De Marktplatz in het historische centrum van Bremen

Dag 2: BREMEN

Vrijdag 2 april 2010

Vandaag zetten we voor het eerst op een van onze reizen het alarm om 8 uur 's ochtends. We hebben niet veel rigide plannen in Bremen, dus we zullen de gelegenheid aangrijpen om terug te gaan naar de Marktplatz in het historische centrum van Bremen, onder andere van de vele plaatsen die we gisteren zagen toen we in Bremen aankwamen, maar vandaag willen we weer reizen in een werkdag om deze andere omgeving te leren kennen.
We zijn zonder haast opgestaan ​​en zijn gaan ontbijten in het Best Western Schaper-Siedenburg, want vandaag hebben we lunch inbegrepen in de prijs van de kamer en de waarheid is dat het zeer compleet en van goede kwaliteit is. Dit hotel wordt sterk aanbevolen, niet alleen vanwege de locatie, maar ook vanwege de prijs / kwaliteitsverhouding.

Als we klaar zijn, zijn we direct naar het station gegaan om de treinkaartjes van Bremen naar Hamburg van morgen
-Eerste tegenslag: we weten niet hoe de gelukkige kleine machine gaat.
-Tweede tegenslag: waar is de Spaanse of Engelse taal.
-Derde tegenslag: 98 euro per ticket.
Uiteindelijk na een paar minuten draaien en het geven van enkele knoppen, zijn we erin geslaagd om de informatie in het Spaans te zien en de tickets te krijgen voor 37 euro beide.
We hadden de optie om ongeveer 98 euro te kiezen, waarmee het 54 minuten zou duren om van Bremen naar Hamburg te komen en de onze duurt 1 uur en 14 minuten, dus we interpreteren dat de prijsverandering te wijten is aan het verschil van die 24 minuten.
Het treinstation van Bremen is vrij groot en vandaag zien we de sfeer van een werkdag die we gisteren niet konden zien omdat het een vakantie was.

Treinstation van Bremen

We steken de binnenkant van het station over, gaan naar het park in het achterste gedeelte en wanneer we vertrekken, zien we de hemel met een dreigende zwarte kleur en de eerste druppels beginnen te vallen, dus met een paraplu in de hand, na 5 minuten lopen, besloten we terug te gaan en onderdak te zoeken.
Toen we het weer controleerden, veroorzaakte het af en toe regen en we moeten zeggen dat ze zijn geslaagd, omdat dit de hele dag het geval is geweest, vooral in de ochtend.
Gezien de tijd hebben we besloten om naar de Marktplatz in het historische centrum van Bremen, om wat boodschappen te doen.

Bremen

We hebben gisteren bijna de hele tour gedaan, ietwat stiller hoewel het regent, maar stopt bij ambachtelijke en souvenirwinkels.
Uiteindelijk hebben we bereikt wat we zochten en gezien het feit dat de tijd ons een wapenstilstand heeft gegeven, zijn we naar Markplatz gegaan om een ​​frisdrank te drinken.

De Marktplatz in het historische centrum van Bremen

En nooit beter, waarom maakte hij een overdreven "fris". We moesten wat dekens gebruiken die ze op de stoelen hadden liggen.

Stadhuis van Bremen

We hebben veel aandacht getrokken dat op de terrassen, zowel in de middag als op slechte dagen, in de stoelen een paar dekens voor je liggen om te bedekken, een heel goed idee en dat we zeker snel zullen zien in Spanje.
We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Bottcherstrasse straat en maak foto's in alle hoeken die we gisteren hebben verlaten.

Bremen Bottcherstrasse Street

Meest pittoreske en toeristische passage van Bremen, vol met rode bakstenen gebouwen.

Bijna om 2 uur 's middags en na opnieuw overleg met Tripadvisor de beste optie om te eten in Bremen, zijn we klaar in een andere Italiaanse in de buurt van het hotel.
Na het eten en het beu zijn voor een meer dan betaalbare prijs, zien we het hotel uit de hoek van ons oog en kunnen het niet laten, we gaan een dutje doen, wat we ook verdienen.
Vandaag hebben we besloten dat het een ontspannende dag wordt. Ik herinner me geen vakanties of uitjes, waar we dit hebben kunnen doen, hoewel het waar is dat niemand ons dwingt, maar uiteindelijk eindigen we altijd met de hele dag zelfopgelegde bezoeken die we niet willen missen.
Na deze tafel in het hotel, genietend van een welverdiende middag van ontspanning, vertrokken we opnieuw in het midden van de middag naar de straten van Bremen die we de gelegenheid gebruikten om te bezoeken voordat we gingen eten. We zijn in de Bistro beland Marktplatz in het historische centrum van Bremen, een gigantische worst eten.

Hierna en met de maag om te barsten, keren we terug naar het Best Western Schaper-Siedenburg om te blijven rusten om morgen op volle capaciteit te zijn dat het tijd is om een ​​nieuwe Duitse stad te bezoeken: Hamburg.

Vandaag nemen we afscheid van Bremen, een stad waar we verliefd op zijn geworden.

De Marktplatz in het historische centrum van Bremen

Dag 3