Van Dublin tot Bruna Boine en rondleiding door de muurschilderingen van Belfast

Dag 2: BRUNA BOINE - BELFAST

Zaterdag 3 september 2011

Ringgggggg, het is 6 uur 's ochtends en de wekker gaat al. Dit klinkt als een volwaardige vakantie. Het was vandaag de dag dat we onze tournee door Ierland begonnen en uiteindelijk de Belfast muurschilderingen?
Het eerste wat we doen is uit het raam kijken en zien dat het weer donker is en de straat nat is. Het heeft toch 's nachts geregend en we hebben het niet eens gemerkt. Gisteravond zijn we in bed gevallen.
We gingen om 7 uur 's ochtends ontbijten en we vonden een continentaal ontbijt, een beetje gevarieerd, maar correct. We zullen moeten wachten tot morgen om een ​​Iers ontbijt te eten.
We vertelden de receptie gisteravond dat we om 8 uur 's ochtends de transfer naar de luchthaven nodig hadden. Dus na het ontbijt en uitchecken bij de Holiday Inn Express Dublin-Airport gaan we op zoek naar de bus die ons vanochtend terug naar de luchthaven brengt, vanochtend halen we de huurauto op in Ierland.

Tussen het een en het ander zijn de procedures voor autoverhuur, hoe eenvoudig ook, uiteindelijk altijd lang, dus we verlieten het kantoor om 9 uur 's ochtends.
Het budgetbedrijf heeft het niet erg goed gemonteerd Dublin, we moesten wachten op een bus die ons naar andere kantoren, die aan de rand van de luchthaven waren, brachten en nadat alle procedures waren voltooid, moesten we wachten tot de huurauto werd afgeleverd omdat ze hem aan het wassen waren. Iets wat we niet erg professioneel hebben gevonden, omdat ze wisten dat we op dat moment aankwamen om de huurauto op te halen.

We proberen niet nerveus te worden en geduldig te wachten tot ze ons vertellen dat alles klaar is.
Dus na alles te hebben bekeken, zijn we op weg naar onze eerste bestemming van deze reis: Bruna Boine.
Het eerste was om de GPS die we van huis meenemen aan te sluiten en vooral het rijden aan de linkerkant te besturen, omdat je op elk moment in de war raakt en je in de tegenovergestelde richting bent.
Hoewel de waarheid is dat dit het "beste" ding is dat je kan overkomen, zal je door de angst die je neemt niet meer verkeerd zijn!
Het kostte ons ongeveer 30 minuten om aan te komen en we betaalden onze eerste tol: 1,80 euro.
De ingang van de deposito's is niet al te goed aangegeven, dus moesten we een paar beurten nemen voordat we ze vonden.
We hebben de parkeerplaats van het bezoekerscentrum bereikt en daar hebben we 11 euro per persoon betaald om Knowth en Newgrange te bezoeken.
Als u een huurauto heeft, is een goede optie vanuit Dublin om een ​​excursie naar Newgrange en de Boyne Valley te boeken, met de bus en met een gids in het Spaans.
Vanaf hier hebben we vanuit een oogpunt Newgrange van ver kunnen zien en van een afstand leek het indrukwekkend !!

Newgrange-weergaven vanuit het bezoekerscentrum

In de Bruna Boine Center Het is zeer goed georganiseerd en geeft een zeer interessante globale visie. Het is de moeite waard om een ​​paar minuten door te brengen voordat de rondleidingen beginnen.
Bij de ingang plakken ze 2 stickers met de openingstijden. Ze nemen ons met de bus naar elk van de locaties en daar nemen we een rondleiding in elk van hen.
Dus rekenend, zullen we ongeveer 2 uur 's middags vertrekken.

Meer praktische informatie om uw reis naar Dublin voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Dublin
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Belfast
- 10 essentiële plaatsen om naar Ierland te reizen
- De beste gratis rondleidingen in Belfast gratis

Dit doet ons denken dat we een beetje laat gaan, maar hey, we zijn op vakantie, dus we zullen het rustig aan doen.
De eerste site die we hebben bezocht is Knowth en we vinden een grafheuvel die dateert uit dezelfde tijd als Newgrange (3200 v.Chr.), Maar deze zowel in omvang als inhoud lijkt te willen overwinnen, omdat deze de grootste verzameling figuratieve elementen van alle graven heeft van gang ontdekt in West-Europa.
Eerst doen we de rondleiding over de hele site, die ongeveer 40 minuten duurt en in het Engels is.
Hierna laten ze ons daar 15 minuten om het rustig en naar onze lucht te kunnen oversteken.
Dit is wanneer we echt genieten van de omgeving waarin we ons bevinden.

Bruna Boine. Knowth

Bruna Boine. Details in Knowth

Nadat we enkele druppels tegenkomen die ons tijdens een volledig bezoek verrassen, keren we terug om de bus te nemen die ons weer naar de halte brengt, om van bus te wisselen die ons deze keer naar Newgrange brengt.
We wachten minder dan 5 minuten en als we allemaal Newgrange-bezoekers zijn, rijden we nog een bus en het kost ons 5 minuten om de nieuwe site te bereiken.
Naarmate we dichterbij komen, hoe groter onze indruk. Het lijkt op speelgoed, het lijkt niet echt. Het is alsof ze het uit een verhaal hadden gehaald.

Bruna Boine. Newgrange

De gids begint met de uitleg en we moeten zeggen dat we deze niet te zorgvuldig volgen, we zijn meer geabsorbeerd door te bewonderen wat we nu hebben.
Newgrange is het grootste ganggraf van het stenen tijdperk van Ierland.
Het heeft een cirkelvormige witte stenen muur, bedekt met een met gras begroeide koepel.
Het is indrukwekkend, met zijn diameter van 80 meter en 13 hoog. Na de uitleg komt het moment dat we het meest verwachten en is de ingang naar het graf.
Daar gaan we door een smalle gang, waar we de rotsen zien versierd met indrukwekkend houtsnijwerk en we komen aan in een kleine, langere en iets bredere holte waar de tijd komt om te recreëren wat er gebeurt in de winterzonnewende.
Magisch moment, en hoewel we weten dat het niet "echt" is, krijgen we de kriebels.
Hier laten ze je niet toe om foto's te maken, dus we brengen deze afbeelding opgeslagen in ons netvlies.
Hierna gaat het, bijna zonder te beseffen, het bezoek voorbij en is het tijd om terug te keren naar het bezoekerscentrum.
Maar eerst, zoals in Knowth, laten ze ons een paar minuten om de site te bezichtigen.

Bruna Boine. Ingang naar Newgrange

Bruna Boine. Newgrange omgeving

Na deze korte wandeling door de behuizing keren we terug naar het bezoekerscentrum en zien we dat het tijd is om te eten (het is net na 2 uur 's middags) en profiteren we van het eten van een paar panini's, plus 2 wateren, 2 cupcakes Dessert en 2 koffie voor 30 euro. Neem het nu !!! 🙂
Na een tijdje rusten, keren we terug naar de parkig om de huurauto op te halen en op weg te gaan Belfast!! We gaan naar Noord-Ierland!
We nemen weer de snelweg en betalen de euro en tachtig cent.
Deze route wordt altijd via de snelweg afgelegd, omgeven door groene velden, gestippeld, zelfs als we het willen, door de druppels die niet ophouden met vallen.
Het kostte ons anderhalf uur om bij ons hotel in Belfast te komen. Vanavond verblijven we in de Dukes at Queens.
We bevinden ons in een zeer centrale en zeer levendige buurt, met veel restaurants en cafés.
We zijn in een straat parallel aan Botanic, dus als we het op de kaart bekijken, zijn we minder dan 10 minuten van het centrum van de Belfast stad.
We checken in en zien onmiddellijk dat onze kamer meer dan correct is en aangezien het bijna 5 uur 's middags is, nemen we de auto weer om naar het gebied van Falls Road te gaan, waar de Belfast muurschilderingen .
Daar hebben we de auto geparkeerd en een uur lang bewonderen we de Belfast muurschilderingen die ons tegemoet komen, waarom we moeten zeggen dat we geen enkele gids hebben genomen. We waren van plan het op te halen in het Cultureel Centrum en het was onmogelijk, want net toen we aankwamen, sloten het het.
Een goede optie om de geschiedenis van de stad beter te begrijpen, is om deze gratis tour in het Spaans door de stad te boeken.
Bijna het was het beste wat ons had kunnen overkomen, want op deze manier zijn we niet met een vastgelegde route gegaan, maar dat alles tijdens de wandeling is ontdekt.

Belfast muurschilderingen. Noord-Ierland

Terwijl we door alle straten van de buurt lopen, realiseren we ons nauwelijks dat de tijd verstrijkt en dat er niet veel meer is voor de nacht.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Dublin door reizigers:

- Excursie naar de Cliffs of Moher
- Etappes van de Tour of the Game of Thrones
- Excursie naar Belfast en de Giant's Causeway
- Excursie naar Wicklow en Glendalough
- Dublin Mysteries and Legends

- Meer excursies en rondleidingen hier

Belfast muurschilderingen. Noord-Ierland

Als we zien dat het bijna 19.00 uur is, zijn we niet naar het stadhuisgebied gegaan.
Daar hebben we de Linen Hall Library en de rest van de belangrijke gebouwen die we op Donegal Square vinden, gezien, waar we bijna 3 keer doorheen gaan om het leven in deze stad te "genieten" waar we echt van genieten.

Stadhuis van Belfast. Noord-Ierland

Opera House in Belfast. Noord-Ierland

Beroemde taxi in Belfast. Noord-Ierland

Op zoek naar een plek om iets te gaan drinken Belfast, we hebben onthouden dat we lezen dat in de buurt van ons de Crown Liquor Saloon is, een van de beroemdste pubs. Maar toen we daar eenmaal aankwamen, vonden we het helemaal vol ... Dus zonder te kunnen stoppen om onze keel te koelen en ondanks het feit dat de sfeer in het gebied erg jeugdig en levendig is, hebben we besloten op zoek te gaan naar een plek om te dineren.

Crown Liquor Saloon. Noord-Ierland

Na het kijken naar de schemering zijn we naar de hotel in Belfast voor het diner in een Italiaans restaurant direct naast het hotel. Wat zouden we doen zonder onze Italianen 🙂
We aten een lasagne, een pastagerecht, 2 wateren en knoflookbrood voor 30 pond.
Op dit moment lijkt het erop dat we ons met maaltijden gedragen ... hahahaha We passen het budget aan en zien wat we dachten dat dit allemaal veel duurder zou zijn!
Het is iets na 21.00 uur en we zijn weer half dood, gisteravond sliepen we iets minder dan 5 uur en het lichaam merkt het op.
We moeten rusten, dus gaan we met die bedoeling naar de hertogen van Queens.
En dat zullen we doen, dus ik zal de computer sluiten ...
Morgen een beetje meer, nou nee, morgen veel meer !! Ierland, wacht op ons.

Dag 3