Tsukiji-vismarkt in Tokio

Dag 17: TOKYO: Tsukiji - Takeshita - Omotesando - Shibuya - Shibuya 109 - Dogenzaka

Zondag 5 januari 2014

Vandaag werden we wakker met een bitterzoet gevoel in onze kamer in Hotel Horidome Villa. Het is onze laatste volledige dag in Japan Sinds morgen keren we terug naar het vliegveld, dit keer om een ​​vliegtuig te nemen dat ons weer naar huis zal brengen. Dus vanmorgen vieren we onze reis naar Japan door Tsukiji te benaderen, de belangrijkste vismarkt ter wereld en natuurlijk zullen we de gelegenheid aangrijpen om te ontbijten zoals God beveelt: sushi!
In deze dagen van Nieuwjaarsvieringen in Japan, is de markt gesloten voor toeristen, om het geweldige werk dat ze tegenwoordig hebben niet te belemmeren en de eerste dag dat ze open zijn voor het publiek is vandaag. Dus we hebben geluk ... Hoewel het nog een paar dagen zal duren voordat tonijnveilingen open zijn voor het publiek, zullen we niet de gelegenheid hebben om het te leven.
Maar voordat we de metro nemen om ons naar te brengen Tsukiji, enkele minuten na 7 uur 's ochtends laden we de batterijen op naar een Starbucks die we naast ons hebben hotel in Tokio, waar we onze gebruikelijke kaneelbroodjes, meer koffie, voor 1030 yen ontbeten.
Op deze momenten van de reis en ondanks dat we fysiek moe zijn omdat dit een van de reizen is waarin we een hoger tempo hebben genomen, moeten we zeggen dat we niet willen vertrekken.

Nu zouden we een "pauze" van een paar dagen maken en blijven genieten van de Japan Zonder even na te denken.
Vandaag is het bewolkt aangebroken, de eerste dag van de 17 die we hier hebben, maar het lijkt erop dat naarmate de ochtend vordert de zon zal opkomen ... of dat hopen we.
Na het ontbijt nemen we de metro in Ningyocho lijn H en voor 160 yen elk (dit keer is het geen grootstedelijke treinlijn die 14 dagen in het JRP is opgenomen, dus we moeten betalen), gaan we naar de halte Tsukiji, waardoor we een paar meter van de vismarkt achterblijven.

Omgeving van de Tsukiji-vismarkt

We vertrekken door het gebied van de belangrijkste vismarkt ter wereld en we beginnen te verdwalen in de kleine straatjes naast de markt, iets dat een ervaring is voor de zintuigen en geur en meer op dit tijdstip van de ochtend.

de Tsukiji-vismarkthet is de grootste lokale groothandelsmarkt van Japan.

We kunnen de eerste tonijn van het jaar zien, waarvoor de eigenaar van Zanmai, de sushiketen waar we vandaag zijn gaan lunchen en dineren, biedt.

Eerste tonijn van het jaar bij Sushi Zanmai. Tsukiji-vismarkt

Iets wat we niet dachten te zien en zo vaak hebben we gehoord en gelezen !!

We vervolgen onze wandeling door de straten rond de Tsukiji-vismarkt, waar we worden omringd door veel mensen, bedrijven, restaurants ...

Japanse tortillawinkel rond de vismarkt van Tsukiji

Omgeving van de Tsukiji-vismarkt

Vismarkten in Tsukiji

En na een wandeling betreden we de vismarkt!

Op het punt de Tsukiji-vismarkt te betreden

Awesome!

Tsukiji-vismarkt

Nadat we meer dan een half uur op straat waren verdwaald, besloten we dat het tijd was om de straat op te gaan Tsukiji-vismarkt.
Zodra we binnenkomen, valt een gevoel van een super nette plaats ons binnen ondanks de stoornis en zeer schoon, zelfs als het een leugen op een dergelijke plaats lijkt.

Interieur van de Tsukiji-vismarkt

Details van de Tsukiji-vismarkt

Bij verschillende gelegenheden hebben we meningen gelezen waarin ze zeiden dat dit bezoek vrij besteedbaar was. Naar onze mening is dit bezoek absoluut een aanrader. Natuurlijk, het behandelen met onderwijs omdat we niet mogen vergeten dat ze werken ...

Tonijnen op de Tsukiji-vismarkt

Hebben we ontbijt? Tsukiji-vismarkt

Tsukiji-vismarkt

Het is ongelooflijk, zoveel als we meningen over dit bezoek hebben gelezen, kun je je niet voorstellen hoe het echt is totdat je hier bent.

We nemen een laatste afslag op de Tsukiji-vismarkt en we keren weer terug naar de straten van de markt, waar we besluiten dat het ontbijt El Zanmai zal zijn, een van de bekendste plaatsen in dit gebied.

Update 2018: eind september 2018 sluit de Tsukiji-markt zijn deuren en verhuist naar Toyosu, nabij Odaiba, waar het vanaf half oktober zijn deuren opent voor het publiek, dat de faciliteiten vanaf sommige gateways en de Veiling door enkele ramen.
Ondanks deze overdracht in Tsukiji, blijven de omliggende restaurants en winkels, daarom vinden wij het nog steeds een interessant bezoek in Tokio.

Ontbijten bij Sushi Zanmai !!

Zodra we aankwamen, stonden we in de rij voor de deur, namen ze onze naam en spraken we wat tijd met een man in het Japans 😉 die zijn hele leven verklaart en we zijn erin geslaagd te begrijpen op basis van tekens, wat uiteindelijk de universele taal blijkt te zijn.
En snel als we hem vertellen dat we Spaans zijn, vertelt hij ons "flamenco" en wanneer hij hem Barcelona vertelt, vertelt hij ons "Olympische Spelen" en vertelt hij zijn vriend om ons een kaart te geven. Sociale relaties om 9 uur 's ochtends, helemaal niet slecht.
En dus om 9.30 uur 's ochtends worden we de sushi helemaal zat Tsukiji-vismarkt, voor 2039 yen.

Interieur van de Zanmai Sushi. Tsukiji-vismarkt

Ik rook naar ons en ons afscheid Japan.

Een krachtig ontbijt bij Sushi Zanmai

Omdat we bijna 11 uur 's ochtends zijn, nemen we de Ginza-metrolijn en betalen 160 yen per persoon om te stoppen bij Akasaka-mitsuke waar we de Hie-heiligdom-tempel bezoeken, vanwaar we veel meningen en goede aanbevelingen hebben gelezen.
En zoals vandaag hebben we een stillere dag en willen we afscheid nemen van Tokyo met een bezoek aan een tempel is niets beters dan deze te bezoeken, die minder bekend is.

Hie-tempel

Vandaag is het veel kouder dan de vorige dagen en dat doet ons beseffen dat we veel geluk hebben gehad met de tijd die we hebben gehad. Sinds deze tijd van het jaar kan het, ondanks dat het de minste regen is, erg koud zijn en de waarheid is dat we ons altijd op ons gemak hebben gevoeld.

Toris bij de Hie Shrine-tempel

Hie Shrine Temple Omgeving

En voor het laatste bezoek aan een tempel, voor de tweede keer vandaag, keren we terug naar de Ginza-lijn om naar Omotesando te gaan, waar ik wat boodschappen wil doen ...

Nieuwkomers in Omotesando

We hadden niet gezegd dat mijn laarzen kapot gingen op de dag dat we aankwamen in Tayama en naar Shirakawa-go gingen, in een van de verschillende watervallen die ik had. Gajes van de handel van "klimmer" 😉
Gelukkig had ik andere reserveonderdelen, iets heel vreemds in me, alles moet gezegd worden, dat ik meestal met slechts één paar schoenen reis.

Omotesando Hills

Maar vandaag, gebruikmakend van het feit dat ze hier te koop zijn, waarom niet een paar minuten besteden aan iets dat de Japanners leuk vinden: kopen!

Winkels in Omotesando

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans van Tokyo door reizigers:

- Rondleiding door Tokio
- Excursie naar Kamakura en Yokohama
- Excursie naar Nikko
- Tokyo geek tour
- Nachttour Lost in Translation

- Meer excursies en rondleidingen hier

"Dancing Building", vergelijkbaar met degene die we zagen in Praag, in Omotesando

Na het winkelen in Omotesando Hills, vervolgen we de Omotesando-straat tot we Takeshita Dori bereiken, waar we al de sfeer beginnen te zien die vooral op zondag is.

Takeshita Dori

We gaan terug naar de straat, deze keer met nog meer mensen dan de dag dat we hier waren en we blijven genieten van een van de plaatsen met meer animatie van Tokyo.

Mensen die je kunt ontmoeten bij Takeshita Dori

Winkels in Takeshita Dori

Vanaf hier naderen we Yoyogi waar de sfeer niet zo levendig is als we hadden verwacht, hoewel we wel wat rockabillies zien 😉

Weg naar Yoyogi ... Let op de ingang van de metro. Er zijn geen mensen?

Rockabillies in Yoyogi ...

We maken een wandeling in de omgeving, dit keer met de gemoedsrust dat we geen 'vaste route' nemen en genieten van een zon die lijkt te hebben besloten eindelijk naar buiten te komen.

"Vogeljagers" in Yoyogi

Yoyogi

En zonder het te beseffen, zien we dat het na 2 uur 's middags is. We moeten ergens een plekje vinden om te eten en vandaag kiezen we voor een tempura-restaurant. Novelty? Neeeeee ...
We bestelden een paar tempura-menu's één groente en één met sashimi plus bier en water voor 3905 yen.

We begonnen te eten !!

Pas op voor biertjes hier binnen Japan, dat de grap 650 yen is! 😉

Tempura-menu ... geweldig!

Tempura-ijs

We vertrekken met een volle maag, klaar om door te gaan met de dag, in de hoop een paar calorieën te verbranden de rest van de middag die we hebben.
Vanaf hier zullen we een kleine stop maken bij Shibuya 109, het beroemdste winkelcentrum in de omgeving, die we al verschillende keren hebben bezocht maar nog niet binnen hebben gekend.

Weg naar Shibuya 109

De beroemde Shibuya Starbucks

Shibuya straten

Sushi-restaurants in Shibuya

We zijn in verkooptijd, dus winkels zitten vol schreeuwende meisjes.
Ongelofelijk maar waar wat je ziet. We hebben nog nooit een winkelcentrum als dit gezien ... en minder de klantenkring die we zien.

Shibuya 109

Shibuya-klanten 109

Stel je voor dat er zelfs verkoopsters zijn met luidsprekers, klimstoelen, aanbiedingen aankondigen!
Waarom zeggen we het niet, we worden behoorlijk overweldigd in de minder dan 15 minuten dat we binnen zijn geweest.

Interieur van Shibuya 109

Verkoopster van Shibuya 109

Shibuya 109

Vanaf hier gaan we naar het bovenste gedeelte van Dogenzaka om de liefdeshotels in dit gebied te bekijken.

Shibuya van de doorgang op de wegen

In Dogenzaka zijn er zelfs kluisjes op straat om je spullen achter te laten.

Kluisjes in Dogenzaka

Het lijkt ongelooflijk dat we zelfs na 18 dagen in Japan verrast kunnen blijven door deze dingen.

Love hotels in Dogenzaka

We lopen een tijdje rond in Dogenzaka, maar de waarheid is dat de sfeer meer ontspannen is dan de andere dag, dus we keren terug naar het Shibuya-gebied om de rest van de resterende uren van onze laatste dag door te brengen in Japan.

Winkels in Shibuya

Begin met schemeren in Shibuya

Voordat we iets gingen drinken, naderden we de beroemde Mandarake, die niet anders kon, zit vol met mensen die manga kopen.

Mandarake interieur

En zonder het te beseffen is het al na 5 uur 's middags en de waarheid is dat het cool is, dus we gaan op zoek naar een koffie waar we iets warms kunnen drinken en een tijdje kunnen rusten.

Meer praktische informatie om uw reis naar Tokio voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Tokio
- 50 dingen om te zien en te doen in Tokio
- De 5 beste tours en excursies in Tokio
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Japan
- De beste tips voor reizen naar Japan
- De beste reisverzekering voor Japan
- Waar te eten in Tokio: aanbevolen restaurants
- Boek hier uw JRP van 7,14 of 21 dagen inclusief verzendkosten

We gaan de Shibuya starbucks maar het is vol, dus we probeerden het in L'Occitane, recht tegenover en we kregen een tafel met uitzicht.

L 'Occitane

Shibuya uit L 'Occitane

Niet slecht is dit afscheid van een van de beroemdste gebieden van Tokyo.
Natuurlijk hebben we een goede prijs betaald: een koffie van 800 yen en een ijsje van 1000 yen stelen!
Afscheid nemen van Tokyo in stijl 😉

Snacking bij L 'Occitane

Uitzicht op Shibuya van L 'Occitane

En genieten van een van de meest beroemde uitzichten over de stad, de Shibuya kruising... We zijn begonnen met het plannen van een van de reizen van dit jaar 2014, als we onszelf niet kunnen beheersen !! 😉

Shibuya

We vertrokken na 7 uur 's middags om rond het gebied te wandelen voor het avondeten en net wanneer we voor de deur staan Shibuya kruising, we zien een poster met een papegaaiduiker ... Is dit een voorgevoel ??? We wedden een euro ja! 😉

Na een paar uur genieten van dat doelloos komen en gaan, is het tijd om te gaan genieten van onze laatste diner in Tokio.
En we konden het niet anders doen dan met een baquetazo van sushi.

Zanmaisushi in Shibuya

We worden zo gek dat we nauwelijks het gerecht kunnen afmaken dat we hebben gevraagd om te delen. Alles, meer water en bier voor 4109 yen.

Sushibanket bij Sushi Zanmai in Shibuya

Hoe gaan we deze banketten missen als we thuiskomen!
van Shibuya, nemen we de JR uit Shibuya, maken we een transfer in Tokio en komen we aan bij onze hotel in Tokio, de Hotel Horidome Villa.

Metro van Shibuya

Vandaag is onze laatste nacht in Tokyo, onze laatste nacht in Japan

Shibuya

De nacht komt naar Shibuya
Dag 18