Bezoek het Vysehrad-fort van Praag

Dag 10: PRAAG: Vysehrad Fortress, Dancing House - BARCELONA

Zondag 16 mei 2010

Als onze laatste dag vandaag, hebben we geprofiteerd van een beetje meer slapen en de dag met een gerust hart nemen. We willen bezoek het Vysehrad-fort van Praag, dat een beetje ver van het hotel ligt en voltooi de aankopen die in behandeling zijn.
Rond 10 uur 's ochtends verlaten we ons hotel, de Archibald City laten onze koffers achter en vragen om een ​​taxi om ons om 5 uur' s middags naar de luchthaven van Praag te brengen.
We gaan naar de Fort van Vysehrad, duurt een half uur om aan te komen.

Het weer is nog steeds koud, hoewel het niet regent zoals gisteren dat we de Joodse wijk van Praag moesten bezoeken met regen, iets dat ondanks dat het vervelend was, geen afbreuk deed aan deze interessante plek.

Praag

deFort van Vysehrad verder weg van het "toeristencentrum", zien we meer Praag in zijn puurste vorm en dat maakt dat we kalmer lopen en kijken naar alles wat onze aandacht trekt.

Voordat we het fort Vysehrad van Praag bezoeken, genieten we van een ongelooflijk uitzicht op de stad.

Uitzicht op Praag vanaf het fort Vysehrad

We zijn een uur en iets in het fort, vooral wandelen door de tuinen en het bezoeken van de begraafplaats, waar het graf van Neruda is. Het fort Vysehrad is een van de drukste groene zones van Praag.

Vysehradvesting in Praag

We hebben ook bezocht de kerk van San Pedro en San Pablo die door een brand werd herbouwd.

Hierna vertrekken we langs de rivier, totdat je de Karelsbrug bereikt.

Uitzicht op Praag vanaf het fort Vysehrad

Voordat we bij de brug aankomen zien we de "Dancing House", ook bekend als "Fred and Ginger" vanwege de gelijkenis met dansers.

Het dansende huis van Praag

Deze hele wandeling kost ons nog een half uur en eenmaal daar doen we wat we tegenwoordig zo veel hebben gedaan "doelloos" ronddwalen.
We kopen de laatste herinneringen en we eten in een restaurant in de buurt van het hotel. We zijn moe en we besloten dat het het beste is om naar het hotel te gaan, om een ​​tijdje bij de receptie te rusten en ons een beetje bij te werken door verbinding te maken met internet.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Praag in het Spaans door reizigers:

- Excursie naar Český Krumlov
- Gratis rondleiding door Praag Gratis!
- Boottocht met diner
- Excursie naar Karlovy Vary
- Excursie naar het concentratiekamp Terezín
- Meer excursies en rondleidingen hier

Daar brengen we de resterende 2 uur door, totdat onze taxi ons komt vinden (het is trouwens geen taxi, of zelfs een privéauto, die ons 690 kronen in rekening brengt voor de reis).
U vindt meer informatie over de transfer in deze post over hoe u van de luchthaven van Praag naar het centrum kunt gaan.

Eenmaal op de luchthaven van Praag moeten we wachten op wat we het minst leuk vinden aan reizen: de terugkeer naar huis.
We hebben een vlucht zonder incidenten en over 2 en een half uur zijn we in Barcelona.
Nu moeten we de auto in de parkeergarage ophalen en terug naar huis gaan. Morgen zullen we onze reis herinneren door de foto's te bekijken en onze herinneringen "in handen te geven".
Zoals het lied zegt:
"Oh, Praag, Praag, Praag,
twee vingers op de pijnlijke plek
en een heilige op het hok.