Zacatecas toeristische attracties

Dag 10: Guanajuato - Toeristische plaatsen van Zacatecas

Hoewel vroeg opstaan ​​is wat we meestal doen tijdens onze reizen en we deze reis naar Mexico niet over 45 dagen zouden overslaan, hebben we het vandaag iets meer dan normaal gedaan en het is dat er binnen een paar uur een reisschema op ons wacht toeristische plaatsen van Zacatecas, de derde stad die we tijdens deze reis zullen bezoeken.
De ETN-bus vertrekt om 7 uur 's ochtends vanaf het centraal station van Zacatecas, ongeveer 6 kilometer van het historische centrum van Guanajuato, dus we zijn tegenwoordig bang om Hotel Casa Pita te verlaten, ons hotel in Guanajuato, omstreeks 6:15 uur. in de ochtend om op tijd aan te komen.
Gisteren vroegen we in het hotel of er op dat moment taxi's op straat waren en ze vertelden ons dat ze, omdat ze binnenkort zijn, meestal niet bestaan, dus om geen risico's te nemen, hebben we gevraagd om een ​​in het Hoofdtheater om op ons te wachten om 6:15 dat voor 60 pesos Breng ons naar het station. Uiteindelijk zijn ze slechts 10 peso meer dan de route die ze ons hebben aangelegd toen we van San Miguel de Allende naar Guanajuato aankwamen en dus kunnen we rustig zijn voor deze eerste reis van de dag.
En dus, na een snelle koffie in een café in de buurt van het hotel, aangezien het ontbijt later begint, nemen we onze taxi naar de deuren van het Hoofdtheater wanneer het nog nacht is om naar het Centraal Station te komen wanneer het half zeven is. 's morgens, waar we van deze minuten gebruik maken om de route te plannen die we vandaag hebben gepland en dat enkele van de toeristische plaatsen van Zacatecas.
Stipt, om 7 uur nemen we onze ETN-bus naar León, waar we een buswissel zullen maken, om 9 uur nemen we een andere bus die ons naar Zacatecas brengt, waar we om 1 uur 's middags aankomen, wanneer het verkeer ons toelaat.

Guanajuato busstation

Hoe van Guanajuato naar Zacatecas te komen

Er zijn verschillende bedrijven die we veilig kunnen bellen ga van Guanajuato naar ZacatecasNa onze ervaring bevelen we ETN, Ómnibus of Primera Plus aan.
In ons geval ging de beslissing alleen via een planningskwestie, waarbij we ETN kozen, de enige waarmee we om 12.00 uur in Zacatecas konden aankomen om anderhalve dag in de stad te hebben, zoals we tot nu toe in San Miguel hebben gehad Allende zoals in Guanajuato.
Wat de rest van de reizen betreft, kochten we de kaartjes via internet, hoewel ons aanvankelijk verbaasd was dat als we het kaartje kochten met een multi-bestemming, met Guanajuato-oorsprong en Zacatecas-bestemming, de vroegste vertrektijd om 8 uur 's ochtends was en de aankomst in Zacatecas om 18.00 uur, een tussenstop van 5 uur in León.
Integendeel, als we de kaartjes afzonderlijk kochten, dat wil zeggen, twee routes maken, Guanajuato-León en León-Zacatecas, konden we met het systeem de eerste bus om 7 uur 's ochtends nemen, om 8 uur in León aankomen en perfect kunnen koppelen met de tweede om 9 uur 's ochtends, dus kwamen we om 1 uur' s middags aan in Zacatecas, waardoor we 5 uur verdienden om enkele van de toeristische plaatsen van Zacatecas.
Omdat we de reden niet begrepen om deze optie niet op hun website te plaatsen, hebben we telefonisch gebeld en ze vertelden ons dat hoewel ze niet wisten waarom deze optie niet op hun website kon worden gekozen, het volkomen correct en uitvoerbaar was om de tickets afzonderlijk te kopen en We zouden deze combinatie kunnen doen.
Daarom raden we je aan om naar dit soort opties te kijken als de schema's niet bij je passen, omdat soms het afzonderlijk kopen van tickets voor reizen met een tussenstop veel voordeliger is dan niet direct kiezen voor de multi-bestemming.

Bus van Guanajuato naar Zacatecas

Na een reis van 1 uur komen we stipt om 8 uur aan in León, gebruikmakend van deze minuten tussenstop om een ​​goed geladen koffie te drinken en wanneer het 9 en later is rekening Bagage aan de balie van ETN, terugkeer naar de weg, nu op weg naar Zacatecas.
We nemen 5 uur van de reis om te lezen, bekijk de route van deze reis naar Mexico gratis, vooral bezoeken aan de toeristische plaatsen van Zacatecas en geniet van het landschap dat ons omringt, iets dat we meestal doen als we met de auto of bus gaan en dat ons in staat stelt om van de plaatsen te genieten alsof we in een film zitten.

Als anekdote zullen we zeggen dat we halverwege León naar Zacatecas worden gebracht door de militaire politie, die in sommige vrachtwagens zit, om ons met onze bagage, zowel hand als bagage, naar beneden te halen om ze door enkele scanners te halen die ze in de vrachtwagen hebben, iets dat ons maakt Stel de reis vrijwel 30 minuten uit.
Dus met deze vertraging zijn we in Zacatecas aangekomen wanneer het 1:30 uur is, onze nieuwe bestemming.
Omdat we wat later aankwamen en we niet weten hoe UBER zal werken voor de kwestie van conflicten met taxichauffeurs, hebben we besloten om een ​​taxi rechtstreeks voor 60 pesos te nemen, om naar onze accommodatie in Zacatecas te gaan de komende 2 nachten, het Hotel Casa Torres.

We moeten bekennen dat tijdens de korte taxirit die we maken van het station naar het historische centrum van Zacatecas, waar we zullen blijven, wat we door het raam zien niet bijzonder aantrekkelijk is, dus we beginnen te overwegen of we hier niet komen zal een zijn geweest fout, iets waar we al op hadden geanticipeerd, we hadden het helemaal mis en dat zouden we vooral de volgende dag ontdekken, toen we het grootste deel van toeristische plaatsen van Zacatecas.

We checken in en na 20 minuten rusten en genieten van een ongelooflijk uitzicht op de stad vanaf het terras van onze kamer, besloten we dat het tijd is om terug te gaan naar de straten van Zacatecas om een ​​plek te vinden om te eten en zet de stemmen van onze maag uit.

Zacatecas uitzicht

Het is 14.30 uur 's middags, wanneer we, na onze trouwe TripAdvisor te hebben bekeken, meteen naar het Lucky Luciano-restaurant gaan, het eerste in de stad, waar we een gebakken kaas, enchiladas met mol bestellen en sommige met rode chili, meer frisdrank , bier en koffie voor 650 pesos, wat we moeten zeggen, is voortreffelijk!, naast het hebben van een plek en een heel speciale eigenaar. Absoluut een aanrader.

Lucky Luciano in Zacatecas

Het is praktisch 4 uur 's middags toen we de plaats verlieten en we besloten dat het al de tijd is die is en zonder praktisch tijd om enkele van de toeristische plaatsen van Zacatecas, iets dat we morgen zullen verlaten, zullen we deze paar uurtjes doorbrengen die we hebben tot het vallen van de avond, genietend van dwalend door de straten van het historische centrum, wachtend op die eerste indruk die we hadden toen we in de taxi kwamen om te veranderen.

Zacatecas

Iets dat onze aandacht de eerste uren in Zacatecas trekt, is de indruk die we op het eerste gezicht hebben en die meer oproept tot een kleine stad, geen grote stad, waar praktisch geen toerisme is. Iets dat we ook de volgende dag blijven controleren, niet absoluut kruisen met een toerist of in de eindeloze wandelingen die we in de straten maken of in een van de toeristische plaatsen van Zacatecas.

Meer praktische informatie om uw reis naar Mexico voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Mexico
- 10 essentiële tips voor reizen naar Mexico
- Beste reisverzekering voor Mexico
- Beveiliging in Mexico

Hiermee kunnen we zeggen dat Zacatecas ons heeft gegeven om te zien hoe een Mexicaanse stad echt is, zonder die zoetstof die soms het toerisme vertegenwoordigt. Daarom hebben we vanmiddag besloten om te genieten van de wandeling door het historische centrum, zonder veel bezoeken te maken, onszelf uitsluitend te wijden aan het genieten van de sfeer en kijk hoe het leven voorbijgaat, dat we zoveel leuk vinden en wat we zo leuk vinden als we reizen.

Zacatecas

Het is 8 uur 's middags wanneer we het Acropolis-restaurant naderen, in het historische centrum en heel dicht bij ons hotel, waar we om een ​​ossenhaascake, kaas en chorizo ​​quesadillas plus water en frisdrank vragen voor 300 peso.

Diner in het Akropolis-restaurant

En dus keren we na het diner op een rustige dag in Zacatecas terug naar Hotel Casa Torres, vanwaar we afscheid nemen van de stad met een prachtig beeld van het verlichte historische centrum.

Zacatecas toeristische attracties

Dag 11: Wat te doen in Zacatecas

Video: De mooiste kathedralen in Mexico (Mei 2024).