romeinse baden van Bath

De Romeinse tempel werd gebouwd tussen de jaren 60-70 en het thermische complex voor de volgende 300 jaar. Tijdens de Romeinse bezetting van het eiland onder het bewind van keizer Claudius, beval hij zijn ingenieurs om eiken palen te brengen om het complex van een solide basis te voorzien en de bron waaruit de warmwaterbronnen ontspruiten te omringen met een kamer van onregelmatige steen bedekt met lood.

Groot bad van de Romeinse baden van Bath

Het complex omvatte een caldarium (warm bad), een tepidarium (warm bad) en een frigidarium (koud bad).

Bad van de Romeinse baden van Bath

In het grote bad van de Romeinse baden van Bath

Wanneer we het bezoek afronden om Bad Romeinse baden We realiseren ons dat we meer dan 2 uur zijn geweest en dat laat zien dat ze even of interessanter zijn dan ze ons hadden verteld en hadden gelezen.
Bij vertrek zijn we op het Kathedraalplein van bad met een muzikant die niet alleen de straten van de stad bezielt, maar een van die mensen wordt "op onze reis" ...

Muzikant in Bath
"
Muzikant in de kathedraal van Bath

Na een tijdje ernaar te hebben geluisterd en op het plein te willen zitten om de dag alleen met hun muziek door te brengen, gaan we naar de kathedraal om steen te blijven wanneer ze ons vertellen dat omdat het Goede Vrijdag is, de kathedraal vandaag gesloten is voor het publiek!
Dus met het gezicht van een paar vrienden en een beetje teleurgesteld, zoals alle toeristen die hun deuren naderen en zien dat we nog een tijdje te eten hebben, besloten we dat het tijd is om op weg te gaan naar de beroemde Pulteney-brug.

Bad Kathedraal achterlaten

Weg naar de Pulteney-brug in Bath

De brug Pulteney-brug het is een brug die de rivier Avon kruist die zich in bevindt bad.
Het werd ontworpen door Robert Adam en werd voltooid in 1773. Het is een van de slechts vijf bewoonde bruggen ter wereld, met winkels langs beide kanten, zoals een bloemist, een antiekwinkel ...

Zwart en wit op Pulteney-brug in Bath

Uitzicht vanaf de andere kant van de Pulteney-brug in Bath

Recht tegenover de site waar we een perfect uitzicht hebben op de Pulteney-brug We zien een restaurant dat onze aandacht trekt ... hier zijn de Spaanse tapas aangekomen! Hoewel vandaag niet de dag daarvan is ...

Tapas, Paella, Ham ... in de buurt van de Pulteney-brug in Bath

de Pulteney-brug Het is vernoemd naar Frances Pulteney, erfgenaam in 1767 van het Bathwick-landgoed aan de overkant van de rivier de Avon bad. Bathwick was een eenvoudig dorp in een landelijke omgeving, maar de echtgenoot van Frances, Sir William Pulteney, wist het potentieel te zien en maakte plannen om een ​​nieuwe stad te creëren, die een voorstad zou worden van de historische stad bad. Ik moest de rivierovergang verbeteren, wat destijds gebeurde met veerboten: vandaar de brug.

Genieten van de Pulteney-brug in Bath

Na het bekijken van elk punt van de Pulteney-brug, we kunnen het niet scheiden van de herinneringen aan Ponte Vecchio in Florence en de Brug der Zuchten in Venetië ... ze herinneren ons zoveel !!
Vlak voor de Pulteney-brug we ontmoeten elkaar bad Markt en omdat we nog steeds tijd hebben en we nog steeds de stad willen leren kennen, opgetogen omdat het lijkt dat de dag ons wat zonnestralen geeft, zullen we het bezoeken.

Bad markt

We reizen het vrij snel, omdat het klein is, hoewel zeer nieuwsgierig om te bezoeken, voor de nieuwsgierige winkels en de niet minder nieuwsgierige decoratie.

Interieur van Bath Market

Cafetaria in Bath Market

We gaan terug naar het gedeelte van de Pulteney-brug en we kunnen het niet helpen om de camera's weer te verwijderen en nog wat foto's te maken.

Pulteney-brug in Bath

Nu is het tijd om door de straat te lopen Pulteney-brug en hoewel we het erg leuk vinden, verwachtten we misschien dat het meer geanimeerd zou zijn door alles wat we hadden gelezen.

Gevels van de Pulteney Bridge-winkels in Bath

Als we door de straat gaan, vinden we enkele trappen waarmee we naar de oevers van de rivier de Avon kunnen gaan en we denken niet lang na wanneer we al naar beneden gaan om een ​​ander perspectief van de Pulteney-brug en de omgeving.

Omgeving van de Pulteney-brug in Bath

Pulteney-brug van de rivier de Avon in Bath

We kijken opnieuw naar de klok en zien dat het net na 13.00 uur is, maar we hebben nog geen honger, we besluiten dat nu het lijkt alsof de lucht een beetje is geopend, het het beste is om naar een van de andere bezoeken te gaan die we hebben bad: Royal Crescent en Circus Crescent.
Circus Crescent is een voorbeeld van Georgische architectuur uit de stad bad, die begon in 1754 en eindigde in 1768. De naam komt van het Latijnse 'circus', wat een ring, ovaal of cirkel betekent.
Verdeeld in drie segmenten van gelijke lengte, is het "circus" een cirkelvormige ruimte omringd door grote huizen. Elk van de gebogen segmenten kijkt uit op een van de drie ingangen, zodat het lijkt alsof een bezoeker binnenkomt, er is een klassieke voorgevel .

Circus Crescent in Bath

Detail van Circus Crescent in Bath

Vanaf hier gaan we naar Royal Crescent, een van de belangrijkste en toeristische bezienswaardigheden van bad.

Royal Crescent in Bath

De Royal Crescent is een gebouw van een reeks semi-vrijstaande huizen (in het Engels, rijtjeshuis) in de stad bad. Het werd gebouwd in de 18e eeuw en is een van de meest opvallende werken van Georgische architectuur.

In Royal Crescent in Bath

Wanneer we klaar zijn met het bezoeken van dit gebied van bad Het is net na 2 uur 's middags en zonder te veel tijd te willen verspillen aan het zoeken naar een restaurant om te eten, gaan we naar de fastfoodhulp die ons vandaag als middageten dient.
Normaal gaan we niet graag naar dit soort "restaurants", maar er zijn tijden die een goede optie zijn om niet veel tijd te verspillen aan eten en meer tijd door te brengen met het verkennen van de stad.
Na dit fastfood en op zoek naar een rustige rusttijd, gaan we op zoek naar een goede koffie.
We gaan de Café Rouge binnen waar we ongeveer 6 kilo Amerikaanse koffie en een cappuccino drinken en rusten een tijdje uit terwijl we de laatste bespreking geven aan de planning en praten over toekomstige reizen.

Koffie en Cappuccino in Café Rouge in Bath

We hebben wifi gevonden op alle plaatsen waar we zijn, dus maakten we van de gelegenheid gebruik om een ​​laatste evaluatie van de planning van vandaag te geven, zoals we vanmorgen deden en begonnen met het organiseren van een uitje dat we in gedachten hebben binnenkort ... dus we begonnen te zoeken ...
Vanaf hier vragen we wereldwijd gratis wifi!
Na deze heerlijke rusttijd maken we een wandeling door het meest moderne centrum van bad, waar we meer muzikanten vinden die de straten van de stad blijven opvrolijken.

Geanimeerde straten in Bath

In het centrum vinden we veel nieuwsgierige winkels, die onze aandacht trekken, gewijd aan zeep, chocolade, knuffels ...

Zeepwinkel in Bath

We konden het niet laten !! Chocoladewinkel in Bath

Nu is het tijd om te gaan bad doelloos, een van de dingen die we graag in de steden doen.
Deze wandelingen zijn degenen die de mooiste en nieuwsgierigste hoekjes ontdekken die niet in de gidsen worden onderwezen.

Heb je zin in een hete worst? bad

Bad hoeken

We gaan door de Bad Romeinse baden en we zien het restaurant dat beide in de gidsen aanbevelen en we hadden ons tijdens de lunch niet herinnerd om het vandaag als optie te hebben!

Roman Baths Restaurant van Bath

We kijken naar de tijd en zien dat het halverwege de middag is, we zijn op weg naar de laatste plaats die we op de bezoeklijst van vandaag hebben: het huis van Sally Soon, waar we na het zien dat de broodjes enorm zijn en nu geen zin hebben Eet niets meer, we blijven rondgaan.

Sally Soon House Road in Bath

Op dit moment, dat we bijna hadden besloten om terug te keren naar Bristol, begint de dag vrij veel te openen, alsof we de belangrijkste plaatsen van bad om een ​​paar foto's te maken met deze lucht zo blauw dat het ons op het laatste moment vandaag geeft.

Bad uitzicht vanaf Pulteney Bridge

Pulteney-brug in Bath

Als het meer dan 5 uur is, gaan we naar het station waar we naar perron 1 gaan, waar de treinen terugkeren naar Gloucester en stoppen in Bristol. Onze bestemming is de derde halte.
We nemen afscheid van bad met hetzelfde beeld waarmee de stad ons vanmorgen heeft ontvangen, maar dit keer doet het het met een blauwe lucht ...

Afscheid nemen van Bath met dezelfde afbeelding die we bij onze aankomst vonden ...

De reis naar Bristol doen we het opnieuw in iets meer dan 15 minuten en we doen wat we vanmorgen hebben achtergelaten wegens tijdgebrek. Nu we tijd hebben, gaan we door een van de meest charmante stations waar we zijn geweest.

Platforms van Bristol Station

Vertrek vanaf station Bristol

Het is iets na 18.00 uur en zoals we de laatste dag hiervan hebben Reis naar Bristol, Bath, Salisbury en Stonehenge Om Bristol te leren kennen, gaan we een tijdje naar het Hilton Gardenn om te rusten.
Rond 8 uur gaan we uit eten en keren terug naar Don Giovanni dat we op 5 minuten van het hotel hebben en een van de meest aanbevolen restaurants in de stad is.
We bestelden een lasagne, een pizza, lookbrood, een groot bier en een grote cola voor 29,15 pond.

Dineren bij Don Giovanni in Bristol

Rond 10 uur keren we terug naar het Hilton Gardenn met de vaste intentie om te rusten, want morgen wacht een hele dag, een heel speciale dag, als de dag goed is, op Stonehenge en Salisbury !!!
Terwijl de zon weer komt, zullen we blijven dromen.

Bad Romeinse baden
Dag 3