Pienza en Montepulciano

Dag 3: SIENA - MONTALCINO - ST. ANTIMO - BAGNO VIGNONI - PIENZA - MONTEPULCIANO - SIENA

Zaterdag 8 januari 2011

Het is 7 uur 's ochtends en het alarm is afgegaan. Ik herinner me klokken half in dromen en geschreeuw van mensen die Italiaans spraken. Ik denk dat het geen droom is geweest en de verklaring is dat de muren van het hotel in Siena van papier zijn gemaakt. Natuurlijk, hoewel we verschillende keren wakker zijn geworden, vergeven we vandaag zelfs een van de bezoeken die we hebben, niet Piece en Montepulciano.
We gaan ontbijten, maar eerst willen we geld op de parkeerplaats zetten, omdat het een blauwe zone is en vanaf 8 uur 's ochtends wordt betaald.
Albergo Chiusarelli ligt op minder dan 5 minuten lopen van waar we vertrokken, dus we gaan liever voor het ontbijt en laden energie op.

Maar zoals altijd zijn er onvoorziene gebeurtenissen, zelfs tijdens het reizen, wanneer we aankomen zien we dat de huurauto in Toscane alleen op straat staat en als we dichterbij komen, zien we een roze papieren op de ruitenwisser. Je raadt ze toch? prima gezang.
Ik zie een politieman, ik vraag het hem en hij vertelt me ​​dat het hem spijt, maar aan het begin van de straat staat een kartel dat zegt dat ze op zaterdag van 6 tot 8 uur 's ochtends de straat schoonmaken en je niet kunt parkeren.
Nou, niets, we keren terug naar het hotel met een roze papieren ter waarde van 38 euro in onze zak. Natuurlijk heeft hij ons nu verteld dat we het geparkeerd kunnen laten, ja, de blauwe zone betalen.
Wat een gemoedsrust, nu kunnen we rustig naar het hotel terugkeren om onze tassen op te halen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Toscane voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Toscane
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Siena
- 10 essentiële tips voor reizen naar Toscane

Ons idee was om rond 8 uur 's ochtends te vertrekken, maar tussen het een en het ander ontmoeten we elkaar om 9.30 uur weer in de auto.
We zijn meer dan een uur te laat, dus we beginnen te denken dat we geen tijd zullen hebben om alle steden te doen Toscane Wat we willen
Het duurde ongeveer 45 minuten om Montalcino te bereiken. De landschappen van Toscane Tot nu toe zijn ze niet al te spectaculair geweest, hoewel ze beter zijn geweest dan die tot nu toe zijn gezien.
In Montalcino parkeren we aan de voet van de stad, in de blauwe zone, voor 1,50 euro per uur.
We begonnen te klimmen totdat we de kathedraal ontmoetten. Vanaf daar gaan we terug naar Fortallezza, waar we niet binnenkomen.

Montalcino

De stad is vrij eenzaam en we dachten dat het groter was of dat we het met meer mensen zouden vinden. We maken een ontspannen wandeling en profiteren van het kopen van een fles van een van de beroemdste wijnen ter wereld: Brunello de Montalcino.
Met de eerste aankoop van de dag gingen we op weg naar onze volgende stop: de abdij van St. Antimo.
Het duurt ongeveer 15 minuten om aan te komen, die beginnen te vliegen door de landschappen van Toscane We begonnen te zien.

Landschappen van Toscane op een dag waar we Pienza en Montepulciano zullen ontmoeten

De tijd geeft ons een wapenstilstand en de zon begint eindelijk op te komen.
De abdij wordt vanaf de bovenkant van de weg gezien, maar als je dichterbij komt, begin je te zien hoe groot het is.
Het heeft impact van ver.
Midden tussen de wijngaarden en ceders. We parkeren in de blauwe zone van de ingang en dit keer is het niet de bedoeling om een ​​enkele helling te beklimmen. Het is allemaal plat.

De abdij van St. Antimo

We nemen een paar foto's van de omgeving en gaan de abdij binnen (het bezoek is gratis, zelfs als het een leugen lijkt)
We zijn er in totaal een half uur. Het is ongeveer 11 lang en we gaan naar Bagno Vignoni.
Het kostte ons ongeveer 30 minuten om aan te komen en zoals altijd parkeerden we bij de ingang van de stad in de blauwe zone.
Daar ontdekten we een klein stadje, maar met een indrukwekkend licht, tenminste vandaag.

Boek door reizigers de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Toscane:

- Excursie naar San Gimignano, Siena en Chianti
- Excursie naar Pisa, San Gimignano en Siena
- Tour naar Montalcino, Pienza en Montepulciano
- Ronde van Toscane met wijnproeverij

- Veel meer excursies en rondleidingen hier in Toscane

Er zijn nogal wat mensen die onze aandacht trekken, niet om te denken dat het zo toeristisch was.
In het midden ontdekken we het hete bronbad gebouwd door de Medicis.

Bagno Vignoni

De zon begint een beetje te knijpen en we hebben geen beter excuus om op een terras te zitten dan dat.
Daar maken we het voorgerecht een goede tijd, verwarmen onszelf in de zon en met een uitzonderlijk uitzicht.
Het is 1 uur 's middags en het is tijd om te gaan Pienza, onze volgende bestemming en de plek waar we zullen eten ... meer dan wat dan ook voor het uur dat het is !!
Onderweg zijn we verschillende keren gestopt om foto's te maken van de landschappen van Toscane. Ze herinneren ons aan de ansichtkaarten die we hebben gezien.

Landschappen van Toscane

Het kost ons wat meer tijd om bij de haltes aan te komen en we parkeren op een parkeerplaats net buiten Pienza.
Zodra je binnenkomt, beginnen we het grote aantal winkels met typische producten van te zien Toscane. We komen meerdere en min of meer we hebben het idee van wat we willen nemen.
Pienza we zijn verrast, we dachten niet dat we het zo leuk zouden vinden. Het heeft mooie straten en vooral een paar hoeken van de ansichtkaart.

Pienza

We komen aan op Piazza Pio II en zien daar de kathedraal en de monumenten eromheen.
Voordat we gaan eten, slenteren we rond om de beste uitzichtpunten te vinden die we tot nu toe hebben gezien.
We hebben voor ons het beste uitzicht op Toscane dat we tot nu toe hebben gezien.
Na dit alles kijken we naar de klok, vooral omdat de maag een paar keer heeft geklonken en we zien dat het 2 uur 's middags is, dus we gaan een van de winkels binnen en nemen alles waar we aan hadden gedacht: specerijen, Pasta, olie en de typische kaas van Na het winkelen gaan we op zoek naar een restaurant en na ons geluk te hebben beproefd in de 4 of 5 die we op straat hebben, vertellen ze ons dat ze allemaal vol zijn.
We begonnen te pruilen, toen we ons herinnerden dat we naast de parkeerplaats een tratoria hadden gezien.
We vertrekken zonder veel hoop dat het "goed" is en het was de grote verrassing van de dag.
Het heeft ons al een flinke doorn gegeven toen we zagen dat er nog maar één lege tafel over was.
We hebben gegeten als koningen: bruchetta al pomodoro en pecorino met olijfolie van eerste en tweede: ravioli tot tartufo en spaghetti tot een 'gliolo.

Pienza

We zijn daar vertrokken dat we barsten, geluk dat we koffie hebben gehad en dat ons heeft gewekt om door te kunnen gaan tot onze laatste bestemming van Toscane van vandaag: Montepulciano.
We zijn een paar keer gestopt op de weg, om onze benen te strekken, maar vooral om wat foto's te maken.
In minder dan een half uur waren we al bij de ingang van Montepulciano.
Van daaruit hebben we al gezien wat we in verschillende forums hadden gelezen: uploaden, uploaden en uploaden!
Dus we hebben geparkeerd bij de ingang, we hebben zuurstof ingenomen en we zijn begonnen met klimmen.
In dezelfde straat ga je al verder ... we zijn de Via del Corso binnengegaan, waar meer geconcentreerde ambachtelijke en voedingswinkels zijn.

Montepulciano

Daar hebben we al wat aardewerk getekend om te kopen, maar eerst willen we de rest zien Montepulciano.
We blijven klimmen en nemen foto's van de steegjes naast de Corso.
Uiteindelijk komen we aan op de Piazza Grande, het historische plein van Montepulciano. We hebben de benen en het lichaam in het algemeen behoorlijk aangeraakt, vandaag is een dag van oefening geweest!
Het begint donker te worden, dus we besloten dat het het beste is om weer naar beneden te gaan, voordeel te halen om te kopen en terug te keren naar Siena.
Het is 5.30 uur als we weer de auto nemen. We keren terug naar Siena. Vandaag was een volledige dag van ons reis door Toscane, waar we ons in korte tijd op veel plaatsen wilden concentreren.
Zeker verdient elk van hen meer dan één dag, maar we nemen tenminste een herinnering aan elk van hen ...
Het kostte ons een uur en 20 of zo om in Siena aan te komen.
We gaan winkelen in het hotel, parkeren bij het stadion en gaan eten.

Siena

We zijn gisteren op het Piazza del Campo beland, in hetzelfde restaurant, maar vandaag voor het voorgerecht bestelden we al direct diner.
Na een diner van de meest Italiaanse, om ongeveer 9 uur 's nachts keren we terug naar Albergo Chiusarelli.
Morgen is onze laatste dag en in de ochtend bezoeken we Siena, ons laatste bezoek in Toscane.
Nu is het tijd om te dromen van alle fantastische plekken die we vandaag hebben mogen ontmoeten: Montalcino, de abdij van St. Antimo, Bagno Vignoni, Pienza en Montepulciano.

Dag 4