Lerici in de Golf van Dichters en Pisa in één dag

Dag 5: Bezoek Lerici in de Golf van Dichters en Pisa op één dag

We staan ​​om 7 uur 's ochtends op in onze Hotel La Spezia, La Spezia Inn, en na 8 en na het achterlaten van onze bagage in het hotel, gingen we ontbijten aan de bar van waaruit we een tegoedbon kregen, op het Garibaldi-plein. Vandaag hebben we een meest complete dag, omdat we willen bezoek Lerici in de Golf van Dichters voordat we vertrekken naar Pisa, vanwaar we onze vlucht naar Girona om 20.55 in de middag hebben.
De planning van de dag is ga nu 's ochtends naar Lerici in de Golf van Dichters en 's middags terug naar het La Spezia hotel, om naar Pisa te gaan, waar we 6 jaar geleden waren, maar we zouden enthousiast zijn om terug te keren naar de toren van Pisa, dus waarom niet vandaag doen?

En met deze na een goed ontbijt gaan we naar het treinstation La Spezia, van waar, vlak voor, de Bussen van La Spezia naar Lerici Met een frequentie is het elke 15 minuten of zo.
Bij de halte van het station zijn hier geen schema's voor route van La Spezia naar LericiDus gaan we naar het VVV-kantoor en ze vertellen ons dat de halte niet is wat we dachten, zeg niet een die direct aan de straat is parallel aan de ingang van het station, links de trap af.

Schema van bussen van La Spezia naar Lerici

Het bevestigt ook dat we de bus moeten nemen met de letter S of L.
Het meisje vertelt ons dat we de kaartjes in hetzelfde kantoor kunnen kopen en om te voorkomen dat we gisteren met de berichten in de Italiaanse bus gebeuren, hebben we de retourkaartjes gekocht voor 2,5 euro per reis.

En dus nemen we om 9.45 uur 's ochtends onze bus van La Spezia naar Lerici die ons in ongeveer 30 minuten in deze prachtige stad verlaat.
We komen aan Lerici in de Golf van dichters en zodra we voet zetten, zien we dat deze Boheemse sfeer in dit gebied van Italië wordt gehandhaafd.

Uitzicht op Lerici in de Golf van Dichters

Zoals het tijdens de rest van deze reis naar Cinque Terre is gebeurd, zijn er praktisch geen essentiële bezoeken in de dorpen en de beste manier om ze te leren kennen is om onszelf te verliezen in de straten, in de hoop dat de meest ongelooflijke hoeken ons zullen ontmoeten.

Lerici-plein

Hoeken van Lerici

Op deze wandeling bereiken we het Castilllo de Lerici, vanwaar we wat hebben adembenemend uitzicht op de Golf van Dichters met Portovenere, waar we gisteren waren, op de achtergrond.

Uitzicht op Lerici terwijl we naar het kasteel klimmen

Uitzicht op de Golf van Dichters en Portovenere op de achtergrond

Het is bijna 11.30 uur in de ochtend en de hitte begint te knijpen, dus we beginnen in de richting van het centrum van Lerici in de Golf van dichters, ons weer kwijt door enkele straten die van een schilderij lijken te zijn genomen.

Straten van Lerici in de Golf van Dichters

Lerici

In het meest centrale deel van de stad maken we een korte stop om wat te drinken en onszelf op te frissen. Wat ons is opgevallen is dat het zitten in het meest centrale gebied zijn prijs heeft en ons 6,50 euro kost voor bier en cola. Duurder dan in een van de Cinque Terre-dorpen waar we tegenwoordig zijn geweest.

Kleuren in het centrum van Lerici

Kort voor 12 uur 's ochtends en ziend dat het weer over ons begint te komen, keren we terug naar de straten van Lerici, dit keer om een ​​wandeling langs de promenade te maken, genietend van de frisse lucht.

Aan de promenade van Lerici in de Golf van Dichters

Om 12.30 uur keren we terug naar de Bushalte Lerici op het Garibaldi-plein en we nemen de bus terug naar de Spezia waar we als eerste de tassen naar het hotel gaan halen om te eten voordat we de trein van La Spezia naar Pisa.

- Boek hier de beste excursie naar Cinque Terre vanuit Florence

We stopten bij de pizzeria Gira del Pomo, die sterk wordt aanbevolen op TripAdvisor en redelijk aangepaste prijzen heeft.
We bestelden het menu van de dag voor 13 euro en we kregen paars. Di farro salade, zalm penis, gevulde inktvis ...

Eten in La Spezia

Hoewel de waarheid is dat de prijs enigszins duur is voor de hoeveelheden en het milieu doet ons denken dat toeristen ons meer in rekening brengen dan de lokale bevolking 😉
Na een snelle koffie controleren we de dienstregeling van de trein naar Pisa en zien dat we om 14.14 uur een hebben trein van La Spezia naar Pisa die ons om 1.15 uur naar het Centraal Station brengt.
We hoeven dus alleen maar te betalen en naar het station te rennen waar we aankwamen met precies het juiste moment om de trein te rijden.

Meer praktische informatie om uw reis naar Cinque Terre voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Cinque Terre
- 10 essentiële tips voor reizen naar Cinque Terre
- Van Florence naar Cinque Terre komen

Hier zullen we een subsectie maken en het is om te onthouden dat je de treinkaartjes altijd moet valideren op de machines die zich in de stations of op de sporen bevinden. Als je het niet doet en de recensent slaagt, krijg je een boete van 40 euro per persoon.
Voor ons omdat we te laat zijn en deze reis vergeten te valideren, brengt de recensent ons 5 euro in rekening als boete voor het "Spaans" zijn, en herinnert ons eraan dat het ons een korting geeft.

We kwamen om 15.30 uur in Pisa aan en het eerste wat we doen is de kluisjes zoeken om je koffers achter te laten. We betalen 4 euro per tas voor een periode van 4 uur.
En eenmaal gered gaan we rechtstreeks naar de toren van Pisa, die op 1,8 km van het centraal station ligt.
Terwijl we door de straten lopen, komen herinneringen terug aan ons 6 jaar geleden, toen we een reis naar Florence en Pisa kwamen maken. Hoewel we ons de straten niet precies herinneren, zijn er hoeken of plaatsen die we in ons geheugen intact houden, zoals het rivierengebied.

Nieuwkomers in Pisa

En zoals het vorige keer gebeurde, plotseling, daar is het, voor ons.

De toren van Pisa op de achtergrond, zwevend tussen de gebouwen

Zodra we aankomen, beginnen we te zien dat de rust die we tegenwoordig in Cinque Terre hebben gehad, is geëindigd, dus we proberen een plaats te vinden tussen de mensen die de Typische foto's met de scheve toren, op zoek naar dat perspectief dat we nog steeds in ons geheugen hebben van 6 jaar geleden.

Pisa toren

En als het 5 uur 's middags is, klinkt er een bericht op de telefoon. Ik kan het niet geloven. Het bericht is van Ryanair en zegt dat onze vlucht vandaag om 20.55 uur 's middags is geannuleerd.
Om het niet te geloven, is het eerste wat we doen een bar met wifi vinden en de e-mail controleren om te bevestigen dat de annulering die u ons per bericht hebt verzonden, correct is.
We kijken naar het nieuws en zien dat door de staking van luchtverkeersleiders in Frankrijk zijn nog enkele vluchten geannuleerd.
We hebben in een paar minuten verschillende alternatieve plannen gemaakt en besloten om nog wat foto's van de toren van Pisa te maken en naar het vliegveld te gaan om te kijken wat we kunnen oplossen.
Nu hebben we niets opgelost om uit te voeren, dus we proberen het rustig aan te doen, binnen een annulering.

Poserend in de toren van Pisa nadat we de terugvlucht hebben geannuleerd

Na dit kleine eerbetoon in de toren van Pisa en met een slechte smaak in de mond, keren we terug naar het station, nemen we de PisaMover-bus, die u vanaf het station naar de luchthaven brengt voor 2 euro per persoon en na in de rij te hebben gestaan ​​bij het loket op de luchthaven, geven ze ons de mogelijkheid om binnen twee dagen te vliegen, dat wil zeggen op 26 juni of vroeg in de ochtend en 's nachts naar Rome naar Girona te vliegen.
We waarderen de opties en we blijven bij de eerste, omdat de tweede ons geen enkele beveiliging biedt, omdat ze ook de vlucht uit Rome kunnen annuleren (zoals we hebben geleerd nadat het is gebeurd), hoewel we de nacht van gratis onderdak afwijzen, omdat ze ons vertellen dat afgezien van slechts één nacht, hoewel we gedwongen zijn om twee te blijven, zal het hostel dat ze ons geven, pas om 21.00 uur worden bevestigd en nu is het 18.00 uur ...
We willen niet verlengen, dus nemen we de bus weer, halen we onze koffers op bij het station en reserveren een kamer in het Hotel Milano, naast het station waar we gebruik maken van de internetverbinding om alternatieve planningen te vinden voor deze twee extra dagen die we hebben begaafd.
Als nieuwsgierigheid moeten we zeggen dat we zonder het te weten een kamer zijn gaan boeken vlak voor het hotel waar we 6 jaar geleden zijn geweest.
Zelfs zonder te weten wat we de komende twee dagen zullen doen, gaan we na 21.00 uur uit eten bij de Pizzería da Filippo, naast het station, een plaats met zeer goede opmerkingen en dat we kunnen bevestigen dat ze allemaal waar zijn.
We bestelden een paar pizza's en water voor 23 euro.

Pizza eten in Pisa

En zelfs zonder te weten waar we de komende twee dagen naartoe gaan, keren we terug naar het hotel om te rusten na een middag meer dan compleet en stressvol.
Morgen zal een andere dag zijn, terwijl het tijd is om te dromen over Italië, waar we nog twee dagen zullen doorgaan ...

Na 6 jaar keren we terug naar Pisa

Dag 6