Vlucht van Barcelona naar Genève

Dag 1: BARCELONA - GENÈVE

Het is 7.30 uur 's ochtends en we zitten allemaal achter een computer aan het werk. Vandaag is er een zware werkdag die we proberen te maken met een glimlach op onze lippen, niet alleen omdat we positief zijn, maar omdat we over een paar uur een vlucht van Barcelona naar Genève Dat zal het begin zijn van onze reis naar Zwitserland.
Om twee uur 's middags verlieten we het kantoor met het vaste doel van inpakken en we realiseren ons dat we dit gebaar steeds meer op een meer natuurlijke manier doen terwijl we minder tijd doorbrengen.

We konden het niet verzekeren, maar we geloven dat het ons niet meer dan 10 minuten heeft gekost om ze klaar te hebben, ons te vertellen dat we verschillende keren moesten rondgaan totdat we de adapters vonden die we waren vergeten in de rugzakken die we hadden meegenomen naar de reis naar Peru.
Met alles voorbereid eten we, we maken een korte tafel en een paar minuten voor 5 uur 's middags nemen we de auto om naar het vliegveld te gaan om onze vlucht van Barcelona naar Genève.

Weg naar het vliegveld om onze vlucht van Barcelona naar Genève te nemen

Enkele minuten voordat we T2 bereiken, dat is de terminal van waaruit we onze hebben vlucht van Barcelona naar Genève, van Easy Jet, bellen we een van onze favoriete nummers op de reisdagen, Park & ​​Vola waarmee we de premium-service hebben ingehuurd, zodat ze de auto naar dezelfde terminal komen ophalen en zo "het leven van de reiziger" vergemakkelijken.

Wachten op de Premium-service van Aparca & Go die in minder dan 5 minuten op zoek komt naar de auto ...

Meer en meer haasten we de tijd, we hebben het gevoel dat dit komt door de reiservaring, we komen met het juiste moment om wat broodjes te eten, passeren de controle en komen aan bij onze gate.

Net als ze onze tickets gaan controleren, vertellen ze me dat ik de tas in mijn koffer moet bewaren. We zijn al zoals Ryanair. En dat ik dacht dat dit al een paar maanden geleden was verdwenen toen dit bedrijf toestond dat een kleine tas van de handbagage werd weggevoerd, omdat er nog steeds bedrijven zijn die je de tas in de toch al strakke koffer doen doen.
Met 15 minuten vertraging neem onze af vlucht van Barcelona naar Genève Waarmee we deze goede zomerreis zijn begonnen.

Zonsondergang in volle vlucht van Barcelona naar Genève

De vlucht duurt iets meer dan anderhalf uur dat we half in slaap doorbrengen, totdat ze aankondigen dat we in Genève aankomen. Maar de landingsmanoeuvres beginnen niet en ze vertellen ons dat ze ons pas 15 minuten later een aanwijzing geven, dus we landen pas om 11 uur 's nachts, met een regen die ons verwelkomt in Zwitserse landen.
Eenmaal aan land kondigen ze aan dat we de toegangspoort nog geen 15 minuten zullen hebben.
De tijd is echt het minst, het slechte is dat het autoverhuurkantoor van Hertz zei dat het om half tien 's nachts sloot en het al na elf uur' s nachts is, dus we weten niet dat we elkaar zullen ontmoeten Zodra we het kantoor hadden gevonden.
En om nog een kant toe te voegen, ons hotel ligt aan de Franse kant van Genève, ongeveer 10 kilometer van waar we zijn en de pendeldienst werkt alleen tot 10 uur.
Zwitserland heeft ons een regenachtig en laat welkom ontvangen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Zwitserland voor te bereiden

- Zwitserse route met de trein
- 10 essentiële tips voor reizen naar Zwitserland
- 10 geweldige plekken om te zien in Zwitserland
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Bern

Uiteindelijk zijn we na 23.15 uur 's nachts uit het vliegtuig gegaan en hebben we niet eens gestopt om geld te wisselen, maar we gaan naar het Hertz autoverhuurkantoor, dat zich aan het einde van de luchthaven aan de linkerkant bevindt en we blijven zitten met onze mond open wanneer we zien dat er nog steeds verschillende jongens in de kantoren zijn.
Dus gaan we rechtstreeks naar Hertz, waar een man die ons in minder dan 5 minuten een perfect overzicht geeft van de staat van de huurauto in Zwitserland en de kenmerken van de reservering. Benadrukkend dat de auto benzine is en geen diesel.
We moeten het kantoor nog een uur bedanken om het te sluiten en ons er geen extra kosten voor in rekening brengen, zoals ze in de kleine lettertjes van het contract aangeven. Dit zijn het soort dingen waardoor je het ene verhuurbedrijf boven het andere kiest.

Aanbevolen reiskaarten

Vergeet niet dat om commissies te betalen en altijd de huidige wijziging te hebben, we u aanraden om de N26-kaart te gebruiken om te betalen en de Bnext- en Revolut-kaarten om geld aan de geldautomaten te krijgen. Zij zijn degenen die we gebruiken, Ze zijn gratis en besparen u veel.
U vindt in dit artikel meer informatie over de beste kaarten om zonder commissie te reizen.

En met onze sleutels in de hand nemen we de shuttle die voor de luchthaven vertrekt en die ons naar een overdekte parkeerplaats brengt waar op het plein 419 tegenwoordig onze metgezel is, een mini-volkswagen waarmee we zorgen voor een laag verbruik van benzine en een parkeerplaats bijna overal.

Onze autoverhuur in Zwitserland

We beoordelen het hele voertuig en controleren of alles perfect is terwijl we zien dat het nog steeds regent.
U moet deze beoordelingen doen om verrassingen te voorkomen wanneer u deze retourneert. Het is beter om duidelijk te zijn over wat de auto heeft en om te voorkomen dat er bij de terugkeer wordt verteld dat er een kras was waar deze al in de collectie zat.
We zetten onze GPS in beweging en met een iets zwakkere regen gaan we naar de Franse kant van Zwitserland, waar we onze accommodatie vanavond hebben, in het Park & ​​Suites Elégance Genève-Ferney Voltaire.
We komen door de deur van het hotel om 12.00 uur.
We zijn weergegeven Het lijkt erop dat het gestopt is met regenen ...

Dag 2