Tempels van Osiyan en Jodhpur

Dag 7: JAISALMER - OSIYAN - JODHPUR

Maandag 7 mei 2012

Vandaag was het tijd om weer vroeg op te staan. Onze wekker ging om 5.30 uur 's ochtends en hoewel ik perfect sliep,' s morgens, net toen ik wakker werd en begon te bewegen, begon ik me weer fataal te voelen met mijn maag. Ik kan niet stoppen met denken dat we vandaag een lange autorit hebben, inclusief het bezoek van de Tempels van Osiyan en Jodhpur.
Dus ik ben teruggekeerd naar de routine van halve toast en niets meer voor het ontbijt, gebruikelijk in dit reis naar india. Er zijn momenten dat ik bijna geen honger heb, maar er zijn een paar waarin ik ondanks dat ik niets in mijn lichaam kan stoppen.
Het lijkt erop dat ik nooit volledig zal herstellen!
Om 7 uur komt Mahendra ons vinden in het Desert Tulip Hotel & Resort en we zijn onderweg naar Osiyan, waar we een paar tempels willen bezoeken die ons hebben aanbevolen en we hebben gelezen dat ze erg goed zijn.
Het kostte ons 4 uur om aan te komen, langs een aantal behoorlijk slechte wegen, waarvan we horen dat die in aanbouw zijn ...
Zal het altijd zo blijven en zijn de werken onderdeel van het landschap? :))

Voordat je gaat kijken Osiyan-tempelsWe passeren het huis van Mahendra's zus, waar ze ons uitnodigt voor een cola en wat pasta.
De waarheid is dat hoewel ik een slechte maag heb, ik een paar koekjes kan eten! En ze zijn geweldig !!
Ik voel me nog steeds erg lui, bijna zonder kracht en die kleine "snack" heeft me een geweldig gevoel gegeven.
We zijn meer dan een half uur bij haar en we zijn op weg naar de Sachiya Mata en Mahavira-tempels van Osiyan.
Het duurt minder dan 5 minuten om aan te komen, inclusief de incidentele file die we onderweg tegenkomen.
De eerste tempel waar we aankwamen is Sachiya Mata, we betalen 10 roepies per persoon en 100 per camera! Wat een verschil tussen het een en het ander ... Maar ja, je moet enter invoeren
We doen onze schoenen uit voor de deur en ontdekken een indrukwekkende Jain-tempel.

Sachiya Mata in de tempels van Osiyan

Sachiya Mata in deOsiyan-tempels

Sachiya Mata-tempel.Osiyan-tempels

Details van de Sachiya Mata-tempel.Osiyan-tempels

Nu vertellen we Mahendra om ons naar de volgende te brengen Osiyan-tempel. Dit is hindoe en ze zeggen dat hij zeer wordt vereerd.
We moeten de auto verlaten en 5 minuten door de straten van Osiyan lopen totdat we de ingang vinden.
De hitte begint te verschroeien en de krachten vallen me opnieuw in de steek. Ik merk dat wanneer ik het gevoel krijg terug te gaan naar de auto, ik me weer slecht begin te voelen.
Ik probeer sterk te worden en vast te houden, dus zodra we de ingang bereiken, doen we onze schoenen uit (zien dat we hadden gelezen wat er op de laatste trap kan worden gedaan, maar niets ... we herinneren het ons niet !!) en traplopen heeft gezegd.
De waarheid is dat dit Osiyan-tempel we zijn minder onder de indruk dan we hadden verwacht en het duurde niet lang om het te bezoeken.

Mahavira-tempelOsiyan-tempels

Meer praktische informatie om uw reis naar India voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in India
- 10 essentiële tips voor reizen naar India

Mahavira-tempelOsiyan-tempels

Toen we Mahendra ontmoetten toen we terugkwamen van de Mahavira-tempel ... Het is uitverkocht !!

Wanneer we vertrekken Osiyan We hebben nog maar anderhalf uur om te bereiken Jodhpur.
De wegen zijn nog steeds dezelfde als die we tot nu toe hebben gehad, maar dit deel van de reis maakt ons wakker en probeert veel van de details die we door de ramen van de auto zien te houden. We zien dingen opnieuw gebeuren zoals in een film.
We komen rond 1 uur aan in ons Jodhpur hotel, het Ajit Bawan Hotel.
Net als de rest waarin we zijn geweest, is het erg goed en biedt het alle diensten die we tegenwoordig nodig kunnen hebben.
Na een tijdje rusten in de kamer, zullen we iets eten in het restaurant Jodhpur en geen van ons kan van een sandwich en rijst gaan. De waarheid is dat we behoorlijk k.o. Niet alleen door de maag, maar we hebben de hitte die het doet en de snelweg bewaker verzameld Indië We hebben verzameld.

Ingang van onze kamer in het Ajit Bhawan Hotel in Jodhpur

Uitzicht op het Umaid Bhawan-paleis vanuit het Ajit Bhawan Jodhpur Hotel

Om 5 uur 's middags ontmoetten we Mahendra om wat cenotaven en de markt van te gaan zien Jodhpur en we staan ​​op door pure koppigheid, omdat ons lichaam nog steeds net zo slecht is en herhaalt dat we in bed blijven ...
Maar nee, daar gaan we iets over Jodhpur weten, zelfs als het kruipt. We verslaan niemand in koppigheid.
We gaan naar een park waar sommige cenotaven zijn, maar de waarheid is dat we ze niet zo leuk vinden en met de hitte dat het op dit moment niet de meest aangename plek is om te zijn.

Cenotaven in Jodhpur

Mahendra is verrast ons zo snel terug te zien en we vertellen haar dat het te heet is om ons naar het marktaandeel te brengen, dat we onszelf zeker een beetje meer kunnen beschermen.
We zijn erg ongrijpbaar ... :)
Het marktgebied ligt rond de klokkentoren van Jodhpur. Daar bleven we iets meer dan een uur door de straten op en neer, vermengd met de chaos, de geuren, de geluiden en ik weet niet hoeveel meer dingen.
Dit is meer Indië indien mogelijk vergelijken met alles wat we tot nu toe hebben gezien.
Geen foto, hoe echt het ook lijkt, vertegenwoordigt wat je echt ziet ... alles is "veel meer" ...

Markt rond de klokkentoren

Marktinformatie rond de Clock Tower in Jodhpur

Markt rond de klokkentoren in Jodhpur

Kleuren in de markt rond de klokkentoren in Jodhpur

Markt rond de klokkentoren

Het leven speelt zich af op de markt rond de Clock Tower

Blauw op de markt rond de Clock Tower

Klokkentoren in Jodhpur

Details in de markt rond de klokkentoren in Jodhpur

Nadat we uitgeput zijn door de hitte en de rit, vragen we Mahendra om ons ergens naartoe te brengen om de zonsondergang te bekijken.
En we gaan door smalle straatjes ... op weg naar het beroemde fort Meherangarh Jodhpur.

Manier om de zonsondergang te zien. Jodhpur

Eenmaal aangekomen vonden we, wederom, met een spectaculair uitzicht op Jodhpur.
Degenen die we alleen op foto's hadden gezien en we wilden zo graag leven. De waarheid is dat ze indruk op ons maken en ons soms beter laten voelen.

Jodhpur uitzicht

Zonsondergang bij Fort Meherangarh in Jodhpur

Zonsondergang in Fort Meherangarh

Sunset. Jodhpur

Meherangarh-fort

Zonsondergang in Fort Meherangarh met uitzicht op de stad

Jodhpur bij zonsondergang

Het is bijna 8 uur 's middags en we willen ons niet meer dwingen dan we echt weten dat we kunnen, dus gaan we meteen naar het hotel om nog een broodje te eten, dat onze maag lijkt te hebben gesetteld en weer te rusten.
Op dit moment, hoewel we helemaal niet goed zijn, vervullen we de dingen die we hierin hadden geprogrammeerd reis naar india en dat is wat ons laat slapen in het Ajit Bawan Hotel "gelukkig" zoals we zijn.
Laten we morgen kijken hoe gaat het met je ...

Dag 8