Van Kyoto tot Kobe

Dag 5: KIOTO - Heian Gunju, Kamigamo Jinga - KOBE

Dinsdag 24 december 2013

We beginnen de dag opnieuw met dat "Ringgggg ..." vroege opstaand dat gebruikelijk is in al onze reizen en vandaag om 5.30 uur in de ochtend heeft gespeeld, om ons eraan te herinneren dat vandaag een speciale dag is, waarin we van Kyoto naar Kobe gaan.
Zodra we onze ogen openen, herinneren we ons dat we erin zijn Kyoto en dat vandaag een speciale dag zal zijn zoals we leven sinds we zijn aangekomen Japan.
Voor 7 uur 's ochtends verlaten we onze kamer in Citadines Kyoto Karasuma-Gojo, op weg naar de Kyoto Station waar we voor de derde keer de actie herhalen van het verkrijgen van onze pas voor de Kyoto-bus gedurende 24 uur voor elk 500 yen.
Een goede optie voor deze dag is om een ​​excursie naar het kasteel van Himeji te maken en Kobe te bezoeken, tijdens onze reis was het kasteel gesloten voor werkzaamheden, dus we gooiden het weg. De werken eindigden in maart 2015 en nu ziet Himeji, het mooiste kasteel in Japan, er spectaculair uit.

Maar eerst en vooral moeten we vandaag naar het wisselkantoor naast het station gaan om geld te wisselen, want op de luchthaven hebben we het juiste voor de eerste dagen.
We naderen het postkantoor, maar ze openen om 9 uur 's ochtends, dus we komen later terug wanneer we de 14-daagse JRP komen activeren.
We staan ​​in de rij van bus nummer 100 omdat we vandaag enkele bezoeken willen doorbrengen voordat we naar Kobe gaan.

Vanmorgen gaan we meteen naar Heian Gunju-tempel waar we over 20 minuten aankomen, omdat we behoorlijk uit elkaar zijn.
Hoewel het er een van de vele is Kyoto beroemde tempels, het duurde ongeveer 30 minuten om deze tempel en de te bezoeken gigantische tori Wat zit er in de ingang.

Tori van de Heian Gunju-tempel

De Heian Gunju-tempel is een imposante verzameling heiligdommen gebouwd in 1895 ter herdenking van de 1100e verjaardag van de oprichting van Kyoto.

Sake vaten in de Heian Gunju-tempel

De gebouwen zijn kleurrijke replica's van de Kyoto Gosho, uit de Heian-periode, verkleind met tweederde in omvang.

Heian Gunju-tempelbijlage

Kleurrijke heiligdommen van de Heian Gunju-tempel

Heian Gunju-tempel

Na het bezoek keren we terug naar busstation 100, waar we een paar stops maken naar het station Higashihongaji-tenno-sho, om het nummer 204 te nemen dat een paar meter verderop ligt en ons naar ongeveer Nijo-kasteel, wat de volgende stop van vandaag is.
Op dit punt raden we iets essentieel aan, althans voor ons: om een ​​kaart van de bussen van te hebben Kyoto. De locaties en routebeschrijvingen zijn niet intuïtief, dus een kaart om ons te begeleiden is erg handig en bespaart ons veel tijd.
Het duurt een paar minuten om aan te komen en het eerste wat we doen is de informatie in de gids raadplegen die we hebben Nijo-kasteel.
Maar als we aan de deur komen: verrassing! Het is gesloten tot 5 januari !!
Dus moeten we genoegen nemen met de omgeving, wat foto's van de buitenkant maken en naar de positieve kant kijken: we hebben meer tijd om andere dingen te bezoeken of iets anders toe te voegen aan de tour van vandaag 🙂

Nijo-kasteel

Dus gaan we op zoek naar de bushalte nummer 9 die ons zal nemen Kamigamo Jinga, de volgende stop in de ochtend.
We komen aan in 15 minuten en het eerste wat we doen is naar een automaat gaan om onze gebruikelijke koffie uit een blik te halen. We nemen een koffie en een koffie met melk voor elk 120 yen.
En recht voor ons, een van de toris van Kamigamo Jinga.

Kamigamo Jinga's ingang

Kamigamo Jinga is een van de oudste heiligdommen in Japan, voorafgaand aan de oprichting van Kyoto.
Het is opgedragen aan Raijin, de god van de donder en is een van de 17 plaatsen in de stad die door Unesco tot werelderfgoed is verklaard.

Details van Kamigamo Jinga

Kamigamo Jinga

De meer dan 40 huidige gebouwen, waaronder de indrukwekkende Haiden Hall, zijn exacte reproducties van de originelen.

Kamigamo Jinga-gebouw

Ze zeggen dat de twee grote conische heuvels van wit zand voor de Hosodono-kamer bergen vertegenwoordigen, gebeeldhouwd voor de afdaling van de goden.

Kamigamo Jinga

Kamigamo Jinga Het is een van de mooiste tempels waar we zijn geweest, we kunnen niet anders zeggen.

Tori in Kamigamo Jinga

En we begrijpen dat u zult denken dat we altijd hetzelfde zeggen van alle plaatsen die we bezoeken, maar we kunnen niets anders zeggen.
Kyoto Het is spectaculair in zijn geheel. Het is onmogelijk om het ene meer te benadrukken dan het andere.
in Kamigamo Jinga We voelen dat gevoel van vrede en rust dat alleen bepaalde plaatsen overbrengen. Dit is er weer een van.
We kruisen het met rust. Genieten van elke minuut dat we hier zijn.
Het is 11 uur 's ochtends wanneer we het bezoek afsluiten Kamigamo Jinga en we keren terug naar de bushalte, dit keer om nummer 46 naar Heian Jingu te nemen en vanaf daar nemen we nummer 100 om ons naar de bushalte te brengen Kiyumizudera-tempel van waar we naar de Hishamiya-wijk gaan.
Dit is een van de vele plaatsen die ons hebben aanbevolen om zowel overdag als 's nachts te weten Kyoto en vandaag hebben we de perfecte tijd om het te doen.
De route is iets meer dan 9 km, hoewel het in het vliegtuig veel minder lijkt, dus we maken een goede rit met de bus, omdat het bijna 45 minuten duurde om aan te komen vanwege het verkeer en de stops die het maakt om te vertrekken en mensen oppakken.
En na die 45 minuten ontmoeten we elkaar weer in een van de De mooiste buurten van Kyoto.
Als de dag die we bezochten spectaculair was in het maanlicht, vandaag in het zonlicht is het niet minder.

Hishamiya straten

Dit gebied van Kyoto Het toont ons het meest traditionele deel van de stad en hoewel er veel toeristen zijn, lopen we zeer comfortabel door de straten.

Ninen-Zaka

Ninen-zaka genieten in het daglicht ...

We raken verdwaald tussen kleine winkeltjes en houten huizen tot 12.30 uur, hoewel het moeilijk is om dit gebied van te verlaten Kyoto Hoe leuk vonden we het.

Geweldige Ninen-zaka

Ninen-Zaka

Omdat het de tijd is, hebben we besloten om te profiteren van het feit dat we in de buurt zijn om naartoe te gaan Gion en ken dit gebied ook bij daglicht.

Gion

in Gion We hebben besloten dat we de GPS en het vliegtuig opzij laten en naar onze mening door de straten gaan lopen.
En dankzij dit hebben we een van de grootste verrassingen die we vandaag zullen hebben ...

Verbluffende afbeeldingen die we in Gion hebben gevonden

Gion in zijn puurste vorm

De waarheid is dat Gion Het is een essentiële plaats bij elk bezoek aan Kyoto, maar we moeten erkennen dat het overdag, althans voor ons, veel van de essentie verliest die we de andere dag voelden toen we 's avonds kwamen.

Tekenen in Gion

Gion straten

Dus na onze kleine wandeling door de Barrio de las Geishas en omdat het iets meer dan 1 uur is, gaan we richting ik Pontocho, waar we verderop een bus 205 nemen die ons rechtstreeks naar de Kyoto Station, waar we rechtstreeks naar het postkantoor gaan om geld te wisselen.

Afbeeldingen die we zien op weg van Gion naar Pontocho

Het schema is van 9 tot 16 en je moet het gebied met groene letters invoeren, waar geldautomaten zich bevinden en Bank plaatsen.
U gaat het loketgebied in en vraagt ​​hen om u het formulier in te vullen.
De verandering van vandaag is 142 en ze geven ons 138,60, dus we kunnen zelfs niet klagen!

Valutawissel hebben we opgemerkt in het Kyoto-hotel.

We wachten op onze beurt en met de portemonnee met yen en voordat we van Kyoto naar Kobe gingen, besloten we te eten in het restaurant waar we de eerste dag waren ...
En zodra we aan de deur komen, zien we een kartel met het schema: weekdagen alleen 's nachts geopend!

Meer praktische informatie om uw reis naar Kyoto voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Kyoto
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Kyoto
- De 5 beste tours en excursies in Kyoto
- De beste tips voor reizen naar Japan
- De beste reisverzekering voor Japan
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Japan
- Waar eten in Kyoto: aanbevolen restaurants
- Boek hier uw JRP van 7,14 of 21 dagen inclusief verzendkosten

Het tweede ding is vandaag gesloten. Omdat we net op tijd zijn, hebben we besloten om geen restaurant te zoeken, dus het is tijd om naar een fastfoodrestaurant te gaan om energieën zo snel mogelijk te laden en gebruik te maken van de tijd die is opgedaan om te bezoekenKyoto naar Kobe Met een beetje gemoedsrust.

Op dit punt moeten we zeggen dat sinds we zijn aangekomen Japan we zullen met niet meer dan 10 westerse toeristen zijn overgestoken en we zullen niet ontkennen dat dit wordt gewaardeerd! Afgezien van alle meer toeristische plaatsen, voor meer mensen die we hebben gezien, hebben we intuïtie dat ze veel minder druk zijn dan in de lente of zomer ...
Dus we zijn erg blij met de datums die we hebben gekozen reizen naar Japan!

Dat gezegd hebbende, gaan we meteen door met het activeren van de 14-daagse JRP, om met de trein van Kyoto naar Kobe, dus laten we naar het kantoor in de Kyoto Station, die net aan de linkerkant binnenkomt en aan het einde van de kamer activeren ze de JRP.
Hoewel er veel wachtrijen zijn, kun je stoppen bij de andere tellers.
We staan ​​een paar minuten in de rij en na activering, iets waarin het niet meer dan 5 minuten duurt, hebben we geluk dat we het meisje vragen en zij vertelt ons dat de trein van Kyoto naar Kobe Het vertrekt binnen 5 minuten op platform 5, dus het is een beetje een run. Iets dat ons geen pijn doet om het voedsel te verlagen!
We passeren een kant van de toegangsdeuren naar de platforms en laten onze nieuwe zien JRP en we geven een laatste sprint naar perron 5 en natuurlijk, met Japanse punctualiteit, om 14.30 uur arriveert de trein.

Van Kyoto tot Kobe

We stappen in de eerste auto en beginnen de weg naar Osaka, waar we moeten overstappen om later aan te komen Kobe.

Op dit punt moeten we ook speciale melding maken van de Hyperdia-website, de beste uitvinding die we op deze reis hebben kunnen weten, samen met de GPS op de mobiele telefoon.
Op deze website moet je gewoon de route zetten die je wilt doen en het toont je de schema's, de naam van de treinen ... etc. Het markeert zelfs het perron waarop de trein zal vertrekken.
Dit, met Japanse punctualiteit, is een handicap om in gedachten te houden om geen trein te missen!

de trein van Kyoto naar Kobe het duurt 50 minuten om de transfer in Osaka te tellen, waar we 5 minuten stoppen en op dit moment arriveert de trein die ons naar het platform zal brengen Kobe.
In de trein van Kyoto naar Kobe we maken van de gelegenheid gebruik om wat ansichtkaarten te schrijven en bijna een wonder, als ik uit het raam kijk, realiseer ik me dat we bij de halte zijn Kobe!! Hoewel de naam Sannomiya is!
Dit station is het centrum van Kobe.
Roger heeft de omgeving nagebootst en gedraagt ​​zich al als een Japanner en wanneer hij een bus- of treinstoel aanraakt, valt hij in slaap, dus het helpt niet veel als het gaat om het regelen van treinhaltesparadijzen
Het is dus tijd om weer te rennen en op volle snelheid naar beneden te gaan. Eenmaal buiten het station kijken we elkaar vol ontzag aan met alles wat we voor ons hebben.

De eerste indrukken kwamen net van Kyoto naar Kobe

Kobe

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Kyoto door reizigers in het Spaans:

- Rondleiding door Kyoto
- Excursie naar Nara en Inari
- Excursie naar Osaka
- Excursie naar Himeji en Kobe
- Excursie naar Arashiyama en de keizerlijke stad Uji

-Meer excursies en rondleidingen in Kyoto hier

We zijn van een gegaan Kyoto naar Kobe, van het traditionele tot het moderne, dat ons tenminste heel futuristisch wordt gepresenteerd.
Voor begeleiding aarzelen we niet om onze GPS te verbinden en zijn we onderweg naar Kobe Chinatown.
Stap gewoon uit de trein van Kyoto naar Kobe We hebben gemerkt dat de temperatuur is gedaald, maar tegelijkertijd hebben we een stralende zon die ons nog meer opvrolijkt.
Terwijl we weggaan van de Kobe Station en we beginnen ons te mengen met mensen, we realiseren ons dat er hier meer "verschillende" mensen zijn dan binnen Kyoto.
In minder dan 15 minuten en altijd geleid door onze GPS komen we bij de ingang van de Kobe Chinatown.

Ingang van Kobe Chinatown

de Kobe Chinatown, Nankinmachi, is een piepende en bruisende toeristencollectie van Chinese winkels en restaurants die ons erg bekend is, omdat hij sommige in andere steden over de hele wereld heeft bezocht.

Kobe Chinatown eetstalletjes

Gerechten in Kobe Chinatown

We hadden een goede tijd in de Kobe Chinatown, verdwalen in de straten parallel aan de hoofdstraat.

Kobe Chinatown

Na meer dan 1 uur zetten we richting het gebied van Kobe Harborof Kobe Harbor Land, waar we in minder dan 10 minuten lopen aankwamen.
In dit gebied van Kobe we begonnen de kou meer op te merken en sinds we aankwamen Japan, we kunnen zeggen dat deze middag de koudste is die we tot nu toe hebben gehad.
de Kobe Harborof Kobe Harbor Land Het zit vol met restaurants en winkelcentra.

Kobe Harbor

Kobe aardbevingsmonument

Wat van verre opvalt en het meest karakteristieke is het Kobe toren waar we naar boven gaan na 600 yen per persoon te betalen en naar boven gaan in de lift die ons naar het eerste gezichtspunt brengt.

Kobe Tower in een indrukwekkende zonsondergang ...

Kobe toren

Na verschillende bochten van 360 graden gaan we een trap op en komen we op de bovenste verdieping, waar een aantal perfecte stoelen en ramen zijn, van waaruit we de zonsondergang kunnen zien ... het slechte is dat ze al bezig zijn en mensen ze verdedigen om dood !! 😉

Interieur van de Kobe-toren

Hier blijven we een tijdje rusten in de fauteuils, wachtend tot iemand zich gaat vervelen en een klein gaatje achterlaat.
We hadden het niet eerder opgemerkt, maar nu, dat we in de leunstoelen rusten, zien we dat de meerderheid van de bezoekers koppels zijn, vrij jong, die niet stoppen met knuffelen.

Hier moeten we een kleine paragraaf maken en dat is wanneer we onze bereiken hotel in Kyoto, we hebben een e-mail van Sachiko en na het uitwisselen van verschillende opmerkingen, legt hij uit dat vandaag, kerstavond, in Japan Het wordt heel veel als een paar gevierd en het is een dag waarop koppels meestal uitgaan om het te vieren, te dineren en geschenken uit te wisselen.
En na 15 minuten wachten, laten ze ons eindelijk "een raam" waar we een indrukwekkende zonsondergang kunnen beleven!

Prachtig uitzicht vanaf de Kobe Tower

Details van de Kobe-toren

Dit is onze speciale kerstavond ... vorig jaar woonden we in de Dode Zee in Israël en dit jaar genieten we ervan Japan.

Kobe toren

We verlieten de Kobe toren praktisch om 6 uur 's middags en we gaan terug op weg, weer langs de Kobe Chinatown waar we niet kunnen voorkomen om weer te stoppen en wat foto's te maken met de nachtverlichting.

Kobe Chinatown met nachtverlichting

Hier ontmoeten we elkaar opnieuw met een Kobe druk met koppels met een feestelijke sfeer die ons infecteren.

Kobe Chinatown

En als het bijna 7 uur 's middags is, gaan we op zoek naar een restaurant, aanbevolen door een meisje uit Kobe, Facebook-volger, waar eet je een van de beste vlees ter wereld, Kobe Vlees.
Omdat we het adres niet hebben, gebruiken we de altijd geholpen Tripadvisor, maar in dit geval maken we door het verkeerde adres meer dan twee ronden door enkele steegjes, totdat we uiteindelijk de plek hebben gevonden.

Ishida-restaurant in Kobe

We liepen de trap op en zodra we de deur binnenkwamen, wilden we het proberen Kobe vlees, het meisje vertelt ons dat alles is gereserveerd !!
Je had ons gezicht moeten zien. Het was toch een gedicht.
Omdat er geen weg meer terug is en we gaan eten beste vlees ter wereld We willen het doen op een plek die goede meningen heeft, we gaan terug naar Tripadvisor en we vinden er een heel dicht bij waar we zijn, wat zelfs nog meer wordt aanbevolen dan de vorige, de Kobegyu ring Land Kobe.
Bij binnenkomst waren we onder de indruk van de afmetingen van de plaats en hoe mooi het is.
Ze geven ons een gedeelde tafel met meer mensen, met een strijkijzer in het midden en met een kok die het zal doen Kobe vlees voor ons
Nadat ik me meerdere ronden a la carte had gegeven, bestelden we een 200 gram schotel Kobe vlees speciaal met groentegarnituur en ander gerecht van Kobe vlees "Normaal", ook 200 gram.

Dineren in de Kobegyu ring Land Kobe

Onze kok kookt Kobe-vlees in de Kobegyu Stake Land Kobe

En wat kunnen we zeggen over kerstavonddiner? Het enige dat we kunnen zeggen is dat we hierna nooit meer op dezelfde manier naar het kalfsvlees zullen kijken ...

de Kobe vlees Het is een genot voor de zintuigen en als je kunt, vergeet het niet te proberen.
En waar beter dan in Kobe?
Uiteindelijk gaat de rekening omhoog tot 9980 yen, dat we echt niets duurs vonden voor wat we hebben gegeten.
We verlieten onze ontmoeting met de Kobe vlees na 9 uur 's nachts en we gaan rechtstreeks naar de Kobe Station om de te vangen trein van Kobe naar Kyoto.
En dit is waar we het noemen omdat we de Hyperdia-website niet hebben geraadpleegd omdat we geen batterij in mobiele telefoons hebben en we nemen een lokale trein die stopt bij station Umeda Osaka en niet bij Shin Osaka ... dus afgezien van langer duren dan verwacht, Een privé-trein, die we later leerden, realiseerden we ons dat toen we de lieren van het station oversloegen, het niet was omdat ze kapot waren, het was omdat we sluipen!
Aangekomen in Umeda moeten we onszelf verliezen in de gangen van het station totdat we Osaka bereiken en van daar nemen we een JR, die ons naar Kyoto, maar dat is niet de snelle service, dus het zal langer duren om onze te bereiken hotel in Kyoto.
Een avontuur dat wordt gegeven door geen aandacht te schenken aan de posters.
Natuurlijk hebben we een goed verhaal over de nacht van Kerstavond voor het laatst in Japan.
Na deze trein komen we aan bij de Kyoto Station Bijna om 23.00 uur
En vanaf hier, in minder dan 15 minuten, komen we onze kamer in bij Citadines Kyoto Karasuma-Gojo zonder dat we weg kunnen kijken van ons zachte bed.
Vandaag was een volledige dag en we hebben een perfecte kerstavond beleefd ...

Kleuren in Gion

Prachtig uitzicht vanaf de Kobe Tower
Dag 6