Chili route

Dag 1: Lloret de Mar - Barcelona Airport - Rome Fiumicino Airport - Santiago de Chile (Route door Chili)

Het is 16 december, vrijdag, de laatste dag van de week en de dag die onze reis naar Chili en Paaseiland begint, die reis waar we al maanden van dromen en waarmee we afscheid nemen en het nieuwe jaar verwelkomen en dat we zal nemen om een route door Chili behoorlijk compleet in de komende 31 dagen.

Zoals we al eerder hebben gezegd is het vrijdag, dus het is tijd om een ​​paar uur te werken voordat je de koffers in de auto zet en gaat eten in een van onze favoriete restaurants, de Bagua Lounge Bar & Restaurant, voor later, wanneer het twee uur 's middags is, om Op weg naar het vliegveld van Prat, in Barcelona, ​​vanwaar om 18.20 uur onze Alitalia-vlucht vertrekt, waarmee we een tussenstop maken in Rome, van iets meer dan een uur, en dan om 10 uur 's nachts beginnen aan een vliegtuig dat over iets meer dan 15 uur ons zal verlaten in Santiago de Chile, wat onze toegang daartoe zal zijn route door Chili.
Toen we een paar maanden geleden begonnen met het voorbereiden van deze reis naar Chili en Paaseiland, waren een van de eerste dingen waar we naar gingen zoeken vluchten, denkend dat vanwege de data en bestemming de prijs een groot deel van het budget van de struikelen. Net toen we begonnen te kijken, zagen we in februari via Buenvuelo een aanbod van Barcelona naar Santiago de Chile voor 650 euro, met een tussenstop in Rome van iets minder dan twee uur. Rekening houdend met de prijzen die we bij andere bedrijven hadden gezien en de meer dan twee stops die sommige luchtvaartmaatschappijen hadden, leek deze nieuwe route die Alitalia net had geopend de beste optie voor deze reis.

Omdat het vrijdag en middag is, kost het ons niet meer dan anderhalf uur, de tijd die we nemen om het reisschema te bekijken dat we morgen beginnen als we 's ochtends in Santiago de Chile aankomen en dit echt beginnen route door Chili.

Landing arriveert in Prat

Meer praktische informatie om uw reis naar Chili voor te bereiden

- 10 essentiële tips voor reizen naar Chili
- 10 geweldige plekken om te zien in Chili
- Beste reisverzekering voor Chili

Het is 4 uur 's middags wanneer we de auto geparkeerd achterlaten op de Aena-parkeerplaats, vlak voor de T1 del Prat, we nemen onze koffers en gaan direct naar de incheckbalies waar we na het maken van een kleine rij onze rugzakken bewaren en we gaan naar de bediening om, na een paar maanden, weer bij de instaphekjes van de T1 te komen.

Kerstmis op Prat Airport in Barcelona

We hebben nog een paar minuten om het instappen aan te kondigen, dus we maakten van de gelegenheid gebruik om een ​​kopje koffie en punctueel te drinken, om 17:45 uur begonnen we aan boord van de vlucht die ons naar de Italiaanse hoofdstad zal brengen, waar we een paar maanden geleden van een reis genoten naar Rome in 4 dagen.

De vlucht van iets meer dan een uur gaat rustig voorbij, genietend van deze momenten waarop we weten dat een van de meest ongelooflijke reizen van het jaar net is begonnen en dat ons ertoe zal brengen een route door Chili die ons enkele van de essentiële plaatsen in het land laat zien en de deuren opent naar een van de meest magische plekken ter wereld: Paaseiland.

We landen in Rome Fiumicino wanneer er een paar minuten tot 8 uur 's middags zijn, met de nacht al gesloten, op welk punt het tijd is om te zoeken naar de verkeerssignalering om te zoeken naar de vluchtinformatieschermen waarin ze de vlucht van Rome naar Santiago de Chile die we een paar uur moeten nemen.

Omdat we niet erg opgeladen zijn en weten dat 15 uur vliegen ons te wachten staat, doen we het rustig aan niemandsland waar je bijna een uur moet wachten, koffie in de hand, totdat ze aankondigen wat onze instappoort is, niet alleen naar het vliegtuig, maar ook naar de route naar Chili We kijken ernaar uit om zo snel mogelijk te beginnen.
Deze keer kunnen we niet gelukkiger zijn en dat is, hoewel we niet eerst reizen, als we het premium doen, dus vliegen we op noodstoelen, met wat dit betekent en meer op een vlucht zolang dit.

Aan boord van de vlucht van Rome naar Santiago de Chile

Hoewel niet alles zo mooi kan zijn, verdwijnt de illusie zodra we het vliegtuig betreden, wanneer we zien dat het een heel oud vliegtuig is, met vrijwel onzichtbare individuele schermen en met een nogal belachelijke ruimte tussen stoelen, naast behoorlijk ongemakkelijk.
Vóór dit en voor het avondeten besloten we dat het het beste is om een ​​pil te nemen die ons helpt te slapen en dus proberen de best mogelijke uren door te brengen die we nog hebben ...

En dus vertrekken we stipt op tijd wanneer het 22.00 uur is, waardoor de Eeuwige Stad verlicht blijft en op weg is naar een nieuwe bestemming, een bestemming waar we al jaren op zaten te weten ...

Dag 2: Rome Fiumicino Airport - Santiago de Chile op 1 dag: Londen-Parijs, San Francisco kerk, Plaza de Armas, Lastarría, Bellavista buurt: La Chascona, Bellavista patio, San Cristóbal heuvel