Reykjavik op één dag

Dag 2: KEFLAVÍK - REIKIAVIK: Hallgrímskirkja, Oude Haven, Papegaaiduiker excursie, Harpa-gebouw, beeldhouwwerk op zonne-reiziger, Tjörnin-meer ...

We werden om 6 uur 's ochtends wakker om de dag te beginnen met verhuizen naar Reykjavik, waar we de eerste dag van onze reis naar IJsland zullen doorbrengen, waarvoor we al een goede route hebben voorbereid om te zien Reykjavik op één dag.
Maar een paar minuten na het ontwaken kan Roger niet uit bed komen vanwege lage rugpijn die op geen enkele manier overgaat en duizeligheid en koud zweet veroorzaakt.
Na de situatie een beetje te hebben beoordeeld en te zien dat het erger lijkt te worden, hebben we besloten om de RACC, onze ziektekostenverzekering te bellen en na een paar minuten aan de telefoon en naar een arts te gaan, vertellen ze ons dat beide een lumbago kunnen zijn als een nefritische koliek, iets Roger heeft al een geschiedenis, dus ze bevestigen ons bijna voor de symptomen die het meest waarschijnlijk zijn.

Ze informeren ons dat in IJsland, ondanks dat het een land is met een zeer goede medische infrastructuur, de service van de correspondent traag is, dus het is het beste om 112 te bellen, wat het aantal noodsituaties is, zeggen dat het een nefritische koliek heeft en dus zullen ze komen met een noodambulance.
Om niet naar de geweldige te gaan, vertellen we de arts dat we op zoek zijn naar een pil in het medicijnkastje en hij adviseert ons om elke 8 uur een paar paprine-pillen te nemen, gecombineerd met een pijnstiller om de 4 uur en te wachten tot ze tussen 45 minuten in werking treden of een uur En vooral, als de pijn niet weggaat en toeneemt, bel dan met de ambulance.
We konden de reis niet op een meer "speciale" manier beginnen
Toen we zagen hoe het onderwerp is, hebben we besloten een redelijke tijd te wachten en, met het oog op hoe het is, te beslissen wat we doen.
Na ongeveer een half uur lijkt de pijn een beetje te verminderen, dus namen we de kans om iets te eten en om 9 uur 's ochtends besloten we het GG Guesthouse te verlaten en naar Reykjavik te gaan, waar ook het grootste ziekenhuis is van het land en waar we nu 1 uur en 15 minuten vandaan zijn.
Wie ging denken dat dit zou gebeuren toen we gisteren in Keflavík landden ...

Meer praktische informatie om uw reis naar IJsland voor te bereiden

- 10 essentiële tips voor reizen naar IJsland
- 50 dingen om te zien en te doen in IJsland
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Reykjavik
- De 5 beste excursies vanuit Reykjavik

Aangezien het erop lijkt dat alles een beetje beter is, hebben we besloten om niet te veel na te denken over het probleem en het "geparkeerd" te laten wachten tot alles is verbeterd.
Het is iets na 9 uur 's ochtends als we de huurauto in IJsland al hebben geladen en onze CityMaps2Go-app is verbonden met Reykjavik als bestemming.

Het is geweldig de zonnige dag die we hebben en de landschappen waar we doorheen gaan. Elke kilometer die we het meest reizen, kijken we elkaar aan en glimlachen. We zijn eindelijk in IJsland en we zijn er zeker van dat u niet teleurgesteld zult zijn.

Reykjavik Road

Hoewel het zonnig is en de lucht erg helder is, zijn we slechts 13 graden en het laat zien dat het cool is, dus het oorspronkelijke idee dat we op zonnige dagen korte mouwen zouden kunnen dragen, gooien we weg als de minuten verstrijken.
We komen aan van Keflavík naar Reykjavik in minder dan een uur, veel minder dan verwacht en om 9.45 uur staan ​​we aan de deur van onze accommodatie in Reykjavik, Guesthouse Aurora, direct naast Hallgrímskirkja, een van de emblemen van de stad.
Omdat we pas om 2 uur 's middags kunnen inchecken, verlaten we onze koffers en na overleg met de RACC-arts die ons belde om te zien hoe Roger evolueert en de medicatierichtlijnen opschrijven, hebben we besloten door te gaan met onze planningsbezoeken Reykjavik op één dag en we gaan rechtstreeks naar Hallgrímskirkja, die zoals we eerder zeiden, slechts een paar meter van ons verwijderd is accommodatie in Reykjavik.

Hallgrímskirkja

Hallgrímskirkja is het gebouw dat de meeste aandacht trekt in Reykjavik, hoofdpersoon van veel van de ansichtkaarten van IJsland, zichtbaar tot 20 kilometer afstand.
In tegenstelling tot de spectaculaire buitenkant, is het interieur van absolute eenvoud, met een enorm pijporgel, dat eruitziet als een gigantisch wapen en we hebben het geluk om live te luisteren.

Hallgrímskirkja interieur

Toegang tot Hallgrímskirkja is gratis, maar om de toren van 75 meter te beklimmen en te genieten van het uitzicht op de stad, betalen we 700 ISK.

Reykjavik uitzicht vanaf Hallgrímskirkja

Het uitzicht op de stad vanaf hier is ongelooflijk, maar het moet gezegd worden dat het interieur allemaal gesloten is en er slechts een paar ramen zijn om door te gluren.
Na een goede tijd genoten te hebben van het uitzicht en Roger een paar minuten rust te hebben gegeven, zijn we op weg naar Old Harbor, waar we om 12.15 uur moeten zijn omdat we een excursie hebben om papegaaiduikers te zien.
We lopen door de hoofdstraat van Reykjavik, op dit moment vol mensen op de terrassen en in de winkels die ons uitnodigen om bij elke stap die we zetten te stoppen.

Reykjavik-straten

Het weer gaat veel mee en het is een waar genoegen om door deze straten te wandelen met een sfeer die we al lang niet in een stad hadden gezien. Het is een mix van sfeer en rust waardoor we hier meerdere dagen willen blijven om er ten volle van te genieten.

Oud havenkartel

Reykjavik Haven

We kwamen een paar minuten voor 12.15 uur aan bij de kassa van Special Tours om de tour te doen om papegaaiduikers te zien, de beroemdste vogels in IJsland.

Speciale rondleidingen in Reykjavik

Later zien we je in het noorden van het land, maar we wilden de ervaring van het nemen van een boottocht vandaag niet missen en meer een dag zijn waarin omstandigheden ons dwingen de dag ontspannen te nemen, hoewel we moeten zeggen wat we moeten zien Reykjavik op één dag is mogelijk Het is duidelijk dat niet volledig, maar de belangrijkste en toeristische gebieden van de stad.
Een andere goede optie om dieren uit Reykjavik te zien, is om deze boot te boeken om bultruggen in hun natuurlijke habitat te spotten.

Boek de best beoordeelde Spaanse en Engelse reizen en excursies in IJsland door reizigers:

- 8-daagse circuit voor het beste van IJsland
- Gouden cirkelroute op één dag
- Northern Lights Tour
- Etappes van de Tour of the Game of Thrones
- Landmannalaugar excursie
- Aanbieding: Reykjavik Tour + Golden Circle

- Veel meer excursies en rondleidingen hier

We hebben de prijzen in de gaten gehouden terwijl we liepen en de waarheid is dat we niet kunnen zeggen dat wat we hebben gezien vooral economisch is, maar het is niet zo duur als we dachten. Misschien komt het omdat we iets meer dan twee weken geleden van onze reis naar Zwitserland zijn gekomen, een land dat naar onze mening te duur is.
De prijzen die we min of meer hebben gezien zijn dat een menu min of meer ongeveer 20 euro kost, koffie ongeveer 2,5 euro, water voor een super 1 euro. Natuurlijk duurder dan andere sites, maar niet overdreven prijzen die ons vertellen dat we in IJsland zijn.
Na het ophalen van onze tickets aan de kassa, is het tijd om aan boord van onze boot te gaan en in minder dan 15 minuten zijn we in een soort eiland, voor Reykjavik waar we al onze eerste papegaaiduikers van de reis naar IJsland.

Aan boord gaan met Special Tours op zoek naar papegaaiduikers

Landschappen op de excursie om papegaaiduikers in Reykjavik te zien

De tour duurt 1 uur en is een unieke kans als je niet verder naar het noorden gaat, waar je ze ook kunt zien. We wilden er zeker van zijn en wilden ze liever twee keer zien. (Nu, voor de dagen, kunnen we je vertellen dat toen we in het noorden waren, we niet de gelegenheid hadden om ze te zien, dus als je tijd hebt, raden we je aan de ervaring niet te missen).

Papegaaiduikers in IJsland

We kwamen om 13.30 uur terug in de haven en als we hier zijn, kunnen we niet stoppen om naar een van de meest aanbevolen plaatsen in Reykjavik te gaan om te eten, Baejarins, de beroemdste hotdog-bar ter wereld naast de Berlin Curry36.

Cola om hotdogs te eten in Baejarins

Wanneer onze beurt komt, vragen we om drie complete puppy's (ze zeggen dat je ze zo moet bestellen zodat ze alle ingrediënten erin stoppen) en cola voor 1400 ISK.

De beroemde hotdogs van Baejarins

Geweldig !! Hoewel je moet denken dat ze vrij klein zijn, hebben we dus al het perfecte excuus om een ​​goed dessert met koffie te gaan eten in een cafetaria die we hebben aanbevolen.
Met een volle maag en Roger vrij hersteld van zijn "slechte binnenkomst in IJsland", gaan we naar het volgende bezoek dat we hebben gepland op de route van Reykjavik op één dagde beroemde Viking-schipbeeldhouwwerk in Reykjavik of het Zonneschip.
We zijn hier maar een paar uur, maar IJsland betovert ons en we weten al dat dit pas het begin is. Dit belooft veel.
Op weg naar het beeld van de reizigers van de zon passeren we voor het Harpa-gebouw en volgen we aan de rechterkant, parallel aan de zee, we komen aan bij La Nave del Sol en we moeten zeggen dat we niet precies weten waarom, maar het is een prachtige enclave.

Harpa gebouw

Sculptuur van het zonneschip in Reykjavik

Hier hebben we een goede tijd om te genieten van de omgeving, foto's en meer foto's te maken en kort na 3 uur 's middags keren we terug naar het centrum van Reykjavik, waar we stoppen bij een van de belangrijkste pleinen, in Café Parijs, waar we om een ​​kleine, de donut vragen uit IJsland, een Nutella-pankake, een Amerikaan en een cappuccino van 2360 ISK.

Snacking bij Café Paris in Reykjavik

Hierdoor laden we energie op, hoewel Roger een paar uur een beetje pijn heeft gevoeld, dus gaan we liever een tijdje naar ons pension om te rusten en even later weer te vertrekken.

Reykjavik-straten

Het is 6 uur 's middags wanneer we het pension weer verlaten en rechtstreeks naar het Tjornin Lake Park gaan, waar we veel mensen zien profiteren van de zonnestralen die de dag ons geeft.

Tjornin Lake Park

Omgeving van het Tjornin-meer

Vanaf hier komen we aan in de wijk Café Paris, opnieuw in het centrum van Reykjavik, waar we een paar uur geleden een snack hadden en omdat we zien dat het nog geen etenstijd is, gaan we naar Laugavegur Street, een van de levendigste in Reykjavik, waar we vinden aantal restaurants, winkels, bars ...

Vierkant van de fumarolen in Reykjavik

Reykjavik Center

Omdat het de tijd is, zien we weer veel mensen op de terrassen en zien we dat de meeste winkels om 6 uur 's middags sluiten. Dat soort leven moeten we leren om meer te genieten ... We laten het daar 😉

Reykjavik-straten

Als het 7.30 uur is, gaan we naar het havengebied, waar een restaurant is dat we hadden aanbevolen waar we verse vis moesten eten, maar zodra we aankomen zien we een enorme wachtrij, dus "breken we de missie af" en gaan we op zoek naar een andere Gericht op de binnenstad, de Hressingarskalim, waar we een bord zalm, een Caesarsalade, water en cola bestelden voor 4930 ISK.
Een goede optie als u niet veel wilt lopen, is om de toeristenbus te boeken die op alle bezienswaardigheden in Reykjavik stopt.

Uit eten in Reykjavik

Na 9.45 uur 's nachts en nog steeds met een zon, die nooit lijkt te willen verbergen en met hernieuwde energie, keren we terug naar Guesthouse Aurora, wachtend op Roger om te herstellen, dat we morgen beginnen met de IJsland route.

The Sun Ship in Reykjavik

Reykjavik uitzicht vanaf Hallgrimskirkja

Dag 3: REIKIAVIK - GOUDEN CIRKEL: PINGVELLIR PARK - GEYSIR - GULLFOSS WATERVAL - KERIÐ CRÁTER CRATER - SELFOSS