Bezoek Stonehenge vanuit Salisbury

Dag 3: BRISTOL - BEZOEK STONEHENGE - SALISBURY - BRISTOL

Zaterdag 30 maart 2013

Gisteravond, na verschillende keren naar het weer te hebben gekeken, besloten we dat vandaag de dag zou zijn dat we eindelijk zouden weten over die "magische stenen" waar we zoveel over hadden gehoord: vandaag is de dag gekozen om Stonehenge vanuit Salisbury te bezoeken.
Het alarm gaat af op die vroegtijdige uren die het alleen doet als we op vakantie zijn. We weten dat we achteruit gaan van veel mensen, die profiteren van vakanties om te ontspannen ... iets dat we alleen doen op langere reizen, aan het einde van de reis, een paar dagen, zoals we deden op de reis naar Indonesië, in Gili.
Kort voor 7 uur 's ochtends zijn we al in de ontbijtzaal van het Hilton Gardenn en trekken we onze laarzen aan voor een dag die vol verrassingen belooft te worden, want nu zijn we verheugd te weten dat we vandaag in Stonehenge.

Hoe Stonehenge te bezoeken

Na het ontbijt vertrokken we naar Temple Meads, hetzelfde station waar we gisteren naar Bath gingen en wetende dat de treinen dat waren Salisbury Ze vertrekken om uren en 22 minuten, we hebben in gedachten om die om 8.22 uur te nemen.
We keren terug naar "onze specifieke ticketautomaat" en krijgen 2 retourvluchten voor 20,30 pond per persoon.
We kijken naar de computerpanelen en zien dat onze trein vertrekt via perron 9 en naar Postmouth Harbor en Salisbury Het is halte nummer 6. We zijn slechts een paar uur verwijderd van Stonehenge vanuit Salisbury.
Als je in Londen verblijft, raden we je aan dit bericht te lezen over hoe je van Londen naar Stonehenge kunt gaan.
We bewaren deze gegevens om niet langs de halte te gaan en met wat meer gegevens te gaan dan we in de gids hebben.
De reis duurt ongeveer 1 uur en 10 minuten en laat ons achter in Salisbury, een stad die we daarna zullen bezoeken bezoek Stonehenge.

Station van Bristol

De trein arriveert op tijd, maar wanneer we in Bath aankomen, stoppen we door een andere trein te moeten laten passeren en vinden we onszelf met een vertraging van enkele minuten, waardoor we een boek krijgen om de tijd te doden.
Na deze "mini-vertraging" van iets meer dan 15 minuten, om 10 uur 's ochtends stappen we uit Salisbury, waar we, zodra we het station verlaten, aan de linkerkant de bushalte vinden die ons naar de sterbestemming van vandaag brengt: Stonehenge.

Bus naar Stonehenge vanuit Salisbury

We vragen de prijs en na betaling van 20 pond per persoon, inclusief de route, de toegang tot Stonehenge en als je een stop in Durum wilt, stappen we op de tweede verdieping van de bus en wachten ongeveer 10 minuten totdat alle mensen aankomen en op weg gaan.
Nu gaat de toegang tot Stonehenge met tijdelijke tickets, dus het is raadzaam om het kaartje hier vooraf te kopen, het is de enige manier om de gegarandeerde toegang te hebben en de tijd te kunnen kiezen.
De bus maakt een kleine bocht Salisbury, iets waarmee we een eerste blik op de stad kunnen werpen, waarvan we hopen dat het ons later zal helpen ons beter te oriënteren.
Voor vertrek Salisbury, we stoppen bij het stadstation, waar de bus meer mensen ophaalt en bijna helemaal vol is. Wat een verzameling!
Het duurt ongeveer 30 minuten om het gebied te bereiken waar het zich bevindt Stonehenge en voordat we stoppen, zien we de "magische stenen" in de verte!
We hadden niet verwacht ze vanaf de weg te zien en dat trekt al onze aandacht en het zien van zoveel mensen uit de verte, begint ons op te merken wat we hoopten dat niet zou gebeuren ... als een kleine mier zijn bezoek Stonehenge!!
Zodra we uit de bus stappen, zien we een lange rij mensen die wachten om hun kaartjes te halen en naar binnen te gaan, maar de chauffeur zegt ons opzij te gaan staan ​​en nadat we allemaal zijn, vergezelt hij ons door een andere ingang, waar we afkomen van de hele wachtrij en we kunnen direct naar het gebied gaan waar de audiogidsen worden genomen, iets wat sterk wordt aanbevolen bij een bezoek aan Stonehenge.
We zijn vergeten te zeggen dat zodra we uitstappen, we merken dat het koude weer sterk genoeg is om te weten dat we vandaag een beetje slechte tijd zullen hebben tijdens het bezoek.
Zet dan de audiogids op en ga door een soort helling die ons rechtstreeks naar brengt bezoek Stonehenge!!

Stonehenge binnenrijden vanuit Salisbury

Eindelijk in Stonehenge! Bezoek Stonehenge vanuit Salisbury

Al in het eerste gedeelte ontmoeten we zoveel mensen dat het zelfs moeilijk is om een ​​foto te maken, dus we begonnen het rustig aan te doen en kwamen op het idee dat we meer tijd dan normaal zouden moeten besteden om wat foto's te maken en het met een gerust hart te bekijken .

Stonehenge

Stonehenge Het is een megalithisch monument, type Crómlech, vanaf het einde van het Neolithicum, zeer dicht bij Witshire gelegen op ongeveer 14 kilometer van Salisbury.
Stonehenge Het bestaat uit grote blokken steen, verdeeld in vier concentrische cirkels.
De buitenkant, ongeveer 30 meter in diameter, wordt gevormd door grote rechthoekige zandstenen stenen die oorspronkelijk werden bekroond door lateien, gemaakt van steen. Vandaag zijn er nog maar 7 van deze lateien over.

Stonehenge afbeeldingen

Binnen de buitenste rij is nog een cirkel van kleinere blokken zandsteen, met een meer blauwachtige toon.
Binnen deze rij is er een hoefijzervormige structuur, met stenen van hetzelfde materiaal en dezelfde toon.
Binnen vinden we een plaat, ook gemaakt van zandsteen, bekend als "The Altar".

Stonehenge fotograferen

De hele set stenen Stonehenge Het is omgeven door een cirkelvormige put met een diameter van 104 meter, waarbinnen we 56 gaten vinden, bekend als de "Aubrey Holes".
Die gaten en de put worden gescheiden door "The Avenue", een weg van 23 meter breed en 3 kilometer lang.

Stonehenge

In de buurt vinden we de "Stone of Sacrifice", waar we worden geconfronteerd met de "Stone of the Heel".
De cirkel van zand die de megalieten van omringt Stonehenge Het wordt beschouwd als het oudste deel van het monument, gelovend dat het uit 3100 voor Christus is.

Stonehenge details

In het begin het monument van Stonehenge Het had een ritueel karakter, omgeven door een talus en een gracht, zeer vergelijkbaar met anderen in Zuid-Engeland.
Stonehenge, uiteindelijk nam het het huidige aspect aan, waarvoor 32 blokken zandsteen werden vervoerd, van de bergen van Preseli, in Wales, en de Steen van het Altaar werd uit een nabijgelegen regio gebracht.

Stonehenge

Momenteel wordt gespeculeerd met de mogelijkheid dat de stenen van Stonehenge ze zouden zijn verplaatst door middel van ballen van hout of steen door middel van lagers en niet met stammen, zoals eerder gedacht.

Koud worden in Stonehenge

Stonehenge Het maakte deel uit van een groot complex, met cirkels van steen en hout en ceremoniële lanen.

Stonehenge

Iets meer dan drie kilometer van Stonehenge, bij Durrington Walls, werd uitgebreid veldwerk gevonden, ongeveer twintig keer groter dan Stonehenge, omgeven door een sloot.
Er was een houten constructie, Woodhenge genaamd, met een ontwerp dat erg leek op Stonehenge en gebouwd in dezelfde eeuw.
Woodhenge was verbonden met de rivier de Avon, door een ceremoniële laan gebouwd met stenen.

Genieten van Stonehenge

Stonehenge

Het doel van Stonehenge, maar stel je voor dat het werd gebruikt als een religieuze tempel, grafmonument of astronomisch observatorium om de seizoenen te voorspellen.
In de zomerzonnewende komt de zon recht door de constructie-as, dus wordt aangenomen dat de bouwers kennis hadden van astronomie.
Diezelfde dag gaat de zon onder door de Woodhenge-as, waar botten van dieren en objecten zijn gevonden, dus er wordt aangenomen dat grote partijen werden gevierd.

Stonehenge details

Ongeveer 300 graven van gecremeerde menselijke resten zijn gevonden.
Gezien het lage aantal begrafenissen voor zo'n lange periode, wordt aangenomen dat het geen begraafplaats is voor alle doden, maar alleen voor bepaalde uitverkoren mensen.
Voor de heidenen was de steen het symbool van het eeuwige.
Men gelooft dat Stonehenge Het had samen met Woodhenge kunnen worden gebruikt bij religieuze ceremonies van aanbidding van doden en leven.

Stonehenge

We zijn traag om "de eerste omweg" te geven Stonehenge, zonder bijna een uur naar de audiogids te luisteren en als we klaar zijn en het koud hebben, besloten we dat het het beste is om eerst wat rond te gaan in de winkel, wat op te warmen en wat boodschappen te doen, waaronder enkele ansichtkaarten voor 23 pond ...
En dat doen we ook !! Nadat we de lichaamstemperatuur een beetje hebben hersteld, keren we terug naar de audiogids, dit keer om aandachtig te luisteren en terug te keren naar de route naar Stonehenge.
Deze keer kostte het ons iets minder dan de eerste keer en zien we dat we al een prudentiële tijd naderen waarop we op weg moeten gaan naar Salisbury, begonnen we afscheid te nemen van Stonehenge.

Afscheid nemen van Stonehenge

Er zijn steeds meer mensen, niet alleen in de souvenirwinkel, maar ook in het complex van Stonehenge, dus ondanks de kou en het kleine verlangen dat we moeten verlaten, nemen we eindelijk afscheid van Stonehenge.

Afscheid is nooit gemakkelijk of aangenaam en minder zo'n plek, dus we kunnen niets anders doen dan terugkijken ...

Stonehenge verlaten

Voordat we vertrekken, kijken we naar de klok en zien dat het bijna 1 uur is, wetende dat we nog wat tijd hebben om te bereiken Salisbury en dat we iets nodig hebben dat ons een beetje opwarmt, vragen we om een ​​Amerikaanse koffie en een cappuccino in een van de strandbars die voor 4,20 pond onze maag kloppen tot de bus arriveert die ons naar Salisbury.

Verwarm de maag voordat je Stonehenge verlaat

Tussendoor wachten we op de bus en komen we aan Salisbury, we stoppen bij de halte in het centrum, we zien dat het bijna 2 uur 's middags is, dus voordat we de stad gaan bezoeken, besluiten we een plek te vinden om te voeden!
Na een paar ronden en het zien dat de meeste plaatsen vol zijn, besloten we op een "Fish and Chips", de Stobys, waar we een paar fish and chips en water en cola gerechten voor 18 pond bestelden.

Fish and chips eten !!

De waarheid is dat de plaats erg klein is en ondanks dat het vol is, vinden we niet 'de grap' van het eten of de lokale bevolking, maar ja, hierdoor kunnen we snel eten en niet te veel recreëren om te profiteren van de tijd in Salisbury.
Vanmiddag gaan we ergens anders eten 🙂

Het eerste wat we na het eten doen, is direct naar de kathedraal van gaan Salisbury, een van de beroemdste ter wereld.

Sightseeing kathedraal van Salisbury

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans naar Stonehenge en Bath door reizigers:

- Excursie naar Stonehenge
- Onafhankelijke tour door Stonehenge met verlengde openingstijden
- Tour vanuit Londen: Windsor Castle, Stonehenge en Bath

- Veel meer excursies en rondleidingen hier

Het duurt niet meer dan 5 minuten van Market Place naar het gebied waar we de kathedraal van vinden Salisbury.

Aangekomen bij de kathedraal van Salisbury

Kathedraal van Salisbury

De eerste kathedraal van Salisbury Het werd gebouwd in Oud Sarum door St. Osmund, bisschop van Salisbury, tussen 1075 en 1092.
In 1221 verhuisde het bisdom naar New Sarum, Salisbury en datzelfde jaar begon de bouw van de nieuwe kathedraal door bisschop Richard Poore. Het hoofdschip werd in slechts 38 jaar voltooid en is een meesterwerk van de Engelse gotische architectuur.
De 123 meter hoge torenspits werd later gebouwd en is de hoogste in heel Engeland.

Kathedraal van Salisbury

De bibliotheek van de kathedraal van Salisbury Het heeft een van de vier exemplaren die bestaan ​​uit de Magna Carta, een van de belangrijkste documenten in de hele geschiedenis van de democratie. Het is ook zeer opmerkelijk een grote klok die is geïnstalleerd in het jaar 1386 en de oudste mechanische klok die nog steeds in Engeland wordt bewaard.

Interieur van de kathedraal van Salisbury

We toeren door de kathedraal van Salisbury meer dan 45 minuten, bewonderend het grote architecturale werk dat we voor ons hebben en dat stelt ons natuurlijk niet teleur.

Details van de kathedraal van Salisbury

Voordat we aankomen in de kapittelzaal waar een van de exemplaren van de Magna Carta zich bevindt, gaan we naar het gebied van het klooster, waar we niet verbaasd zijn over de schoonheid ervan.
Zonder twijfel is het leuk om hier rond te lopen, zonder naar de klok te hoeven kijken ...

Klooster van de kathedraal van Salisbury

Het fotograferen van het klooster van de kathedraal van Salisbury

Foto's zijn niet toegestaan ​​in de kapittelzaal, dus we komen langs en houden dit beeld in ons netvlies.
Bij vertrek maken we een wandeling en nemen we wat foto's rond de kathedraal van Salisbury, zonder twijfel een van de mooiste die we ooit hebben gezien.

Kathedraal van Salisbury

De lucht begint donkerder en donkerder te worden en niet alleen omdat het al begint op te vallen dat er weinig over is om te schemeren, maar omdat naarmate de dag vordert, de tijd ons niet zoveel wapenstilstand lijkt te geven.
Zoals het een paar uur geleden gebeurde in Stonehenge, we kunnen de kathedraal van niet verlaten Salisbury zonder achterom te kijken ...

Na dit geweldige bezoek aan de kathedraal van Salisbury, gaan we naar de markt, waar de straten vol mensen zijn en we maken van de gelegenheid gebruik om te wandelen, dit keer zonder een vaste richting, omdat we willen verdwalen in de straten van een stad zo mooi als het is Salisbury.

Marktplaats in Salisbury

We vinden een kleine markt, die ondanks onze geneugten, we moeten blijven bij de wens om iets te kopen, omdat hierin Reis naar Bristol, Bath, Salisbury en Stonehenge We hebben geen tassen ingecheckt!

Markt op de markt in Salisbury

Na dit korte uitstapje op de markt gaan we naar een nabijgelegen coffeeshop, een Starbucks, waar we een kopje koffie kunnen drinken en een tijdje kunnen profiteren van de gratis wifi, terwijl we profiteren van het beantwoorden van enkele e-mails en het schrijven van de postkaarten die we kopen bij Stonehenge.

Koffie drinken en profiteren van de tijd in Salisbury

Na een tijdje hier te zijn geweest en onze 5 pond voor koffie te hebben betaald, keren we terug naar de straten van Salisbury, waar we een laatste wandeling maken om te genieten van een aantal straten, die naarmate de dag vordert ontlasten ...

Salisbury

Details van de straten van Salisbury

Salisbury straten

Het is bijna 6 uur 's middags, maar we durven nog steeds niet te vertrekken Salisbury, dus gingen we door een van de straten die we nog niet waren gepasseerd om een ​​rustiger deel van de stad te ontdekken, waar we een heel speciale charme vonden ...

Foto's maken van Salisbury

"No Fishing" Salisbury

Kleur in Salisbury

Na een wandeling door dit gebied en het zien dat het nu tijd is om naar het treinstation te gaan, nemen we de hoofdstraat die ons leidt, zoals vanmorgen, maar deze keer andersom was het onze basis deze Reis naar Bristol, Bath, Salisbury en Stonehenge.

Afscheid nemen van Salisbury

Salisbury

We nemen de 18.40 uur trein die vertrekt via perron 4 en ons binnen 1 uur en ongeveer 15 minuten in Bristol zal verlaten.
We maken een rustige reis en komen om 8 uur 's middags aan op onze bestemming.
Een van de gastronomische aanbevelingen die we hadden was om de "delicattessen" te proberen die worden aangeboden bij de stationsstalletjes, dus vandaag, dat we niet te hongerig zijn om naar een restaurant te gaan voor het avondeten, letten we op en kopen een worstenbroodje, Een burrito roll, 2 frisdranken, plus wat koekjes, voor 11 pond in een van de strandbars van het station, die we op weg naar het Hilton Gardenn eten.
Mmm ... geweldig !!!!

Vandaag was een lange dag, een dag die ons veel interessante en ongelooflijke dingen heeft nagelaten.
Een dag zullen we herinneren wanneer we ons herinneren Reis naar Bristol, Bath, Salisbury en Stonehenge.
De dag dat we iets meer ontmoetten dan het ongelooflijke Stonehenge!!!!!

Stonehenge
Dag 4