HET VERKENNEN VAN DE STERKTE VAN CHITTORGARH

Als er iets is dat Rajastan kenmerkt (afgezien van de tulbanden en snorren), zijn het de paleizen en forten van hun steden. We zagen Jodhpur's, Jaipur's, Jaisalmer's, Bundi's maar iedereen vertelde ons ... je zult Chittorgarh's zien: het is de mooiste van allemaal!

En dus reden we met een trein naar dit kleine stadje verloren door Rajastan, vergezeld door een mist die in Londen leek te zijn (en wij die geloofden dat India warm en zonnig was!). Gelukkig, beetje bij beetje, ging de mist weg en konden we het beroemde fort bezoeken dat niets anders dan geweldig was.

Hier tellen de afmetingen wel en het heeft een lengte van bijna 6 km en is gebouwd op een heuvel van 180 meter hoog. Binnenin zie je torens, tempels, paleizen, apen die bloemen eten en nog veel meer 😉 Dus met Iuri, de Catalaanse jongen die we ontmoetten en chai namen in de Krishna van Bundi, huurden we een tuktuk in die ons meenam om elke hoek te verkennen van het fort (hoewel de bestuurder de occasionele paleis en tempel probeerde te passeren).

We gaan de helling op die naar de muur leidt en gaan door de Ram Pol nadat we 6 andere deuren zijn overgestoken en komen aan bij het Ticketkantoor. Ticket in de hand beginnen we de routine met de set die ons soms aan Angkor deed denken.

Wat we het leukst vonden, was de “Jaya Stambha” -toren van 37 meter en vol met marmergravures en details. De tempels zijn ook erg mooi en de paleizen, zoals de Rana Kumbha, hoewel de meest fotogeniek, met de toren, misschien het Gaumukh-reservoir is, de waterdam die een heilig altaar met een "waterval" herbergt (ga, het was een straaltje water) waar de gelovigen bidden en offers brengen. Vanaf daar waren er zeer mooie uitzichten over de stad. Het fort is ongetwijfeld een bezoek waard!

Nu zijn we op weg naar onze laatste fase in Rajastan ... Waar gaan we heen?

NUTTIGE INFO

Hoe komt u er?Met de trein vanuit Bundi (er is geen directe bus, als je met de bus wilt gaan is het via Kota). Het treinstation van Bundi moet worden genomen door culio, het kostte ons 70 INR de tuctuc. Er zijn twee treinen in de ochtend, een om 07.30 uur en een andere om 09.00 uur (hoewel we die van 07.30 uur tot 9 uur nemen vanwege vertragingen ...). In de tweede vergadering kost het INR 25, we gaan met dat ticket naar de slaper en de recensent is niet geslaagd. Het station ligt op 2 km van het centrum. Een tuctuc bracht ons voor 30 INR naar het busstationgebied.

Waar te slapenWe verbleven in het Amber Palace, voor 350 INR dubbel, met badkamer en tv. Het is nogal armoedig, maar voor een nacht ... Het is in het busstation gebied (vóór de brug), hier zijn wat meer hotels. Richting het centrum is er ook een gebied met meerdere.

Bezoek aan het fort.We deelden een tuctuc met Iuri om het bezoek te maken. Het kostte ons 250 INR om naar boven te gaan, te bezoeken en naar het hotel te gaan. In totaal 3 uur. De ingang van het fort kost 100 INR.